Dag 4 - een aparte ochtend

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Maaike »

Nou Bas, je hebt duidelijk niet goed gelezen. Ik heb een discussie gehad met Matthijs over zijn speelstijl en uitgelegd waarom ik niet veel met die speelstijl kan, mensen met zo'n speelstijl slecht kan peilen en zo'n speelstijl zelfs gevaarlijk vind. Maar Matthijs speelt eigenlijk altijd zo, en dat heb ik ook gezegd. Ik had dus wel een negatief gevoel bij Matthijs, maar echt verdacht vond ik hem niet, tot Sander ziener claimde, zeg maar.
Na mijn stem zeg ik sorry tegen Matthijs, omdat ik het toch wel een beetje sneu vond hoe gefrustreerd hij was, en zeg ik dat mijn stem "puur" aan Sanders acties lag. Daarna corrigeer ik het woordje "puur" - het was natuurlijk niet 100% Sanders actie, maar wel, like, 90%. Je legt me dus woorden in de mond en dat komt op mij over alsof jij dan misschien toch wel een wolf bent die zichzelf probeert in te denken.

Het enigszins goede gevoel dat ik had bij Bas is wel weer onderuit gehaald nu... Ik voel me lichtelijk verward :shocked:

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Belle »

Hmm, na bijgelezen te zijn, gaat Emma toch echt weer terug naar mijn verdachtenlijstje, maar ik vind het voor nu niet heel zinvol om op haar te stemmen. Dan blijven nog steeds Bas en Lola over en ik moet nu toch echt een keuze gaan maken. Maar, uitgaande van drie wolven, dan zijn voor nu toch wel Bas, Lola en Emma mijn wolven. Als ze inderdaad wolven zijn, maakt het eigenlijk niet zo uit op wie ik nu ga stemmen, maar laten we hopen dat ik nu niet in een tunnelvisie terecht ben gekomen.

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Belle »

Ik stem op Bas

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Ineke »

Bas schreef:
05 mei 2020, 14:46
Nu ik iedereen langs ben gegaan denk ik dus dat de wolven: Wouter/Emma, Maaike en Lola zijn. Waarbij Lola vooral een kwestie van afstrepen is. En ik Wouter iets verdachter vind dan Emma.

Ik ga nu op Wouter stemmen vanwege, omdat hij erg draaierig overkomt.
Als ik het goed begrijp denk je dus dat Maaike en Lola sowieso wolven zijn, en dat Wouter of Emma een wolf is? Waarom stem je dan op Wouter en niet op Maaike of Lola?

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Ineke »

Nja, ik ga toch ook maar alvast stemmen, omdat ik straks niet heel veel tijd meer heb. Ik twijfel heel erg... En ik vind het ook vreemd dat er nog geen teken van leven van de Vos of de echte Ziener is vernomen. Wat denken anderen hierover?

Mijn stem gaat voor nu naar Lola, omdat zij in alle scenario's een wolf kan zijn.

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Ineke »

Ik stem op Lola

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Ida »

Ik word ook een beetje gek.
van Lola weten we eigenlijk niks en het lijkt wel een gemakkelijke weg om op haar te stemmen. Omdat ze niks toevoegt aan het spel, kan ze van alles zijn.

Ik denk dat er noch een ziener, noch een vos, noch een berentemmer in het spel zit, daar lijkt het op.
en stel dat Hugo, Wouter wolven zijn of dat de 3 broers er helemaal niet in zitten?
Ik ga stemmen op een verdachte van toen het dag werd, maar Ik kan ook wel tossen...want met zo'n stemming....
Laatst gewijzigd door Ida op 05 mei 2020, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Ida »

Ik stem op Bas

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Mirjamm »

Ha, ik ben op een punt aangekomen dat ik werkelijk bijna iedereen verdacht vind en allemaal theorieën ga verzinnen en linkjes ga leggen die er misschien helemaal niet zijn. Ik ga even wat balletjes opgooien.

Ten eerste vind ik het opvallend dat jullie lekker met de dag leven. Offline zou ik dat erg kunnen waarderen maar er wordt hier niet vaak gepuzzeld met het verloop van de eerdere dagen en nachten. Elke ochtend lijken jullie weer een frisse start te maken zonder erg voort te borduren op wat er al geweest is. Ik noem een herstemming tussen Wouter en Bert. Is daar al serieus naar gekeken? Ik heb nog geen stemlijstje gezien. Waarom Wouter en Bert en waarom zijn er nu weinig stemmen meer op Wouter?

We gaan nu ongeveer blind af op wat Sander heeft gezegd en dat de wolven dachten dat hij de ziener was en dus alle burgers aan heeft gewezen. Laten we even niet vergeten dat Sander constant knuppels in het hok heeft gegooid en onrust aan het creeëren was met zijn nietszeggende posts en nu gaan we massaal af op een redenatie dat de wolven dachten dat hij ziener was? De wolven hadden hem ook kunnen kiezen om lekker onrust te veroorzaken en dat is goed gelukt. We moeten niet de marionettenproppen van de wolven worden en daarom vind ik dit allemaal een beetje eng.

Ik heb even een stemlijstje gemaakt voor mijzelf van de herstemming:
Bert: Lola, Hugo, Inge, Wouter, Maaike, Ineke, Bas, (Belle),
Wouter: Sander, Emma, (Ida), Bert, Renate, Belle,
Lola: Ida

Er is wat schimmigheid om Bas, Lola, Hugo, Wouter, Maaike en Emma.
Ik ga ervan uit dat er sowieso een wolf tussen de Bert-stemmers zit.
Wouter stemt heel begrijpelijk op Bert om zichzelf te redden.
Lola, Bas, Hugo, Wouter en Maaike stemmen allemaal op Bert. Dat maakt het niet makkelijker.
Wat ik mij nu bedenk is dat er ineens een hele hype was op Bert nadat Wouter al veel stemmen had gekregen. Dit kan betekenen dat Wouter wolf is en zijn medewolfjes hem redden door op Bert te gaan.

Ik heb een redelijk gevoel bij Bas en Hugo dus ik wil niet op hen stemmen. Blijft over: Lola, Wouter of Maaike. Aangezien Wouter de dag ervoor ook al verdacht was, veel stemmen kreeg, gered was in de herstemmning en nu de dans slim lijkt te ontspringen, stem ik op Wouter.

Belle schrijft:
Ondanks dat ik gister nog op Wouter heb gestemd is hij niet mijn hoofdverdachte, die stem was meer in de hoop te voorkomen dat Bert gelyncht zou worden. Ik verdenk hem wel een beetje, dus daarom dat ik hem op mijn geparkeerde verdachtenlijstje had staan, samen met Bert.

Dan blijven er weer Lola, Bas, Emma en Maaike over. Maaike is langzaamaan richting mijn parkeer/neutraal lijstje aan het kruipen en ook Emma vind ik voor nu niet heel verdacht. Lola en Bas zouden dan mijn hoofdverdachten moeten zijn, maar iemand merkte terecht op dat Lola op dag 1 op Bas stemde, wat ook niet heel logisch is. Aaaaah, zoveel verwarring.
Je hebt wel eerst (en laat, toen er al veel stemmen waren) op Bert gestemd. Daarna heb je gewisseld naar Wouter, terwijl je ook op iemand had kunnen stemmen die je echt verdacht vindt. Ida heeft haar stem ook gewisseld naar Lola, die helemaal geen stemmen had (hoewel ik dat enerzijds karakter vindt tonen, maar anderzijds hou je je dan weer volledig afzijdig).

Ida en Emma zijn misschien stelletje? Ida haalt heel geraffineerd de aandacht van Emma af. Ida oppert de Ziener-Sander theorie en daar gaat iedereen in mee. Ida heeft door haar stemwijziging de druk van Wouter afgehaald en afzijdig gestemd. Ik hou het nog even in de gaten maar voor nu vind ik haar wel leuk spelen en actief op zoek.
Hear me roar

Mirjamm
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2019, 22:37
Favoriete Weerwolfrol: teenage werewolf

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Mirjamm »

Ik stem op Wouter
Hear me roar

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”