Dag 5 - en we gaan maar door...

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Ineke »

Ik stem op Bas

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Maaike »

Ik stem op Bas

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...u

Bericht door Ida »

ik stem op Maaike

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Ida »

Reden heb ik zostraks al uitgelegd. Het punt van Ineke klopt precies in dat plaatje. Ik ben nu overtuigd, dat was ik gister nog niet helemaal, omdat helemaal niemand iets over Maaike zei.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Hugo »

Shiiiiit. Ik moet alles misschien gaan heroverwegen. :confusion:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Renate »

Stem jij nu alleen maar op Bas om aan te tonen dat je geen stelletje bent, Ineke?

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Renate »

Echt een geweldige analyse, Ineke. Ik aarzel nu alleen of ik mijn stem dus naar Lola moet zetten of naar Maaike. Waarom ga jij niet op Lola, Ida?

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Ida »

Ik vind Maaike veel verdachter, omdat zij probeerde Lola mee te laten wisselen naar Bas i.p.v. Wouter, die ze daarmee uit de wind haalde.
En omdat Maaike steeds met zoeken naar rare theorieën komt. Bv haar post over de genezer. En dat doet ze het hele spel al.
Aan Lola zie ik niks verdachts. Ik was blij verrast dat Ineke toch van Lola afstapt en haar theorie past in mijn plaatje.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Lola »

Hugo schreef:
07 mei 2020, 15:16
Ineke is goed, maar mogelijk verliefd op Bas.
Deze gedachte was vannacht ook al even bij mij opgekomen, maar goed, nu heeft Ineke dus op Bas gestemd en is het onmogelijk.

Ik sluit ook niet uit dat Emma nog kleine wilde kan zijn, maar op dit moment is ze geen wolf.

Bas schreef:
07 mei 2020, 15:39
Lola schreef:Maar: zoals ik eerder in deze post noem, is mijn verdenking richting Maaike gebaseerd op de aanname dat jij ook wolf bent. Jij komt misschien niet heel expliciet aan bod, maar je zit er echt wel in. En vergeet ook niet dat ik op dag 1 al op jou heb gestemd met een fatsoenlijke argumentatie.
Maar als je dat graag wil, wil ik ook nog wel een aparte post aan jou weiden hoor. Ik ben de beroerdste niet.
Je zegt nu dus dat je op dag 1 al zeker wist dat ik wolf was? Dat klinkt als een tunnelvisie. Oftewel iets wat niet heel gezond is, en vaak (zoals ook nu) fout is. Dus ja ik wil graag jou post ten aanzien van mij wel zien, want ik vind het best knap dat je zoveel hebt, aangezien ik, net als jij, niet heel actief ben geweest het spel.
Uhh, waar zeg ik iets zeker te weten? Laat staan vanaf dag 1??? Dat zuig je echt volledig uit je duim, wtf. Ik zeg ook nergens dat ik veel heb? Een hele hoop larie bij elkaar weer.

Ik heb ook echt niet veel 'bewijs' tegen jou naast de dingen die ik al genoemd heb, want inderdaad, er is überhaupt niet veel content van jou. Dat neem ik je echt niet kwalijk; als je niet goed in je vel zit is dat gewoon naar, en ik kan me daar volledig in inleven. Ik hoop echt dat je je gauw beter voelt. Ik zou zelfs bijna zeggen dat inactiviteit eerder vóór jou pleit, omdat ik nog goed weet hoe enthousiast je was toen je vorig spel de rol van een wolf overnam. Maar voor iemand die telkens zegt niet de puf of concentratie te hebben om het spel echt goed mee te krijgen, heb je verdomd goed door hoe het in elkaar zit. Het schreeuwt naar mij gewoon echt dat je samenvattingen en commentaren krijgt in het wolvenhol.
Bas schreef:
01 mei 2020, 20:21
Ik heb alles doorgelezen en vindt vooral Bart verdacht. Zeker zijn stem naar mij, omdat hij als reden opgeeft Sander te volgen. Sander die zelf nog zegt dat ik hij liever op een inactieve burger dan actieve wolf stemt. En dus aangeeft niet zeker te weten of ik slecht ben.
Zijn meeloopstem vind ik daarom heel erg makkelijk.

[...]

Over de rest heb ik eigenlijk te weinig bewust gelezen om een goede mening te vormen. En staan dus allemaal op neutraal. Ik hoop dat ik morgen wat beter in mijn vel zit en (als ik er nog inzit) dan even bewust en gefocust terug te kunnen lezen.
Deze tegenstelling vind ik echt heel raar. Je hebt alles doorgelezen, maar over een groot deel van de spelers niet bewust? Hoe durf je dan zo stellig Bert te verdenken?

Ook dat je nu zo hard op mij zit, terwijl je eerder in het spel wel een reden had om Maaike te verdenken, maar mij niet verdacht vond vind ik gek.
Bas schreef:
05 mei 2020, 14:46
Maaike valt me op dat ze op dag een en twee Matthijs wat zachtjes aan het aanvallen is. En ook als ze op hem stemt, nog even benadrukt dat het NIET alleen aan Sander’s acties lag, maar zij hem wel degelijk een beetje verdacht vond. Dat klinkt nogal wolfs, zo van: KIJK IK ZAT OP EEN WOLF!!!!!!
Dit is eigenlijk het enige wat me echt opgevallen is, maar zorgt er wel voor dat Maaike richting verdacht gaat.
Niet héél solide, maar meer dan slechts afstrepen.
Bas schreef:
05 mei 2020, 21:28
Chaotisch einde van de dag, maar goed resultaat. Morgen ga ik Wouter's posts wel doorspitten, maar ik ga er nu vanuit dat Maaike en Lola de laatste zijn. Simpelweg door afstrepen.
En ja, ik zit ook mede op jou door afstrepen, en gevoel. En hoewel ik dat zelf ook niet supersterke redenen vind, heb jij absoluut niks substantiëlers tegen mij, als je het over hypocrisie wil hebben.

Ineke schreef:
07 mei 2020, 21:03
Ik denk eigenlijk nog steeds dat Lola wolf is.
Like... hartstikke leuk dat je dat nog steeds denkt, maar ik zie geen énkel argument waarom ík dan de resterende wolf zou zijn. Enig dat je denkt dat er een berentemmer in het spel zit, maar hoe dat in godshemelsnaam betekent dat ík wolf ben ontgaat me volledig. Ik vind het ook totaal bizar dat mensen hier zonder na te denken in meegaan. Kom met een fucking substantiëel argument tegen mij voordat je op me stemt, dank je wel. Ik spit ook het hele spel twee keer door om mezelf te onderbouwen. Vind ik een stuk doortimmerder dan 'hmm ik denk nog steeds dat Lola wolf is omdat ik dat gewoon denk'.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Bas »

Lola schreef:Uhh, waar zeg ik iets zeker te weten? Laat staan vanaf dag 1??? Dat zuig je echt volledig uit je duim, wtf. Ik zeg ook nergens dat ik veel heb? Een hele hoop larie bij elkaar weer.
Oké dit was een beetje een makkelijke gedachtesprong van mij, geef ik toe. Ik blijf er alleen wel bij dat een ‘fatsoenlijke’ argumentatie op dag 1 niet heel veel waard is op dag 5. En het feit dat je daar naar terug verwijst, zorgt er, in mijn ogen, voor dat het lijkt op een tunnelvisie. De post die je nu gemaakt hebt is een stuk helderder en zal ik ook nu met plezier op in gaan.

Lola schreef:Deze tegenstelling vind ik echt heel raar. Je hebt alles doorgelezen, maar over een groot deel van de spelers niet bewust? Hoe durf je dan zo stellig Bert te verdenken?
Ik bedoelde met alles doorlezen dat ik alles sinds mijn laatste post heb doorgelezen. Dus bijgelezen was een betere verwoording geweest. Van het bijlezen vond ik op dat moment Bart verdacht, dit was zonder teruglezen en ik vond Bert er dus negatief uitspringen. Zelfs op halve kracht, misschien als ik op hele kracht had gelezen dat ik Bert niet verdacht had gevonden, maar geen idee.

Lola schreef:Ik zou zelfs bijna zeggen dat inactiviteit eerder vóór jou pleit, omdat ik nog goed weet hoe enthousiast je was toen je vorig spel de rol van een wolf overnam. Maar voor iemand die telkens zegt niet de puf of concentratie te hebben om het spel echt goed mee te krijgen, heb je verdomd goed door hoe het in elkaar zit. Het schreeuwt naar mij gewoon echt dat je samenvattingen en commentaren krijgt in het wolvenhol.
Ik wil hier ook even op in gaan. Ik kan niet spelen zonder alles te lezen, dan voel ik me 10 keer zo slecht dan ik me sowieso al voel door inactiviteit. Het maakt niet uit of iemand dingen voor me samen zou vatten of niet. Ik heb dus geprobeerd zo goed en kwaad als het kan een beeld te krijgen. Blijkbaar is dat goed gelukt, daarbij wil ik ook even zeggen dat ik in mijn dag 4 post, wel echt heb terug gelezen naar wat de mensen die nog slecht waren gezegd hebben. Ik heb sindsdien ook wat meer energie in het spel kunnen steken.

Als laatste wil ik nog even zeggen dat het afstrepen was tot de post van vandaag, waar je naar mijn inziens een hele mooie post hebt gemaakt, deze is alleen gebaseerd volledig op het feit dat ik wolf ben. Terwijl je daarbij maar één post van mij aanhaalt. Dat vond ik verdacht, het kwam op mij enorm zoekend over waarbij je Maaike haar posts doorzoekt om haar en mij samen in een wolvenhoekje te duwen. Kan Maaike nog wolf zijn? Ja, dat kan. Maar daar heb ik verder niks mee te maken. En het feit dat je je stelligheid over mij op dat moment niet uitlegde maakte die post dus verdacht.
Dit had ik misschien/waarschijnlijk duidelijker moeten uitlichten toen ik stemde, maar het was dus niet meer puur een wegstreep stem op dat moment.

Waarbij ik je laatste post sterk vind en ik nu weer aan het twijfelen ben. Want ik snap volledig hoe ik als wolf gezien kan worden door je post. Ik ga je posts later vandaag nog is doornemen en kijken of ik solidere argumenten tegen jou als wolf heb, anders zal ik waarschijnlijk wijzigen naar Maaike. (Onder voorbehoud dat ik niet wijzig als ik daarmee mezelf redt.)

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”