Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Belle »

Mijn hoofd is een beetje een warboel momenteel, dus hierbij helaas niet de post die ik eigenlijk wilde maken, maar een wat korte variant daarvan.

@Renate, ik heb nooit gezegd dat dat zo is. Zoals Matthijs inderdaad zegt, ga ik bij die redenatie voort op een hypothese. Ik heb nog steeds geen idee of deze waar is en het betekent ook niet daardoor automatisch dat je dus een weerwolf bent.

Daarnaast blijf ik Sander erg interessant vinden in hoe hij Ida verdedigt.
Een interessante keuze? Vind ik niet.... zoals ik al eerder heb aangegeven twijfel ik niet over de goedheid van Ida. Dat jij daaraan dus wel twijfelt is voor mij reden genoeg om op jou te stemmen

Dit zet mij wel aan het denken over de rolrelatie tussen hen. Eén van de dingen die in me op komt, is dat zij behoren tot de drie broers of de twee gezusters zijn, en dus van elkaar weten dat ze goed zijn. Het zou ook kunnen dat cupido hen gekoppeld heeft en ze dus het stel zijn. Of twee weerwolven die elkaar verdedigen, maar dat is dan wel heel opzichtig. Het zou niet mijn stijl zijn, al lijkt Sander me er gek genoeg voor.
Oftewel, ik heb nog geen idee wat ik met Sander en Ida aanmoet, want ze zouden inderdaad goed kunnen zijn, maar ik blijf het in de gaten houden.

Verder is mijn hoofd momenteel dus een te grote warboel om wat met de posts van anderen aan te kunnen. Er staan een hoop interessante verdenkingen tussen, maar het lukt me nu even niet om dat op een rijtje te krijgen, dus ik blijf bij mijn huidige verdachte: Renate.
Ik weet nog lang niet zeker of je dat inderdaad bent, maar ik vind je verdacht genoeg en momenteel heb ik geen andere overduidelijke verdachten.

Gebruikersavatar
Belle
Dronkenlap
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 apr 2020, 18:38

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Belle »

Ik stem op Renate

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Maaike »

Bert schreef:
28 apr 2020, 12:24
@ Maaike (en anderen): Dat Inges stemwissel in stemming dag 1 haar ‘pluspunten’ oplevert, volg ik eigenlijk niet. Ja, je kunt zeggen dat ze ‘oprecht zoekend’ overkomt, maar het kan net zo goed zijn dat ze ‘oprecht zoekend’ wil overkomen en daarom haar stem wijzigt. Deze stemwisseling maakt voor het spel/de stemmingsuitslag bovendien niets uit, ze houdt zich in feite totaal buiten de daadwerkelijke stemming/beslissing en daarmee behaalt ze dus een ‘wit voetje’ bij enkele spelers. Ik zeg hiermee niet dat ik het superverdacht vind, ik zeg eigenlijk dat het niets zegt over Inges rol voor mij. Inge komt op mij ook oprecht zoekend over, maar ook dàt is nergens een garantie voor...
Ik vind ook absoluut niet dat dit Inge vrijpleit hoor. Maar het is niet alsof ik een grote berg aan informatie heb, dus ja, dit soort kleine dingetjes neem ik toch wel mee in mijn overwegingen, en dit was wel een van de kleine dingetjes waardoor ik het gevoel kreeg dat Inge echt op zoek was.
Willemijn schreef:
28 apr 2020, 13:49
@Maaike

[i]by Maaike » 28 Apr 2020, 10:58
Willemijn 2 staat ook nog even op neutraal met een klein minnetje. Ik vind haar nog even lastig te peilen (door de wissel). Wel kunnen we kijken naar haar stemgedrag op dag 1 - Toen Willemijn 2 nog Mariska was, stemde ze op Willemijn 1 (die burger bleek), met een niet echt sterk argument - daarmee hield ze zich buiten de stemming, 4 anderen hadden al een stem op dat moment. Dit vind ik niet voor Willemijn 2 pleiten.

Bert lijkt zijn draai in het spel wat meer gevonden te hebben en komt scherper/actiever op mij over als op dag 1. Ik vind hem daardoor ook een stuk minder verdacht dan op dag 1.

[/i]
Meen je dit serieus Maaike? Hield jij jezelf ook niet buiten de stemming door als 8e op Bert te stemmen? Mijn stemgedrag pleit naar jouw mening nu niet voor me, terwijl je eigenlijk hetzelfde stemgedrag hebt vertoond?
Ja Willemijn, dit meen ik serieus, ik wil je hiervoor verwijzen naar mijn post uit nacht 2 waarin ik de stemming bespreek, daar kun je zien dat ik ook mijzelf onder het rijtje opvallende stemmers heb geschaard ;)

Ik vind het ook behoorlijk flauw om van iemand te verwachten een vorig spel terug te gaan lezen. Dat vind ik niet bij dit spel horen en ik heb daar ook zeker geen tijd voor. Mijn opmerking ging erover, dat ik er niks mee kan dat anderen wel het vorige spel aanhalen in de discussie over Renate. Ik ken Renate namelijk heel anders dan ze nu speelt.

Pfft, misschien is het te lang geleden dat ik karakters heb gespeeld, maar ik heb momenteel nog even geen idee wat Renate aan ons probeert duidelijk te maken... :confused:

Sander lijkt enkele hersenspinsels die ik nog niet "hard op" durfde uit te typen te bevestigen. Ik hoop dat deze uitspraken jouzelf niet te duur komen te staan, Sander... En als je maar weet dat als je toch blijkt te liegen, jou hetzelfde (of erger) staat te wachten als Matthijs nu...

Mijn stem heb ik net al gegeven ;) Daarbij wil ik wel even sorry zeggen Matthijs, want ik zie dat je het stom vindt wat er nu gebeurt en nog wel je best doet - dit ligt ook niet aan jouw acties Matthijs, maar puur aan die van Sander. Maar dat hoort bij het spel, denk ik.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Maaike »

Of nouja, misschien niet puur aan Sanders acties, maar wel grotendeels :-p

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Ida »

Ah, er worden meer mensen wakker met betrekking tot een mogelijke optie, waarom Sander speelt hoe hij speelt, maar het blijft vooralsnog een mogelijke optie. Ik wil wel Matthijs aan mijn lijstje toevoegen, maar ik ben nog niet helemaal zeker of deze theorie vandaag al 100% garantie is. daarvoor heb ik nog iets meer info nodig, maar ja die zal ik niet krijgen, vrees ik.
Dat Renate iets wil zeggen, lijkt mij ook duidelijk en diegene die nu nog op Renate stemt, die voeg ik aan mijn lijstje toe. Belle zal ik het voorlopig nog vergeven, maar daarhoud het ook mee op.
Mijn stem gaat naar Willemijn, Wouter of Matthijs of naar diegene die het ook nog waagt op Renate te stemmen.
Oh ja, ik voeg Emma en Bert aan mijn te vertrouwen lijstje toe. Ik speel nl net als Inge en begin met diegenen die ik vertrouw af te strepen, zodat de mogelijke wolven overblijven.
en met Sander zal ik tot in eeuwigheid een haat/liefde verhouding hebben :frog: :banana:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Sander »

Maar vooral liefde toch Ida (nee, dit is geen referentie naar een actie van Cupido, maar een referentie naar ons eerste gezamenlijke spel op Hyves)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Ida »

Vooral Liefde Sander :cheers:

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Willemijn »

Ik kom nog even online, voordat ik om 19.45 een zoomsessie inga.

@Ida
Sorry, maar ik begrijp de hint van Renate niet. Ik ben niet zo bekend met hele bijzondere rollen (kom eigenlijk nooit verder dan de standaardrollen). En ik speel geloof ik mijn eigen spel binnen een spel lijkt het. Tja, en dan stem ik op degene die ik het meest verdacht vind. Net zoals ik destijds op Willemijn1 heb gestemd.

Daarbij leek de frustratie van Matthijs oprecht, dus ik twijfel of we er goed aan doen. Hugo schijnt de rol van Renate sowieso te begrijpen, gezien het een/tweetje tussen hem en Renate. En met hen meerdere dus, waaronder jij.

@Maaike
Ik wilde niet flauw doen. Ik zie dat wel eens voorbij komen dat men terugleest naar een ander spel. En omdat Renate er zeer snel uitlag, was het qua leesvoer ook niet veel. Maar ik snap je punt, dus sorry.

Ik ga er vanuit dat Ineke dat de hint van Renate dan ook wel zal begrijpen?? Ben benieuwd naar wat zij dan te zeggen heeft, daar zij overwoog ook op Renate te stemmen.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Bas »

Oké, Ik wil me weer even verontschuldigen, voor hoe ik nu speel. Mijn hoofd werkt niet mee en het lukt me niet om goed te focussen. Het liefst maak ik gewoon een goede inhoudelijke post, maar ik ben met moeite door alle tekst heen gekomen. Ik hoop dat ik morgen/overmorgen (lees: in de nacht) alles kan doorlezen en dag 3 wat beter mee kan spelen.

Ik wil even hierop reageren van Ida:
Ida schreef:Bas, ik heb al gezegd, dat ik die laatste stemmen had gemist, ik wilde mijn eigen hachie redden met een stemwissel. Ik wilde niet op jou stemmen, want ik vond Michelle verdachter. Dus vandaar. Onterecht, maar ja dat kan ik niet weten. Bas : jou rekensom kun je ook omkeren : mischien wilde Renate jou wel redden … ? …. Uiteraard had ik op jou gestemd, als jij op mij had gestemd !
Ja, toen ik dit aan het schrijven was, had ik zelf al door dat het een beetje hypocriet was, omdat alles wat ik over jou zei, ook over mij kon gaan. Ik vind daarom mensen die meegingen in mijn redenatie. Dit was volgens mij alleen Bert, maar zoals ik al zei is mijn focus 0,0.

Het lezen van dag 2, doet me eerder denken dat de stemmen niet heel veel zeggend zijn en Renate een gefrustreerde burger is, die zich na vorige spel weer als burger voelt aangevallen. (Als ik dit mis heb, vertrouw ik Renate nooit meer. Maar zo komt het op mij over :shrug: )

Voor mijn stem, lijkt het me vrij duidelijk wie we vandaag moeten hebben. Zoveel doekjes zijn er niet omheen gewonden :roll:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Bas »

Ik stem op Matthijs

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”