Dag 3 - Een Heldere Dag

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Willemijn »

@Ida
Ze weten elkaars rollen natuurlijk niet :$
Tja, ik zeg al niets meer. Ik ben het spoor in ieder geval dus echt bijster.
Voel me dus echt niet happy nu :S

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Ida »

Je maakt me blij, dit klinkt oprecht :-)

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Renate »

Inge schreef:
30 apr 2020, 13:01
Ineke schreef:
30 apr 2020, 12:48
Zijn er naast Hugo andere mensen die echt begrijpen waar Renate naar hint?
Ik had wel een idee, maar weet niet of het juist is. En als andere mensen de hint niet begrepen hebben, dan kan een eventuele persoon die die rol 'wel' heeft daar ook niets van zeggen.
De afloop van de nacht was niet dankzij mij.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Bert »

Sander schreef:
30 apr 2020, 14:47
@Bert, er zijn 2 mogelijkheden voor het feit dat Inge de andere vertrouwd. Lees de rollen nog maar eens goed door, want dan snap je dat 1 optie afvalt omdat het wel enorm onlogisch is om dat zo hardop uitte spreken
@ Sander: Volgens mij zijn er wel meer dan 2 mogelijkheden, en ik hoor het dus graag even van Inge zelf. Laten we verder binnen het spelforum alleen over het spel spreken en persoonlijke zaken er buiten houden.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Renate »

Sander schreef:
30 apr 2020, 09:27
Renate vroeg in het nacht-topic wie ik vertrouw.
Er zijn een aantal mensen bij wie ik een goed gevoel heb: Ida, Bert, Renate, Hugo, Ineke
Maar er zijn ook zeker een aantal mensen bij wie ik een minder tot geen goed gevoel heb: Wouter, Maaike, Inge. Dit is meer een onderbuikgevoel, kan het niet beargumenteren.

Ik denk trouwens wel dat Titus in het spel zit, maar dat hij alleen nog niet gegromd heeft.
Over deze post van Sander ben ik volledig in verwarring. Ik had een bepaalde rol bij Sander gedacht. Maar die is onmogelijk, gezien het aantal spelers dat hij nu vrijpleit. Terwijl er bij de gedachte rol toch al één nacht gebruikt zou moeten zijn voor Ida en één voor Matthijs.
Anderzijds kijk ik hier bij Sander trouwens ook weer niet heel erg van op. Ik kan me een spel herinneren, jullie misschien ook wel, waarbij Sander de ene na de andere wolf eruit kreeg, door iedereen als de ziener werd beschouwd en beschermd, en hij bleek uiteindelijk gewoon burger met blijkbaar een overdreven sterke wolvenradar. Mogelijk is daarvan nu ook weer sprake?
Ik vermoed bij Sander inmiddels eigenlijk meer een familierelatie in combinatie met genoemde wolvenradar.

Sander geeft trouwens aan dat de berentemmer er wél in zit, en Bert koppelt daar een conclusie aan. Ik heb net zitten schuiven en passen en meten, maar ik weet niet hoe je tot je conclusie komt, Bert. Ik kan alleen maar zien dat Ineke en Ida dan géén berentemmer zijn.
@Sander: kun jij je vinden in Berts conclusie?

Ik neig zelf naar het idee dat er helemaal geen Berentemmer in zit: als er een Berentemmer en een Vos in zitten dan moeten er echt véél wolven inzitten en dan was er intussen - bij alle verdwijningen - toch echt al eens gegromd, zou ik zeggen.

Een Vos lijkt me logischer. Die wijst elke keer drie anderen aan en zolang daar maar een wolf tussen zit, welke kans m.i. vrij groot is, blijft zijn gave gelden. Als er een Vos in zit, heeft die zijn gave nog, want het Dorp krijgt het te horen als de Vos zijn gave verliest.

Géén Vos en géén Berentemmer lijkt me onmogelijk: dat zijn zo'n beetje de leukste karakters, op de Toneelspeler na dan.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Sander »

Renate schreef:
30 apr 2020, 17:40
Sander schreef:
30 apr 2020, 09:27
Renate vroeg in het nacht-topic wie ik vertrouw.
Er zijn een aantal mensen bij wie ik een goed gevoel heb: Ida, Bert, Renate, Hugo, Ineke
Maar er zijn ook zeker een aantal mensen bij wie ik een minder tot geen goed gevoel heb: Wouter, Maaike, Inge. Dit is meer een onderbuikgevoel, kan het niet beargumenteren.

Ik denk trouwens wel dat Titus in het spel zit, maar dat hij alleen nog niet gegromd heeft.
Over deze post van Sander ben ik volledig in verwarring. Ik had een bepaalde rol bij Sander gedacht. Maar die is onmogelijk, gezien het aantal spelers dat hij nu vrijpleit. Terwijl er bij de gedachte rol toch al één nacht gebruikt zou moeten zijn voor Ida en één voor Matthijs.
Anderzijds kijk ik hier bij Sander trouwens ook weer niet heel erg van op. Ik kan me een spel herinneren, jullie misschien ook wel, waarbij Sander de ene na de andere wolf eruit kreeg, door iedereen als de ziener werd beschouwd en beschermd, en hij bleek uiteindelijk gewoon burger met blijkbaar een overdreven sterke wolvenradar. Mogelijk is daarvan nu ook weer sprake?
Ik vermoed bij Sander inmiddels eigenlijk meer een familierelatie in combinatie met genoemde wolvenradar.

Sander geeft trouwens aan dat de berentemmer er wél in zit, en Bert koppelt daar een conclusie aan. Ik heb net zitten schuiven en passen en meten, maar ik weet niet hoe je tot je conclusie komt, Bert. Ik kan alleen maar zien dat Ineke en Ida dan géén berentemmer zijn.
@Sander: kun jij je vinden in Berts conclusie?

Ik neig zelf naar het idee dat er helemaal geen Berentemmer in zit: als er een Berentemmer en een Vos in zitten dan moeten er echt véél wolven inzitten en dan was er intussen - bij alle verdwijningen - toch echt al eens gegromd, zou ik zeggen.

Een Vos lijkt me logischer. Die wijst elke keer drie anderen aan en zolang daar maar een wolf tussen zit, welke kans m.i. vrij groot is, blijft zijn gave gelden. Als er een Vos in zit, heeft die zijn gave nog, want het Dorp krijgt het te horen als de Vos zijn gave verliest.

Géén Vos en géén Berentemmer lijkt me onmogelijk: dat zijn zo'n beetje de leukste karakters, op de Toneelspeler na dan.
Renate, lees mijn 2e zin nog eens goed, daarin zeg ik dat ik een goed gevoel heb bij een aantal personen. Ik ben inderdaad niet 100% zeker dat ze allemaal goed zijn!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Ida »

Ik denk dat al dat openlijk gewroet in rollen geen enkel nut heeft. Hooguit voor jezelf, maar de wolven nu alles op een presenteerblaadje te geven is wat mij betreft negen goed idee.

Mijn samenvatting is : Sander , Hugo, Renate, Inge en Bert zijn goed . Als ik nu Inge geloof, dan zijn Ineke en Belle ook goed.
Ik snap dan alleen niet waarom Sander Inge ineens niet meer vertrouwt. Maar goed er blijven over:
Lola, Maaike , Bas , Wouter , Emma en Willemijn.
Als we ons nu eens richten op deze 6 en kijken wie hiervan het meest/minst verdacht is, dan moet het toch lukken om nu een wolf weg te stemmen.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Sander »

1. Lola
2. Renate
3. Willemijn burger slachtoffer nacht 2
4. Michelle sektariër slachtoffer dag 1
5. Edy burger slachtoffer nacht 2

6. Hugo
7. Wouter
8. Ida
9. Matthijs besmettelijke oerwolf slachtoffer dag 2
10. Ineke
11. Bas
12. Inge
13. Sander
14. Maaike
15. Bert
16. Emma
17. Mariska/Willemijn2.0
18. Belle

Na de rollen nog eens goed doorgenomen te hebben kom ik tot de volgende conclusie:
Mensen bij wie ik een goed gevoel heb: Ida, Renate, Ineke, Bert, Hugo, Inge, Belle
Mensen bij wie ik een minder goed gevoel heb: Wouter en Maaike
Ja ik weet dat ik vanochtend Inge ergens anders had neergezet, maar daar heb ik mijn redenen voor.

Dan blijven nog neutraal over: Lola, Bas, Emma, Willemijn2
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Sander »

Willemijn schreef:
30 apr 2020, 14:58
@Bert
De heks kan toch ook zichzelf redden? Stel dat er sprake is van een heks/wolf stelletje, dan zal de wolf in kwestie een dubbele rol vertolken. Eentje als wolf in het hol en aan de andere kant die van geliefde met de heks. Wanneer er bijvoorbeeld meer voorstanders in het hol zijn geweest om de geliefde van de wolf eruit te happen, dan zal de wolf in kwestie waarschijnlijk daarin mee moeten zijn gegaan om niets te laten merken. De heks is ook een burger hè, zij kan zichzelf noodgedwongen ook hebben moeten beschermen.
Volgens mij mag je als geliefden niet op elkaar stemmen, behalve bij bijv. een burgemeestersverkiezing.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 3 - Een Heldere Dag

Bericht door Sander »

Renate schreef:
30 apr 2020, 17:40

Ik vermoed bij Sander inmiddels eigenlijk meer een familierelatie in combinatie met genoemde wolvenradar.
Wat bedoel je met familierelatie? Ik heb geen familie die meespeelt hoor
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”