Nacht 3 - een heldere lucht

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Mark »

ik had daarover wat geschreven maar weg gehaald.

het wordt vanavond pas dag.
Burger for life :mrgreen:

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Willemijn »

Gefeliciteerd Wouter. :banana: :party:
Mooi cadeau gehad van Hugo?

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Renate »

Sander, Inge, Hugo, Ida: wie vinden jullie op dit moment het meest verdacht?

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Bert »

Dat uitgerekend jij dit in de nacht gaat vragen aan anderen :shrug:

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Renate »

Uhm...de wolven hebben hun keus toch al gemaakt?

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Ida »

Om te beginnen Wouter, nu mogen jullie ...

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Ineke »

Tijd weer voor een overzicht! Jammer dat ik er telkens pas in de nacht tijd voor heb, als er minder wordt gepost.

Sander, Ida, Hugo, Inge en Belle vertrouw ik.

Renate voeg ik daar met heel veel moeite ook alvast maar aan toe, onder voorbehoud dat ze deze nacht haar ding heeft gedaan.

Dan zitten de wolven tussen:

Lola - Weinig over te zeggen. Ze gaf tijdens de eerste dag aan dat ze gevoelsmatig op Bert zou willen stemmen, maar dat heeft ze uiteindelijk niet gedaan. Uiteindelijk stemde ze met een korte toelichting op Bas. Hierdoor denk ik in ieder geval dat Lola en Bas niet samen slecht zijn.

Wouter - De eerste dag stemde hij op Ida. Daarover zei hij ‘misschien juist wel omdat Sander haar lijkt te beschermen’. Ik heb inmiddels twee keer gevraagd om deze redenering uit te leggen, omdat ik het niet kan volgen, maar helaas heb ik nog steeds geen uitleg gehad. Dan trek ik maar de eenvoudige conclusie dat Wouter zijn stem ook niet kan verantwoorden, en dat vind ik verdacht. Tijdens de tweede dag gaat hij door met het verdenken van Sander en Ida. Dit was nog voordat het superduidelijk was wat Sander aan het doen was. Dit vind ik ook verdacht.

Bas - Bas speelt erg op de achtergrond. Zijn stem tijdens de eerste dag op Michelle vanuit lijfsbehoud was makkelijk. Zijn grotere post van vorige dag komt al wat positiever op mij over, vind ik ook nog niet erg overtuigend. Hij baseert veel van zijn verdenkingen namelijk op de stemming met als argument ‘die is (niet) verdacht ALS Ida wolf is’. Zo is Wouter verdacht ALS Ida wolf is. En Renate en Belle zijn ook verdacht ALS Ida wolf is. Sander is niet verdacht ALS Ida wolf is. Opvallend daarbij is dat hij over Ida an sich helemaal niet zegt of hij haar verdenkt of niet.

Maaike - Maaike was de eerste dag behoorlijk aanwezig, maar terughoudend met het uiten van verdenkingen. Ze plaats heel terloops vraagtekens bij Mariska, Bas en Sander. Haar stem op Bert kwam daardoor redelijk uit de lucht vallen. Maaike was redelijk kritisch richting de gigantische post van Matthijs. Dat was nog voordat Matthijs echt onder vuur lag. Ze verdacht hem echter niet. Richting Emma was ze ook kritisch. Ze leek Renate en Sander echter duidelijker te verdenken. Maaike zou een (lone)wolf kunnen zijn die haar maatjes wel in haar lijstje heeft staan, maar niet bovenaan haar lijstje plaatst.

Bert - Bert begon het spel met een overdreven ik-ben-onschuldig opmerking. Hij stemt de eerste dag op Michelle. Bert is fan van de Berentemmer-theorie, waar ik niet in geloof. Hij gebruikt het zelfs in best wel wat van zijn verdenkingen. Vandaag pas, nadat meer mensen lieten weten dat ze niet geloven dat de Berentemmer erin zit, liet hij deze theorie varen… Hij kwam in de tweede nacht met een verdenking richting Sander. Hij is kritisch richting Maaike. Bert prijst Bas voor zijn theorie over Renate, Ida en Belle, terwijl Ida later heel terecht opmerkt dat je zijn theorie net zo goed kan omdraaien in het nadeel van Bas. Ik vind dat niet scherp van Bert. Zijn verdachtenlijstje van vorige dag vind ik weinig overtuigend. De conclusie is dat hij waarschijnlijk op Lola of Emma zou gaan stemmen.
Bert schreef:
29 apr 2020, 07:54
Dan over naar de verdachten en minder verdachten op basis van de stemming. Behalve de persoon met de credits voor de dood van Matthijs, krijgt Hugo vertrouwen voor zijn vroege stem (ook van mij). Dat geldt natuurlijk ook voor mij. De goede lezer heeft namelijk gezien dat ik al van plan was de aanzetter tot stemmen op Matthijs te volgen voordat Hugo dat deed. Ik ga dit niet verder toelichten, lees gewoon goed als je eraan twijfelt.
Als ik goed teruglees, lees ik vooral hoe je Sander eerst aan het verdacht maken was. Vervolgens kregen een paar mensen door wat er misschien gaande was, maar stemde er ook nog een hoop mensen op anderen. Jij hebt toen nog letterlijk aangeven niet op Sander of Matthijs te gaan stemmen. Je nam het op voor Matthijs door te zeggen dat Matthijs misschien wel een in het duister tastende burger was die Sander niet begreep. En pas toen Sander echt overduidelijk was, stemde je op Matthijs. Ik vind dat verdacht.

Tot slot komt Bert met een theorie dat de Oerwolf misschien toch iemand heeft besmet. Ik vind dat zeer onwaarschijnlijk. Het lijkt erop dat hij hiermee zand in de ogen van de burgers probeert te strooien.

Emma - Moeilijk te peilen. Ze komt wel oprecht over. Ze stemde vorige dag op Wouter. Ik denk in ieder geval niet dat Emma en Wouter samen wolven zijn.

Willemijn - Mariska stemde de eerste dag op Willemijn. Haar stem was slecht beargumenteerd. Ze stemde op Willemijn, omdat Willemijn Michelle verdedigde. Zelf vond ze Michelle echter niet verdacht. Ik vind het geen sterke stem. Toen werd Mariska vervangen door Willemijn. Ik vind Willemijn lastig te peilen, omdat ze namens Mariska spreekt. Ze is in ieder geval een stuk feller, en komt minder met haar typische verdenkingen. Ze is kritisch richting Maaike. Ze verdenkt Renate, en Renate krijgt ook haar stem.

Conclusie: ik denk dat Maaike en Emma wel goed zijn. Bert verdenk ik het meeste. Lola, Wouter, Bas en Willemijn vind ik ook verdacht, maar ik weet nog niet precies in welke volgorde. Bas vertrouw ik van dit groepje misschien nog het meeste…

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Inge »

@ Renate
Renate schreef:
29 apr 2020, 21:41
Sander, Inge, Hugo, Ida: wie vinden jullie op dit moment het meest verdacht?
Poeh, dat vind ik dus heel moeilijk. Maar wie ik dus zeker niet verdacht vind zijn jou, Hugo, Sander, Ida, Ineke, Belle, en in mindere mate Bas en Maaike. Deze mensen had ik allemaal al eerder genoemd m.u.v. Ida, maar het lijkt me duidelijk waarom zij in mijn lijstje is verschenen. Ik vertrouw dus niet iedereen uit dit lijstje 100%, maar het is wel iets om rekening mee te houden denk ik. Zeker omdat jij volgens mij wat mensen verdacht vindt/vond die dat in mijn opinie dus niet zijn.

Qua verdachten.. Ik vind Wouter nog steeds wel verdacht, maar dat is echt puur gevoel. En verder zijn de rest vooral mensen die een beetje overblijven zeg maar: Lola, Bert, Emma en Willemijn2. Terwijl ik dit typ denk ik, goh dat zijn er eigenlijk helemaal niet meer zo veel. Dus daar zullen de wolven dan wel tussen zitten ;)

Ik weet niet of je er iets aan hebt zo, maar het is iets.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Wouter »

Nogmaals dank voor de felicitaties! Lekker gegeten met Hugo, en die heeft me een boek vol met puzzels gegeven. Dus als ik wat lang wegblijf hier weten jullie wat ik aan het doen ben. Hoewel dit ook zeker geen onaardige puzzel is.

Ik wil wel even hierop reageren:
Ineke schreef:
29 apr 2020, 22:40
Wouter - De eerste dag stemde hij op Ida. Daarover zei hij ‘misschien juist wel omdat Sander haar lijkt te beschermen’. Ik heb inmiddels twee keer gevraagd om deze redenering uit te leggen, omdat ik het niet kan volgen, maar helaas heb ik nog steeds geen uitleg gehad. Dan trek ik maar de eenvoudige conclusie dat Wouter zijn stem ook niet kan verantwoorden, en dat vind ik verdacht. Tijdens de tweede dag gaat hij door met het verdenken van Sander en Ida. Dit was nog voordat het superduidelijk was wat Sander aan het doen was. Dit vind ik ook verdacht.
Ik snap je vraag niet Ineke. Ik heb meermalen gezegd dat mijn eerste verdenking van Ida niet veel inhield. Het was een typische dag 1 verdenking waarin je soms kleine aanwijzingen zoekt om tot een stem te komen. En meteen heb ik in de nacht gezegd dat die verdenking wel erg dun was. Een goede verklaring of redenering zat er gewoon niet achter. Dus alle uitleg die er te geven is heb ik allang gegeven. Waarom zeur je dan daarover door.

En je tweede punt: Ik vond Sander's gedrag vreemd en daar was ik niet de enige in. Daarom begon ik hem te verdenken maar dat was, zoals je zelf ook zegt voordat duidelijk was wat hij aan het doen was. Dus waarom is dat verdacht? Het zou pas verdacht zijn als ik dat nog zou doen nadat dat duidelijk was. Dus, wat wil je nu eigenlijk? Ik ben scherper van je gewend.

Ergens anders zegt Ida dat ze mij verdacht vindt. Een duidelijke verklaring lijkt op zijn plaats.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Wouter »

En tegen puur gevoel van Inge kan ik natuurlijk niet op.
Ho ho ho :xmas:

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”