Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Floris1987 »

Goede middag,

excuses voor mijn gemiste BM stem,
Bas gefeliciteerd en laten we afwachten wat de dag gaat brengen

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Mark »

Floris1987 schreef:
19 mei 2020, 16:22
Goede middag,

excuses voor mijn gemiste BM stem,
Bas gefeliciteerd en laten we afwachten wat de dag gaat brengen
Bas ??????
je bedoelt denk ik Bert ;-)
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Bert »

Edy schreef:
19 mei 2020, 13:47
καληνúχτα, zoals in de titel van Nacht 1, is eigenlijk Nieuwgrieks en in dat opzicht dus een anachronisme ten opzichte van het spelthema. Het Nieuwgrieks is overigens ook pas in de jaren '50 van de 20ste eeuw (!) de officiële vervanger van het Oudgrieks geworden, dat tot die tijd nog de officiële taal was (al sprak iedereen in Griekenland al lang en lang geen Oudgrieks meer met elkander).
In het Oudgrieks zou goedenacht καλὴν νυκτά zijn; h]
Ik weet niet of de uitspraak opeens een wereld van verschil maakt, maar op schrift hebben ze van oud-Grieks naar nieuw-Grieks 1 luttele letter weggehaald. :huh: Schiet lekker op :-p

Maar, daar los van, fascinating stuff hoor Bert, maar hoe precies gaat dit helpen de Titanen te spotten op aarde?

(Edit: ik heb de quote voor je gefixt)
@ Edy: Niet, maar:
1. Er was verzocht af en toe iets te vertellen qua achtergronden/informatie/Grieks leren door Mark
2. Er is nog weinig tot niets te ontdekken, want er is nog niets 'gebeurd'
3. In de tussentijd moet je toch wat (leuks)?

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Renate »

Ja hoor Bert, dat moet kunnen! Zeg: vergeleken bij Edy ben ik toch heel aardig en zacht, vind je niet?😉😉

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Bert »

Renate schreef:
19 mei 2020, 18:09
Ja hoor Bert, dat moet kunnen! Zeg: vergeleken bij Edy ben ik toch heel aardig en zacht, vind je niet?😉😉
:lol:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Sander »

Kunnen jullie wat zachter kletsen? Ik probeer hier te slapen...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Edy »

Huh Renate? Wat is dat voor slijmerij? En jij lief en zacht? Een wolf in schaapskleren zal je bedoelen! :cheer: :lol: :lol:

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Willemijn »

Toch maar een post in de nacht. Morgen ben ik namelijk aan het werk en in de avond volg ik een online zangcursus. Dus dan nu maar een eerste wat uitgebreidere post, ofschoon er nog bar weinig te zeggen valt.

Wat Mark betreft: hij geeft aan anders te gaan spelen dan met zijn gebruikelijke lijstjes. Ik heb nog niet echt veel verschil gezien in zijn ‘nieuwe’ speelstijl. Ik bedoel: zijn manier van schrijven komt op mij over als voorheen. Hij komt op mij nu nog over als goed.

Ik kan mij wel vinden in wat Lola naar voren brengt over de stemmen van Wouter en Kayan op Renate. De reactie van Wouter dat hij maar wat zit te trollen, vind ik wat eigenaardig. Kayan zegt dat het altijd risicovol is om jezelf de eerste dag in de schijnwerpers te zetten, maar doet dat naar mijn mening eigenlijk zelf door tegendraads te stemmen. Maar, met Lola ben ik het eens dat de stem van Wouter vreemder is, omdat hij inderdaad wel had kunnen weten dat Renate zich nooit verkiesbaar wil stellen.

Van Wouter vond ik overigens ook best apart dat hij de nieuwelingen begroette, met uitzondering van Wessel. Er schoot toen door mij heen, misschien is dat omdat die twee elkaar al spreken in het titanenhol en Wouter abusievelijk Wessel daardoor was vergeten te vermelden?? Later heette hij hem alsnog welkom, maar toch..

De kandidaatstelling van Belle vond ik gedurfd. Leuke oprecht overkomende speech. Ik heb niet op haar gestemd omdat ze, zoals ze zelf ook aangeeft, nog vrij nieuw is in het spel. Een leider moet naar mijn idee toch wat meer spelervaring hebben.

Sander zijn wolvenradar is voor Edy een overweging waard om op hem te stemmen. Ik denk dat Sander een gehaaide speler is, die zeker in de gaten moet worden gehouden. Hij heeft in het vorige spel weliswaar de wolf goed getraceerd, maar hij zette ook met zijn manier van spelen de burgers op een verkeerd dwaalspoor. Later gaf hij aan dat hij zijn saaie burgerrol wilde opleuken. Eens kijken wat dit potje ons gaat brengen wat Sander betreft. Tot nu niets om hem iets verdacht voor te vinden.

Tot slot Floris
Over Floris valt nog niet veel te zeggen. Hij heeft de BM-stemming gemist en daarbij vergist (typefout?) hij zich ook nog eens in de naam van onze nieuwe leider. Nog niet helemaal wakker Floris?

Nynke ken ik volgens mij nog niet. Dus bij deze: hoi, veel plezier.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Renate »

Willemijn schreef:
19 mei 2020, 19:40

Van Wouter vond ik overigens ook best apart dat hij de nieuwelingen begroette, met uitzondering van Wessel. Er schoot toen door mij heen, misschien is dat omdat die twee elkaar al spreken in het titanenhol en Wouter abusievelijk Wessel daardoor was vergeten te vermelden?? Later heette hij hem alsnog welkom, maar toch..

Dit is een typische Willemijnvondst en heeft de scherpte die ik van Willemijn gewend ben als ze burger is. En die ik in het vorige spelletje niet zo sterk terugvond waardoor ik elke keer onterecht op haar stemde. Ik zou zelf nooit op deze redenatie gekomen zijn, nu jij het zegt: dat zou heel goed kunnen! In elk geval een reden om die twee in de gaten te houden.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Renate »

Edy schreef:
19 mei 2020, 19:29
Huh Renate? Wat is dat voor slijmerij? En jij lief en zacht? Een wolf in schaapskleren zal je bedoelen! :cheer: :lol: :lol:
Haha, je kunt het gewoon niet hebben dat jíj nu de bitch bent!

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”