Nacht 5 - komen we eindelijk van het eiland af??

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Nacht 5 - komen we eindelijk van het eiland af??

Bericht door Mirjamm »

Hoezee!

Met teruglezen steeg mijn hartslag, wat maken jullie het spannend op het einde met alle wissels!
Maaike schreef:
05 mei 2020, 21:39
Ah zo, ja, dan snap ik je redenatie, maar ik ben nog steeds van mening dat Emma's tunnelvisie vanaf het begin op Wouter best 'gestaged' zou kunnen zijn - ik vond haar hele 'ik weet dat Wouter slecht is maar heb geen speciale rol hoor' actie gewoon heeeeeel raar. Al is de kans dat jij en/of Lola wolf zijn misschien ietsjes groter dan dat Emma wolf is, als je puur alleen naar de stemmingen kijkt......
En het kan natuurlijk veilig zijn om de hele tijd low key op een mede wolf te zitten zodat je dan kan zeggen dat je gelijk had. Je wordt niet hard aangevallen omdat dit een set up is en toch kan je laten zien dat je iemand niet vertrouwt..
Hear me roar

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 5 - komen we eindelijk van het eiland af??

Bericht door Renate »

He wat fijn, een kannibaal eruit!
Wat me bij het teruglezen van de laatste uren opviel, was dat er een duidelijke poging gedaan is met stemwisselingen Bas eruit te krijgen. Omdat Ida echter haar stem al wisselde naar Wouter, had dat geen zin meer. De poging kwam vooral van de kant van Maaike en Lola. Als zij samen in een hol zaten, hadden ze het mooi dáár kunnen bekokstoven. Het feit dat ze het luid en duidelijk hier deden, wijst er denk ik op dat 1 van hen toch geen wolf is. Maar wie?

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 5 - komen we eindelijk van het eiland af??

Bericht door Renate »

Mirjamm schreef:
05 mei 2020, 21:54
En het kan natuurlijk veilig zijn om de hele tijd low key op een mede wolf te zitten zodat je dan kan zeggen dat je gelijk had. Je wordt niet hard aangevallen omdat dit een set up is en toch kan je laten zien dat je iemand niet vertrouwt..
Ik vind dit alleen niks voor Emma!

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 5 - komen we eindelijk van het eiland af??

Bericht door Ida »

Renate: dat viel mij ook op.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Nacht 5 - komen we eindelijk van het eiland af??

Bericht door Maaike »

Maar ik denk ook niet dat Emma dit zelf bedacht zou hebben! Matthijs: misschien. Maar Wouter, die zie ik dit zelf nog wel opperen in een wolvenhol. Júist omdat wij allemaal niet zouden geloven dat Emma zo'n naaistreek uit zou halen richting haar medewolf, zou het het beste werken als zij het uitvoerde...
Maar goed, het zou ook kunnen dat ik doorsla in deze theorie en mijn onderbuikgevoel er helemaal naast zit. Maar het zit me toch wel dwars dat als het wel een wolvenplan was, Emma er nu nog mooi mee lijkt weg te komen ook :roll:

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Nacht 5 - komen we eindelijk van het eiland af??

Bericht door Maaike »

Renate schreef:
05 mei 2020, 22:06
He wat fijn, een kannibaal eruit!
Wat me bij het teruglezen van de laatste uren opviel, was dat er een duidelijke poging gedaan is met stemwisselingen Bas eruit te krijgen. Omdat Ida echter haar stem al wisselde naar Wouter, had dat geen zin meer. De poging kwam vooral van de kant van Maaike en Lola. Als zij samen in een hol zaten, hadden ze het mooi dáár kunnen bekokstoven. Het feit dat ze het luid en duidelijk hier deden, wijst er denk ik op dat 1 van hen toch geen wolf is. Maar wie?
Hiermee suggereer je dat Bas geen wolf zou zijn... Ik denk dat er ook best een kans is dat Bas en Wouter beiden wolf waren en het dus eigenlijk een nutteloze discussie was zo aan het einde van de dag wie van de twee het zou worden :P

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 5 - komen we eindelijk van het eiland af??

Bericht door Ida »

Die kans bestaat zeker !

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 5 - komen we eindelijk van het eiland af??

Bericht door Lola »

Sander als gewone burger vind ik net zo bizar als iedereen denk ik... tja. Hoewel hij volgens mij nooit echt ziener heeft gecláimd, zeker niet expliciet, maar ook niet écht impliciet in mijn ogen. Hij heeft het echter ook niet ontkend toen wij het allemaal zeiden, en dat wij het dachten is wel logisch, maar ik vond hem het nooit echt heel erg claimen. (Nu weten jullie dat ik compleet faal met hints en dergelijke, maar om dit alléén bij hem neer te leggen vind ik een beetje dubieus? Ik hoop dat hij er wat over heeft gezegd in de hemel dat we dan na het spel kunnen lezen, lol. Ben benieuwd wat er door zijn hoofd ging.)
Ook ging er natuurlijk niemand tegen hem in, dat zou kunnen betekenen dat er geen ziener in zit, of dat de echte ziener niet vond dat hij waardevolle informatie had om te delen, en bang was dat geprobeerd werd hem uit zijn tent te lokken of zo. Ik weet het niet. Ik zou zelf er ook niet direct heel hard tegenin gaan als ik de echte ziener was, want dat valt erg op. Ik weet het ook allemaal niet, ik ben verward.

Ida schreef:
02 mei 2020, 21:39
Hugo: als er zoveel spelers op dezelfde stemmen, dan weet je zeker, dat dat een burger is!
Wouter: ik wisselde van stem, om een statement te maken en ging ervanuit dat er meer burgers snapten, dat als de wolven massaal op Bert stemmen, dat hij wel burger moet zijn.
Dat gebeurde op het laatst met Willemijn en nu weer met Bert.
Ik hoopte dat meer spelers zouden wisselen en Lola had ook een ander kunnen zijn. toen ik zag dat Hugo en Sander popelden om iets te doen, dacht ik die begrijpen mijn statement en mischien worden meer burgers gestimuleerd tot wisselen.
Begrijp je Renate?
Dit vind ik zó veel flauwekul bij elkaar, oef. 'Als zoveel mensen op dezelfde stemmen weet je zeker dat het een burger is'? Sinds wanneer? Er werd massaal op Matthijs gestemd? Het kan ook gewoon dat veel mensen hetzelfde idee hebben, en de wolven meegaan omdat ze het zien als een verloren zaak en een stem op een wolf kunnen scoren. Als het massaal is, is nog steeds een groot deel van de stemmers gewoon burger, dus kan het onmogelijk gecoördineerd zijn vanuit het wolvenhol. Tuurlijk, Bert bleek nu een burger, en dat gebeurt absoluut vaker, maar 'zeker'? Dat gaat nergens over.
Dan: als je hoopt dat meer spelers mee wisselen, waarom stem je dan op een willekeurig persoon????? Of ja, ik denk niet dat ik geheel willekeurig was, maar je zegt dat het net zo goed iemand anders had kunnen zijn, en ik was nog niet echt voorbij gekomen op jouw verdachtenlijstjes voor zover ik me herinner. Zeker omdat je Wouter wel verdacht vond, en dus liever had dat mensen op hem stemden dan op Bert... waarom haal je dan een stem van hem af?! Dat vind ik onbegrijpelijk.

Renate schreef:
03 mei 2020, 21:00
Degenen die ik nu verdenk zijn: Wouter (maar hij zóu zussen met Hugo kunnen zijn dus) en Lola, met name door de manier waarop zij steeds last minute stemt, zonder (veel) uitleg: net of het haar om het even is welke burger eruit vliegt.
Hoewel ik ergens kan begrijpen dat mijn gedrag misschien zo overkomt, zou ik het echt een immens domme tactiek vinden en die absoluut nooit gebruiken. Naast superopvallend is het ook gewoon niet leuk.

Wouter schreef:
03 mei 2020, 21:17
Lola vind ik wel verdacht, ze houdt zich een beetje afzijdig en stemt wel trouw.
Ik wil dit even verklaren, want ik snap dat ik me hiermee niet uitzonderlijk geliefd en vertrouwd maak: ik hou me niet afzijdig, ik ben gewoon een loser die op het moment heel veel slaapt en toch ook echt wel met andere dingen bezig is, en altijd vergeetachtig en chaotisch is. Ik vergeet om überhaupt te checken, maar vooral om tijd te maken om ook daadwerkelijk inhoudelijk te reageren. Wanneer ik me dan bedenk dat, oh ja, ik dat had moeten doen, is er alweer van alles bij te lezen en dat staat me dan tegen. De reden dat ik wel telkens nog net op tijd stem is dat ik weet dat wanneer ik dat niet doe, ik het daarna wel vrij snel opgeef om nog in het spel te komen, en dat zou ik erg zonde vinden. Ik snap dat het irritant is dat het me nu al een paar pogingen kost, maar ik wil het echt nog steeds graag proberen.

Hugo schreef:
03 mei 2020, 22:47
Maar, zoals Maaike zei, de drie aangesprokenen spraken het ook totaal niet tegen. Conclusie: óf ze zijn alledrie Wolf, en zaten te genieten in het holletje. Óf ik had gelijk. Want als één van hen een Burger zou zijn, en ik had geen gelijk, dan hadden we het gehoord. Of Ineke, Belle en Inge hadden echt nergens meer zin in, maar dat geloof ik niet.
Ik ben het hier dus niet geheel mee eens; ik vind het in ieder geval niet sluitend. Je weet niet wat voor gevolgen het kan hebben om zelf te open te zijn over je rol; ik zou zelf hier vrij snel denken, laat maar gaan. Wat anderen zeggen over mijn rol zegt niet per se iets over mij. Ik vind het wel redelijk waarschijnlijk dat zij inderdaad de broers zijn, maar ik denk niet dat dit iets is waar we blindelings op af moeten gaan.

Emmiee schreef:
05 mei 2020, 12:58
Lola was naast afwezig ook intens in haar posts.
Waarom is intens zijn verdacht? Kan een burger niet geïrriteerd zijn door verdenkingen? Ik vind zelf dat ik maar in één post echt 'intens' ben geweest, en daar was ik inderdaad enigszins buitensporig gefrustreerd, omdat mensen dingen die ik deed onder de noemer 'speelstijl' aan het scharen waren, terwijl mijn speelstijl in geen enkel scenario ooit zo zou zijn. Ik ben niet opzettelijk afwezig, ik ben gewoon vervelend en incapabel. Punt.

Mirjamm schreef:
03 mei 2020, 23:55
Renate schreef:
03 mei 2020, 21:00
Ik vind Maaikes theorie dat Ida - hoewel Sander geen ziener was - nog steeds vrijgepleit is, wel heel plausibel. In feite heeft iedereen die door Sander werd vrijgepleit een streepje voor (ja, ik dus ook). De wolven zouden immers - als er binnen die groep wolven zaten - er alle belang bij gehad hebben Sander in leven te houden (en intussen proberen de échte ziener eruit te eten).
De wolven konden toch ook denken dat hij ziener is? Dat een gewone burger iemand vrijpleit betekent echt helemaal niks en daar krijg je bij mij ook geen streepjes voor voor.

Oh wacht. Ik lees nu je laatste zin nog eens. Dan snap ik beter wat je bedoelt maar ik denk niet dat de wolven dan per se hem er in wilden houden. Het kan ook juist zorgen voor meer tumult en mensen die minder verdacht worden, en dat kan goed uitkomen voor de wolven.
Mirjamm schreef:
05 mei 2020, 19:49
We gaan nu ongeveer blind af op wat Sander heeft gezegd en dat de wolven dachten dat hij de ziener was en dus alle burgers aan heeft gewezen. Laten we even niet vergeten dat Sander constant knuppels in het hok heeft gegooid en onrust aan het creeëren was met zijn nietszeggende posts en nu gaan we massaal af op een redenatie dat de wolven dachten dat hij ziener was? De wolven hadden hem ook kunnen kiezen om lekker onrust te veroorzaken en dat is goed gelukt. We moeten niet de marionettenproppen van de wolven worden en daarom vind ik dit allemaal een beetje eng.
Ik heb wat Mirjam hier zegt, zelf ook geprobeerd te zeggen voordat ik haar posts las, maar dat lukte me lang niet zo eloquent en compact als zij het hier doet. Ik ben het hier in ieder geval enorm mee eens: 'streepjes voor' vind ik wel prima, maar het is zéér onverstandig om heel Sanders vertrouwenslijstje blindelings te vertrouwen.

Ida schreef:
05 mei 2020, 20:22
Met 2 burgers die wisselden, zou Bert gered zijn,
Alleen als ze van Bert af wisselden. Jij wisselde van Wouter af, waardoor er alleen nog maar méér wissels nodig zouden zijn. Ik blijf dit echt een bizarre actie vinden. Ik snap je idee enigszins, maar om het daadwerkelijk zo te doen????

Bas schreef:
05 mei 2020, 21:28
Chaotisch einde van de dag, maar goed resultaat. Morgen ga ik Wouter's posts wel doorspitten, maar ik ga er nu vanuit dat Maaike en Lola de laatste zijn. Simpelweg door afstrepen.
En op basis waarvan zijn álle anderen bij jou afgestreept?


Voor mij is Bas nu denk ik het verdachtste. En als ik de meest gangbare theorieën moet geloven, is - als ik het niet ben - Maaike dan de laatste wolf, maar ik vind haar op de een of andere manier niet echt verdacht. Emma zou wat mij betreft nog wel kunnen, maar eigenlijk weet ik het gewoon allemaal niet. Ik vind het vooral heel gevaarlijk dat er zo belachelijk veel mensen haast blindelings vertrouwd worden, en ik denk dat we daar nog eens even goed naar moeten kijken. Zéker met de mogelijkheid van de kleine wilde, die ondertussen al meerdere malen voorbij gekomen is, maar waar nog niet echt uitgebreid aandacht aan is besteed.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 5 - komen we eindelijk van het eiland af??

Bericht door Lola »

Zo, en nu heb ik alles gezegd wat er tot zover te zeggen is vanuit mij geloof ik, en kan ik weer soort van bij af beginnen. Ik zal zeer mijn best doen om vaker online te komen en dan ook de tijd te nemen om te reageren op dingen waarop ik wil reageren. :)
:banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Nacht 5 - komen we eindelijk van het eiland af??

Bericht door Emmiee »

Is het een vliegtuig, is het een vogel...? :disco: :banana:

Ik ben blij dat we er weer een kannibaal uit hebben!! :mrgreen: :dead: :police:

Ik kom morgen wel met wat meer, want ik heb de hele avond mijn brein moeten gebruiken en nu ben ik gewoon doodop. :confusion:
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”