Dag 4 - een aparte ochtend

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Wouter »

Ida schreef:
04 mei 2020, 20:47
Wouter komt met een redelijke plausibele post, hij verdenkt Lola en Emma!
maar wat zegt hij over Bas:
Bas weet ik zo net niet. Hij is moeilijk te peilen en in de regel is dat wolfs
maar hij zet Bas niet in zijn mogelijke stemkandidaten!
daarbij blijft hij mij ook als optie noemen, voorlopig niet, maar...
Ik gaf ook aan dat ik nog een wolf miste. Bas hoort zeker bij die kandidaten, maar van Lola en Emma ben ik iets sterker overtuigd. Maar als de consensus Bas wordt ga ik daar wel in mee. Hij is zeker niet in mijn vertrouwenslijstje.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Maaike »

Renate schreef:
04 mei 2020, 12:52
Nou Mirjam ik heb niet gelogen hè, toen ik zei dat er hier niet zoveel gepost werd? 😉😉
Nog even over dat "claimen" door mij: Ik heb geen rol geclaimd, ik heb alleen gezegd dat de burgers
die mij wilden lynchen, beter even de nacht konden afwachten.
Ik had namelijk een vermoeden dat ik met die opmerking zou kunnen zorgen dat ik het nachtslachtoffer werd in plaats van Sander, wiens rol toen al duidelijk was (dachten wij).
Toen er de volgende dag geen dode was, leek ik daar onterecht de credits voor te krijgen. Dus toen heb ik even nadrukkelijk gemeld dat ik niet de heks was.
Over het waarom van mijn "offer" heb ik ook niets gezegd maar ik geloof dat Hugo en Inge dat wel door hebben.
Met alle respect Renate, maar je zou moeten weten dat met zo'n opmerking iedereen gaat proberen je rol te achterhalen, en dat er altijd een paar spelers (waaronder waarschijnlijk ook vast wel één van de wolven) zijn die dan goed gokken welke rol dat dan zou moeten zijn. Je liet namelijk ook niet héél veel opties open :-p En zelfs als iemand je hint niet snapte, kon hij/zij niet meer met een gerust hard op je stemmen die dag, want die opmerking moest toch wel iets betekenen, ook al snapt misschien niet iedereen meteen precies wat. Dus ik beschouw dit soort acties zeker wel als een vorm van claimen, omdat ze zeer veel invloed hebben op het verloop van het spel, en hoewel we het als burgers nu wel lekker makkelijk hebben, weet ik niet of dit soort acties het spel echt leuker maken :huh:
En de wolven zouden ook wel erg dom zijn als zij je dan precies díe nacht zouden opeten, zeker als iemand die waarschijnlijk ziener is het alternatief is. Als je hoopt dat burgers je hint snappen, zullen wolven hem zeker ook snappen, want die kunnen samenwerken om de puzzel te ontrafelen...
Maar ik ben blij dat je kunnen vertrouwen hoor Renate ;-)
Ida schreef:
04 mei 2020, 20:47
Aangezien de wolven Sander eruit wilden en ze vermoedelijk zelfs 2 pogingen ervoor over hadden, denk ik dat Sander hun erg voor de voeten liep.
Hmm, ik denk zelf dat de wolven áltijd de ziener er zsm uit willen werken, ook als hij hen niet direct voor de voeten loopt. Je wilt namelijk ook niet dat iemand die je nét lekker verdacht aan het maken bent en die je er misschien wel overdag uit kan werken, opeens wordt vrijgepleit door de ziener. Hoe meer vrijgepleite burgers, hoe moeilijker het is voor de wolven.
Puur theoretisch voorbeeld: Sander vond Wouter en Bas verdacht, en bekijkt één van die twee, en de bekeken persoon blijkt tóch burger. Dan kun je als wolf die persoon ook niet meer verdacht maken, en valt het op dat jij een burger verdacht aan het maken was.
Dus ik durf niet zo snel de conclusie te trekken die jij trekt, Ida...

Goed, ik heb aangegeven Lola en Wouter het meest verdacht te vinden. Ondertussen is Emma daar bij gekomen, zeggen dat je normale burger bent maar wel stellig zeggen dat je dingen 'weet' vind ik een vrij rare actie als burger, en het zit me niet lekker.
Maar of Emma en Wouter dan tóch samen wolf zijn, of dat maar één van de twee wolf is, dat weet ik niet zo goed... Ik wil wel graag nu stemmen, zo'n stem rush helemaal aan het einde van de dag willen we ook niet nog een keer, denk ik :S Mijn stem gaat dan maar naar Lola. Ik kan later vandaag nog wisselen naar Wouter of Emma, mocht dat nodig zijn.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Wouter »

Ida schreef:
04 mei 2020, 23:36
Ik ken Emma als speelster IRL met soms een wolvenradar ala Sander. Dus dát houd me tegen om haar nu verdacht te vinden.
Wolvenradars en tunnelvisies liggen dicht bij elkaar.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Maaike »

ik stem op Lola

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Hugo »

Renate schreef:
04 mei 2020, 23:01
Geweldige analyse Ida. Dit lijkt inderdaad de enige logische verklaring waarom de wolven toch Sander eruit wilden hebben. Ik zal morgen op Bas of op Wouter stemmen. Of toch Emma? Mmm...moeilijk.
Buiten de verklaring dat Sander de Ziener was (leek te zijn) en dat je als Wolf altijd de Ziener eruit wilt/moet werken? (Lees: dat wat Maaike zegt.)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Renate »

Hugo, we hadden het hier over de situatie dat de wolven doorhadden dat Sander niet de ziener was, omdat er tussen zijn "onschuldigen" wolven zaten. Ik vroeg mij af waarom de wolven in dat geval in vredesnaam Sander toch zouden opeten. Ida had daar een plausibele verklaring voor.

Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Emmiee »

Ik ga nu alvast stemmen (we kunnen het nog aanpassen), want vanavond heb ik plannen. Ik denk dat ik toch nog steeds mijn tunnelvisie ga aanhouden, alhoewel Bas en Lola ook verdachten zijn in mijn mening. Bas heb ik al eerder uitgelegd en Lola was naast afwezig ook intens in haar posts.

Ik weet niet waar ik nog verder op zou moeten reageren. Men mag mij verdacht vinden, maar mij lynchen gaat niemand helpen. Dan gooien we weer een burger eruit.
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Emmiee »

Ik stem op Wouter
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Bas »

Oké een hoop gebeurd en ik snap er niks meer van!
Sander die geen ziener is, maar iedereen blijft Ida vertrouwen? Dat vind ik een beetje vreemd. Ik snap de redenatie wel, maar Sander zat, zelfs al was hij geen ziener, wel goed en zou nooit gelyncht worden. Dus zelfs als de wolven wisten dat Sander geen ziener zou zijn, was hij wel gevaarlijk/irritant. Ik vertrouw Ida dus niet meer, hoewel ik haar ook niet meteen verdenk.

Ik vertrouw Renate, Ineke, Mirjam(Inge) en Belle, om redenen die wel iedereen wel duidelijk zouden moeten zijn nu.

Blijven over: Lola, Hugo, Wouter, Ida, Maaike en Emma.

Lola heeft niet heel veel gepost (pot verwijt de ketel), uit de posts die ze gemaakt heeft krijg ik echter geen hele verdachte vibes. Lola staat bij mij meer op neutraal dan verdacht daardoor.

Hugo, gebaseerd puur en alleen op buren heb ik Hugo eigenlijk niet echt heel verdacht gevonden. En terugkijkend blijft het daar eigenlijk wel een beetje bij. Hij stemde op Michelle, waardoor hij naast Willemijn kwam te zitten, daarna werd Willemijn opgegeten, waardoor hij naast Renate kwam te zitten. Hij is de enige die meerdere keren van buur veranderd is, iets wat risico vol is als wolf met een eventuele berentemmer/vos in het spel. Zeker nu ik Renate als goed beschouw.
Wat ik wel raar vind is dat Hugo in nacht 4 zegt dat hij Wouter eruit wil stemmen op dag 4, en op dag 4 Lola en ik zijn hoofdverdachten zijn. Maar Hugo staat momenteel richting vertrouwen.

Wouter is eigenlijk het hele spel heel draaierig. Zijn dag 1 stem, was (zoals hij zelf zegt) “zwak”. Dag 2 reken ik niet mee, omdat iedereen ervan uit ging dat ziener Sander, Matthijs als wolf had gezien. Dag 3: Gevoelsmatig kies ik voor Willemijn, maar dat kan ik nog veranderen.
En ook dag 4 geeft hij aan mee te willen stemmen met de consensus. Dit zijn allemaal dingen die een beetje overkomen alsof Wouter met alle winden mee waait. Wouter schaar ik nu dus onder verdacht.

Ida
Persoonlijk blijf ik Sander als reden tot Ida’s goedheid, zwak nu Sander geen ziener blijkt te zijn. Maar na het teruglezen van Ida’s posts, vind ik Ida wel goed zoekend en komen haar posts positief over. Waardoor ik bij Ida ook neig richting vertrouwen.

Maaike valt me op dat ze op dag een en twee Matthijs wat zachtjes aan het aanvallen is. En ook als ze op hem stemt, nog even benadrukt dat het NIET alleen aan Sander’s acties lag, maar zij hem wel degelijk een beetje verdacht vond. Dat klinkt nogal wolfs, zo van: KIJK IK ZAT OP EEN WOLF!!!!!!
Dit is eigenlijk het enige wat me echt opgevallen is, maar zorgt er wel voor dat Maaike richting verdacht gaat.
Emma, hield zich een beetje op de achtergrond en heeft daarna eigenlijk alleen Wouter echt verdacht gevonden. (En mij, maar afwezigheid/gevoel is niet écht naar mijn mening.) Haar ‘strijd’ met Wouter, zorgt er eigenlijk voor dat óf Wouter óf Emma wolf is. Daarbij komt nog een hele kleine kans dat Emma lone wolf zou zijn, die probeert medewolf Wouter eruit te halen. Maar dat is een heel voorbarige conclusie. Als het tussen Wouter en Emma gaat, vind ik Wouter momenteel wat verdachter.

Nu ik iedereen langs ben gegaan denk ik dus dat de wolven: Wouter/Emma, Maaike en Lola zijn. Waarbij Lola vooral een kwestie van afstrepen is. En ik Wouter iets verdachter vind dan Emma.

Ik ga nu op Wouter stemmen vanwege, omdat hij erg draaierig overkomt.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Bas »

Ik stem op Wouter

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”