Nacht 5 - komen we eindelijk van het eiland af??

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Nacht 5 - komen we eindelijk van het eiland af??

Bericht door Ineke »

Ik denk dat het spel al een tijdje gespeeld is en het alleen nog de vraag is hoe lang het duurt voordat de wolven gelyncht zijn. De Kleine Wilde is ook nog iets om rekening mee te houden, maar die is op dit moment nog niet relevant. Met een beetje geluk is het nog gewoon een burger. Ik denk dat er nu veel te moeilijk wordt gedacht en Lola gewoon de laatste wolf is.

Emma stemt al heel lang op Wouter en dat pleit in haar voordeel. Bas heeft tijdens de herstemming van dag 3 en de vorige stemming op Wouter gestemd, dus dat pleit in zijn voordeel. Maaike speelt als een burger, dus vertrouw ik ook. Lola is wolf.
Lola schreef: Ik weet nu even niet wat te doen, want met hoe het nu staat zou ik op Wouter stemmen; alleen Wouter moet blijkbaar ook nog stemmen, en die stemt dan natuurlijk op Bas. Dan kan ik nu ook op Bas stemmen, maar er is ook geen garantie dat Wouter nog een stem uitbrengt I guess. En ik was wel meer van plan om op Wouter te gaan stemmen? Hoewel ik Bas ook zeker niet vertrouw?
Dit komt over als een wolfje die zich aan het indekken is. Ze zegt wel dat ze op Wouter wil stemmen, maar eigenlijk wil ze veel liever op Bas stemmen. Dat blijkt ook duidelijk als Maaike voorstelt om naar Bas te wisselen:
Lola schreef:
Maaike schreef: Ik twijfel ook een klein beetje om naar Bas te wisselen eigenlijk, omdat mijn stem op dit moment een beetje zinloos is en ik Bas misschien toch wel net iets verdachter vindt dan Wouter op dit moment, maar dan is het gelijke stand en daar schieten we ook niks mee op
Als je dat doet zal ik ook op Bas stemmen! Dan is er in ieder geval geen gevaar meer dat het nog gelijkspel wordt, mocht Wouter nog een stem uitbrengen.Als je dat doet zal ik ook op Bas stemmen! Dan is er in ieder geval geen gevaar meer dat het nog gelijkspel wordt, mocht Wouter nog een stem uitbrengen.
Want als je oprecht zou willen dat Wouter gelyncht zou worden, dan laat je iemand anders toch van stem wisselen naar Wouter om gelijkspel te voorkomen?

Ik denk ook niet dat Maaike en Lola deze discussie hadden gehad als ze beide wolf waren.

Hopelijk zet de Heks vandaag haar drankje in op Lola en hebben we dan gewonnen :-)

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 5 - komen we eindelijk van het eiland af??

Bericht door Lola »

Ineke, ik zie echt geen enkel steekhoudend argument van je waaruit blijkt dat ik wolf zou zijn. Als ik Wouter en Bas allebei niet vertrouw, dan is het voor mij toch prima om op een van hen te stemmen? Ik was vooral meer van plan op Wouter te stemmen omdat ik had verwacht dat hij gisteren de consensus zou zijn. Ik had niet verwacht dat er zoveel animo zou zijn voor Bas (of mij???).

Maar echt helemaal prima, vergiftig of lynch me maar als je daar zo gelukkig van wordt. Je komt er vanzelf achter dat je er falikant naast zit. 🤷🏻‍♀️

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Nacht 5 - komen we eindelijk van het eiland af??

Bericht door Mirjamm »

Ineke schreef:
06 mei 2020, 11:29
Ik denk dat het spel al een tijdje gespeeld is en het alleen nog de vraag is hoe lang het duurt voordat de wolven gelyncht zijn. De Kleine Wilde is ook nog iets om rekening mee te houden, maar die is op dit moment nog niet relevant. Met een beetje geluk is het nog gewoon een burger. Ik denk dat er nu veel te moeilijk wordt gedacht en Lola gewoon de laatste wolf is.

(...)

Hopelijk zet de Heks vandaag haar drankje in op Lola en hebben we dan gewonnen :-)
Ineke en Lola denken beide dat er nog maar één wolf in zit, maar is dat niet heel weinig voor dit aantal spelers en mogelijke speciale rollen?
Ik denk dat er in ieder geval nog twee wolven inzitten.

Ik mis de stemlijstjes van Hugo en Matthijs dus ik heb er zelf eentje gemaakt:

Bas: (Hugo), Belle, (Ida), Wouter
Wouter: Renate, Emma, Bas, Mirjam, Ida, Lola, Hugo, Maaike
Lola: (Maaike), Ineke

Voor nu zijn denk ik goed: Ida, Renate, Belle, Ineke
Twijfels bij: Bas, Hugo
Kandidaat voor een stem: Emma, Lola, Maaike
Hear me roar

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 5 - komen we eindelijk van het eiland af??

Bericht door Lola »

Mirjamm schreef:
06 mei 2020, 17:04
Ineke en Lola denken beide dat er nog maar één wolf in zit, maar is dat niet heel weinig voor dit aantal spelers en mogelijke speciale rollen?
Ik denk dat er in ieder geval nog twee wolven inzitten.
???
Lola schreef:
05 mei 2020, 23:21
Voor mij is Bas nu denk ik het verdachtste. En als ik de meest gangbare theorieën moet geloven, is - als ik het niet ben - Maaike dan de laatste wolf, maar ik vind haar op de een of andere manier niet echt verdacht. Emma zou wat mij betreft nog wel kunnen, maar eigenlijk weet ik het gewoon allemaal niet.
Misschien was dit niet duidelijk genoeg, maar ik denk dus dat Bas in ieder geval wolf is, en er dan nog een wolf is waarvan ik dus niet echt weet wie dat dan zou moeten zijn.

Maar Mirjam, ook jij legt niet uit waarom ik dan kandidaat ben voor jouw stem? Ik ben het echt wel een beetje beu dat iedereen mij maar bovenaan hun lijstjes zet zonder echte toelichting, want zo kan ik me ook nergens tegen verdedigen.

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Nacht 5 - komen we eindelijk van het eiland af??

Bericht door Mirjamm »

Lola schreef:
05 mei 2020, 23:21
Voor mij is Bas nu denk ik het verdachtste. En als ik de meest gangbare theorieën moet geloven, is - als ik het niet ben - Maaike dan de laatste wolf, maar ik vind haar op de een of andere manier niet echt verdacht. Emma zou wat mij betreft nog wel kunnen, maar eigenlijk weet ik het gewoon allemaal niet.
Hmm, fair enough. Sorry, ik las het los van elkaar en dacht dat je Maaike als laatste wolf aanwees.

Ik weet het bij jou gewoon niet zo goed. Ik ben het soms wel met je eens maar ik zie ook wel onrust om jou heen hangen. Daarbij stemde jij als eerste op Bert en pas laat op Wouter mee (ik ga je niet aanvallen op het feit dat je soms afwezig bent hoor, dat is vooral voor jou vervelend). De felheid vind ik juist leuk en zie ik pas weer komen nu je echt in een hoekje gedreven wordt.
Hear me roar

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 5 - komen we eindelijk van het eiland af??

Bericht door Mark »

gesloten.
Burger for life :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”