Nacht 6 - een regenachtige avond

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Nacht 6 - een regenachtige avond

Bericht door Emmiee »

Yesss weer een kannibaal eruit!! :banana:

Even duidelijk maken trouwens: ik ben geen kleine wilde. Ik ben dat goed en ben dat altijd geweest. :angel:

Ik kom morgen wel met reacties, maar morgen moet ik vroeg op en kom net van een verjaardag, dus slaap lekker!! :peace:
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 6 - een regenachtige avond

Bericht door Ida »

Dat is wel een hele vette rolclaim Lola . Als het waar is , dan mag je dat niet doen. Als her niet waar is, dan ...
Renate, ik volg je aandacht voor Hugo . Ook ik zit met twijfels. Ik heb hem gister subtiel uitgedaagd, hij hapte, maar ik ga dat nog eens onder een vergrootglas leggen.
Ook ga ik Bas nog eens napluizen, kwa wie stemde op Bas fb wanneer en op wie stemde bas.
En Emma geloof ik wel ( een beetje..?)

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 6 - een regenachtige avond

Bericht door Ida »

Trouwens had ik gister een mooie post gemaakt en zie ik dat hij er niet tussen staat...

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Nacht 6 - een regenachtige avond

Bericht door Mirjamm »

Heel fijn dat er een wolf uit is!

Wat mij betreft kan de volgende wolf zitten tussen Emma, Bas, Hugo en misschien tot Lola? Ppffff.
Hear me roar

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 6 - een regenachtige avond

Bericht door Lola »

Ida schreef:
09 mei 2020, 11:00
Dat is wel een hele vette rolclaim Lola . Als het waar is , dan mag je dat niet doen.
Hoezo zou ik dat niet mogen doen? Er is geen regel tegen claimen. Als anderen letterlijk mogen zeggen wat ik ben, aan de hand van nogal doorzichtige hints, waarom zou ik dat dan zelf niet mogen? Ik vind expliciet claimen zelf ook niet zo heel leuk, maar als ik er zo ongeveer om gevraagd word, tja. Ineke zal op geen enkele andere manier van mij afstappen en naar mij luisteren (en eigenlijk nu waarschijnlijk nog niet), dus wat voor opties resten mij dan nog?

Ik ben zelf gewoon nog vrij overtuigd van mijn Bas-en-Maaiketheorie. Dat zij samen wolf zijn werkt gewoon.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Nacht 6 - een regenachtige avond

Bericht door Bas »

Maaike wolf, dat was tot op zekere hoogte wel te verwachten. Dat het spel doorgaat vind ik daarentegen wel vreemd.

Lola als berentemmer wil ik wil geloven. De reden dat ik hier gisteren niks over zei, is omdat dit zo'n beetje de enige reden is dat ik nu nog leef. Was dat slim, geen idee.

Dan wie nu wolf is, ik denk dat de laatste wolf een kleine wilde is. Als er 3 wolven en een oerwolf in zitten vind ik dat de wolven wel een heel sterke kans hebben om te winnen. Zeker met broers, als daar eentje van wordt geconverteerd is de kans groot dat die het lang vol houdt. Om daar nog 3 andere wolven bij te zetten lijkt me een beetje ongebalanceerd.

Voor mij zit de laatste wolf dus tussen, Ida, Hugo of Emma. Waarbij ik het een eventuele heks niet kwalijk neem, mij te vergiftigen zodat morgen op een van deze drie gefocussed kan worden en we als burgers kunnen winnen :banana:

Mocht de heks dit niet doen, en Lola de nacht overleven, hoop ik toch echt dat je van je tunnelvisie op mij afstapt. Ik kan er niks aan doen dat Maaike dingen gezegd heeft waardoor jij nu denkt dat ik wolf ben. (Waarbij ik je wel begrijp, ik had in jou situatie hetzelfde gedacht.)

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 6 - een regenachtige avond

Bericht door Ida »

Als er 3 wolven en een oerwolf in zitten vind ik dat de wolven wel een heel sterke kans hebben om te winnen. Zeker met broers, als daar eentje van wordt geconverteerd is de kans groot dat die het lang vol houdt. Bas wat bedoel je hiermee?

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 6 - een regenachtige avond

Bericht door Ida »

Renate, ik volg je aandacht voor Hugo . Ook ik zit met twijfels. Ik heb hem gister subtiel uitgedaagd, hij hapte klopt dat Hugo?

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 6 - een regenachtige avond

Bericht door Hugo »

Ida schreef:
09 mei 2020, 15:09
Renate, ik volg je aandacht voor Hugo . Ook ik zit met twijfels. Ik heb hem gister subtiel uitgedaagd, hij hapte klopt dat Hugo?
Uhm, ik denk het? Als je het hebt over waarover ik het heb. Ik heb in elk geval een idee van jouw rol, jij ook de mijne? (afstrepen helpt enorm)
Je 'twijfels' kloppen dan weer niet ;-)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 6 - een regenachtige avond

Bericht door Hugo »

Overigens, ik wil ook nog wel even de redenen-waarom-Hugo-geen-Wolf-is-opsommen (reden 8 verbaast je!)
  1. Reden nummer 1: Hugo is de secundaire factor rondom Matthijs' eliminatie op dag 2. Hij was degene die, als eerste na Sander, op Matthijs stemde. En ik hoor je nu denken: 'maar Hugo stemt er heel vaak zijn medewolven uit, waarom nu niet dan'? En mijn antwoord is simpel: dit ging om de Oerwolf, die (hoogstwaarschijnlijk) nog niemand besmet had. Hugo is een tactische speler, en zou er veel voor over hebben om Matthijs tot die nacht te sparen, zodat hij zijn gave kan gebruiken (om de dag erna hem waarschijnlijk bruut onder de bus te pleuren, want ja, zo is Hugo nou ook wel weer).
  2. Argument 2: Hugo heeft dit gepost op dag 3:
    Hugo schreef:
    01 mei 2020, 12:40
    Goed, ik zal het even uitleggen. Sander heeft volgens mij Ineke gezien, (volgens mij, zeer waarschijnlijk) als Broer. Vervolgens blijkt dat Ineke, Inge en Belle elkaar constant vertrouwen in dit spel (ik heb dit gisteravond even teruggelezen, en het klopt); Ineke, Inge en Belle zijn dus alledrie goed.
    Oh ja, enneh Renate: je mag dus gewoon rollen bij hun naam noemen. Dat is voor iedereen helderder (en voorkomt een gehele pagina gevuld met verwarring over wat je hebt gezegd :-P)
    Nu moet je even nadenken wanneer en waarom Hugo dit post. Dit is het moment waarop er net een pagina volgepraat is over verwarring die ontstaan is na een bericht van Renate, waarin ze haar overdenkingen uit over Sanders rol (uiteindelijk zat ze misschien dichterbij de waarheid dan Hugo hier). Daarvóór is er enorme verwarring ontstaan omdat Sander, aangenomen door iedereen (mede dankzij Hugo, zie #1) als Ziener, niet duidelijk is over wie hij nu vertrouwd. Hugo maakt hier speciaal een (vrij lange) post over, waarin hij uitlegt hoe het volgens hem zit. Waarom zou je dat doen als Wolf? Je hebt als Wolf er belang bij om verwarring te zaaien, om vervolgens al dit soort bevindingen lekker in het Wolvenhol te gaan bespreken. Het laatste waar je zin in hebt is die Burgers uit te leggen hoe het allemaal zit (volgens jou (en ook nog grotendeels gelijk te hebben, noot)).
  3. Alle Wolven verdedigen. Het bonte drietal zal ik maar noemen. Wat grappig is, is dat mensen die argument #1 weerleggen met 'Hugo stemt zijn medewolven er vaak uit als hem dat beter uitkomt', dat totaal lijken te vergeten als het aankomt op deze twee. Hugo heeft er dit spel niet een al te best record op nagehouden (alhoewel hij uiteindelijk 3/5 keer op een Wolf stemde) - hij noemde zowel Maaike als Wouter in eerdere posts vertrouwt. Het feit dat één van hen Wolf was, had nog wel gekund eigenlijk - lekker makkelijk een medewolf buiten schot proberen te houden. Maar allebei? Dan speelt Hugo wel echt met vuur.
  4. Draaien: Hugo was degene die het meest bijdraaide op dag 5, de dag waarop Maaike eruit ging. Hij kwam uit de nacht met de intentie om op Bas te stemmen, maar besloot uiteindelijk om een heel lange, arbeidsintensieve post te maken, waarin hij alle posts van de drie hoofdverdachten nog eens doorspitte, om verbanden te proberen te zien achteraf. Uiteindelijk kwam hij bij Maaike uit. Waarom? Als Maaike zijn medewolf is (Maaike had op dit moment één stem tegen Bas' zes), had hij haar hier makkelijk uit de wind kunnen houden. Ineke wilde al naar Lola gaan; hij had haar kunnen aanwijzen als hoofdverdachte, of gewoon bij Bas kunnen blijven. Ná (niet per se door) Hugo's post kwam de stemmenstorm op Maaike pas echt op gang (jazeker, Ida had daar ook een belang in) - een meeloper kan je hem hier in elk geval niet noemen.
  5. Standvastigheid. Ik neem jullie graag mee naar dag 4. De dag waarop Sander doodging, en iedereen in verwarring was. Als Hugo Wolf was (samen met Maaike en Wouter) dan is dit een gouden kans. Hét moment om de aandacht te verbreden, naar mensen zoals Ida, vrijgepleit door Sander. Maar wat doet Hugo? Hij gaat meteen mee met de theorie dat Ida nog altijd goed is, omdat ze waarschijnlijk als Wolf niet Sander zou hebben vermoord. Het is iets kleins, maar wel een gemiste kans voor Wolf-Hugo.
  6. Hugo twijfelt behoorlijk wat in dit spel (hij heeft ook al 3×(!) zijn stem gewisseld) - we spelen in elk geval niet met manipulatieve bitch Hugo, één van zijn favoriete manieren om Wolf te zijn.
  7. Een goede buur is beter dan een verre vriend. En Hugo heeft niet heel veel van zijn buren mogen genieten dit spel. Het is veel benoemd, maar het is wel waar.
  8. Erg goede vrienden: Inge vertrouwde Hugo. En als Ínge dat zegt, dan klopt het meestal. Daarnaast, Inge is niet vermoord in nacht 3, dus Hugo kan geen Wolf zijn ;-) (Dit is een running gag tussen Inge en Hugo; als Hugo Wolf is, heeft Inge dat meestal in nacht 3 door - maar laat dat nou net de nacht zijn waarin Hugo meestal denkt 'oké, Inge moet nu wel dood, anders heeft ze me door')
  9. Rol. Hugo's rol is eigenlijk best wel simpel te achterhalen. En nee, niet omdat er nou zoveel hints naar zijn gedropt, maar omdat bepaalde zaken nu eenmaal logische gevolgen van elkaar zijn. Oh ja, en ook omdat er hints naar zijn gedropt (maar die mist iedereen altijd, ik ook, dus geen stress).
Oké, los van elkaar zijn ze niet allemaal briljant, maar samen vormen ze toch wel een coherent geheel ;-)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”