Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Hugo »

Mmm.. Ik hoopte dat vandaag helderheid zou scheppen, maar om eerlijk te zijn begin ik alleen maar meer te twijfelen wat nu de juiste beslissing is.
Bert schreef:
28 apr 2020, 12:24
Tot slot valt het op dat er nog weinig stemmen uitgebracht zijn, terwijl de deadline al vanavond is (en we hadden best veel tijd, maar er is nog weinig gestemd).
Nah, meestal zie je dat pas vanaf een paar uur voor de deadline, tenzij er een 100%-zekere Wolf is. En die hebben we volgens mij nog niet gezien. Mensen wachten graag anderen hun reacties af voor ze zelf gaan stemmen.

@ Bert
Bert schreef:
28 apr 2020, 12:24
Leuk dat iedereen, zoals Ida het zegt, ‘op de kar’ springt betreffende de Titus-theorie, maar laten we niet vergeten dat niet alle slachtoffers op volgorde van de lijst puur kannibalenslachtoffers geweest zijn; de middelste persoon, te weten Michelle, was slachtoffer van dagstemming 1. Daar kunnen de kannibalen aan bijgedragen hebben, maar dat hoeft niet zo te zijn. Nu het zo expliciet benoemd is dat op Renate stemmen op dag 2 je onder een spreekwoordelijke loep plaatst, onder andere bij Ida, kunnen de kannibalen in ieder geval niet meer klakkeloos op Renate stemmen. TENZIJ (omgedraaide psychologie) dit ‘all along’ al de bedoeling van de kannibalen was! Dat wij dit patroon gingen zien/doorzien en het dus al van tevoren uitgedacht was dat het patroon dus bij Renate zou stoppen. Dan zou Renate wellicht een kannibaal zijn en er een plannetje gesmeed zijn in het kannibalenhol… Interessante theorie, al zeg ik het zelf.
Bert schreef:
28 apr 2020, 12:51
- Lola: (...) Bovendien zou die geopperderde 'Titus-theorie' kunnen betekenen dat de spelerslijst tot aan Renate 'uitgeroeid' kon worden als Lola kannibaal is. In dat geval is Hugo waarschijnlijk GEEN kannibaal.
Ik moet zeggen dat ik je nieuwste Berentemmertheorie wat vager vind dan eerst. De Wolven willen graag mensen in een volgorde eruit hebben omdat ze dan minder kans hebben 'nieuwe buren' te krijgen. Waarom ze dat ook overdag súpergraag willen, is mij een beetje onduidelijk, als Wolf ben ik meestal tevreden met elk dagslachtoffer dat mij of mijn vrienden niet direct impliceert. Dat, als dat het geval is, Lola daardoor verdachter wordt.. Ik bedoel.. Sure. Maar dat gaat wel uit van een soort 4D-schaakspel van de Wolven. Ik bedoel, het klinkt haast alsof je dit in het Wolvenhol hebt bedacht en boos wordt dat niemand in het spel het nog doorheeft, in zo'n rare 'ik krijg geen credits'-seriemoordenaarmanier :-P (Noot: ik vind je niet verdacht, maar deze theorie kan ik echt helemaal niets mee).
Hoe dit mij dan zou vrijpleiten volg ik al helemaal niet meer, maar goed.
Bert schreef:
28 apr 2020, 12:24
- Sander: ik heb een idee van waar Sander mee bezig is en wat hij beoogt. Of ik daarmee op het juiste spoor zit, weet ik niet, maar voor nu wil ik het/dat nog even aankijken. Ik zal dus vooralsnog niet op hem stemmen.
Inge reageerde hier niet op (op een iets andere manier geformuleerd), dus ik vraag het maar ook aan jou: (edit: whoops, ik heb dit alleen in mijn hoofd gevraagd zie ik nu. :$) ben je daarmee ook bereid om mee te gaan met wat Sander denkt (en dus op Matthijs te stemmen?)
Bert schreef:
28 apr 2020, 15:00
Wat betreft jouw stem: ik meen je te begrijpen, maar is jouw vastberadenheid helemaal terecht of bestaat er ook gewoon de mogelijkheid dat Matthijs jou niet begrijpt en daarmee gewoon een in het duister tastende burger is die om die reden Ida wantrouwt?
Hm.. Misschien was hier bovenstaand overbodig. Nah ja, ik vraag het alsnog. (Waar denk jij dan in godesnaam aan...)

@ Renate
Renate schreef:
28 apr 2020, 14:05
Puur uit lijfsbehoud zal ik waarschijnlijk op Matthijs stemmen. Burgers die graag nu op mij willen stemmen geef ik het dringend advies even de nacht af te wachten. Iedereen die dát aanleiding vindt om te zeggen: "o, dan is Renate vást een wolf": daar ga ik niet eens op reageren.
Okido. Wel jammer dat dat vannacht niet lukte.

@ Emma
Emmiee schreef:
28 apr 2020, 14:36
Ps: sorry als mijn posts niet perfect zijn :tooth:
Dat is geen enkele post Emma ;-)

@ All

Oké, ik ga even mijn strategie omgooien (ja, dat is superverdacht, maar hé, ik denk wat te zien, dus laten we ons daar maar aan vast klampen): ik ga op Matthijs stemmen. Bij voorbaat mijn excuses als ik dit fout heb (en ik weet wie we dan moeten hebben), maar yolo. Mocht ik dit allemaal fout zien, dan kan ik nog wel wijzigen. Ugh. Goed. Dus. (<-- deze woorden dragen twijfel uit)
Laatst gewijzigd door Hugo op 28 apr 2020, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Zie bericht
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Hugo »

Ik stem op Matthijs
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Hugo »

Stemoverzicht, deadline vandaag, 21:00:

Matthijs 2× (Sander (1) en Hugo (5))
Wouter 2× (Inge (2) en Emma (4))

Renate 1× (Willemijn (3))

Nog te stemmen:
Bas, Belle, Bert, Ida, Ineke, Lola, Maaike, Matthijs, Renate en Wouter
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Bert »

@ Sander: dank je, we zullen zien.
@ Hugo: ik wilde inderdaad even de reactie van afwachten.

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Bert »

Ik stem op Matthijs

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Inge »

Oké, damn it, ik moest hard werken vandaag, maar hield dit toch nog een beetje in de gaten, en wil nog wel even reageren.

@ Bert
Bert schreef:
28 apr 2020, 12:51
- Inge: lijkt goed bij te dragen aan het spel, maar ik wil hier ook graag opmerken dat Inge in haar posts vooral mensen noemt die ze wèl vertrouwt (dat is niet zo moeilijk/levert je geen 'strijd' op, want die mensen denken: 'o, super fijn'; kan ook een 'pleasing kannibaal' zijn) en dat ze behalve Wouter eigenlijk niet over 'verdachten' spreekt.
Klopt Bert. Ik vind het nog erg lastig om precies aan te geven van wie ik denk dat ze wolf zouden zijn. Dus wat ik dan voor mezelf altijd doe is eerst bedenken van wie ik denk dat ze géén wolf zijn, en dan te kijken wie er over blijven. En ik was vooral bezig met mijn eigen gedachten ordenen en dat op dezelfde manier met jullie te delen. Dus eigenlijk zijn alle mensen die ik niet noemde in mijn ogen in meer of mindere mate verdacht.
Overigens krijg ik zelf altijd de kriebels als iemand mij zonder goede reden vertrouwt. Soms denk ik, 'ja, ik ben burger, maar ik gedraag me best een beetje verdacht, dus hoezo vertrouw jij mij?!' Dus pleasing kannibaal is op een geheel eigen manier ook wel weer tricky hoor.
Qua verdachten heb ik trouwens 'gisteren' Bas, Wouter en Sander genoemd. Maar vandaag ben ik inderdaad alleen ingegaan op de persoon op wie ik wilde stemmen.

@Matthijs
Matthijs schreef:
28 apr 2020, 14:20
Inge:
Ik begrijp dat je graag wilt weten waarom ik je in een goede bui zet. Ik zal mijn best doen om mijn sluier op te lichten (en het in een behapbaar stuk te zetten).
Voor mij zet je, ondanks je drukke schema, toch wel de druk op de juiste punten. Je uitleg over Ineke richting Renate was voor mij in elk geval duidelijk te volgen, alleen ik zit toch een beetje met die woordkeuze.
Inge schreef:
26 apr 2020, 20:29
Gewoon typisch Ineke.
Over het algemeen lees ik de berichten van mensen op de manier en in de stem van hoe ik die mensen ken. In jouw geval zie ik dan twee manieren waarop ik het kan lezen. Een uitleggende/nadrukkende manier, of een verdedigende manier. De eerste is eentje die ik van jou ken als burger, maar de tweede zie ik wel voor jou als verdediging van Ineke. Of dat ik nu te ver doordenk? Waarschijnlijk wel.
Inge schreef:
27 apr 2020, 22:45
- Bas: gisteren had ik in eerste instantie op Bas gestemd, maar nu ik wat meer posts van hem gezien heb, voelt het eigenlijk wel wat beter aan. En eerlijk is eerlijk, zo goed beargumenteerd was die stem nou ook weer niet. Ook een reden waarom ik mijn stem had gewijzigd was dus omdat ik Sander begon te verdenken en Sander op Bas stemde, dus dat gaf dan weer een streepje voor voor Bas. Ik weet overigens niet precies voor hoeverre ik Sander nu verdenk, maar vertrouwen doe ik zeker nog niet.
Deze quote sluit hier op aan: je wantrouwde Sander, die stemde op Bas dus je switchte naar Sander? Ondanks dat je ook wel wantrouwen had richting Bas. Aan de ene kant zeg je dat de stem niet goed beargumenteerd was op Bas, maar het lijkt me dat je hem wel verdacht? Maar dan blijkbaar zo weinig dat een stem van Sander je laat denken dat Bas weer goed is. Ik raak zelf al in de war van het te moeten typen om eerlijk te zijn. Ik zou graag nog wat opheldering willen als je het niet erg vindt? Maar dus vandaar "lijkt in een goede bui": je uit zeker goede punten, maar ik raak er wel ook wat door in de war.
Oké, Matthijs, ik snap echt helemaal niet wat je hier probeert te zeggen. Je uitleg van wat 'lijkt in een goede bui' betekent, lijkt helemaal niets met die uitspraak te maken te hebben???
Het stukje 'typisch Ineke' sloeg op haar speelstijl waarmee ik alleen uit probeerde te leggen waarom ik Ineke vertrouw. Weet niet zo goed wat je daar verder nog aan toelichting voor wil.
Het stukje over Bas: ik stemde op hem omdat ik vond dat hij snel meeging op een niet zo heel solide theorie van Ineke. En vooral omdat dat op dat moment van dag 1 mijn enige aanknopingspunt was. Toen ging Sander in mijn ogen megaraar doen, waardoor ik hem oprecht heel verdacht vond. Dus wilde ik op hem stemmen. En het feit dat Sander met zijn rare niet onderbouwde stem op Bas ging, gaf Bas inderdaad een streepje voor.

@ Hugo
Hugo schreef:
28 apr 2020, 15:46
Bert schreef:
28 apr 2020, 12:24
- Sander: ik heb een idee van waar Sander mee bezig is en wat hij beoogt. Of ik daarmee op het juiste spoor zit, weet ik niet, maar voor nu wil ik het/dat nog even aankijken. Ik zal dus vooralsnog niet op hem stemmen.
Inge reageerde hier niet op (op een iets andere manier geformuleerd), dus ik vraag het maar ook aan jou: (edit: whoops, ik heb dit alleen in mijn hoofd gevraagd zie ik nu. :$) ben je daarmee ook bereid om mee te gaan met wat Sander denkt (en dus op Matthijs te stemmen?)
Uhm sorry wat?

@All
Ik ben ondertussen echt megaverward door wat er in het spel gebeurt, en ik neig nu wel heel erg om mijn stem naar Matthijs te wijzigen. En misschien dat het steeds mijn stem wijzigen me verdacht maakt, maar dat is dan maar zo. Vorige spel dat ik met Matthijs speelde en iedereen opeens op hem ging, toen had ik echt het idee dat hij onschuldig was en zich slecht wist te verwoorden/verdedigden; en toen was hij inderdaad ook goed. Nu mis ik dat gevoel heel erg. Ik loop ertegenaan dat zijn posts volledig langs me heen gaan, ik ze moeilijk kan volgen en het bijna meer afleiding is dan inhoudelijk? Een 'kijk, ik ben er wel en doe goed mee' zonder echt veel bij te dragen? Plus daarbij de huidige ontwikkelingen.. Maar het voelt wel eng om daar zomaar op mee te gaan, vooral omdat ik dan wel verward ben door dingen die op dag 1 gezegd zijn.
Als Matthijs goed blijkt te zijn, dan had ik duidelijk beter niet stiekem tussendoor op het forum kunnen kijken, want dan was deze wijziging onverstandig :chinrub:
En dan komt Wouter nog maar even goed weg. Heeft ie ook nog rustig de tijd om zijn acties uit te leggen/zich te verdedigen ;)

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Inge »

Ik stem niet meer op Wouter maar op Matthijs.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Hugo »

Inge schreef:
28 apr 2020, 16:48
Uhm sorry wat?
Ja, sorry.
Ik dacht dat ik aan jou had gevraagd, na je stemwissel op Sander, of je, net als ik, dacht dat er misschien meer achter Sanders posts zat (in een poging een mentaal één-tweetje op te zetten tussen ons). Vervolgens las ik mijn eigen bericht (van nacht 2) terug, en bleek ik dat helemaal niet gevraagd te hebben (gênant). Het antwoord op die potentiële vraag heb ik nu wel, denk ik. Als je me nog kan volgen ;-)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Matthijs »

Ik zie dat ik nu van alle kanten belaagd word, puur en alleen omdat Sander stellige beweringen doet over Ida en over mij. Het lijkt wel alsof er een soort front zich nu laat zien en zich volledig tegen mij keert en dat vind ik wel eigenlijk wat vervelend. Ook alle berichten over "ja je leest alleen maar en geeft geen input" of dat het afleiding zou zijn. Doe ermee wat je wilt, maar het is één ding om mij te willen begrijpen en mij dan te vragen om uitleg, en het is iets anders om mij dan er uit te stemmen. Voor nu ga ik toch maar pauze nemen van dit forum en me dan toch maar proberen te ontspannen met werk. Ik denk dat ik mezelf pas weer rond 7 of 8 uur ga laten kijken dus hopelijk kan ik tegen die tijd nog wat input proberen te geven. :peace:

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Maaike »

Ik stem op Matthijs

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”