Dag 5 - en we gaan maar door...

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Lola »

Ineke schreef:
06 mei 2020, 11:29
Bas heeft tijdens de herstemming van dag 3 en de vorige stemming op Wouter gestemd, dus dat pleit in zijn voordeel.
Ik merk nu dus ook op dat dit niet klopt. Bas heeft in de herstemming op Bert gestemd. En tot in hoeverre zijn stem op Wouter van dag 4 in zijn voordeel pleit... het leek al een redelijk verloren zaak, en de andere twee op het schavot waren hijzelf en ik, en hij gaf al consistent aan mij niet verdacht te vinden. Tja.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Maaike »

Rip Belle! Ik hoop dat je je eerste spel een beetje leuk hebt gevonden ondanks alle chaos.
En geen heksendrankje. Ik begin bijna te vermoeden dat de heks in het stelletje zit of zo, maar dan had ze Sander niet gered :shrug:

Lola, Bas is inderdaad het grootste deel van het spel inactief geweest, maar op het moment dat ik het had over die inactieve spelers had Bas juist wel al minstens één inhoudelijke post geplaatst. Misschien was hij inderdaad niet héél actief en had ik hem hier wel moeten noemen, maar nogmaals; dit nachtelijke tijdstip was ook niet mijn scherpste moment en ik had even 1000 errors in mijn hoofd en ik ben mijn enigszins goed uitgewerkte post toen ook nog kwijtgeraakt. De vervangende korte post die ik toen nog even heb getikt was inderdaad niet sterk, en ja, je hebt helemaal gelijk dat ik hier eigenlijk ook wel iets over Bas had moeten zeggen, en dat was ik dus ook wel van plan in eerste instantie, maar het ging mis. Sorry, of zo. Kan ik nu niks meer aan veranderen :-p

Hoewel ik dus dag 1 inderdaad een slecht gevoel had bij Bas, zakte dat op dag 2 en 3 een beetje weg - waarschijnlijk onterecht blijkt nu, dus dat is dan wel weer jammer.
Bij Wouter heb ik het hele spel een slecht onderbuikgevoel gehad, en dat heb ik ook aangegeven, maar meer dan een gevoel was het niet, gebaseerd op Wouters vergelijkbare speelstijl als wolf een paar spellen terug. Maar Hugo gaf aan dat hij Wouter zo ook als burger kende, en ik heb heel lang niet met Wouter als burger gespeeld - misschien had mijn gevoel had dan dus fout? Ik vond het in ieder geval zelf niet genoeg op dag 2 en 3 om een stem op te baseren...

Hahaha Lola, de post die ik aan het begin van de herstemming wilde plaatsen was een kort verbaasd berichtje dat iets als "RIP Willemijn" zei en een reactie op Bert bevatte, ik zat namelijk midden in een discussie met hem op dat moment (en ik wilde zo graag nog reageren op hem, dat ik niet eens goed las dat dat helemaal niet mocht, lol) :-p Het was dus geen mega inhoudelijke post. Ik was er gewoon nog niet helemaal uit op wie ik wilde stemmen. Dat er niks inhoudelijks meer ging gebeuren ben ik ook niet met je eens. Noem me een meeloper, maar als ik het zelf nog niet helemaal weet vind ik het toch fijn om na te denken over wat de mensen die ik vertrouw, en ook juist de mensen die ik verdenk doen in een stemming. Of, als daar ook niet zo veel uit af te leiden valt, om in ieder geval nog een paar uur over na te denken over mijn stem in plaats van hals over kop een beslissing te maken. Ja, als ik wolf was geweest, had ik meteen kunnen stemmen op Bert, wetende dat hij burger was en dat ik nu een makkelijke kans kreeg mijn maatje Wouter te redden - o wacht, is dat niet precies wat jij daar deed Lola? ;-)
Ik vond het ook wel zo netjes om even te laten weten dat ik een post had verwijderd, ik had het ook niet kunnen zeggen, maar dat was ook een beetje raar geweest.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Maaike »

Lola schreef:
07 mei 2020, 00:48
En nog even om cool te doen: ik heb die volledige post op mijn telefoon gemaakt. 8-) 8-)
Maar wel heel cool hoor 8-) 8-)

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Mirjamm »

Lola schreef:
07 mei 2020, 00:46
Ik stem op Bas
Leuke post van je Lola, bijna gehele gewijd aan Maaike, maar als je al die argumenten mooi hebt gevonden, waarom stem je dan alsnog op Bas? Heb je daar ook zulke argumenten voor als je bij Maaike hebt?

Maaike schreef:
07 mei 2020, 10:38
En geen heksendrankje. Ik begin bijna te vermoeden dat de heks in het stelletje zit of zo, maar dan had ze Sander niet gered :shrug:
Ik ben er helemaal niet van overtuigd dat Sander gered is door de heks.
Maaike schreef:
07 mei 2020, 10:38
Hoewel ik dus dag 1 inderdaad een slecht gevoel had bij Bas, zakte dat op dag 2 en 3 een beetje weg - waarschijnlijk onterecht blijkt nu, dus dat is dan wel weer jammer.
Bij Wouter heb ik het hele spel een slecht onderbuikgevoel gehad, en dat heb ik ook aangegeven, maar meer dan een gevoel was het niet, gebaseerd op Wouters vergelijkbare speelstijl als wolf een paar spellen terug. Maar Hugo gaf aan dat hij Wouter zo ook als burger kende, en ik heb heel lang niet met Wouter als burger gespeeld - misschien had mijn gevoel had dan dus fout? Ik vond het in ieder geval zelf niet genoeg op dag 2 en 3 om een stem op te baseren...
Dit is gelijk ook het lastige. We hebben al zoveel potjes met elkaar gespeeld dat we ons gevoel daarop gaan baseren. Het is heel lastig om potjes los van elkaar te zien. Kan je nagaan hoe lastig het is geweest voor Michelle en Belle!
Ik vind het begrijpelijk maar ergens ook jammer dat we té doorgewinterde spelers zijn die potjes niet los van elkaar kunnen koppelen omdat we al een enorm verleden met elkaar hebben (in positieve zin :)).

Ik vind het een beetje zwak om vooral op je gevoel af te gaan, Maaike. Ik vind het zelfs wel makkelijk.

Ik ben weer in een paranoïde hersenspinsel terecht gekomen.. Wat als Maaike en Lola nu expres tegenover elkaar lijken te gaan staan waardoor ze voordoen dat ze sowieso niet bij elkaar in hetzelfde team zitten? Waardoor, als we er eentje uitgooien, de ander automatisch meer wordt vertrouwd en de laatste wolf weer even kan ademhalen en meer kans heeft?
Hear me roar

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Bas »

@Lola
Kun je mij laten zien waar je hebt gezegd waarom ik verdacht ben? Je zit zo te hameren dat mensen jou verdacht vinden om niks, terwijl je zelf precies hetzelfde doet met mij. Aan het eind van dag 4 heb je geen redenen gegeven waarom je mij verdacht vindt en in nacht 5 ben ik plots je hoofdverdachte terwijl je mij in die post totaal niet noemt.
Ik ben in mijn post in dag 4 iedereen bij langs gegaan, waarbij ik heb aangegeven waarom ik mensen vertrouw/verdenk. Daarbij vond(en vind ik nog steeds) Hugo en Ida goed overkomen en zie ik Emma niet als wolf samen met Wouter.
Ineke en Mirjam zijn nu 100% goed, wist ik al maar goed. Renate heeft ook vrij duidelijk gehint en is daarom ook goed.

Blijven jij en Maaike over, vrij simpel.
Lola schreef:
07 mei 2020, 00:46

Dag 2:
Bas schreef:
28 apr 2020, 18:46
Voor mijn stem, lijkt het me vrij duidelijk wie we vandaag moeten hebben. Zoveel doekjes zijn er niet omheen gewonden :roll:
Toen ik nog niet goed was bijgelezen, dacht ik ook dat dit het geval was. Ik heb op dag 2 ook vrij klakkeloos mijn stem op Matthijs uitgebracht, gewoon omdat iedereen dat deed en daar zou vast een goede reden voor zijn. Toen ik grondig ging bijlezen verwachtte ik ook steeds op deze verklaring te stuiten, maar dat gebeurde niet. Er was eigenlijk geen duidelijke reden om op Matthijs te stemmen. Het was een soort experiment, een leap of faith. Ik vind daarom de woordkeuze van Bas hier apart. Ik krijg het vermoeden dat ook hij niet goed was bijgelezen, maar misschien wel in het wolvenhol de opdracht had gekregen om maar gewoon met iedereen mee te gaan op Matthijs. Dit is op zichzelf niet heel steekhoudend, maar in combinatie met mijn al bestaande vermoedens vond ik het toch het noemen waard.

Sorry, maar 80% van de mensen die stemden gingen ervan uit dat Sander ziener was. Hij was zo hard op Matthijs en zo stellig in zijn vertrouwen van Ida, dat ik het nog steeds raar vind dat hij geen ziener was. En ja het was misschien een leap of faith, maar op dat moment ging ik er helemaal vanuit dat hij de ziener was. En daarbij was ik niet de enige..
Daarbij kun je overigens ook wat je over mij zegt over jezelf zeggen, je was niet goed bijgelezen en hebt vanuit het hol te horen gekregen dat je op Matthijs moest stemmen.
Ineke schreef: Emma stemt al heel lang op Wouter en dat pleit in haar voordeel. Bas heeft tijdens de herstemming van dag 3 en de vorige stemming op Wouter gestemd, dus dat pleit in zijn voordeel. Maaike speelt als een burger, dus vertrouw ik ook. Lola is wolf.
Euhm, ik heb op Bert gestemd. Fijn dat je me vertrouwt verder, maar je moet je stemmingslijstje aanpassen 😉

Ik ga nu dus op Lola stemmen, ik vind haar laatste post vrij vreemd en ik vind het beetje hypocriet dat ze op mij stemt zonder echte uitleg, aangezien die hele post gewijd is aan Maaike en ze verder geen post over mij gemaakt heeft. Als ik deze gemist heb, please enlighten me.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Bas »

Ik stem op Lola

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Maaike »

@ Mirjam, denk jij dan dat er een wolf niet heeft gestemd? Of dat de heks iemand anders zou hebben gered dan Sander?

Maar ja Mirjam, ik ben het met je eens dat het zwak is om een stem op gevoel te baseren. Maar Lola sprak mij er op aan dat ik niet op Wouter en Bas heb gestemd op dag 1, 2 en 3, terwijl ik wel een slecht gevoel bij ze had. Dus ik probeerde hier uit te leggen dat ik alleen dat 'gevoel' niet genoeg vond om een stem op te baseren, en dat ik dat dus ook niet heb gedaan.

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Mirjamm »

Bas schreef:
07 mei 2020, 12:14

Sorry, maar 80% van de mensen die stemden gingen ervan uit dat Sander ziener was. Hij was zo hard op Matthijs en zo stellig in zijn vertrouwen van Ida, dat ik het nog steeds raar vind dat hij geen ziener was. En ja het was misschien een leap of faith, maar op dat moment ging ik er helemaal vanuit dat hij de ziener was. En daarbij was ik niet de enige..
Daarbij kun je overigens ook wat je over mij zegt over jezelf zeggen, je was niet goed bijgelezen en hebt vanuit het hol te horen gekregen dat je op Matthijs moest stemmen.
Ik vind het leuk dat er nu een lekkere discussie is. Maar Bas, doe nou niet alsof je zo naïef bent. Jij en Sander kunnen als geen ander gaan dollen en expres balletjes gaan opgooien en zomaar random uitspraken doen om vervolgens samen in jullie knuistjes te gniffelen.

Ik weet nog niet op wie ik ga stemmen. Ik pak nog even mijn popcorn erbij!
Hear me roar

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Lola »

Maaike schreef:
07 mei 2020, 10:38
Ja, als ik wolf was geweest, had ik meteen kunnen stemmen op Bert, wetende dat hij burger was en dat ik nu een makkelijke kans kreeg mijn maatje Wouter te redden - o wacht, is dat niet precies wat jij daar deed Lola? ;-)
:roll: :roll: :roll:
Zoals ik eerder heb aangegeven zou ik het eem domme actie vinden om als wolf als eerste te stemmen. Ik snap daarom ook dat jij dat niet gedaan hebt.

Hoe inhoudelijk jouw post was maakt helemaal niet uit, en ik vind het inderdaad netjes dat je hebt laten weten dat je een post had weggehaald, maar het punt is dat we daardoor weten dat je online was en geen stem hebt uitgebracht. Nu denk ik niet dat je daar de enige in was, en je zou er op zich verschillende redenen voor kunnen hebben, maar ik denk dat je niks wilde doen voor jouw medekannibalen online geweest waren.

Mirjamm schreef:
07 mei 2020, 11:31
Lola schreef:
07 mei 2020, 00:46
Ik stem op Bas
Leuke post van je Lola, bijna gehele gewijd aan Maaike, maar als je al die argumenten mooi hebt gevonden, waarom stem je dan alsnog op Bas? Heb je daar ook zulke argumenten voor als je bij Maaike hebt?
Van Bas was ik al redelijk zeker, al mijn argumenten over Maaike waren minstens evenveel om mezelf te overtuigen als de rest van jullie. Daarnaast werken veel van mijn argumenten alleen als je ervan uitgaat dat Bas en Maaike samen wolf zijn. Ik heb gestemd op Bas omdat ik hem nog steeds wel verdachter vind op zichzelf. Ik wil ook best Maaike er vandaag uitgooien, maar...
Mirjamm schreef:
07 mei 2020, 11:31
Ik ben weer in een paranoïde hersenspinsel terecht gekomen.. Wat als Maaike en Lola nu expres tegenover elkaar lijken te gaan staan waardoor ze voordoen dat ze sowieso niet bij elkaar in hetzelfde team zitten? Waardoor, als we er eentje uitgooien, de ander automatisch meer wordt vertrouwd en de laatste wolf weer even kan ademhalen en meer kans heeft?
Als we eerst Bas eruit werken (en die ook daadwerkelijk wolf blijkt te zijn, maar ik denk sterk van wel), dan kan dit niet meer waar zijn. Ik denk in ieder geval echt niet dat er nog drie wolven in zitten.

Bas schreef:
07 mei 2020, 12:14
@Lola
Kun je mij laten zien waar je hebt gezegd waarom ik verdacht ben? Je zit zo te hameren dat mensen jou verdacht vinden om niks, terwijl je zelf precies hetzelfde doet met mij. Aan het eind van dag 4 heb je geen redenen gegeven waarom je mij verdacht vindt en in nacht 5 ben ik plots je hoofdverdachte terwijl je mij in die post totaal niet noemt.
Oké, hier heb je enigszins een punt. Voor jou geldt in dezen een beetje hetzelfde als voor Wouter; omdat ik vrijwel alleen actief was rond stemmingen heb ik lang niet echt aanleiding gehad om jou te noemen, waardoor mijn uitwendige verdenkingen misschien niet helemaal overeen lijken te komen met mijn inwendige.
Maar: zoals ik eerder in deze post noem, is mijn verdenking richting Maaike gebaseerd op de aanname dat jij ook wolf bent. Jij komt misschien niet heel expliciet aan bod, maar je zit er echt wel in. En vergeet ook niet dat ik op dag 1 al op jou heb gestemd met een fatsoenlijke argumentatie.
Maar als je dat graag wil, wil ik ook nog wel een aparte post aan jou weiden hoor. Ik ben de beroerdste niet.

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Mirjamm »

Maaike schreef:
07 mei 2020, 12:22
@ Mirjam, denk jij dan dat er een wolf niet heeft gestemd? Of dat de heks iemand anders zou hebben gered dan Sander?
Ja. Misschien heel dom wat ik nu ga zeggen, maar een genezer? Er waren ook redelijk wat inactieve spelers rond die tijd, denk ik mij te herinneren.
Hear me roar

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”