Dag 4 - een aparte ochtend

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Belle »

Mirjamm schreef:
05 mei 2020, 19:49
Belle schrijft:
Ondanks dat ik gister nog op Wouter heb gestemd is hij niet mijn hoofdverdachte, die stem was meer in de hoop te voorkomen dat Bert gelyncht zou worden. Ik verdenk hem wel een beetje, dus daarom dat ik hem op mijn geparkeerde verdachtenlijstje had staan, samen met Bert.

Dan blijven er weer Lola, Bas, Emma en Maaike over. Maaike is langzaamaan richting mijn parkeer/neutraal lijstje aan het kruipen en ook Emma vind ik voor nu niet heel verdacht. Lola en Bas zouden dan mijn hoofdverdachten moeten zijn, maar iemand merkte terecht op dat Lola op dag 1 op Bas stemde, wat ook niet heel logisch is. Aaaaah, zoveel verwarring.
Je hebt wel eerst (en laat, toen er al veel stemmen waren) op Bert gestemd. Daarna heb je gewisseld naar Wouter, terwijl je ook op iemand had kunnen stemmen die je echt verdacht vindt. Ida heeft haar stem ook gewisseld naar Lola, die helemaal geen stemmen had (hoewel ik dat enerzijds karakter vindt tonen, maar anderzijds hou je je dan weer volledig afzijdig).
Ik stemde in eerste instantie op Bert, omdat ik hem wel erg verdacht vond. Tot ik nog even wat beter naar de andere stemmen ging kijken en besefte dat bijna al mijn andere verdachten op hem stemden en hij dus geen weerwolf kon zijn. Ik had inderdaad op een ander kunnen stemmen, maar het ging me er ook om om proberen Bert te redden. Op een ander stemmen ipv op degene met daarna de meeste stemmen (Wouter, die ik op zich ook wel verdacht vond) was dan zinloos geweest.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Bas »

Ineke schreef:
05 mei 2020, 18:29
Bas schreef:
05 mei 2020, 14:46
Nu ik iedereen langs ben gegaan denk ik dus dat de wolven: Wouter/Emma, Maaike en Lola zijn. Waarbij Lola vooral een kwestie van afstrepen is. En ik Wouter iets verdachter vind dan Emma.

Ik ga nu op Wouter stemmen vanwege, omdat hij erg draaierig overkomt.
Als ik het goed begrijp denk je dus dat Maaike en Lola sowieso wolven zijn, en dat Wouter of Emma een wolf is? Waarom stem je dan op Wouter en niet op Maaike of Lola?
Omdat ik bij Wouter een sterker gevoel van slechtheid heb dan bij Maaike of Lola. Waarbij Maaike ook nog eens geen stemmen heeft, en ik ervan uit ging stemmen te krijgen. Een gevoel wat klopte.

Maaike schreef:
05 mei 2020, 15:19
Nou Bas, je hebt duidelijk niet goed gelezen. Ik heb een discussie gehad met Matthijs over zijn speelstijl en uitgelegd waarom ik niet veel met die speelstijl kan, mensen met zo'n speelstijl slecht kan peilen en zo'n speelstijl zelfs gevaarlijk vind. Maar Matthijs speelt eigenlijk altijd zo, en dat heb ik ook gezegd. Ik had dus wel een negatief gevoel bij Matthijs, maar echt verdacht vond ik hem niet, tot Sander ziener claimde, zeg maar.
Na mijn stem zeg ik sorry tegen Matthijs, omdat ik het toch wel een beetje sneu vond hoe gefrustreerd hij was, en zeg ik dat mijn stem "puur" aan Sanders acties lag. Daarna corrigeer ik het woordje "puur" - het was natuurlijk niet 100% Sanders actie, maar wel, like, 90%. Je legt me dus woorden in de mond en dat komt op mij over alsof jij dan misschien toch wel een wolf bent die zichzelf probeert in te denken.

Het enigszins goede gevoel dat ik had bij Bas is wel weer onderuit gehaald nu... Ik voel me lichtelijk verward :shocked:
Ik leg je geen woorden in de mond, ik intepreteerde je woorden verkeerd. Mijn vraag is, snap je mijn interpretatie? Ik blijf erbij dat het klinkt alsof je jezelf een schouderklopje bediend, door te zeggen dat het niet "puur" door Sander kwam. Daarbij geef ik toe, dat het een vrij flinterdunne intepretatie is, en je meer van wege wegstrepen dan door iets anders wolf voor mij bent.

@Ida
Je hebt gisteren gezegd dat je waarschijnlijk op Wouter stemde, wat is er nu veranderd dat je toch op mij stemt? Ik snap die logica niet helemaal? Dit maakt je eigenlijk verdachter in mijn ogen...

Verder ga ik er wel vanuit dat er een berentemmer in zit, ziener lijkt me niet, gezien we allemaal vrij makkelijk met Sander meegingen. Vos lijkt me ook onwaarschijnlijk ondertussen.

Dan nu:
Kijkend naar de stemmen staat het:
Wouter 4
Bas 3
Lola 2

Wouter en Lola moeten nog stemmen, twee mensen die ik niet meteen vertrouw. Ik ben bang dat Wouter en Lola samen op mij gaan stemmen als ze allebei wolf zijn.
Als Wouter op Lola stemt zal ik ook mijn stem wisselen naar Lola, ook als een van de mensen die op mij gestemd heeft, wisselt naar Lola zal ik daarin meegaan. Mijn wolven zijn op dit moment, Wouter, Lola en Maaike (Waarbij ik Ida haar stem ook vreemd vind nu.) En zou geen moeite hebben met een wissel naar Lola als ik daarmee mezelf kan redden.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Bas »

Ineke schreef:
05 mei 2020, 18:29
Bas schreef:
05 mei 2020, 14:46
Nu ik iedereen langs ben gegaan denk ik dus dat de wolven: Wouter/Emma, Maaike en Lola zijn. Waarbij Lola vooral een kwestie van afstrepen is. En ik Wouter iets verdachter vind dan Emma.

Ik ga nu op Wouter stemmen vanwege, omdat hij erg draaierig overkomt.
Als ik het goed begrijp denk je dus dat Maaike en Lola sowieso wolven zijn, en dat Wouter of Emma een wolf is? Waarom stem je dan op Wouter en niet op Maaike of Lola?
Omdat ik bij Wouter een sterker gevoel van slechtheid heb dan bij Maaike of Lola. Waarbij Maaike ook nog eens geen stemmen heeft, en ik ervan uit ging stemmen te krijgen. Een gevoel wat klopte.

Maaike schreef:
05 mei 2020, 15:19
Nou Bas, je hebt duidelijk niet goed gelezen. Ik heb een discussie gehad met Matthijs over zijn speelstijl en uitgelegd waarom ik niet veel met die speelstijl kan, mensen met zo'n speelstijl slecht kan peilen en zo'n speelstijl zelfs gevaarlijk vind. Maar Matthijs speelt eigenlijk altijd zo, en dat heb ik ook gezegd. Ik had dus wel een negatief gevoel bij Matthijs, maar echt verdacht vond ik hem niet, tot Sander ziener claimde, zeg maar.
Na mijn stem zeg ik sorry tegen Matthijs, omdat ik het toch wel een beetje sneu vond hoe gefrustreerd hij was, en zeg ik dat mijn stem "puur" aan Sanders acties lag. Daarna corrigeer ik het woordje "puur" - het was natuurlijk niet 100% Sanders actie, maar wel, like, 90%. Je legt me dus woorden in de mond en dat komt op mij over alsof jij dan misschien toch wel een wolf bent die zichzelf probeert in te denken.

Het enigszins goede gevoel dat ik had bij Bas is wel weer onderuit gehaald nu... Ik voel me lichtelijk verward :shocked:
Ik leg je geen woorden in de mond, ik intepreteerde je woorden verkeerd. Mijn vraag is, snap je mijn interpretatie? Ik blijf erbij dat het klinkt alsof je jezelf een schouderklopje bediend, door te zeggen dat het niet "puur" door Sander kwam. Daarbij geef ik toe, dat het een vrij flinterdunne intepretatie is, en je meer van wege wegstrepen dan door iets anders wolf voor mij bent.

@Ida
Je hebt gisteren gezegd dat je waarschijnlijk op Wouter stemde, wat is er nu veranderd dat je toch op mij stemt? Ik snap die logica niet helemaal? Dit maakt je eigenlijk verdachter in mijn ogen...

Verder ga ik er wel vanuit dat er een berentemmer in zit, ziener lijkt me niet, gezien we allemaal vrij makkelijk met Sander meegingen. Vos lijkt me ook onwaarschijnlijk ondertussen.

Dan nu:
Kijkend naar de stemmen staat het:
Wouter 4
Bas 3
Lola 2

Wouter en Lola moeten nog stemmen, twee mensen die ik niet meteen vertrouw. Ik ben bang dat Wouter en Lola samen op mij gaan stemmen als ze allebei wolf zijn.
Als Wouter op Lola stemt zal ik ook mijn stem wisselen naar Lola, ook als een van de mensen die op mij gestemd heeft, wisselt naar Lola zal ik daarin meegaan. Mijn wolven zijn op dit moment, Wouter, Lola en Maaike (Waarbij ik Ida haar stem ook vreemd vind nu.) En zou geen moeite hebben met een wissel naar Lola als ik daarmee mezelf kan redden.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Ida »

Ben je nog niet wakker Mirjam?

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Ida »

Als Wouter en Lola beide op Bas stemmen, dan zou het zomaar kunnen dat ik mijn stem wissel.

Mirjam: je moet mijn stemwissel in de juiste context zien, het was een protest stem om burgers duidelijk te maken, dat ze hoogstwaarschijnlijk fout zaten met Bert (die dus inderdaad achteraf goed bleek te zijn) We mochten niet praten, dus dit was de enige manier om iets duidelijk te maken. Met 2 burgers die wisselden, zou Bert gered zijn, alleen Belle begreep dat!!!
Van Hugo snap ik het nog, die verdedigd Wouter met zijn leven. Maar de andere burgers: homaar! Daarom vermoed ik dat er best een wolf tussen Maaike, Hugo, Ineke en Mirjam kan zitten. Die broers kunnen de pot op of zijn op het foute pad geraakt.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Ida »

Bas je betoog over Buren van: ....?.... Hugo?
Snijdt geen houd, want op het moment, dat de buur van jou Titus Michelle was, stemde Titus vrolijk op haar. Dus daarmee zit je fout. dat zou een wolvenstreek kunnen zijn van Hugo.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Ida »

Bas en jij gaat er in mee!

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Hugo »

Ida schreef:
05 mei 2020, 20:26
Bas je betoog over Buren van: ....?.... Hugo?
Snijdt geen houd, want op het moment, dat de buur van jou Titus Michelle was, stemde Titus vrolijk op haar. Dus daarmee zit je fout. dat zou een wolvenstreek kunnen zijn van Hugo.
"Wolvenstreek" XD

Bas bedoelde dat ik, als Wolf, wist dat Michelle géén Berentemmer kon zijn (immers, dan was er gegromd). Als ik haar als buur verwijder, maakt dat dat er kans is dat alsnog naast de Berentemmer kom zitten. Dus daarom zou ik dat als Wolf niet hebben gedaan, is zijn theorie. Absoluut niet het sterkste punt waarom ik goed ben, er zijn daar veel betere redenen voor. Maar goed.

Mocht je er heel gelukkig van worden, wil ik wel wisselen naar Wouter hoor :-P
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Ida »

Ik weet het niet meer ... dwz ik zie geen wolven groepje, want Wouter, Bas en Lola verdenken elkaar en stemmen op elkaar. Dus dan klopt er iets niet. en kan ik alleen nog bedenken dat die broers stiekum de wolven zijn.
Lola stemt ws op Bas (heeft ze al eerder gedaan) en Wouter stemt ws op Lola (of Emma)

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Hugo »

Ida schreef:
05 mei 2020, 20:39
Ik weet het niet meer ... dwz ik zie geen wolven groepje, want Wouter, Bas en Lola verdenken elkaar en stemmen op elkaar. Dus dan klopt er iets niet. en kan ik alleen nog bedenken dat die broers stiekum de wolven zijn.
Lola stemt ws op Bas (heeft ze al eerder gedaan) en Wouter stemt ws op Lola (of Emma)
Of deze drie zijn gewoon de drie Wolven, en ze kunnen geen kant meer op. Onwaarschijnlijk, maar het kan hè. Of twee van hen. Ik snap niet waar al je twijfel ineens vandaan komt.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”