Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Mark »

Na een erg korte nacht werden Lola, Bas en Emma Wakker om het eiland wat meer te bekijken en een ontbijt te regelen voor iedereen. Na een uurtje te hebben gelopen Met wat fruit in hun hadden zegt Emma opeens Kijk jongens een grot. tot iedereens verbazing kwam er uit de grot ligt. Zouden het andere mensen zijn vroeg Bas zich af. Lola was verbaast en wou eigenlijk gewoon er heen gaan en dan zien ze het wel. Voor dat ze naar binnen gingen pakte ze eerst wat stokken voor het geval dat ze in gevaar zouden zijn.
Maar het moment dat ze naar binnen gingen stopte hun hart. Ze waren stil van angst. Wat ze aantroffen was verschrikkelijk op de grond lagen weer verschillende stukken lichaamsdelen. op de muur stonden alle namen van iedereen op het eiland. maar Edy was doorgestreept. ze snapte gelijkt dat ze door moesten kijken ze gingen elke naam langs, en toen zagen ze het Willemijn Dit moet het lichaam zijn van Willemijn.

Ze rende zo snel naar het kamp om het aan iedereen te vertellen.

Willemijn Was Burger.


Afbeelding

Jullie volgende Deadline is Dinsdag avond 21:00 tot de volgende stemming

PS. Toen iedereen wakker was geworden, kwam Maaike er achter dat er een mes in een boom zat ze ging kijken en daar op stond.
1. .....
2. .....
3. Jager
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Emmiee »

Oke ik ben een beetje bijgelezen. Ik ga niet teveel dingen herhalen want daar hadden we de samenvatting van Matthijs al voor.

Om er niet een te lange post van te maken ga ik het hebben over een paar dingen die me opvielen. Als je nog wat van me wil weten gewoon posten!!

Ten eerste: RIP Willemijn, F en respect :cry:

- er gaan meerdere meningen rond over Sander. Ik heb 2 spelletjes gespeeld en 1 daarvan wat hij de spelleider dus ik ga hier geen vertrouwen of verdenking doen, maar ik zou wel naast de berichtjes om te klooien, ook wat spel-inhoudelijke berichtjes willen zien, kijken wat hij allemaal vindt en wie hij vertrouwt of niet.

- Bas en Bert zijn inderdaad allebei wat afwezig. Jullie waren allebei de detectives in mijn mening bij mijn vorige spel en waren er minstens 3 keer per pagina. Maar de vorige keer was Bas weerwolf. Niet dat dat je vrijpleit bij mij, want zomaar meegaan met Ineke was inderdaad verdacht. Over een argument nog wel waar ik het niet helemaal mee eens ben, tenzij de kannibalen op zoek zijn naar Titus.

- mensen vinden Ida verdacht, maar ik ben er ermee eens dat Ida gewoon flink op zoek is naar de kannibalen. De uitspraken waren niet altijd goed, zoals over die van Sander, maar ik vindt het tot nu toe bij Ida’s persoonlijkheid passen.

- Wouter is niet volledig veilig bij mij, want zijn stem op Ida was matig beargumenteerd.

- ik wil Matthijs’ reactie horen op Hugo’s opmerking over zijn stem op Ida. Waarom dit een link geeft naar Bas specifiek is mij niet totaal duidelijk.

Heheh. Het grootste deel van de dag ging over een opmerking die Michelle en Mariska maakte, dus die vind ik niet relevant genoeg om nog over in te gaan, sinds het niet perse met het spel te maken had.
Ik zal vanaf nu actiever worden :peace:
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Hugo »

RIP Willemijn!
De kannibalen hebben het wel op mijn buren gemunt... :|
Emmiee schreef:
26 apr 2020, 12:46
- ik wil Matthijs’ reactie horen op Hugo’s opmerking over zijn stem op Ida. Waarom dit een link geeft naar Bas specifiek is mij niet totaal duidelijk.
De link naar Bas komt omdat het op dat moment gelijk stond tussen Ida en Bas, en Matthijs zijn stem naar Ida gaf. Het betekent absoluut niet dat ze beiden Wolf zijn, maar dat als één van de twee later Wolf blijkt te zijn, dit een verdacht moment was.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Mariska »

Rip voor Michelle en Willemijn!

Dan even het volgende,

Ik heb bij Mark om vervanging gevraagd. Ik werk te veel om het allemaal bij te kunnen houden, en dit is niet fair naar jullie toe. Ik weet dat ik te stil was, maar als ik een paar posts heb gelezen in mijn pauze, kon ik alles weer opnieuw lezen, dus het schiet niet op.

Dan weten jullie de stand van zaken!
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Mark »

Beste Eilandbewoners.

Mariska, Had een raar stuk fruit gevonden en het moment dat zij een hap nam veranderde ze in Willemijn 2.0

(Mariska is vervangen door Willemijn)

Veel plezier
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Bert »

@ Willemijn: fijn dat je alweer gereïncarneerd bent! ;-) :banana:

@ Hugo: Oké, ik snap wat je bedoelt, en in dat opzicht klopt wat je zegt. Vorige spellen zat ik er 'dichter op', maar in die zin sluit ik aan bij wat Maaike zegt: een dergelijke manier van spelen vraagt erg veel van je tijd, tijd die ik nu niet heb of er in ieder geval nu niet in wil steken. Het was ook de reden voor mij om een paar spellen over te slaan: mijn speelstijl vroeg te veel van mijn tijd. Nu participeer ik weer, maar probeer ik een iets andere tijdsinvestering daarvoor te kiezen. Dat dat opvalt snap ik, maar ik ben blij dat het niet direct tot mijn veroordeling leidt.

Ondertussen ben ik nog steeds benieuwd naar de beloofde inhoudelijke posts van jouzelf (je heb dat aan het begin van nacht 2 aangekondigd), van Lola, maar eigenlijk ook vele anderen, waaronder ook Sander. Het kan je speelstijl zijn om vooral een beetje 'te prikkelen' met korte posts en daarmee reacties uit te lokken, maar het is ook wel heel makkelijk als dat betekent dat er nooit inhoudelijke posts verschijnen. Als je geen theorieën uit, kun je je vingers ook niet branden... Dat komt een kannibaal goed uit, want die kan alleen juiste theorieën op poten zetten door maatjes te verraden...

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Renate »

RIP Willemijn 1 en welkom Willemijn 2!
Ik heb bij Willemijn 1 geen hintende uitspraken gezien, die zouden verklaren waarom zíj het weerwolvenslachtoffer is. Op zich vind ik de keuze voor Willemijn niet volstrekt onlogisch: Willemijn is voor weerwolven hartstikke vervelend, ze graaft maar door. En werd overdag niet erg gewantrouwd. Mogelijk hebben de wolven daarom voor haar gekozen (of omdat ze er in het vorige spel tot het laatst toe inzat. Of omdat de weerwolven alle mensen in de coronarisicoleeftijd eruit willen hebben ;) ).
Wat mij in elk geval gisteren opviel, is dat Ineke het zo roerend met haar moeder eens was. Dat gebeurt bij mijn weten zelden. Ik vond het gisteren al raar dat Ineke zo vlak voor de deadline van de wolven allerlei verdenkingen durfde uit te spreken, dat doe je naar mijn idee, alleen als je zeker weet dat jíj het nachtslachtoffer niet zal worden. En dit gecombineerd met het vertrouwen dat ze in Willemijn uitsprak, doet me denken dat ze wíst dat Willemijn er die nacht aan zou gaan.
Kortom: mijn hoofdverdachte is op dit moment Ineke.

Bert en Ineke vinden me schijnheilig, omdat ik aangaf dat ik - hoewel Michelle geen kannibaal bleek - ik blijkbaar wél had aangevoeld dat ze anders speelde dan in het eerste spel. Ik snap jullie niet, dit is toch heel logisch! En de opmerking van Bert dat Michelle misschien helemaal niet doorhad dat ze iets te verbergen had, vind ik eigenlijk een beetje denigrerend, maar ik hoop oprecht dat je dat niet zo bedoeld hebt. Ik ben het ook al niet eens met Bert over het al dan niet beschuldigingen gaan uiten vlak voor de deadline van de wolven. Ik vind dat linke soep. Bert blijkbaar niet. Of heeft Bert ook al niks te vrezen 's nachts?

Hugo maakt zich zorgen dat ik ergens mee zit. Nee hoor Hugo! Maar Ineke kwam vlak voor de deadline van de wolven met verdenkingen, ik wilde daar op reageren, maar daarbij zat dan onvermijdelijk ook een beschuldiging richting Ineke in. Die mogelijk wolf is. En de deadline voor de wolven was nog niet verstreken.
Dus ik haalde die post weer weg en zei: daar heb ik nu geen zin in. En heb dat alsnog geprobeerd uit te leggen.

Ik heb nog over die beer nagedacht. Die heeft opnieuw niet gegromd.
Na nacht 1 werden ivm de dansende beer Michelle en Hugo verdacht omdat Edy tussen hen in zat, en nu begint Hugo zelf maar over het feit dat Willemijn naast hem zat. Ik denk dat dit geen aanknopingspunt biedt. Waarom zou je in vredesnaam als wolf de aandacht op je gaan vestigen door de ene buur na de andere eruit te eten terwijl de beer nog niet eens gegromd heeft. Dit pleit Hugo bijna vrij, zou ik zeggen. Tenzij dit omgekeerde psychologie is.

Het Emma-doodt-moeder verhaal vind ik nog steeds niet ondenkbaar. Best apart dat ze daar helemaal niet op reageert.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Hugo »

Bert schreef:
26 apr 2020, 13:36
Ondertussen ben ik nog steeds benieuwd naar de beloofde inhoudelijke posts van jouzelf (je heb dat aan het begin van nacht 2 aangekondigd)
Uhm, Bert. Ik heb nét een inhoudelijke post gepost (nog in het nacht-topic); waarin ik een analyse geef van de stemming en een voorlopige verdachten/vertrouwenslijst. Ik heb nergens gezegd met een volledig lijstje te komen, want dat is bij mij niet zinnig op dag 1 (dan staat overal 'te weinig info over'). Dus als jij nog dingen mist: wat wil je weten Bert?
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Matthijs »

Ten eerste nog: RIP Michelle. Gelukkig bleek je slecht, maar helaas niet slecht genoeg om echt zegen te kunnen vieren. Die laatste influx van stemmen was zeker opvallend, en gedurende de nacht heb ik eigenlijk voornamelijk het forum in de gaten gehouden wat andere mensen hierover hebben gezegd.
Dan natuurlijk RIP Willemijn en welcome back! Zoals ook bij Edy is het "fijn" dat je burger was, in de zin dat er nog steeds geen speciale rollen uit zijn! Take that!

Allereerst wil ik dan even richting Maaike (en Ineke) zeggen: sorry voor mijn ellelange verhalen, maar dat is mijn manier om toch al mijn bevindingen kwijt te kunnen, omdat ik het minder makkelijk even tussendoor kan noemen. Verder was het niet 100% de bedoeling het zo lang te maken, maar om van 120 berichten een samenvatting + inzicht te geven vereist toch wat woorden hahaha
Daarnaast noem ik mijzelf geen meeloper, maar zeg ik dat ik vast er één word genoemd .. (Subtiel verschil dus)
Ik vind het interessant dat je de "tweede stem"-ers er tussenuit pikt, maar daar kom ik zo op terug.

In de nacht (en nu overdag) werd ik nog even gevraagd om mijn megapost uit te leggen. Ik heb nu nog even de tijd gevonden om hier op in te gaan.
Het gaat dan voornamelijk over mijn stem op Ida. Blijkbaar is mijn stem op Ida opvallend, omdat ik hiermee Bas zou redden. Merk wel op, dat er op dat moment 11/17 stemmen (incl de mijne) waren uitgebracht. Dat betekent dat er nog best wel wat vrijheid inzat wat er ging gebeuren (en dat hebben we ook zeker gemerkt).
Je zegt dat ik niet op Michelle gestemd heb ondanks dat jij net een stem op haar had gezet: ja dat klopt, en zoals je ook in mijn (foutieve) overzicht in dat bericht kon zien had ik niet helemaal door dat het 2-2-2 werd (want je postte jouw bericht helemaal aan het einde van mijn bericht :p)
Mijn originele stem wilde ik niet op de gelijke stand brengen omdat ik zelf niet echt een clue had wie nou écht verdacht was. Ida kwam wel bij me naarboven, maar eigenlijk wilde ik gaan stemmen op iemand die nog geen stemmen had, omdat ik niet verantwoordelijk wilde zijn voor de dood van een burger.. (Klinkt dat cliché? Idk)
Oorspronkelijk wilde ik dus for old time's sake op Bert gaan, maar toen Maaike al een stem op Bert had gezet, wilde ik er geen meervoudige 2-strijd van maken (en na jouw stem op Michelle zou dat dan uitkomen op 2-2-2-2 waar mijn vorige spel het begin van het einde was).
Daarnaast wil ik nog wijzen op de tijd van het bericht. Het was kwart voor elf en er moesten nog zo'n 7 mensen stemmen. Ik wilde voor de verandering eens geen gelijkspel laten staan, en in mijn verdachtenlijstje staat Ida nog steeds boven Bas. (Dit komt ook misschien doordat Ida meer gezegd heeft dan Bas waar ik het mee oneens was, omdat ze gewoon meer gezegd heeft).

Hopelijk heb ik zo wat inzicht gegeven in mijn brein. Nu moet ik er helaas weer even vandoor, de wiskundesommetjes (en andere sociale plichten) roepen me om weer aandacht te geven. :lol:

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Willemijn »

En fijn weer mee te kunnen doen als Willemijn 2 ! Willemijn 1 had de Hemel nog niet bereikt en daardoor kon ik nog tijdig terugkeren als Willemijn 2 :-)

Later meer van mijn kant. Even uitpuffen. Heb net weer 8 kilometer wandelen in de benen.

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”