Dag 5 - en we gaan maar door...

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Hugo »

Met deze oproep: mocht Maaike goed zijn, kan de Hels dan Lola vergiftigen? Niet omdat ik dan zeker weet dat Lola slecht is, maar omdat dat informatie oplevert.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Hugo »

(Meer dan Bas vergiftigen)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Ineke »

Ik vind het wel interessant dat zowel Bas als Lola niet reageren op de bewering dat een van hen Berentemmer is. Als jezelf de Berentemmer bent, kan ik dat nog begrijpen omdat het misschien niet leuk is om te claimen. Als jezelf niet de Berentemmer bent, dan is het toch minstens iets om even in overweging te nemen. Ik denk dat Bas de Berentemmer is. Ik denk niet dat Lola de Berentemmer is, want de enige aanwijzing is dat ze Emma nu vertrouwt + tijdens nacht 3 zei ze dit:
Lola schreef: Verder denk ik niet dat de berentemmer-theorieën relevant zijn. Ik vind ze allemaal vrij vergezocht, en daarbij weten we niet eens of de rol er wel in zit.
Ik vind het raar dat Lola dit negeert. Mijn stem gaat naar Lola. Ik vind Maaike teveel gekke sprongen maken en dat vind ik oprecht overkomen. Ik denk niet dat je jezelf zo in de kijker zou spelen als wolf. En dan doel ik met name op de actie van Maaike om Lola aan te sporen om samen op Bas te stemmen (wat zou hebben geresulteerd in dat Wouter niet zou worden gelyncht). Lola is wat dat betreft een stuk subtieler, zoals ik al heb aangegeven tijdens nacht 5. Lola deed alsof ze het liefste op Wouter wilde stemmen, maar twijfelde omdat het dan misschien gelijkspel zou worden tussen Wouter en Bas. Maar toen Maaike voorstelde om op Bas te stemmen was ze er als de kippen bij om mee te doen. Ze geeft als argument dat het dan in ieder geval geen gelijkspel kan worden… Ik vind het een heel slecht argument en heel verdacht.

Ik zal zo nog reageren op wat andere dingetjes, maar dan weten jullie dit alvast ;-)

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Ineke »

Mirjam is een beetje chaos en een hoop mensen hebben daar al op gereageerd, dus laat ik maar even zo :-P
Maaike schreef:
07 mei 2020, 21:07
Ik stem op Bas
Waarom stem je zonder verder iets te zeggen op Bas?
Renate schreef:
07 mei 2020, 22:53
Stem jij nu alleen maar op Bas om aan te tonen dat je geen stelletje bent, Ineke?
Jup :-)
Emmiee schreef:
08 mei 2020, 14:04
Ze zet mensen in de spotlights op een slechte manier op een subtiele manier neer. In fact, ik denk dat, als die erin zit, zij de lone wolf is. Maaike heeft een eigenschap dat ze iedereen mee kan nemen in haar mening. Ze vertrouwde plots Willemijn en Bert niet, die allebei wolf zijn. Ze maakt een opmerking dat Marthijs’ bericht te lang is. Als ze die niet had gemaakt, wat Matthijs dan nu dood?

Ik kon nooit iets anders vinden om Lola verdacht te vinden dan ‘afwezig’. Ik vertrouw Hugo en zijn titus theorie over Lola (Bas kan ook wel, maar die van Lola vindt ik beter klinken). Daarmee vertrouw ik Maaike het minst.
Ik vind deze post een beetje ondoordacht en makkelijk overkomen. Geen idee of het door tijdgebrek komt, of iets anders, maar een hele goede indruk maakt het in ieder geval niet. Waarom vind je Hugo zijn Titus theorie over Lola beter klinken dan die over Bas?

Ik hoop dat er niet te makkelijk wordt gedacht over ''als de ene geen wolf, lynchen we morgen gewoon de ander''. Als er een Kleine Wilde inzit, wordt met elke doden de kans alleen maar groter op een nieuwe wolf. En aangezien je niet weet wanneer de Kleine Wilde een wolf wordt, is het heel moeilijk om hem op te sporen en te lynchen. Maar goed… We zullen zien.

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Ineke »

Ik stem niet meer op Bas, maar op Lola

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Bas »

Ik stem niet meer op Lola, maar op Maaike

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Bas »

Het was niet meer nodig om mezelf te redden, maar ik weet nu zeker dat deze stemming overleef.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Hugo »

Bas schreef:
08 mei 2020, 20:42
Het was niet meer nodig om mezelf te redden, maar ik weet nu zeker dat deze stemming overleef.
En je vindt Maaike verdachter dan Lola? Je hebt een opvallende, smalle manier om naar stemmingen te kijken ;-)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Hugo »

En een stemoverzicht:

Deadline: vanavond, 21:00 (over 10 minuten):
Maaike 5× (Ida (8), Emma (9), Renate (10), Hugo (11) en Bas (12))
Bas 3× (Lola (1), Hugo (3), Renate (4), Mirjam (5), Ineke (6) en Maaike (7))
Lola 1× (Bas (2) en Ineke (12))
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Bas »

Hugo schreef:
08 mei 2020, 20:48
Bas schreef:
08 mei 2020, 20:42
Het was niet meer nodig om mezelf te redden, maar ik weet nu zeker dat deze stemming overleef.
En je vindt Maaike verdachter dan Lola? Je hebt een opvallende, smalle manier om naar stemmingen te kijken ;-)
Zoals ik al gezegd heb, was deze stemming nu voor mij vooral een: "Ik wil graag leven" stemming. Maaike en Lola hebben allebei een grote kans om wolf te zijn. Maaike heeft niks meer van haar laten horen wat ik raar vind. Lola haar eerste post vond ik enorm verdacht, die heeft ze later onderbouwd en ik vind haar nu iets minder verdacht. Maar het is voor mij nu een 47-53 voor Maaike. Mijn stem maakt verder niet echt uit, afgezien van het mezelf in leven houden. :shrug:

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”