Dag 3 - Een Heldere Dag

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Inge »

Ineke schreef:
30 apr 2020, 12:48
Zijn er naast Hugo andere mensen die echt begrijpen waar Renate naar hint?
Ik had wel een idee, maar weet niet of het juist is. En als andere mensen de hint niet begrepen hebben, dan kan een eventuele persoon die die rol 'wel' heeft daar ook niets van zeggen.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Sander »

Inge schreef:
30 apr 2020, 12:59
Sander schreef:
30 apr 2020, 12:47
Inge, wat vind jij van Ineke dan?
Die vertrouw ik ook. Had ik al aangegeven toch..
Heb ik denk ik overheen gelezen, vandaar mijn vraag
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Willemijn »

Inge schreef:
30 apr 2020, 09:02

Ik heb nagedacht over het aantal woorden.

Aantal woorden? Snap ik niet. Kun je dat toelichten?

Dus dat Renate naar Willemijn2 vraagt: kan wat mij betreft prima wolf zijn.

Heb ik die vraag gemist? Naar welke vraag refereer je? Er komt zo giga veel op me af :S

Ik denk dat je er toch nog eens een halve nacht aan moet besteden Inge.

Als ik het goed begrijp, heeft de toneelspeler nu de rol van jager ingenomen?

De heks lijkt mij ook het meest waarschijnlijk voor de slachtofferloze nacht. Overigens pleit dat de heks voor mij niet per definitie vrij. Het kan toch ook zo zijn dat deze gekoppeld is aan een wolf, als er sprake is van een stelletje?

door Renate » 28 apr 2020, 14:05
Puur uit lijfsbehoud zal ik waarschijnlijk op Matthijs stemmen. Burgers die graag nu op mij willen stemmen geef ik het dringend advies even de nacht af te wachten. Iedereen die dát aanleiding vindt om te zeggen: "o, dan is Renate vást een wolf": daar ga ik niet eens op reageren.

Ik weet niet meer wat ik wel of niet moet geloven. Ik snap dat puntje lijfsbehoud niet. Waarom ging je er vanuit dat je de meeste stemmen zou gaan krijgen dan? De nacht is inderdaad slachtofferloos geworden. Ik probeerde een stukje conversatie tussen jou en Hugo terug te vinden, waarin jij zegt dat het eerder niet was gelukt en Hugo reageerde daarop dat hij dat jammer vond, maar ik zie het zo snel niet. Ik kon en kan dat eigenlijk nog steeds niet plaatsen.
Bert schreef:
30 apr 2020, 00:28
Kennelijk niet zeker genoeg van haar zaak om ook het vergif toe te dienen? :dead:
Of mag dat niet in één en dezelfde nacht?
Jouw vraag of dat wel of niet mag in één en dezelfde nacht komt op mij ongeloofwaardig over. Volgens mij weet je dat best. Je hebt de rollen (vaker) doorgenomen en ik heb zo’n gevoel dat je jezelf soms bewust wat “vragend en onwetend” neerzet.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Inge »

Willemijn schreef:
30 apr 2020, 13:54
Inge schreef:
30 apr 2020, 09:02

Ik heb nagedacht over het aantal woorden.
Aantal woorden? Snap ik niet. Kun je dat toelichten?
Ah! Dat is een typo. Ik bedoelde aantal wolven.
Willemijn schreef:
30 apr 2020, 13:54
Dus dat Renate naar Willemijn2 vraagt: kan wat mij betreft prima wolf zijn.

Heb ik die vraag gemist? Naar welke vraag refereer je? Er komt zo giga veel op me af :S
Ik doelde op de vraag van Renate over of er andere mensen op Willemijn2 zaten in de nacht. Na even terugzoeken is dat samengevat uit de volgende drie berichten:
Sander, Inge, Hugo, Ida: wie vinden jullie op dit moment het meest verdacht?
Balen dat niemand van degenen die ik wel vertrouw Willemijn2 als überverdachte noemt, want eigenlijk neig ik naar Willemijn2. Maar dat komt vooral doordat ze overdreven fel op mij is, nog feller dan anders.
Niemand verdenkingen tegen Willemijn2 dus? Behalve Inge of Ineke (moet ik ff nakijken) een beetje?

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Willemijn »

@Inge
Tot nu toe heb ik steeds de verkeerde mensen verdacht gevonden. Dus als dat mij verdacht maakt, dan begrijp ik dat ergens wel. Over Ineke geef je aan haar te vertrouwen terwijl zij net als ik ook tegen Renate inging en overigens nog steeds haar vraagtekens bij haar plaatst. Wat maakt mij nu dan (eventueel?) meer verdacht vraag ik mij af.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Bert »

Inge schreef:
30 apr 2020, 12:41
Bert schreef:
30 apr 2020, 10:17
Fijn dat je er nog bent Sander! Ik snap dat je niet te expliciet kan/wilt zijn, dat is ook niet leuk voor het spel. Ik heb al even zitten kauwen op je bericht en mijn voorlopige conclusie zou op basis daarvan zijn dat ik op Belle meen te moeten stemmen (kwestie van afstrepen, inclusief Titus).
Dat lijkt me hoe dan ook de verkeerde conclusie. Als je geen wolf bent tenminste.
@ Inge: En hoe kun jij dat dan weten dat die conclusie verkeerd is? Want dat leg je niet uit. Wil je eens een argument geven voor je stellingname?

@ Ineke: Ik heb wel een vermoeden t.a.v. de rol van Renate, maar ik kan niet zeggen dat ik het echt 'weet' of begrijp. Bovendien kan iedereen van alles beweren over zichzelf c.q. zijn/haar rol, dus als je iemands hint al juist begrijpt, staat niet vast dat het ook strookt met de werkelijkheid/waarheid. Ik kom bij Belle doordat ik een vermoeden heb dat Titus bekeken is en omdat ik ook een vermoeden heb wie degene is die gecheckt is. Dan kan ik de buren van diegene ook afstrepen, want die zijn dan 'safe' (anders had de beer gegromd). Dan blijft, na afstrepen, Belle over van mijn top 3 verdachtenlijstje. Ik ga niet duidelijker zijn over wie Titus dan moet zijn, want als ik het goed heb en ik 'verraad' daarmee die persoon, dan weten de wolven/kannibalen het ook. Oproep naar allen die het idee hebben te weten wie Titus is: de buren zijn dus ook automatisch geen wolven/kannibalen op dit moment! Als ik fout zit, maak het me dan duidelijk, liefst zonder te expliciet te verraden wie dan wel Titus is (in het belang van de burgers!).
Jouw aanname dat Bas Titus zou zijn, lijkt me, gezien wat er gezegd is door bepaalde personen, niet juist. Dat zou immers betekenen dat jij geen weerwolf/kannibaal bent (misschien opper je Bas = Titus om die reden, dat jij dan vertrouwd wordt?), maar dat zou betekenen dat Inge óók geen wolf/kannibaal kan zijn, en jij en Inge worden niet allebei als 'safe' bestempeld door deze of gene. En deze of gene zou het dan moeten weten, toch?

@ Willemijn2: Je suggestie over stelletje heks-weerwolf zou kunnen kloppen, maar waarom zou de heks dan haar levenselixer gebruiken om een burger te redden? Uiteindelijk moeten de heks en de weerwolf in dat geval samen overblijven, ook zonder burgers. Je suggestie snijdt dus geen hout. Mijn vraag over twee drankjes in 1 nacht: niet elke spelleider gaat hier hetzelfde mee om; sommige spelleiders vinden dat er max. 1 drankje per nacht gebruikt mag worden, vandaar mijn vraag. Het is hier op het forum of vroeger op de hyves ook wel eens als zodanig gespeeld.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Sander »

@Bert, er zijn 2 mogelijkheden voor het feit dat Inge de andere vertrouwd. Lees de rollen nog maar eens goed door, want dan snap je dat 1 optie afvalt omdat het wel enorm onlogisch is om dat zo hardop uitte spreken
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Sander »

Geheel offtoppic ( heb m'n telefoon niet bij de hand, anders had ik je geappt) @Bert, hoe is het met je broertje? Nog steeds ziek of alweer wat beter?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Willemijn »

@Bert
De heks kan toch ook zichzelf redden? Stel dat er sprake is van een heks/wolf stelletje, dan zal de wolf in kwestie een dubbele rol vertolken. Eentje als wolf in het hol en aan de andere kant die van geliefde met de heks. Wanneer er bijvoorbeeld meer voorstanders in het hol zijn geweest om de geliefde van de wolf eruit te happen, dan zal de wolf in kwestie waarschijnlijk daarin mee moeten zijn gegaan om niets te laten merken. De heks is ook een burger hè, zij kan zichzelf noodgedwongen ook hebben moeten beschermen.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Ida »

Nou nou Willemijn, zit je jezelf nu een beetje vast te l..... Of is er een liefdesnestje zodat de geliefden elkaars rollen kennen?

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”