Dag 5 - en we gaan maar door...

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Lola »

Mirjamm schreef:
08 mei 2020, 15:00
Ik ben geen onruststoker maar daar kom ik weer even met een hersenspinsel (excuses alvast als ik weer iets essentieels heb gemist :$ )...

Wat als.. Hugo en Bas wolf zijn?

Hugo wilde immers niet graag stemmen op Wouter en haalt nu de aandacht van Bas af. Als Hugo dit niet had gedaan was Bas sowieso het slachtoffer geworden van de stemming, denk ik. Ik vind het nog steeds eng om mensen helemaal uit te sluiten van wolf zijn...
Technisch gezien zou dit inderdaad nog kunnen, maar ik heb gewoon echt geen reden om Hugo nu te verdenken, en wel redenen om hem te vertrouwen. Ik denk ook niet dat hij Wouter zo opzichtig verdedigd zou hebben als ze samen in het wolvenhol zaten. Ook vind ik niet echt dat hij nu de aandacht van Bas afhaalt. Hij verschuift de focus voor vandaag wel meer naar Maaike, maar ik krijg nog steeds het idee dat hij morgen voor Bas zou willen gaan. En zijn twijfel aan zijn stem op Bas kwam op mij over als een reactie op de post van Ineke. Dus nee, ik denk niet dat dit het geval is.

Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Emmiee »

Lola schreef:
08 mei 2020, 14:43
Emmiee schreef:
08 mei 2020, 14:04
Ze vertrouwde plots Willemijn en Bert niet, die allebei wolf zijn.
Uhm, Bert en Willemijn waren allebei burgers? Willemijn zelfs twee keer?
Emmiee schreef:
08 mei 2020, 14:04
Ze maakt een opmerking dat Marthijs’ bericht te lang is. Als ze die niet had gemaakt, wat Matthijs dan nu dood?
Ik snap niet wat je hier bedoelt. Matthijs is nu dood?

Veel succes nog met je herkansing!
1: wow wat?! Ben ik zo dyslectisch?? Ik wist natuurlijk dat ze burgers zijn. Ik wist dat mijn grammatica in de post bagger was maar dit?!

2: Matthijs werd wat ‘bekender’ nadat Maaike een opmerking maakte over hem. Hierdoor hebben we hem nu er uit gestemd, maar als er niks over hem werd gezegd, al had het niks met verdacht zijn te maken, was hij er langer in geweest. Het is goed dat hij dood is!! Mark my words! Ik ben blij dat er een wolf uit is.

3 dankjewel!!!
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Lola »

Emmiee schreef:
08 mei 2020, 15:19
2: Matthijs werd wat ‘bekender’ nadat Maaike een opmerking maakte over hem. Hierdoor hebben we hem nu er uit gestemd, maar als er niks over hem werd gezegd, al had het niks met verdacht zijn te maken, was hij er langer in geweest. Het is goed dat hij dood is!! Mark my words! Ik ben blij dat er een wolf uit is.
Mijns inziens kwam het geheel door Sander (en de mensen die op hem ingingen) dat Matthijs eruit vloog. Maar als het door Maaike kwam zou dat ook in haar voordeel spreken, toch? Dus ik snap geloof nog steeds niet wat voor punt je wil maken.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Renate »

Mirjamm schreef:
08 mei 2020, 15:00
Ik ben geen onruststoker maar daar kom ik weer even met een hersenspinsel (excuses alvast als ik weer iets essentieels heb gemist :$ )...

Wat als.. Hugo en Bas wolf zijn?

Hugo wilde immers niet graag stemmen op Wouter en haalt nu de aandacht van Bas af. Als Hugo dit niet had gedaan was Bas sowieso het slachtoffer geworden van de stemming, denk ik. Ik vind het nog steeds eng om mensen helemaal uit te sluiten van wolf zijn...
Dat kan natuurlijk ook nog. Aaarrgghh....
Maar volgens mij was het Ineke die de focus van Bas afhaalde, niet Hugo.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Lola »

Lola schreef:
08 mei 2020, 15:28
Mijns inziens kwam het geheel door Sander (en de mensen die op hem ingingen) dat Matthijs eruit vloog.
Hoe Sander erbij kwam om Matthijs eruit te werken mag Joost weten, ik sluit niet uit dat dat met Maaikes opmerking te maken had (heel waarschijnlijk vind ik het echter ook niet), maar dat zal niet haar bedoeling geweest zijn. :lol:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Hugo »

Ik was nog iets vergeten te zeggen:

@ Ineke
Ineke schreef:
07 mei 2020, 21:03
Eerst twijfelde ik of er überhaupt wel een Berentemmer in zou zitten, omdat het best wel een spelverloop-bepalende rol kan zijn als de Berentemmer in het begin van het spel al naast een wolf zit. Voor mijn gevoel bepaalt het spel of de spelleider daarmee teveel het verloop van het spel. Maar geheel toevallig zit Bas tussen twee gebroeders (die toch al van elkaar wisten dat ze goed zijn). En ja, ik suggereer hier dat dit een bewuste keuze van Mark is geweest.
Totaal oneens. Ten eerste omdat de Berentemmer online net zo goed/slecht werkt als offline, zoals ik al eerder tegen je heb gezegd. Ten tweede omdat Mark nooit de rollen zo zou verdelen - sterker nog, ik heb hem verteld welke randomizer ik altijd gebruik voor de rolverdeling ;-) Het kán dat Bas de Berentemmer is, maar níet omdat Mark hem die rol bewust heeft gegeven. Daarnaast: hoe kan Mark weten dat jullie er niet op dag 1 uit zouden vliegen? Dan is zijn hele plan meteen al naar de kloten.
Ineke schreef:
07 mei 2020, 21:03
Op dag 4 waren er ook heel weinig kandidaten meer die in aanmerking kwamen om Berentemmer te zijn. Sterker nog; alleen Bas en Lola konden nog eventueel de Berentemmer zijn, omdat zij na het wegstrepen van de mensen van wie de rol al bekend was of naast een bekende wolf zaten, de enige mensen waren die hun buren niet verdachten. Bas dacht dat Lola een wolf was, dus hij dacht niet dat zij de Berentemmer was. Conclusie: Bas praat poep met zijn vermoeden over de Berentemmer, of hij is het zelf.
Dit klopt - maar misschien heeft Bas als niet-Berentemmer dit niet gerealiseerd. Niet iedereen let al het hele spel op wat wie over zijn buren zegt.
Ineke schreef:
07 mei 2020, 21:03
En als Bas de Berentemmer is, maakt dat Belle als slachtoffer ook ineens een heel stuk minder raar. Mirjam en ik zullen namelijk niet worden opgegeten, want dan komt er een nieuwe speler naast Bas te zitten. Verder kwam iedereen nog in aanmerking voor Kleine Wilde (van wie ik dus denk dat ‘ie erin zit) behalve Belle en Renate. Renate is Toneelspeler en heeft misschien zich zelf als cupido nog wel gekoppeld, dus het is nog waarschijnlijker om haar gelyncht te krijgen dan Belle. Conclusie: Belle is het een hartstikke logisch slachtoffer.
Huh? Hoezo dit?
Dat er een nieuwe speler naast Bas komt te zitten is alleen iets waar de Wolf rekening mee zou houden als hij wist dat Bas de Berentemmer is. En niemand weet dat nog, zelfs jij niet. Dit is duidelijk beredeneerd vanuit een aanname, namelijk dat Bas Berentemmer is. Dat hoeft nog helemaal niet. Het kan. Maar het hoeft niet.

@ Mirjam

Ineke begon inderdaad eerder met de focus van Bas afhalen; ik verspreid nu gewoon mijn gedachten. Als ik slecht was geweest met Wouter, zou ik echt nevernooitniet het zo voor hem opnemen; zo dom ben ik nou ook weer niet ;-)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Mirjamm »

Hugo schreef:
08 mei 2020, 15:33

@ Mirjam

Ineke begon inderdaad eerder met de focus van Bas afhalen; ik verspreid nu gewoon mijn gedachten. Als ik slecht was geweest met Wouter, zou ik echt nevernooitniet het zo voor hem opnemen; zo dom ben ik nou ook weer niet ;-)
Jaja. Neenee. Nou. Je werd al door veel mensen vertrouwd (of in ieder geval niet wantrouwt) waardoor je natuurlijk meer risico kan nemen in je posts. Als je vertrouwt wordt kan je je veel meer permitteren en wordt niet elk woordje op een weegschaal gelegd. Doe ik nu ook en bevalt me eerlijk gezegd wel goed ;-) .
Hear me roar

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Hugo »

Mirjamm schreef:
08 mei 2020, 15:39
Hugo schreef:
08 mei 2020, 15:33

@ Mirjam

Ineke begon inderdaad eerder met de focus van Bas afhalen; ik verspreid nu gewoon mijn gedachten. Als ik slecht was geweest met Wouter, zou ik echt nevernooitniet het zo voor hem opnemen; zo dom ben ik nou ook weer niet ;-)
Jaja. Neenee. Nou. Je werd al door veel mensen vertrouwd (of in ieder geval niet wantrouwt) waardoor je natuurlijk meer risico kan nemen in je posts. Als je vertrouwt wordt kan je je veel meer permitteren en wordt niet elk woordje op een weegschaal gelegd. Doe ik nu ook en bevalt me eerlijk gezegd wel goed ;-) .
Maar als Wolf weeg je die altijd, ook als je vertrouwd wordt. En ik heb mijn woorden in dit spel juist zo zorgvuldig mogelijk gebruikt (ook al is Ida het daar niet mee eens). Nah ja, je moet het zelf weten.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Mirjamm »

En daarbij. Ineke maakt een mooie post waarin ze uitlegt waarom Bas misschien de berentemmer is (ik denk niet dat die er in zit) maar stemt wel op Bas. Dat is dus niet per se de aandacht van hem afhalen.

Hugo wilt daarentegen burgers optrommelen om eventueel nog hun stem te wijzigen en dus af te halen van Bas. Dat vind ik iets anders!
Hear me roar

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 5 - en we gaan maar door...

Bericht door Hugo »

Mirjamm schreef:
08 mei 2020, 15:50
En daarbij. Ineke maakt een mooie post waarin ze uitlegt waarom Bas misschien de berentemmer is (ik denk niet dat die er in zit) maar stemt wel op Bas. Dat is dus niet per se de aandacht van hem afhalen.

Hugo wilt daarentegen burgers optrommelen om eventueel nog hun stem te wijzigen en dus af te halen van Bas. Dat vind ik iets anders!
Hugo heeft daarvoor 2 dagen opgeroepen vooral op Bas te stemmen, en zelf ook op Bas gestemd. Dus... Huh?
Ineke stemt alleen maar op Bas om te voorkomen dat ik roep 'Ineke en Bas zijn verliefd'; ze gaat nog wisselen, heeft ze aangekondigd.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”