Dag 0 -- Wie leidt ons?

Herleef een van de meest bekende gevechten van de oude Grieken!
Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 0 -- Wie leidt ons?

Bericht door Willemijn »

Ikzelf heb geen ambities om leider te worden. Dat er meteen al zo lovend over Sander zijn wolvenradar wordt gesproken, daar krijg ik dus nu al de kriebels van haha. Oké, zijn radar werkte in het vorige spel goed. Máár, hij zette daarmee niet alleen de wolven maar óók de burgers op het verkeerde been. En ik weet niet of dat nou zo'n goede eigenschap voor een leider is. Ik wacht nog maar even af wie zich allemaal nog meer kandidaat stelt.

Veel plezier allemaal met het spelen van dit spel. Matthijs, have fun als spelleider. Succes !

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 0 -- Wie leidt ons?

Bericht door Lola »

Ik vroeg me al af waar de leuke speeches bleven, dank je Hugo. 😂

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 0 -- Wie leidt ons?

Bericht door Edy »

Floris Floris toch. Nu had ik zo het voornemen om jouw leiderschap te supporten, omdat het zo leuk is dat je weer meedoet en je altijd leider wilt zijn, maar zo zelden maar wordt🤭🙄
Maar ja, dit is wel een heel ongeïnspireerd betoog wat je houdt om jezelf aan te prijzen. Niet heel oppergodwaardig eigenlijk🤔. Ik denk er nog even over na.

Zelf heb ik niet zo de ambitie om de taak van de oppergod over te nemen.

Gebruikersavatar
Kayan
Lijfwacht
Berichten: 689
Lid geworden op: 30 apr 2020, 09:32
Favoriete Weerwolfrol: Dorpsgek

Re: Dag 0 -- Wie leidt ons?

Bericht door Kayan »

Er is in de eerste dag niet echt veel wijsheid. Ik weet niet wat onze Godin der wijsheid zelf erover denkt, maar één ding is zeker. Van macht is nog nooit iemand lief geworden 🤔. Sterker nog... Geschiedenis toont, dat zij die macht eren en liefhebben, slechts een paar domme stappen hoeven te zetten om zichzelf onbeschermd achter te laten >.<.

Ik stel me daarom ook niet verkiesbaar, maar ben zeker reuze benieuwd naar de anderen!
Laatst gewijzigd door Kayan op 16 mei 2020, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 0 -- Wie leidt ons?

Bericht door Renate »

Kayan, dá's lang geleden, leuk!

Wessel
Lycantroop
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 mei 2020, 00:13
Favoriete Weerwolfrol: Boswachter

Re: Dag 0 -- Wie leidt ons?

Bericht door Wessel »

Enkel de demos regeert in Athene. Er zullen vast pentakosiomedimnoi of Hippeis zijn die het Ekklesia willen misbruiken. We zijn toch geen aristocratie! Het is onze taak om deze tiran onmiddelijk af te zetten.

Mijn stem gaat naar de persoon die in vorig potje argont was. Veel succes Matthijs met de spelbegeleiding.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 0 -- Wie leidt ons?

Bericht door Wouter »

Goedemorgen allemaal, welkom in deze griekse saga. Meteen een leider kiezen om de grote Zeus te vervangen, het lijkt me een zware taak die met liefdevolle strengheid uitgevoerd moet worden. De laatste keer dat er een leider was heb ik het schip (was het de Argo? Oh nee, andere context) volgens mij veilig begeleid, ondanks alle bedreigingen van binnenuit en buitenaf. Al zal niet iedereen het daarmee eens zijn.

Kies dus voor mij, in plaats van Hugo die zich blijkbaar al in de armen van Dyonisos heeft gestort. Hij wint weliswaar vaak maar lang niet altijd van mij met Santorini en altijd met hulp van duistere, tweederangs goden.

En ook in plaats van Sander. Ten eerste is een radar in de griekse tijd een enorm anachronisme, ten tweede heeft hij zelf ook toegegeven dat het puur geluk was. En geluk kan ook zo weer verdwenen zijn.

Lola zou ik misschien meer vertrouwen, maar heeft zij de capaciteiten om een bindende factor te zijn?

Met andere woorden Kies mij!

En daarnaast: Welkom aan de nieuwe spelers. Kayan (ok niet zo nieuw maar wat leuk dat je er weer bij bent), Nemo en Nynke!
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 0 -- Wie leidt ons?

Bericht door Wouter »

Wouter schreef:
17 mei 2020, 10:37

En daarnaast: Welkom aan de nieuwe spelers. Kayan (ok niet zo nieuw maar wat leuk dat je er weer bij bent), Nemo en Nynke!
En Wessel natuurlijk :$
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 0 -- Wie leidt ons?

Bericht door Bert »

Dag allemaal!

Wat fijn dat we meteen weer een spel starten, en ook nog eens een spel met een leuk thema!
Ik zal me dan ook direct opwerpen als leider van het burgerteam, en wel om de volgende redenen:

- Wie kun je beter als gids hebben voor in spel dat zich afspeelt in de klassieke oudheid dan een docent klassieke talen?
- Wie is een betere leider dan hij die zelf niets te verbergen èn niets te verliezen heeft en enkel het burgerbelang dient?
- Wie is er meer geschikt dan hij die kritisch kan luisteren/lezen, samenvatten en zorgen dat iedereen zijn bijdrage kan/mag leveren/gehoord wordt?

(Hier zou ruimte zijn om mijn 'tegenstanders' in deze verkiezing 'af te kraken', een wezenlijk onderdeel van campagne voeren, maar ik vind dat niet stroken met het laatste punt, ieder zijn bijdrage laten leveren; ik zal me daar dus niet aan schuldig maken)

Overigens denk ik dat zeker de Lieveling zich als Leider zal aanmelden, aangezien hij niet 'ontmaskerd' kan worden door een Ziener (Pythia?) en zo de Titanen een flinke stem extra kan geven (om in te zetten op onschuldige burgers)! Pas daar dus voor op en stem op mij!

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 0 -- Wie leidt ons?

Bericht door Belle »

Ik zie al meerdere mensen voorbij komen die zichzelf aanbevelen als leider, maar ik moet zeggen dat ik niet iedereen daarvan vertrouw, al is dit voornamelijk op basis van het vorige spel.

Ik ben nog vrij nieuw in deze vorm van het spel en ik weet dus niet helemaal zeker of de rol van leider geschikt voor mij is. Aan de andere kant zou het wel een uitgelezen kans voor mij zijn om te leren beter dingen op te merken en vervolgens mijn mening te beargumenteren, want je moet wel als leider. Ik zou in ieder geval mijn uiterste best doen om de burgers naar de overwinning te helpen. Ook als gewone burger natuurlijk.

Mochten mensen denken: Hé, die Belle is misschien een interessante leider, stem dan toch vooral op mij!

Gesloten

Terug naar “Spel 8 - De titanenstrijd”