Dag 3 - Een Heldere Dag

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Willemijn »

@Ida
Maar hopen dat je nog wisselt, want ik ben NIET slecht. Ik snap wel dat ik geen waardevolle inbreng heb, maar wanneer jullie mij eruit stemmen gaat er dus een burger uit. Dat jullie het weten.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Bas »

Ik wil even duidelijk zijn, dat ik ook als ik niet in een gevarenzone zat ik op Bert gestemd zou hebben. Het feit dat een stem op Bert ervoor zorgt dat er een kleine kans is dat ik gelyncht wordt, is een bonus.

Ik zie nu dat Willemijn hetzelfde doet als Bert, een kreet uitslaan zeggend dat je zo belangrijk bent. Wat me de kriebels geeft, hoewel ik bij Bert blijf, maakt dit Willemijn2 net bepaald positief in mijn ogen.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Ida »

Bas: als je goed bent, stem dan op Willemijn, de kans dat zij wolf is, is groter dan de kans dat Bert wolf is.
terug stemmen op iemand die op jou stemt is altijd een slechte zet. Je kunt Sander wel geloven en hij stemt alleen op jou om je uit te nodigen wat actiever te zijn, Dàt staat er. dat er dan een paar burgers meestemmen, vind ik hoogstmerkwaardig.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Ida »

pff als Willemijn dit zo zegt, weet ik het ook niet meer.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Willemijn »

Bas, ik ben niet belangrijk, helemaal niet zelfs. Maar het is toch wel de bedoeling dat we bij voorkeur een kannibaal lynchen toch?

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Inge »

Ida schreef:
01 mei 2020, 20:28
Bas: als je goed bent, stem dan op Willemijn, de kans dat zij wolf is, is groter dan de kans dat Bert wolf is.
terug stemmen op iemand die op jou stemt is altijd een slechte zet. Je kunt Sander wel geloven en hij stemt alleen op jou om je uit te nodigen wat actiever te zijn, Dàt staat er. dat er dan een paar burgers meestemmen, vind ik hoogstmerkwaardig.
Waarom is Bert geen wolf volgens jou?

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Willemijn »

@Ida
Oh zo verkeerde denkwijze en conclusie

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Bert »

Ineke schreef:
01 mei 2020, 19:41
Ik ga ook maar eens een keertje op tijd stemmen…

Willemijn komt een gefrustreerd over en zegt dat ze het spel te moeilijk vindt. Ze gebruikt (onbewust) die emotie om mensen te overtuigen om niet op haar te stemmen. Bert zegt dat hij liever met actieve mensen speelt, ook al zijn ze verdacht, dan met mensen die niets zeggen. Daarmee zegt hij (onbewust) ook dat we niet op hem moeten stemmen. Het zijn allebei emotionele argumenten en hoewel ik zowel Willemijn als Bert begrijp, ga ik dit mijn stemkeuze niet laten beïnvloeden. Ik vind het de eigen verantwoordelijkheid van iedere speler om je laten vervangen als het niet lukt om actief mee te doen, of de taak van de spelleider om tijdig in te grijpen. Ik vind zowel Willemijn als Bert verdacht. Bert vind ik het meest verdacht, om eerder genoemde redenen. Mensen van wie ik denk dat ze goed zijn, zetten nu ook hun vraagtekens bij Bert, waardoor ik nu minder twijfel. Daarom gaat mijn stem naar Bert.

Maar ook ik zal de stemming in de gaten blijven houden om nog eventueel te wisselen.
@ Ineke: Je parafraseert mijn woorden wel heel erg kort door de bocht. Eigenlijk vind ik dat je het 'spint', waardoor je me onbetrouwbaarder neerzet dan het bericht overkomt als je het in het geheel leest. Dat vind ik kwalijk als je oprecht op zoek bent naar wolven/kannibalen. Waarom kijk je niet naar mensen die niets bijdragen aan de oplossing van het probleem, zoals Wouter, Bas en Maaike? Zijn mensen die hun mond houden bij jou veilig omdat ze niets zeggen (en dus niets verkeerds opperen?). Dàt is mooi makkelijk dan!

@ All: Valt het jullie ook op dat Willemijn2 lekker makkelijk meestemt met Inge en Ineke op mij? Komt wolfs op mij over in ieder geval!

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Ida »

Bert word vertrouwt door Sander, dat schijnt iets met rollen te maken te hebben, maar daar heb ik geen kijk op.
Ik vind Bert te fanatiek bezig om wolf te zijn.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Willemijn »

Als ik dit overleef en niet neergeschoten word, kan ik dan alsjeblieft bekeken worden door de ziener? Die kan zien dat ik goed ben

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”