Nacht 3 - een heldere lucht

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Lola »

Bert schreef:
29 apr 2020, 07:54
Ik blijf overigens bij mijn punt over Mariska (@ Lola is dit):
Hoezo @ mij? Ik heb niks gezegd over Mariska/Willemijn. Of bedoel je hier wat anders mee?
Emmiee schreef:
29 apr 2020, 10:13
Matthijs heeft op mij waarschijnlijk gestemd, omdat hij twijfelde tussen mij en Lola en ik zei er iets van.
Volgens mij was het Bert die in eerste instantie tussen ons twee twijfelde, maar toen kwam die situatie met Matthijs dus stemde hij toch op hem. Ik kan me niet herinneren dat Matthijs mij als verdachte heeft genoemd.
Ineke schreef:
29 apr 2020, 22:40
Lola - Weinig over te zeggen. Ze gaf tijdens de eerste dag aan dat ze gevoelsmatig op Bert zou willen stemmen, maar dat heeft ze uiteindelijk niet gedaan.
Ik zei daar dan ook al bij dat ik het hoogstwaarschijnlijk niet zou gaan doen, omdat ik dat zonder concrete reden niet verstandig vond...
Ineke schreef:
29 apr 2020, 22:40
Conclusie: ik denk dat Maaike en Emma wel goed zijn.
Je noemt in je stukje over Maaike geen enkele reden om haar te vertrouwen. Hoezo is dit dan je conclusie?

Ik denk dat degenen die laat (toen Matthijs al flink wat stemmen had) stemden op iemand anders dan Matthijs niet zo gauw wolven zullen zijn (dit zijn Belle en Ida). Het is juist als het al een verloren zaak is heel makkelijk om mee te gaan op Matthijs, want je stemt er een wolf mee uit en je valt niet op.

En tot slot: gefeliciteerd Wouter!
:wave:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Ida »

Wouter:
1 je komt niet met oplossingen voor deze puzzel
2 je stemgedrag is niet jè van het
3 gevoel

Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Emmiee »

Lola schreef:
29 apr 2020, 23:06
Emmiee schreef:
29 apr 2020, 10:13
Matthijs heeft op mij waarschijnlijk gestemd, omdat hij twijfelde tussen mij en Lola en ik zei er iets van.
Volgens mij was het Bert die in eerste instantie tussen ons twee twijfelde, maar toen kwam die situatie met Matthijs dus stemde hij toch op hem. Ik kan me niet herinneren dat Matthijs mij als verdachte heeft genoemd.
Klopt. Ik realiseerde me dit tijden ineke’s post. Dan heb ik geen idee waarom hij op me stemde. Het beste wat ik kan bedenken was dat ik hem niet vertrouwde

Inhoudelijke post komt zo. :peace:
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Hugo »

Nou, als het me dan direct gevraagd wordt :angel:

Ik vind Wouter eigenlijk helemaal niet zo verdacht. Puur gevoel dan weer. Dus dat gaat lekker tegen Inge in XD
Mijn verdenkingen gaan op dit moment met name naar Bas (wat dan weer tegen Ineke ingaat, gelukkig hoeven we het niet eens te zijn), met name omdat Matthijs Wolf bleek te zijn - eerder heb ik uitgelegd dat zijn stem op dag 1 best wel eens als bescherming van Bas uitgelegd kan worden. Dat is geen absoluut bewijs, maar met het wat vreemdere gedrag van Bas eerder in het spel (met name het makkelijke plaatsen van berichten), maakt het hem voorlopig mijn hoofdverdachte.
Daarnaast Lola (maar die gun ik een terugkomtijd) en dan-toch-ook-maar Willemijn. Willemijn krijg ik niet echt hoogte van en haar stem gisteren sprak natuurlijk niet voor haar. Maar beiden volgen op een afstandje. De rest heb ik helaas een best goed gevoel bij, wat in dit spel altijd vreselijk is.

Overigens lijkt Ineke een andere rol bij Renate te plaatsen dan ik. Interessant :P

(Oh, en van Matthijs' stem op Emma ga ik me totaal niets aantrekken, beide kanten op is het uit te leggen. Gewoon negeren, die jongen (luf joe Matthijs!))
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Hugo »

Oh, en ik vertrouw Bert dus best een beetje, qua speelstijl. Maar die heeft me al zo vaak in de luren gelegd hier XD
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Lola »

Matthijs is volgens mij wel gevoelig voor vergeldigsstemmen, maar het ontbrak hem gisteren niet aan keuzes daarvoor. :lol:
Maar ik ga ook inderdaad geen waarde hechten aan zijn stem, ik denk niet dat we daar wat uit kunnen halen.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Renate »

Balen dat niemand van degenen die ik wel vertrouw Willemijn2 als überverdachte noemt, want eigenlijk neig ik naar Willemijn2. Maar dat komt vooral doordat ze overdreven fel op mij is, nog feller dan anders.
Ik heb er oprecht over zitten nadenken. Ik weet Willemijn het net zo vervelend vindt als ik om wolf te zijn. Toen zij opgegeten werd en de rol van Mariska mocht overnemen en Mariska wolf bleek te zijn (in mijn aanname), dan zal ze daar denk ik verschrikkelijk van gebaald hebben. Dat zou voor mij haar extra felle reactie richting mij wel verklaren.
En verdachte nummer twee voor mij zou Belle zijn. Júist door de last minute stem van Matthijs op haar. Een beproefd wolventrucje om wolvenmaatjes te redden.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Hugo »

Matthijs stemde niet op Belle. Hij stemde op Emma.

Belle stemde niet op Matthijs; zij stemde op Renate.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Renate »

Wat ik lastig vind is dat Ida (die ik om overduidelijke redenen vertrouw) Wouter als hoofdverdachte heeft maar Hugo (die ik ook behoorlijk vertrouw) hem helemaal niet verdacht vindt.
Dit zou te verklaren zijn uit hun eventuele rol, maar zowel Hugo als Wouter hebben zich afgezet tegen familie theorieën: ik denk dat ze daarmee impliciet hebben aangegeven dat ze die rol niet hebben.
Dus waarom Hugo dan Wouter wel vertrouwt, snap ik niet zo goed.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 3 - een heldere lucht

Bericht door Bert »

@ Renate: Ik weet dat je een van de eersten was die enig geloof hechtte aan de woorden van Sander, maar ik snap dan niet waarom je op dag 2 de stemming voor de lynch niet wat sneller 'kleurde' of stuurde in de richting van Matthijs. Het is waar dat je vroeg aangekondigd had dat je waarschijnlijk op Matthijs ging stemmen, uit lijfsbehoud zei je, maar dat is iets heel anders dan "ik ben ervan overtuigd dat we Matthijs moeten hebben". Integendeel, je wachtte tot er al heel wat stemmen op Matthijs waren en kwam als spuit 11 ook nog even stemmen en nu 'told you so' zeggen. Dat blijft me toch bezig houden... Waarom niet gewoon vroeg stemmen?

@ Ineke: Normaal ben ik helemaal niet van het 'jij-verdenkt-mij-dus-ik-verdenk-jou', maar wanneer je na de laatste stemronde tot de conclusie komt dat ik de nummer 1 verdachte op je lijst ben, dan klopt er iets niet en begin ik je echt te wantrouwen, ofwel je motieven, ofwel je inzicht in het spel. Je hebt gelijk dat ik Sander lange tijd heb aangevallen/uitgelokt. Dat zegt overigens meer over hoe Sander en ik met elkaar omgaan en hoe wij elkaar met Argusogen bekijken dan over dit spel an sich. Bij Sander heb ik gewoon altijd de angst/het gevoel dat hij me een loer draait, en Sander heeft dat andersom ook vaak bij mij. Zoals je weet kennen wij elkaar al lang. Op de een of andere manier vind je het dan het allerergst dat iemand die je al HEEL lang kent (31 jaar) je compleet bedriegt. Dat wil je dus altijd voorkomen, dus ben je altijd voorzichtig met diegene vertrouwen in dit spel. Anyhow, dat daargelaten: nadat ik Sander best wel expliciet om een bepaalde bevestiging vroeg, heb ik hem wel direct gevolgd. Ik was na Sander zelf en Hugo de 3e die op Matthijs stemde (de 6e in totaal; door mij kwam Matthijs pas op voorstand). Hoe je dat als een wolvenactie uitlegt kan ik niet begrijpen. Dat ik het dus schop tot je hoofdverdachte: denk er nog maar eens goed over na, zou ik zeggen.
Dan je argument t.a.v. de theorie van de Oerwolf: ik kom niet met die theorie omdat ik er heilig van overtuigd ben dat het zò zit. Ik ga er eigenlijk vanuit dat men dat er wel uit zou lezen. Ik kom met die mogelijkheid, omdat het hypothetisch gezien een mogelijkheid is, en ik noem deze omdat er meerdere spelers al keihard beweerden dat Matthijs in ieder geval zijn gave nog niet gebruikt had. Ik wilde alleen maar aantonen dat dat niet PER SE zo is. Dat jij dat weer 'spint' naar 'Bert doet een poging om met rare theorieën de burgers zand in de ogen te strooien en ze op een dwaalspoor te brengen' maakt jou verdachter dan mij, als je het mij vraagt. Ik hoop dat anderen dit ook zo zien.

@ Lola: Het is niet meer belangrijk, deze info is inmiddels achterhaald. Het ging om het feit dat jij situaties aanhaalde waarin een weerwolf zich tijdens het online weerwolven had laten vervangen in een spel. Deze zin was een reactie daarop. Ik beweerde namelijk niet dat dàt an sich onmogelijk/onwaarschijnlijk was, dat weerwolven zich zouden laten vervangen, ik beweerde dat ik Mariska (haar kennende) zou inschatten als een speler die een rol als weerwolf wel zo leuk zou vinden dat ze zich niet (snel) zou laten vervangen. Ik ken Mariska ook als een plichtsgetrouwe speelster, die, als ze burger is, vindt dat ze echt haar rol moet vervullen om de wolven te ontmaskeren. Bij tijdgebrek voelt ze zich dan waarschijnlijk schuldig. Anyhow, dit punt is al afgekaart en afgevoerd inmiddels.

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”