Dag 5 - en we gaan maar door...

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Hugo »

Trouwens, als Bas, ik en Wouter Wolf waren op dag 4, waarom stemmen we dan allemaal op elkaar? Ik had makkelijk die dag op Lola kunnen stemmen.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Lola »

Ik vind ook niet echt dat Hugo anderen 'optrommelt' hun stem te wijzigen. Hij geeft alleen aan het zelf van plan te zijn, maar volgens mij heeft hij niemand gevraagd om met hem mee te stemmen. Hij vraagt juist nog de mening van iedereen voor hij zelf überhaupt wijzigt.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Ida »

Als Bas en Maaike (en Lola) allebei niet te vertrouwen zijn, stem dan gewoon op diegene die je het meest verdacht vind, pakken we morgen de ander, als dat nog nodig mocht zijn.
Het lijkt een comfortabele positie.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Bas »

Hugo schreef:Hierna is hij vooral bezig om zichzelf te verdedigen door te roepen dat er geen reden is hem te verdenken.
De reden dat ik dit deed, was omdat ik dacht dat het gisteren vrijdag was en ik ervan uit ging dat ik dood was. Ik wilde simpelweg mijn frustratie uiten op het feit dat er weinig redenen gegeven werden, voor een stem op mij.
Hugo schreef:Zijn gedrag op dag 4 zit me echter niet lekker. Waarom wilde hij zo graag Lola er ineens uit? Eerder vond hij haar nog op gevoel niet zo verdacht (en let op: dat wil zeggen dat hij, als hij Wolf was, makkelijk had kunnen roepen haar op gevoel wél verdacht te vinden om Wouter te beschermen). Wouter ging er mede dankzij zijn vroege stem uit; zou hij dat doen als Wolf?
Mijn rekenkunsten zijn niet zo goed.. Ik kan me herinneren te denken dat als ik en Wouter op Lola stemde dat Mirjam dan de keuze had tussen Wouter en Lola als lynch. Hoe ik hierbij kwam weet ik niet meer, en zal waarschijnlijk niet kloppen. Het was in ieder geval meer een zelfbescherming tactiek dan een, lynch Lola, tactiek.

Mirjam schreef:Ik vind het heel lastig. Ik vind het voor Lola pleiten dat ze nu weer lekker van zich af bijt ( ) nu ze bijna eruit gegooid wordt. Als je onschuldig bent is het altijd enorm frustrerend om aangevallen te worden en stemmen te krijgen en dat kan ik me goed voorstellen dat je feller wordt en flink je best gaat doen.
Hier ben ik het niet volledig mee eens, zeker niet in dit stadia. Het is voor iedereen, wolf of burger, irritant om verdacht te worden. In beide gevallen is het vooral frustrerend als je aan het verliezen bent. Als Lola burger is, is de kans dat ze wint vrij groot, zelfs als ze gelyncht wordt. Die frustratie vind ik daarom een beetje overdreven. (Ik zou het wel snappen, maar blijft een beetje overdreven.)

Ik snap niet zo goed waarom Mirjam denkt dat Hugo wolf is? Daarbij denk ik dat Hugo kleine wilde zou zijn, als hij al slecht is. Ik denk niet dat de wolven/Hugo als wolf, zijn buren er zo uit zou werken in een spel waarin meerdere rollen kunnen zitten waarbij buren belangrijk zijn.

Ik heb besloten om nu niet terug te lezen, simpelweg omdat ik niet denkt dat het nu uitmaakt.
Mijn stem hangt niet zozeer af van wie ik verdenk, maar meer van hoe ik zelf in leven blijf. Als ik het meest verdacht ben bij jullie, stem vooral op mij. En haal morgen Lola/Maaike eruit, en dan winnen we alsnog. Als Lola/Maaike er vandaag uit gaat, wolf blijkt en het spel gaat nog door. Dan ga ik teruglezen en alles opnieuw op een rijtje zetten. Voor nu laat ik mijn stem op Lola dan ook staan en zal ik rond 20.30 kijken of het nodig is om deze te wisselen als ik dan mijzelf bescherm.

Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Emmiee »

Lola schreef:
08 mei 2020, 15:28
Emmiee schreef:
08 mei 2020, 15:19
2: Matthijs werd wat ‘bekender’ nadat Maaike een opmerking maakte over hem. Hierdoor hebben we hem nu er uit gestemd, maar als er niks over hem werd gezegd, al had het niks met verdacht zijn te maken, was hij er langer in geweest. Het is goed dat hij dood is!! Mark my words! Ik ben blij dat er een wolf uit is.
Mijns inziens kwam het geheel door Sander (en de mensen die op hem ingingen) dat Matthijs eruit vloog. Maar als het door Maaike kwam zou dat ook in haar voordeel spreken, toch? Dus ik snap geloof nog steeds niet wat voor punt je wil maken.
Zoals ik zei😓 ik ben niet op mn best. Sorry je hebt gelijk. Nog steeds vind ik Maaike verdacht, maar niet meer om dit argument.
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Lola »

Bas schreef:
08 mei 2020, 17:40
Hier ben ik het niet volledig mee eens, zeker niet in dit stadia. Het is voor iedereen, wolf of burger, irritant om verdacht te worden. In beide gevallen is het vooral frustrerend als je aan het verliezen bent. Als Lola burger is, is de kans dat ze wint vrij groot, zelfs als ze gelyncht wordt. Die frustratie vind ik daarom een beetje overdreven. (Ik zou het wel snappen, maar blijft een beetje overdreven.)
Ik ben het met Bas eens dat het hoe dan ook frustrerend kan zijn om verdacht te worden - wel denk ik dat het een iets andersoortige frustratie is wanneer het onterecht is dan wanneer je wel gewoon een slechterik bent, maar dat hoeft niet per se uitwendig merkbaar te zijn. Maar ik ben het totaal niet eens met dat het uit zou maken of je aan het winnen bent of niet. Het is natuurlijk onderdeel van het spel, maar toch is het niet heel leuk om eruit getieft te worden. Je wil zo lang mogelijk mee blijven spelen; ik in elk geval wel.

Wat ik nu vooral heel ergerlijk vind is dat Ineke zich zo aan mij als verdachte vast blijft klampen zonder hier daadwerkelijk een argument voor te hebben. Oprecht, als mensen met een sterke argumentatie op mij stemmen vind ik het nog wel jammer, maar dan kan ik er vrede mee hebben. Als Ineke straks haar verdenking van mij ineens steengoed onderbouwt, dan prima. Ik betwijfel echter ten zeerste of dat ook gaat gebeuren.
Emmiee schreef:
08 mei 2020, 17:55
Zoals ik zei😓 ik ben niet op mn best. Sorry je hebt gelijk. Nog steeds vind ik Maaike verdacht, maar niet meer om dit argument.
Hahaha, no worries. Doe rustig aan :tooth:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Renate »

Ik ga nu maar stemmen. Ben bang dat ik het anders vergeet.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Renate »

ik stem niet meer op Bas maar ik stem op Maaike

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Hugo »

Ik stem niet meer op Bas
Ik stem op Maaike
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Hugo »

¡Hasta la victoria siempre!
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”