Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Willemijn »

Gefeliciteerd Bert.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Lola »

Kayan schreef:
18 mei 2020, 16:30
@Renate, Klopt dat je jezelf niet had geopperd! Maar je had het (voor dat bericht) nergens aangekaart dat je niet beschikbaar was (Willemijn en ik hadden dat bijv. wel gedaan ;)).
Ik vind dit een beetje een dubieuze redenering, zwijgen is nog geen toestemmen. Mensen die graag verkozen willen worden geven dat vanzelf wel aan.
(En dat je dit niet (meer?) weet is natuurlijk niet zo gek, maar Renate is nogal een beruchte hater van burgemeesterverkiezingen en wil de functie ook nooit, dus ik zou nooit op haar stemmen haha. (Dat Wouter ook op haar stemde vind ik dan ook nog veel raarder... die zou daar wel van op de hoogte moeten zijn.))

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Wouter »

Lola schreef:
18 mei 2020, 17:08
(Dat Wouter ook op haar stemde vind ik dan ook nog veel raarder... die zou daar wel van op de hoogte moeten zijn.)
Dat was om eerlijk te zijn een beetje trollen. ;-)
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Hugo »

Wouter schreef:
18 mei 2020, 17:12
Lola schreef:
18 mei 2020, 17:08
(Dat Wouter ook op haar stemde vind ik dan ook nog veel raarder... die zou daar wel van op de hoogte moeten zijn.)
Dat was om eerlijk te zijn een beetje trollen. ;-)
Ik overwoog direct hierna ook een stem op Renate, maar bedacht toen dat ik het net een beetje jammer vond dat de stemmen gingen naar hen die geen moeite hadden gedaan voor het Oppergodschap, dus dat dat wat hypocriet geweest was :tooth:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Matthijs »

Ik zie dat ik iets onduidelijke had opgeschreven in mijn bericht, wat ik nu heb aangepast. Dit is met betrekking tot deadline 1 en 2. Voor de nachtacties die onafhankelijk zijn van anderen geldt deadline 1, voor degene die afhankelijk zijn geldt deadline 2.
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Bert »

Bedankt voor de vriendelijke felicitaties Lola, Hugo, Wouter, Edy, Kayan, Mark en Willemijn! Ik ga uiteraard mijn uiterste best doen om jullie verwachtingen naar eer en geweten waar te maken. Hier alvast een kleine bijdrage t.a.v. één uitgesproken verwachting (van Mark, als ik het wel heb): καληνúχτα, zoals in de titel van Nacht 1, is eigenlijk Nieuwgrieks en in dat opzicht dus een anachronisme ten opzichte van het spelthema. Het Nieuwgrieks is overigens ook pas in de jaren '50 van de 20ste eeuw (!) de officiële vervanger van het Oudgrieks geworden, dat tot die tijd nog de officiële taal was (al sprak iedereen in Griekenland al lang en lang geen Oudgrieks meer met elkander).
In het Oudgrieks zou goedenacht καλὴν νυκτά zijn; het lijkt er dus wel op :-).

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Renate »

Bert, van harte gefeliciteerd met je burgemeesterschap!
Matthijs, je inleidingen zijn spannend!
Ik denk niet dat het verdacht is dat Wouter op mij stemde, Ik heb het in elk geval opgevat zoals hij het bedoelde: als een plagerijtje

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Kayan »

Lola schreef:
18 mei 2020, 17:08
Kayan schreef:
18 mei 2020, 16:30
@Renate, Klopt dat je jezelf niet had geopperd! Maar je had het (voor dat bericht) nergens aangekaart dat je niet beschikbaar was (Willemijn en ik hadden dat bijv. wel gedaan ;)).
Ik vind dit een beetje een dubieuze redenering, zwijgen is nog geen toestemmen. Mensen die graag verkozen willen worden geven dat vanzelf wel aan.
(En dat je dit niet (meer?) weet is natuurlijk niet zo gek, maar Renate is nogal een beruchte hater van burgemeesterverkiezingen en wil de functie ook nooit, dus ik zou nooit op haar stemmen haha. (Dat Wouter ook op haar stemde vind ik dan ook nog veel raarder... die zou daar wel van op de hoogte moeten zijn.))

Fascinerend Lola :chinrub:. Zwijgen is ook geen ontkennen.

Wellicht dat het je helpt dat Edy je al een hint had gegeven, ik stem graag op mensen die niet (expliciet) aangeven BM te willen zijn. Dat heeft meerdere redenen. Niet alleen trekt het een discussie open, het laat ook zien wie wat aangrijpt om semi blind rond zich te slaan. Een persoon die niet per se BM wil worden, heeft daarbij meerdere opties, en ik vind het altijd een prettige gedachte, dat de BM de eerste nacht gecheckt wordt (is niet altijd waar, maar het zou best kunnen).

Maar dank voor de extra informatie over Renate's voorkeursrol in wel/niet BM :lol:. Zal ik meenemen als ik weer eens bewust op een niet-kandidaat stem :lol:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Mark »

Bert schreef:
18 mei 2020, 18:46
Bedankt voor de vriendelijke felicitaties Lola, Hugo, Wouter, Edy, Kayan, Mark en Willemijn! Ik ga uiteraard mijn uiterste best doen om jullie verwachtingen naar eer en geweten waar te maken. Hier alvast een kleine bijdrage t.a.v. één uitgesproken verwachting (van Mark, als ik het wel heb): καληνúχτα, zoals in de titel van Nacht 1, is eigenlijk Nieuwgrieks en in dat opzicht dus een anachronisme ten opzichte van het spelthema. Het Nieuwgrieks is overigens ook pas in de jaren '50 van de 20ste eeuw (!) de officiële vervanger van het Oudgrieks geworden, dat tot die tijd nog de officiële taal was (al sprak iedereen in Griekenland al lang en lang geen Oudgrieks meer met elkander).
In het Oudgrieks zou goedenacht καλὴν νυκτά zijn; het lijkt er dus wel op :-).
@bert
Bedankt voor de uitleg.
snap het nog steeds niet helemaal
Maar je had wel juist idee want ik wilde het net gaan vragen XD
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 1: καληνύχτα is goedenacht

Bericht door Edy »

καληνúχτα, zoals in de titel van Nacht 1, is eigenlijk Nieuwgrieks en in dat opzicht dus een anachronisme ten opzichte van het spelthema. Het Nieuwgrieks is overigens ook pas in de jaren '50 van de 20ste eeuw (!) de officiële vervanger van het Oudgrieks geworden, dat tot die tijd nog de officiële taal was (al sprak iedereen in Griekenland al lang en lang geen Oudgrieks meer met elkander).
In het Oudgrieks zou goedenacht καλὴν νυκτά zijn; h]
Ik weet niet of de uitspraak opeens een wereld van verschil maakt, maar op schrift hebben ze van oud-Grieks naar nieuw-Grieks 1 luttele letter weggehaald. :huh: Schiet lekker op :-p

Maar, daar los van, fascinating stuff hoor Bert, maar hoe precies gaat dit helpen de Titanen te spotten op aarde?

(Edit: ik heb de quote voor je gefixt)

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”