Dag 0 -- Wie leidt ons?

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Dag 0 -- Wie leidt ons?

Bericht door Matthijs »

Het is al tijden rustig op de berg Olympos. Alles gaat zoals het altijd gaat, met zo nu en dan wat narigheid op aarde. Dan stuurt de machtige Zeus weer even een bliksemschicht naar beneden toe, en dan zijn de meeste problemen wel weer opgelost. De laatste tijd lijken de problemen wel steeds vaker zich voor te doen. Alsof er een probleem aan het broeden is. Na veel wikken en wegen, besluit Zeus toch maar naar de Moirai, de schrijvers van het lot, toe te gaan om te vragen wat er aan de hand is. Zodra hij terugkomt, heeft hij een grimme blik, en durft er niet over te praten.

Een aantal weken gaan voorbij, wanneer plots er onrust is vanuit de Hades, de onderwereld. Er gaan geruchten dat de Titanen vrij zijn gebroken en enkele van hun volgers! Waar normaal Zeus de leiding zou nemen om hun weer terug te sturen, is hij sinds zijn bezoek aan de Moiren vermist geraakt! Nergens is Zeus te vinden, zelfs niet op aarde.

Het schijnt dat de Titanen hebben geleerd van hun eerste poging, en dit maal zetten zij hun plannen voort op aarde, zich voordoende als normale stervelingen om het geloof in de goden kapot te maken, en daarmee jullie zelf ook! De enige manier waarop jullie je eigen bestaan kunnen redden, is door zelf je als sterveling te vermommen en zo de Titanen te stoppen…


==================================================================

Het avontuur begint naar het ontmaskeren van de Titanen! De rollen zijn verdeeld, en jullie mogen beslissen wie van jullie de leiding gaat nemen in het voorkomen van het einde van de mensheid!

Jullie hebben tot maandag 15:00 de tijd om een leider te kiezen. Deze heeft een dubbele stem met daarbovenop ook een beslissende stem (die Grieken waren wel van beslissingen nemen).

De mogelijke kandidaten:
1. Mark
2. Bert
3. Lola
4. Hugo
5. Nynke
6. Belle
7. Sander
8. Willemijn
9. Wouter
10. Kayan
11. Edy
12. Wessel
13. Nemo
14. Renate
15. Floris

De speciale regels:
  • Hermes vertolkt de alternatieve rol van de geest! Samenvattend: de persoon die als eerste overdag sterft, mag iedere nacht 1 letter doorgeven aan het dorp, zonder spelers bij naam te noemen. De rol van deze persoon wordt daarom ook niet bekend gemaakt.
  • Ook voor Apollo, de magiër, en voor Prometheus, de lieveling, worden de alternatieve regels gebruikt.
Tot slot kunnen alle andere rollen erin zitten… alleen die volgen dan de normale regels!
Voor jullie gemak staan hier de rollen: https://onlineweerwolven.nl/viewtopic.php?f=11&t=34
Let me be honest, I have no idea what I'm doing. - Ekko
Survived: 0/8 games

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 0 -- Wie leidt ons?

Bericht door Sander »

Kies mij als leider, met mijn wolvenradar moet dat helemaal goed komen! :mrgreen:

Wolvenradar moet natuurlijk Titanenradar zijn
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 0 -- Wie leidt ons?

Bericht door Mark »

Yeeh, eindelijk weer zelf een spel spelen.
ik vond het leuk jullie allemaal te zien spelen maar nu kom ik weer tijd om mij weer verdacht te maken zonder enige reden.

Sander ik moet je het geven jij had een geweldige wolfradar en als jij dat nu weer hebt. geweldig kunnen we jouw als leider goed gebruiken.
:banana:
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 0 -- Wie leidt ons?

Bericht door Hugo »

Mark schreef:
16 mei 2020, 15:32
ik vond het leuk jullie allemaal te zien spelen maar nu kom ik weer tijd om mij weer verdacht te maken zonder enige reden.
Nu al aan het indekken Mark? Verdacht...
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 0 -- Wie leidt ons?

Bericht door Mark »

Hugo schreef:
16 mei 2020, 15:33
Mark schreef:
16 mei 2020, 15:32
ik vond het leuk jullie allemaal te zien spelen maar nu kom ik weer tijd om mij weer verdacht te maken zonder enige reden.
Nu al aan het indekken Mark? Verdacht...
Nee hoor hugo :disco:
Heb ik niet nodig
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 0 -- Wie leidt ons?

Bericht door Lola »

Hallo allemaal!

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik denk niet dat Sander een goede kandidaat is voor leider. Hij is gewoon niet volledig te vertrouwen - niet per se als in dat hij een titaan is, maar als in dat het riskant is om hem op zijn woord te geloven. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst; Sanders wolvenradar kan zomaar opeens kapot zijn. We weten niet eens hoe die radar van hem functioneert, want hij heeft nog nooit ook maar iets toegelicht. Slecht idee dus als je het mij vraagt, op Sander stemmen.

Op mij stemmen daarentegen: topidee. Ik kan me indenken dat mensen daar misschien twijfels bij zullen hebben vanwege mijn sporadische aanwezigheid in het vorige spel, maar zoals jullie ook hebben kunnen zien ben ik enorm actief en gemotiveerd wanneer ik er wel ben, en ik denk dat het verantwoordelijkheidsgevoel van leider zijn eraan zal bijdragen dat ik actief en aanwezig ben. Ik ben fel maar rechtvaardig, en ik zou graag jullie leider zijn.
:mayor: :heart:

Nog een opmerking, want ik had hier zelf even bijna verwarring over: de rollen van magiër en heks werken hetzelfde, maar de alternatieve versies van deze rollen niet. Dus let op en kijk echt bij de magiër: die heeft twee drankjes, maar mag zelf kiezen welke. (De heks heeft er in haar alternatieve vorm maar één.)

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 0 -- Wie leidt ons?

Bericht door Renate »

Mooi verhaal hoor Matthijs. Ik heb er weer zin in!
Ik wacht nog even af wie zich allemaal verkiesbaar stellen. Op dit moment gaat mijn voorkeur wel uit naar Sander vanwege zijn verbluffende wolvenradar.
Overigens wil ik wel graag de credits voor dat woord krijgen, volgens mij ben ik daarmee begonnen.

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Re: Dag 0 -- Wie leidt ons?

Bericht door Floris1987 »

Goede middag
Ik heb al een tijdje niet meegedaan en natuurlijk wil ik leider worden. 2 stemmen en beslisrecht wie wil dat nou niet.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 0 -- Wie leidt ons?

Bericht door Hugo »

Goed, dan nog even serieus:

Ik heb er weer zin in! Ik zat net lekker aan de wijn (met dank aan Dionysos), worden we ineens bruut gestoord door dit vreselijke nieuws! Alhoewel ik zeker niet de kwaliteiten had van onze oude Oppergod, de grote Zeus, ben ik niet te beroerd de mantel (bliksemschicht?) van hem op te pakken, en in zijn voetsporen verder te leiden. Niet alleen omdat ik de kwaliteiten heb van een goede leider in vredestijd, zoals bij de vorige Olympische Spelen, toen ik als scheidsrechter mocht optreden bij de ongeveer-190-meter hardlopen, nadat Nikè omgekocht bleek; maar ook omdat ik in crisistijd een goede leider kan zijn. Als geen ander weet ik wat de Titanen kunnen aanrichten. Het doet mij denken aan verhalen over Weerwolven in Wakkerdam, een klein dorpje aan de rand van onze archipel, maar dan net anders. Toen was er een inwoner die, ondanks dat hij eerder in de week fout zat, op tijd zijn inzichten aanpaste, en bereid was te luisteren naar anderen. In zijn naam zou ik die traditie voort willen zetten, vandaar dat mijn menselijke vorm op hem gemodelleerd is.
En mijn tactische inzicht blijkt wel uit het spel Santorini, dat ik en Wouter vaak spelen, en ik meestal win.

Een stem op Hugo is een stem voor een gezwinde oplossing voor dit grote probleem, en het zo snel mogelijk hervatten van onze interne strubbelingen over wie de liefde mag bedrijven met wie in de vorm van een wolk. (#PG13) :love:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 0 -- Wie leidt ons?

Bericht door Hugo »

En ik zie dat Lola al behandeld had wat de alternatieve regel van de Magiër betekent, dan zal ik die van de Lieveling even noemen: de kaart is gewoon uitgedeeld, en de Wolven kiezen dus géén eigen bondgenoot.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”