Dag 5 - en we gaan maar door...

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Mark »

Na een lange avond, hoopte eigenlijk dat het wel klaar was met het geweld tegen elkaar. misschien zelfs worden gered van het eiland. Maar niets was minder waard. Op het Kampvuur was nog aan het nabranden was lacht een verbrand lichaam. Renate riep iedereen bij elkaar. Wie missen we....
Iedereen keek om zich heen en al snel kwamen ze er achter dat het Belle moest zijn. een paar van jullie begonnen hard te huilen..



Belle was 1 van de 3 broers

Afbeelding

Volgende deadline is Vrijdag avond 21:00......
Burger for life :mrgreen:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Ida »

Ohhhh rip Belle
Straks maar eens kijken waarom jij...

Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Emmiee »

Rip Belle :angel: :cry:
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Renate »

Hmmm...best gek. Want de wolven zouden toch veel liever eerst wat andere rollen willen opeten, lijkt me. Van Belle was al lang duidelijk dat ze een van de drie broers was.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Renate »

O ja, en er zijn dus écht allemaal gewone burgers uitgegaan de eerste paar keer!

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Mirjamm »

Rust zacht, Belle!

Omdat het voor de meesten al duidelijk was dat Belle goed was, konden ze haar overdag ook niet verdacht maken maar was er wel een extra stem mogelijk tegen de wolven. Ik denk dat ze daarom maar een 'bewezen goedje' er uit wilde hebben, want daar kunnen ze simpelweg niks mee.
Maar waarom niet iemand die misschien een veel spannendere rol heeft?
Hear me roar

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Renate »

Precies: waarom hebben ze niet gemikt op iemand anders? Als ik wolf was, had ik gemikt op Hugo.
Hmmm..wat zegt dat over Hugo?

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Lola »

RIP Belle!
Ik denk inderdaad omdat Belle vertrouwd werd en er overdag zeker niet uit zou gaan? Maar het is een gekke keuze ja.
Mirjamm schreef:
06 mei 2020, 19:01
Ik weet het bij jou gewoon niet zo goed. Ik ben het soms wel met je eens maar ik zie ook wel onrust om jou heen hangen. Daarbij stemde jij als eerste op Bert en pas laat op Wouter mee
Dat ik pas laat meeging op Wouter vind ik oprecht best een goed argument. Het enige wat ik daarover kan zeggen is dat ik Wouter gewoon echt niet heel verdacht vond. Zijn gedrag sprong er niet uit voor mij of zo. Daar komt bij dat ik door mijn afwezigheid erg van stemming tot stemming ging, en Wouter werd als je naar stemmen kijkt pas 'relevant' bij de herstemming van dag 3.
Maar is het verdacht dat ik als eerste op Bert stemde? Dat is toch juist erg opvallend? Ik denk niet dat ik dat als wolf gedaan zou hebben.
Renate schreef:
06 mei 2020, 23:39
Precies: waarom hebben ze niet gemikt op iemand anders? Als ik wolf was, had ik gemikt op Hugo.
Hmmm..wat zegt dat over Hugo?
En waarom zou jij voor Hugo gegaan zijn? Zelf vind ik dat niet een erg logische keuze. 🤔

Ik moet zeggen dat ik het een beetje gek vind dat we wederom maar één dode hebben deze ochtend? Ik had verwacht dat de heks al toegeslagen zou hebben en ga bijna denken dat er ook al geen heks in zit. Ik had er zelfs best redelijk op gerekend dat ik deze ochtend omgelegd zou zijn. 😂 Maar ik ben blij dat dat niet gebeurd is, want ik durf nu te stellen dat, als de mensen die als onschuldig zijn bestempeld dat ook echt zijn, en er nog twee gewone wolven in het spel zitten, deze wolven Bas en Maaike zijn. Als er een kleine wilde meedoet ligt dat natuurlijk geheel anders, maar dan moeten we sowieso een hoop opnieuw onder de loep gaan nemen.

Omdat ik Maaike dus eigenlijk niet per se verdacht vond, heb ik even heel het spel opnieuw geskimd voor #receipts.

Dag 1:
Maaike schreef:
25 apr 2020, 01:29
Ik moet zeggen dat er veel mensen zijn waarbij ik al wat vraagtekens heb (uitgebreidere post die hierover aan het typen was is dus helaas gecrasht), maar ik had eerder al aangegeven dat ik op een minder actieve speler wil stemmen vandaag en ik ben het met Hugo eens dat het zeer zonde is dat Emma en Renate zich eigenlijk nog niet hebben laten zien... Maar ook Bert, toch een ervaren en scherpe speler, heeft nog weinig van zich laten horen, hij heeft zich niet echt in de discussie gemengd, wat ik toch wat meer van hem gewend ben, terwijl hij wél heeft gereageerd vandaag, en ik vind zijn stem op Michelle een beetje makkelijk (hoewel ik Michelle ook niet vertrouw).
Mijn stem vandaag gaat daarom naar Bert.
Het over inactieve spelers hebben, en Bas niet eens nóémen?! (En voordat iemand komt met dat ze mij ook niet noemde: op dag 1 ben ik wel erg actief geweest.) Niet op hem stemmen is in zichzelf niet verdacht, maar hem compleet omzeilen wanneer je het over inactievelingen hebt vind ik érg vreemd.

Ineke merkte dit direct al op, en daarop reageerde Maaike in nacht 2:
Maaike schreef:
25 apr 2020, 22:16
Ah, hier had ik inderdaad een redenatie voor, die is helaas dus toch ergens verloren gegaan :S voortaan maak ik mijn posts weer in notepad in plaats van op de website :-p
[...]
Bas vertrouw ik ook absoluut niet, hij is weinig actief en ging veel te makkelijk mee met jouw theorie over de berentemmer. Maar ik vertrouw Bas nóóit, wat wel eens tot grandioze vergissingen heeft geleid, en daarom vind ik het heel lastig nu te bedenken wat ik ermee moet. Ik wilde op dag 1 niet meteen opnieuw in een tunnelvisie op Bas belanden, vandaar dat ik bewust deze dag nog niet op Bas heb gestemd, terwijl ik wel een heel slecht gevoel bij hem heb.
Ik blijf er gewoon bij dat hem helemaal niet noemen als je het over inactievelingen hebt vreemd is. Je hoeft dan niet direct op hem te gaan stemmen of zo.

Dag 2:
Maaike schreef:
28 apr 2020, 10:58
Bij Wouters speelstijl krijg ik echt flink de kriebels. Het doet me namelijk enorm denken aan een spel waarin Wouter (lone) wolf was - daar bleef hij ook een beetje op de achtergrond, reageerde hij af en toe wel inhoudelijk maar was hij gewoon niet echt aanwezig. Toen was ie nog burgemeester ook :P

[...]

Bij Bas had ik gisteren een heel slecht gevoel, hij volgde de theorie van Ineke veel te makkelijk. Maar ik heb altijd een slecht gevoel bij Bas, ik vind het dus gevaarlijk om dat gevoel te snel te volgen. Bij Bas posts van vandaag had ik dat gevoel ook al wat minder. Bas stemde gister, vooral om zichzelf te redden, op Michelle. Daar kan ik dus ook niet heel veel uit afleiden... :s
Maaike had blijkbaar een slecht gevoel bij Wouter én bij Bas, bij Bas zelfs al vanaf dag 1. Toch heeft het tot dag 4 geduurd voor ze op een van hen stemde. Erg goeie tactiek voor wolven: medewolven op je verdachtenlijstje zetten zonder argumenten waar iemand mee aan de haal zou kunnen gaan om ze er daadwerkelijk uit te werken.

Dag 2:
Bas schreef:
28 apr 2020, 18:46
Voor mijn stem, lijkt het me vrij duidelijk wie we vandaag moeten hebben. Zoveel doekjes zijn er niet omheen gewonden :roll:
Toen ik nog niet goed was bijgelezen, dacht ik ook dat dit het geval was. Ik heb op dag 2 ook vrij klakkeloos mijn stem op Matthijs uitgebracht, gewoon omdat iedereen dat deed en daar zou vast een goede reden voor zijn. Toen ik grondig ging bijlezen verwachtte ik ook steeds op deze verklaring te stuiten, maar dat gebeurde niet. Er was eigenlijk geen duidelijke reden om op Matthijs te stemmen. Het was een soort experiment, een leap of faith. Ik vind daarom de woordkeuze van Bas hier apart. Ik krijg het vermoeden dat ook hij niet goed was bijgelezen, maar misschien wel in het wolvenhol de opdracht had gekregen om maar gewoon met iedereen mee te gaan op Matthijs. Dit is op zichzelf niet heel steekhoudend, maar in combinatie met mijn al bestaande vermoedens vond ik het toch het noemen waard.

Dan de herstemming van dag 3. De wolven waren lang niet de enigen die op Bert stemden, maar ze hebben wel allemaal op hem gestemd. Ik stemde in de herstemming als eerste, en wel op Bert. Maar Maaike was al eerder online geweest bij de herstemming. Ze had blijkbaar een inhoudelijke post gemaakt, maar kwam er toen achter dat dat niet was toegestaan en haalde hem weer weg. Ze liet er echter wel een spoor van achter door aan te geven dat dit had plaatsgevonden. Maar ze bracht nog geen stem uit, wat ik toen eigenlijk al niet goed begreep, want er ging verder niks inhoudelijks meer gezegd worden om je op te baseren. Het enige wat je te doen stond was stemmen. Maaikes stem kwam pas de volgende (kalender)dag, evenals die van Wouter en Bas. Die moesten natuurlijk nog even in het hol overleggen, en afwachten of er misschien toch nog iemand veilig op Wouter zou kunnen stemmen oid.

Ik ben dus toch plots ineens best overtuigd.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Lola »

Ik stem op Bas

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Lola »

En nog even om cool te doen: ik heb die volledige post op mijn telefoon gemaakt. 8-) 8-)

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”