Dag 3 - Een Heldere Dag

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Renate »

Ik heb net even gecheckt, maar ik zie geen andere rol die vannacht bezig zou kunnen zijn geweest. Niet bij Karakters althans. Of zie ik er toch een over het hoofd?

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Renate »

Met "vannacht bezig geweest" bedoel ik: die voor de redding gezorgd heeft.
Overigens is er natuurlijk ook nog altijd de mogelijkheid dat de weerwolven het niet op tijd eens waren.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Inge »

We zijn duidelijk nu al op het punt in het spel waar het ten koste gaat van mijn slaap. Heb de halve nacht over het spel nagedacht..
Ik had ook een bepaalde rol bij Renate geplaatst en kreeg ook af en toe het idee dat andere mensen een andere rol bij haar hadden geplaatst. Maar uit Renates gedrag denk ik dan toch weer dat ik het wel goed heb? Maar is wel lastig.

Ik heb nagedacht over het aantal woorden. Normaal in een spel zouden dat er met 18 spelers 4,5 moeten zijn. De oerwolf maakt het wolventeam natuurlijk sterker, een eventuele witte wolf weer zwakker. Ik bedacht me dat er een kleine wilde in zou kunnen zitten, wat betekent dat de mensen die ik puur op speelstijl vertrouw (zoals Hugo), altijd nog later opeens toch slecht kunnen worden, en dat is niet cool.

Het feit dat Hugo weer meer vertrouwen heeft in Wouter, zwakt het dan bij mij misschien een beetje af? Maar eerlijk, dit spel heb ik que verdenkingen echt geen idee. Met het vertrouwen van mensen heb ik het idee dat ik best aardig zit, maar wie dan wolf zou zijn.. 8-| Dat is voor mij dus echt afstrepen. Dus dat Renate naar Willemijn2 vraagt: kan wat mij betreft prima wolf zijn. Zeker als ik dus kijk naar het aantal wolven dat ik nog zou verwachten (3 dan, waaronder eventueel een witte ww, maar dan ook een kleine wilde?) en het aantal mensen dat ik nog 'over' heb (5: Lola, Wouter, Bert, Emma, Willemijn2). Al zou het ook wel weer verwonderlijk zijn als onder die 5 inderdaad alle wolven zitten, ik kan me amper voorstellen dat ik zo goed zou zitten xD Dus dan zou eventueel een van mijn mensen die ik genoteerd heb als 'goed?' dat misschien toch niet, dus Maaike en Bas. Ik heb achter Renate ook een ? staan, maar dat is vooral omdat ik niet zeker weet of ik niet een verkeerde interpretatie van haar rol heb gedaan, en dat ik me niet blind moet staren op die interpretatie?

Oké, veel woorden, niet zo veel nieuws.

Overigens, inderdaad fijn dat er geen slachtoffer is! Lijkt me ook het werk van de heks inderdaad. Wat eventueel nog zou kunnen is de dorpsoudste? Ik bedoel, ik weet dat we met karakters spelen, maar de genezer (die voor de toneelspeler op tafel lag) komt ook uit volle maan, dus je weet het niet. Maar lijkt me minder waarschijnlijk dan de heks. Dan ben ik wel benieuwd naar wie het slachtoffer geweest was, al kan ik daar wel gokjes naar doen. Het lijkt me sterk dat de wolven iemand zouden kiezen die nog verdacht wordt, dus het zal wel niet echt nieuwe informatie hebben opgeleverd.
Ik ben vooral benieuwd naar wat Sander nu te zeggen heeft?

(Sorry overigens als het niet heel samenhangend is, ik probeer mijn gedachten te ordenen, maar ik loop eigenlijk een beetje zo rond: :woot: , alleen dan met een iets verwardere blik op mijn gezicht)

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Sander »

Moet nog ff goed bijlezen, maar heb alles wel snel gescand. Volgens mij is het ook nog een reële optie dat we wolven niet unaniem tot een slachtoffer gekomen zijn: bijv. door het stelletje...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Sander »

Fijn, er is geen slachtoffer.
Al denk ik wel dat ik, in mijn slaap, iemand/iets voelde knabbelen aan mijn been. Ik werd ook wakker met een raar smaakje in m’n mond….

Renate vroeg in het nacht-topic wie ik vertrouw.
Er zijn een aantal mensen bij wie ik een goed gevoel heb: Ida, Bert, Renate, Hugo, Ineke
Maar er zijn ook zeker een aantal mensen bij wie ik een minder tot geen goed gevoel heb: Wouter, Maaike, Inge. Dit is meer een onderbuikgevoel, kan het niet beargumenteren.

@ Inge, ik deel je gevoel van het wakker liggen en nadenken over het spel. Bij mij gaat dat vaak ten koste van mijn scherpheid (kijk maar naar mijn opmerking over Titus en Ineke vorige nacht :mrgreen:)

Ik denk trouwens wel dat Titus in het spel zit, maar dat hij alleen nog niet gegromd heeft.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Bert »

Fijn dat je er nog bent Sander! Ik snap dat je niet te expliciet kan/wilt zijn, dat is ook niet leuk voor het spel. Ik heb al even zitten kauwen op je bericht en mijn voorlopige conclusie zou op basis daarvan zijn dat ik op Belle meen te moeten stemmen (kwestie van afstrepen, inclusief Titus).

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Inge »

Bert schreef:
30 apr 2020, 10:17
Fijn dat je er nog bent Sander! Ik snap dat je niet te expliciet kan/wilt zijn, dat is ook niet leuk voor het spel. Ik heb al even zitten kauwen op je bericht en mijn voorlopige conclusie zou op basis daarvan zijn dat ik op Belle meen te moeten stemmen (kwestie van afstrepen, inclusief Titus).
Dat lijkt me hoe dan ook de verkeerde conclusie. Als je geen wolf bent tenminste.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Sander »

Inge, wat vind jij van Ineke dan?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Ineke »

Hugo schreef: Alhoewel ik het eens ben met je idee dat de Berentemmer er wel eens helemaal niet in kan zitten (ik zou ergens denken dat Mark dan had gezegd dat er niet gegromd werd, maar ja, aan-dingen-die-de-spelleider-doet-of-laat-kan-je-nooit-conclusies-verbinden), vind ik het wat overtrokken om te zeggen dat de rol zich niet leent voor online spel. De spelerslijst als instrument om 'buren' te definiëren is best een klassieker, dus ik snap je probleem niet helemaal?
Voor mijn gevoel bepaalt het spel of de spelleider op zo’n moment het verloop van het spel teveel. Het is namelijk niet zoals bij de Vos, dat iemand kiest om een bepaald persoon uit de spelerslijst aan te wijzen. Dit is gewoon geluk of pech hebben, terwijl het gigantische invloed op het spel kan hebben en het het discussie-element wat in een onlinespel veel meer aanwezig is voor een deel toch wegneemt. Maar als de Berentemmer meedoet, dan denk ik dat Bas het is. Dat zou dan nog wel kunnen.
Wouter schreef: En je tweede punt: Ik vond Sander's gedrag vreemd en daar was ik niet de enige in. Daarom begon ik hem te verdenken maar dat was, zoals je zelf ook zegt voordat duidelijk was wat hij aan het doen was. Dus waarom is dat verdacht? Het zou pas verdacht zijn als ik dat nog zou doen nadat dat duidelijk was. Dus, wat wil je nu eigenlijk? Ik ben scherper van je gewend.
Dat is verdacht omdat je met een (in eerste instantie slechte reden) twee burgers verdacht. Mijn verdachtenlijstje bevat ook constateringen. Het zou inderdaad nóg verdachter zijn geweest als je nadat het heel erg duidelijk was wat Sander bedoelde nog steeds Sander en Ida was blijven verdenken.
Lola schreef: Je noemt in je stukje over Maaike geen enkele reden om haar te vertrouwen. Hoezo is dit dan je conclusie?
Ik had duidelijk toch nog wat langer over mijn post moeten doen! Ik heb mijn post van boven naar beneden geschreven, dus Maaike was één van de eerste mensen van wie ik de posts heb bestudeerd. Mijn conclusie was toen dat ze best wel wat van mijn andere verdachten benoemd, maar richting geen van hen echt super duidelijke verdenkingen heeft. Vandaar mijn eerste conclusie over dat ze mogelijk (lone)wolf is. Vervolgens kwam ik er bij het bestuderen van de posts van mijn andere verdachten achter dat veel van hen kritische opmerking maken richting Maaike. Dat deed mij toch van gedachte veranderen. Die gedachtestap heb ik alleen niet meer in mijn post verwoord.
Hugo schreef: Overigens lijkt Ineke een andere rol bij Renate te plaatsen dan ik. Interessant :P
Ik ben nu toch wel erg benieuwd welke rol jij denkt dat Renate heeft :chinrub:

Zijn er naast Hugo andere mensen die echt begrijpen waar Renate naar hint? Ik vind het namelijk wel eng dat ze nu vertrouwt lijkt te worden, terwijl ik geen idee heb wat ze bedoelt…
Bert schreef:
30 apr 2020, 10:17
Fijn dat je er nog bent Sander! Ik snap dat je niet te expliciet kan/wilt zijn, dat is ook niet leuk voor het spel. Ik heb al even zitten kauwen op je bericht en mijn voorlopige conclusie zou op basis daarvan zijn dat ik op Belle meen te moeten stemmen (kwestie van afstrepen, inclusief Titus).
Hoe kom je hierbij dan?

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Inge »

Sander schreef:
30 apr 2020, 12:47
Inge, wat vind jij van Ineke dan?
Die vertrouw ik ook. Had ik al aangegeven toch..
Laatst gewijzigd door Inge op 30 apr 2020, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”