Nacht 6 - een regenachtige avond

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Nacht 6 - een regenachtige avond

Bericht door Mark »

Na een verhitte discussie Wie nou de waarheid sprak en wie een kannibaal moest zijn. kwamen mensen tussen 3 mensen uit (Lola, Bas, Maaike).
Het was een nek aan nek strijd met stemmen tussen Bas en Maaike maar uiteindelijk Kreeg Maaike de meeste stemmen.
Maaike begon gelijk het op een loopje te nemen, maar Bas pakte zijn pijl en boog (Die hij had gemaakt op het eiland om voedsel te krijgen). en schoot naar Maaike door haar borst heen. Iedereen Kreeg grote ogen toen bleek dat Maaike aan het veranderen was. Het duurde niet lang voor dat iedereen begon te juichen.



Maaike was een Kannibaal (Weerwolf )
Afbeelding


Het is weer nacht :)
De wolven hebben tot morgen 14:00 de tijd.
de andere nachtrollen tot morgen avond 21:00
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 6 - een regenachtige avond

Bericht door Hugo »

:banana: :banana: :banana:

Zie je wel, mijn intuïtie is echt totaal waardeloos XD
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 6 - een regenachtige avond

Bericht door Ida »

De mijne doet het nog goed :banana:
Dag Maaike!

En jahoor: nog één...

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 6 - een regenachtige avond

Bericht door Hugo »

Ida schreef:
08 mei 2020, 21:19
De mijne doet het nog goed :banana:
Dag Maaike!

En jahoor: nog één...
Emma als Kleine Wilde zou ik mijn geld nu opzetten (lees: dit klopt waarschijnlijk niet).
Aangezien gisteren (dag 5) Maaike wilde wisselen om Wouter te redden --> naar Bas, en omdat ze die dag eerst op Lola stemde (als derde(!)).

Emma heeft het hele spel alleen op Wouter gestemd, om haar grote voorbeeld eruit te werken(?) --> en is dan dus nu slecht.

Edit: Hoewel dat dan weer totaal niet strookt met de Lola-Berentemmer kant van het verhaal. Zie je wel, klopt niets van dit.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 6 - een regenachtige avond

Bericht door Renate »

Nou, Ida, jij hebt vooral ingezet op Maaike, dus jij mag de credits hebben voor deze.
Ik dacht eerst dat Ineke de credits moest hebben. Zij heeft ons in elk geval van Bas afgehaald, met haar theorie. Maar vervolgens heeft ze op Lola gestemd. Het is echter niet aannemelijk dat Maaike én Lola tegelijkertijd wolf waren, omdat zij bij de vorige lynch de stemwisseling hier aan het regelen waren, waar ze anders het hol voor hadden kunnen gebruiken.
Emma's snelle stem op Maaike kan nu gunstig uitgelegd worden, en als zij al wolf geworden is door Wouters dood, was haar snelle stem op medewolf Maaike niet erg logisch. Maar het zou natuurlijk nog wel kunnen dat ze Maaike als voorbeeld gekozen had.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 6 - een regenachtige avond

Bericht door Hugo »

Renate schreef:
08 mei 2020, 21:40
Nou, Ida, jij hebt vooral ingezet op Maaike, dus jij mag de credits hebben voor deze.
Ik dacht eerst dat Ineke de credits moest hebben.
Puh, ik wil die Renate-credits! :baguette:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 6 - een regenachtige avond

Bericht door Renate »

Ik begin me nu toch een beetje zorgen over Hugo te maken.
Om te beginnen: de wolven weten van de meeste spelers nu wel hun rol, maar Hugo is een grote onbekende. Daarom was ik - toen Belle het nachtslachtoffer was - een beetje verbaasd: Belles rol was bekend, geen bedreiging voor de wolven. Ik zou Hugo opgegeten hebben als wolf, want van Hugo weten we nog niks.
Ineke kwam met een mooie verklaring daarvoor: de berentemmer.
Maar iemand anders (wie?) riep toen weer dat dat verhaal natuurlijk alleen opgaat als de wolven weten wie de berentemmer is. En dan kunnen ze die berentemmer beter gelijk opeten.
Dus blijft het m.i. gek dat Hugo toen niet het nachtslachtoffer was.
En in combinatie met het feit dat Hugo heel sterk is opgekomen voor Wouter en Maaike, die allebei wolf bleken te zijn, word ik hier nu toch een beetje ongemakkelijk van.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 6 - een regenachtige avond

Bericht door Lola »

Ayyyy!! Ik had op zich nog wel op Maaike willen stemmen maar was even volledig de deadline vergeten, oeps. Ik had iig wel gelijk. 8-)
Ineke schreef:
08 mei 2020, 20:19
Ik denk niet dat Lola de Berentemmer is, want de enige aanwijzing is dat ze Emma nu vertrouwt + tijdens nacht 3 zei ze dit:
Lola schreef: Verder denk ik niet dat de berentemmer-theorieën relevant zijn. Ik vind ze allemaal vrij vergezocht, en daarbij weten we niet eens of de rol er wel in zit.
Ik vind het raar dat Lola dit negeert.
Ja, schat, ik zat de eerste dag echt in m'n knuistje te gniffelen om al die absurde berentemmerverhalen. Ik vond die contraproductief, dus ik wilde daar een beetje de aandacht van weghalen door te opperen dat het niet zeker is of de rol erin zit. Want jullie weten dat ook niet zeker. De enige Titus-theorie die ik enigszins waardevol vind is dat Hugo veel buren verloren is, en hij daarom niet veel kans heeft om wolf te zijn. (Kleine wilde is echter nog geheel mogelijk.)
Lola schreef:
08 mei 2020, 12:42
Verder een goede en heldere post waar ik het wel mee eens ben!
Ik dacht het met deze reactie op Hugo's post over dat ik mogelijk berentemmer was impliciet te houden, maar als je het echt zo graag expliciet wil horen, fine: ik ben inderdaad de berentemmer. Kruip alsjeblieft uit die tunnel van je.

Ik kan en wil graag verklaren waarom ik mijn vertrouwen in Renate en Belle niet heb uitgesproken. Mensen vertrouwen op dag 1 is zo niet mijn stijl, en ik had bij hen ook echt helemaal nada om mijn vertrouwen te kunnen onderbouwen. Zo van, als gewone burger had ik ze op dat punt op geen enkele manier vertrouwd, en om gewoon uit het niks zonder onderbouwing te droppen dat ik Renate en Belle vertrouwde leek me erg opvallend. Daarna was ik helaas een beetje afwezig, en al vrij snel waren Belle en Renate algemeen vertrouwd, en hoefde er dus op dat gebied niks meer vanuit mij te komen.

Renate schreef:
08 mei 2020, 21:53
Ik begin me nu toch een beetje zorgen over Hugo te maken.
Om te beginnen: de wolven weten van de meeste spelers nu wel hun rol, maar Hugo is een grote onbekende. Daarom was ik - toen Belle het nachtslachtoffer was - een beetje verbaasd: Belles rol was bekend, geen bedreiging voor de wolven. Ik zou Hugo opgegeten hebben als wolf, want van Hugo weten we nog niks.
Ineke kwam met een mooie verklaring daarvoor: de berentemmer.
Maar iemand anders (wie?) riep toen weer dat dat verhaal natuurlijk alleen opgaat als de wolven weten wie de berentemmer is. En dan kunnen ze die berentemmer beter gelijk opeten.
Dus blijft het m.i. gek dat Hugo toen niet het nachtslachtoffer was.
En in combinatie met het feit dat Hugo heel sterk is opgekomen voor Wouter en Maaike, die allebei wolf bleken te zijn, word ik hier nu toch een beetje ongemakkelijk van.
Hugo zou echt geen logisch slachtoffer geweest zijn, juist omdat we niks weten over zijn rol. Daardoor kan hij er op zich overdag nog uitgaan, want hij is nog vrij om te verdenken, zoals jij nu ook doet.
En ik geloof echt van mijn leven niet dat Hugo een medewolf zo opzichtig zou verdedigen, laat staan twee. We moeten morgen Bas eruit mikken, en als het goed is is dan het spel klaar.

Een eventuele heks moet mij dus in het spel laten, want mocht Emma toch nog kleine wilde zijn dan horen we morgenvroeg in ieder geval of ze nog bij ons hoort. Nu was Hugo's oproep daarvoor ook in het geval dat Maaike géén wolf was geweest, en dat is ze wel, maar ik wil het voor de zekerheid even benadrukken.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 6 - een regenachtige avond

Bericht door Lola »

En mocht ik op de een of andere manier het weerwolvenslachtoffer zijn vannacht lijkt de situatie me ook wel duidelijk. 😂

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 6 - een regenachtige avond

Bericht door Lola »

Tenzij Hugo kleine wilde is 🤔🤔🤔🤔 of Bas dit nu als inspiratie gebruikt 🤔🤔🤔 damn. Misschien had ik gewoon m'n smoel moeten houden. Ik hoop gewoon dat Bas de juiste keuze is.

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”