Dag 4 - een aparte ochtend

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Mark »

Na een dag met 2 stemmingen en ook nog eens 2 Burgers die er uit zijn gegaan. Had niemand echt zin om blij naar bed te gaan. Iedereen was in zijn slaap aan het piekeren wat de ochtend zou brengen. en wat de meeste ook dachten. Sander was in de ochtend nergens te bekennen. Iedereen ging op zoek naar hem en wat bleek nou hij lag dood tussen brokstukken van de markamaran.


Sander is dood.
Hij was een Burger

Afbeelding


Jullie hebben tot Dinsdag 21:00 de tijd om te stemmen.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Maaike »

De fuck??????

Maar
Fuck
Wat?

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Renate »

Dit is wel heel bizar. We dachten allemaal dat hij de ziener was toch? Dit heeft hij dus een keer eerder in een spel gedaan. Hij heeft gewoon een geweldige wolvenradar.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Maaike »

Ik begin te vermoeden dat we een of andere rare variant spelen waarin Mark geen rollen bekend maakt? Maar hij heeft wel gezegd dat Matthijs oerwolf was, en niet 'gewoon' wolf.
Maar dit aantal gewone burgers, en Sander die ziener claimt en dat er geen échte ziener is die daar tegenin gaat, daar geloof ik niet in....

Mijn hoofd kan dit even niet aan :confusion:

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Maaike »

Kunnen we er überhaupt dan nog wel vanuit gaan dat iedereen die tot nu toe is overleden als 'burger' niet eigenlijk toch wolf was?
Als ik goed tel is dit de 6e "gewone burger" die dood gaat, en daarnaast is alleen Matthijs doodgegaan als oerwolf. Ik geloof gewoon echt niet dat dat klopt... :shocked: :confused:

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Maaike »

Ik snap daarnaast ook niet helemaal dat de heks haar dodendrankje niet heeft gebruikt :chinrub: of zou de heks dan een van die zogenaamde "burgers" zijn geweest en eigenlijk al dood zijn?

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Hugo »

RIP Sander!

Een variant zou Mark moeten aankondigen, anders is het niet zo netjes (alhoewel we het toepasselijk genoeg hebben gehad over exact deze variant... voor het volgende spel). Dus ja.

Optie 1: Sander is een geniale Burger die Matthijs eruit werkte door random geluk. Niet zo geniaal dan dus eigenlijk, een beetje een overdreven strategie. (Zodra je een fout iemand aanwijst zijn de Wolven eruit dat je geen Ziener was, en wordt je zelf nog gelyncht ook. Boeeee.)
Optie 2: Sander was gewoon de Ziener, maar Mark wil dat niet zeggen. Mark is een lul.
Optie 3: :shrug:

De vraag is natuurlijk wat dit betekent. Het maakt het vertrouwen in Ida enigszins ongepast. Ineke, Mirjam en Belle zijn nog altijd goed (of alledrie Wolf, lol). Voorlopig blijven Bas en Lola mijn hoofdverdachten. Maaike vertrouw ik verwarrend genoeg nu weer meer omdat haar speelstijl nog altijd goed overkomt. Uit het 'lijstje van vijf' zijn dan nog Emma en Wouter over, over wie ik relatief neutraal denk.

Très confusing dus.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Maaike »

Pfft, ja, oke, dan moeten we er inderdaad maar gewoon vanuit gaan dat inderdaad iedereen inclusief Sander gewone burger was, of zo. Ida is nog steeds wel redelijk vrijgepleit, tenzij ze kleine wilde is - als Ida wolf was dan wisten de wolven dat Sander niet de ziener was, en zouden ze Sander ook in leven houden, denk ik zo... Laat ik zeggen dat ik Ida nu nog 70% durf te vertrouwen, in plaats van 90%, of zo :S

Hugo, wat vind jij er van dat Lola op dag 1 als tweede op Bas stemde?

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Ida »

Dat is gek!
Rip Sander, het was weer een gezellig samenzijn.
Hoewel ik maar deels dacht dat Sander ziener zou zijn, bracht zijn Mathijs actie me toch op het idee dat het mischien waar zou zijn, maar de optie vos, leek me ook nog mogelijk.

Maar 6 burgers ?? Die kunnen wel in het spel zitten, maar onmogelijk achter mekaar het spel verlaten. Als dit een officiële variant is, dan heb ik er nog nooit van gehoord.

Waarom denken we eigenlijk dat de drie gebroeDers erin zitten, Belle lijkt me tw vertrouwen vanwege haar ferme stemwisseling gister en Inge vertrouwde ik omdat ze zo gedreven op zoek was, er van wakker lag en zich zelf liet vervangen. Als wolf kon ze gewoon achterover leunen. Mirjam kun jij hier iets over zeggen?

Fijn dat Maaike weer actief is! Kan me er aaardig in vinden. Maar ik denk niet dat Emma samen met Wouter in een hol zit. Lijkt me een tè gewaagde wolvenactie vanaf dag 1

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 4 - een aparte ochtend

Bericht door Hugo »

Maaike schreef:
03 mei 2020, 17:20
Pfft, ja, oke, dan moeten we er inderdaad maar gewoon vanuit gaan dat inderdaad iedereen inclusief Sander gewone burger was, of zo. Ida is nog steeds wel redelijk vrijgepleit, tenzij ze kleine wilde is - als Ida wolf was dan wisten de wolven dat Sander niet de ziener was, en zouden ze Sander ook in leven houden, denk ik zo... Laat ik zeggen dat ik Ida nu nog 70% durf te vertrouwen, in plaats van 90%, of zo :S

Hugo, wat vind jij er van dat Lola op dag 1 als tweede op Bas stemde?
Dit eerste is een heel mooi punt. Fijn.
Uhm.. Ik weet niet wat ik ervan vindt. Ze was toen de eerste die als tweede op iemand stemde, dus het was zeker een risico als ze allebei Wolf waren I guess. Maakt dat minder waarschijnlijk, maar sluit het wat mij betreft zeker niet uit.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”