Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Lola »

Hahahaha gegroet mijn kameraden

Ik wil nog even verduidelijken dat ik de bm-stemmen van Wouter en Kayan niet per se verdacht vond, maar gewoon typisch. Ik dacht van Wouter ook al wel dat het humoristisch bedoeld was, maar dat vind ik wel een beetje flauw. :-p

Edy schreef:
20 mei 2020, 22:58
Als er nu 1 persoon is waar ik niet een heel goed gevoel bij heb, dan is het Bert. Hij kreeg heel veel BM stemmen, dus het zal wel aan mij liggen, maar ik vond (zo schreef ik ook eerder) zijn BM speech wel erg over the top
Wat mij betreft zijn over-the-top speeches wat bm-verkiezingen leuk maken, maar dat is natuurlijk een mening. Wat wel feit is is dat ze zich vaker voordoen en sommigen het er ook echt om doen om het zo extravagant mogelijk te maken.
Ik vind ook 6 van de 14 niet héél veel stemmen. Wel veel, maar niet overdreven.
Edy schreef:
20 mei 2020, 22:58
En dan is het natuurlijk superhandig als Lieveling of als wolf om je kennis van de Griekse taal te benutten om iedereen te voorzien van leuke weetjes over oud en nieuw Grieks en dan in feite niet heel veel te zeggen verder over het spel zelf en je dus redelijk neutraal te houden.
Ik geloof dat wij allemaal wel ervaren genoeg zijn in dit spel om daar doorheen te kunnen kijken.

Bert schreef:
21 mei 2020, 15:39
In dat licht is het ook niet verstandig om je als titaan verkiesbaar te stellen als BM. En ja, vanuit dubbel bluf zou het kunnen, maar heel logisch is het niet. In dit licht vind ik iedereen die géén BM wilde zijn eerder verdacht, want zij pogen mogelijk onder de radar te blijven.
Ik denk dat dit meer afhankelijk is van wat je normaal altijd doet. Als iemand zich consequent in ieder spel beschikbaar stelt voor bm, valt het juist op om dat ineens niet te doen. Volgens mij hangt het, ook als je wolf bent, voornamelijk af van of je het leuk vindt om bm te zijn. Dat is wat kort door de bocht, maar jouw redenering ook.

Mensen vinden Wessel verdacht om zijn reden om op Bert te stemmen. Ik begrijp dat heel goed, en ik vind het zelf ook een vrij absurde reden, maar op zich sluit het wel aan op hoe ik Wessel ken, dus ik vind het niet verdacht.

Ook ik vind het heel naar dat we de rol van de lynch niet te horen zullen krijgen. Maar omdat we dus niks over die persoon zullen weten, zouden we bij voorbaat kunnen zeggen om gewoon niet te luisteren naar de geest. Ik vraag me überhaupt af hoeveel we kunnen met één letter per dag, dus waarom ons hoofd erover breken?
Bert schreef:
22 mei 2020, 10:20
- De theorie omtrent de geest vind ik persoonlijk vrij 'zinloos'. Doordat we de rol van de gelynchte niet te weten krijgen, is de informatie van de geest onbetrouwbaar. Daar komt nog bij dat de informatie van de geest altijd lastig te interpreteren is. De geest mag HEEL weinig informatie afgeven (maar 1 letter per dag!?) en mag daarbij niet naar namen verwijzen. Dat maakt dat in mijn ogen de geest eigenlijk (sorry dat ik het zeg) ongeveer buiten beschouwing gelaten kan worden. Pas na een aantal dagen (meerdere dagen) wordt wellicht duidelijk wat de geest bedoelt/welke kant zijn boodschap op gaat, maar of die dan nog zinvol is (het spel is inmiddels ook verder gegaan) is een tweede. Daarnaast is de informatie dus niet betrouwbaar. Conclusie: we moeten niet te veel inzetten op de geest.
Dit dus! Ik zag dit pas nadat ik mijn stukje al getypt had, maar ben het hier dus roerend mee eens.

Dan: er wordt een connectie gezien tussen Wouter en Wessel, en zij worden daarom verdacht gevonden. Het lijkt me dan juist stom om vandaag, op de dag dat we er niet achter komen wat de rol was van het lynchslachtoffer, op een van hen te gaan stemmen. Je kunt dan namelijk geen enkele conclusie trekken over de ander. Dit is nu te laat, en sowieso stemmen de meeste mensen volgens mij ook niet per se op Wessel vanwege deze mogelijke connectie, maar dit viel me wel op.

Oké, ik weet het allemaal niet zo goed, maar omdat Edy vooral negatief naar voren komt in deze post ga ik op haar stemmen. Ik verdenk haar nou ook niet écht, maar wel meer dan de rest...

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Lola »

Edy zal het dorp moeten verlaten!

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Kayan »

Willemijn schreef:
22 mei 2020, 11:36
@Kayan
Op basis van welke uitspraken van Wessel baseer je dat dan, dat hij wellicht meer weet dan de ontwetende Athenen.
Wessel komt zelf nu laat online, ik heb gisteren een vraag aan hem gesteld en daarop nog geen antwoord gekregen. Gezien de deadline en het feit dat ik straks 18 (!) holes grote baan (dus 4 uur onderweg) ga golfen, heb ik mijn stem uitgebracht.

Dat Bert een slachtofferloze dag heeft geopperd vond ik- met anderen - geen goed idee. Overigens vond ik Mark zijn uitspraak dat hij het een leuk idee vond apart. Later heeft Bert wel gezegd dat (ik quote hierbij niet) zijn voorstel niet serieus bedoeld was. Ik moet zeggen dat ik toen wel dacht: zeg dan niets. Kwam zo niet serieus over.

Ik heb enorm getwijfeld tussen Wouter of Wessel, maar Wessel heeft meer uitspraken gedaan die maken dat ik hem meer verdacht vind. En even nog reagerend op het feit dat Bert zegt dat de stemmen op Wessel nu elkaar in rap tempo opvolgen: ik had sowieso al aangegeven dat ik of op Wouter of op Wessel zou gaan stemmen.
Op basis van helemaal niks.. Maar het is een makkelijke run voor de TT, zoals ik al eerder zei. En wellicht voelt hij het ook zo aan dat je op z'n minst iets moet zeggen/doen om reactie uit te lokken en/of zijn informatie door te geven.

Wessel heeft volgens jou meer uitspraken gedaan die hem verdacht maken. Ik heb eens teruggeteld, en zie dat hij welgeteld 5 berichten heeft geplaatst. 3 zijn nietszeggend, 1 is een stem op Bert als BM, en 1 was om aan te kaarten dat hij op Bert ging stemmen (wat hij nog niet heeft gedaan).

Volgens jouw eigen berichtgevingen, heeft Wouter 1. raar verdrag getoond door op Renate te stemmen als BM, 2. Wessel vergeten te begroeten en 3. dat hij Wessel wel verdacht vindt, maar niet op hem gaat stemmen.

Goed, beetje flauw om jou hierin uit te pikken, maar het is wel opvallend. Minder raar dan de mensen die klakkeloos nu op Wessel stemmen, dat dan weer wel.

Veel plezier met het golfen!

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1: En Καλημη­ρα is goedemorgen

Bericht door Matthijs »

Deadline is bereikt...
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”