Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Renate »

Willemijn schreef:
27 apr 2020, 13:24
Heb je overigens een reden waarom ik niet voorkom in jouw samenvatting?
Ja, die vind ik nog lastig, aangezien Ineke Mariska verdacht en jij nu Mariska's rol hebt. En Ineke jou nu ineens minder verdacht vindt. Weet niet goed wat ik hiervan moet denken.

Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Emmiee »

Sander schreef:
26 apr 2020, 21:13
Emmiee schreef:
26 apr 2020, 12:46
Wouter is niet volledig veilig bij mij, want zijn stem op Ida was matig beargumenteerd.
Dus als iemand zijn stem goed beargumenteerd (in jouw ogen), dan is die volledig veilig bij jou?
Nee natuurlijk niet, maar een half argument voor waarom je iemand verdacht vindt kan overkomen als een kannibaal die het niet uitmaakt wie hij of uit het spel gooit.
Sander schreef:
26 apr 2020, 21:13
Renate schreef:
26 apr 2020, 13:45
Het Emma-doodt-moeder verhaal vind ik nog steeds niet ondenkbaar. Best apart dat ze daar helemaal niet op reageert.
Dat is inderdaad best vreemd.
@ Emmiee, wil je hier nog op reageren?
Ik dacht dat dit argument afgekapt zou worden door andere mensen, maar hier nog mijn mening:
Het is waar dat ik dit in het verleden heb gedaan, maar tegenwoordig zou ik mijn moeder er niet als eerste uit halen. Als eerste zou ik een boze moeder hebben. Als tweede zal dit resultaat ontstaan: iedereen draait zich meteen om naar mij. Ik zou op dat moment zo goed een naamplaatje kunnen opspelden met ‘kannibaal’ erop.

@hugo
Heb je nog een theorie voor waarom een kannibaal zijn buur zou vermoorden, waardoor die een grotere kans krijgt om naast Titus terecht te komen, als die erin zit?

Wat ik mij trouwens van Ineke en haar speelstijl kan herinneren, is dat zij degene was die opsprong en iedereen ging doodgooien met verdenkingen, om op die manier verdacht te worden door alle mensen die ze beschuldigt en een paar extra. Hoe komt het dat ze nu in een goed licht staat? In mijn mening komt ze over als goed, maar ik ben eerder door haar bamboozled.

Renate twijfel ik aan hoe slecht ze is. Ze is erg zoekende. Ze is wel wat intens aan het worden, wat niet een goede vibe geeft bij mij. Daarbij zijn degene die hun verdenking over Renate zo indikken zijn Ineke en Willemijn 2.
Ik wil meerdere mensen hun mening hier nog over horen, maar het lijkt er nu op dat Renate verdacht wordt gemaakt voor het verdenken van Ineke.

Sander schreef:
26 apr 2020, 21:22
Bert schreef: Verder valt inderdaad op dat de doden zich in dezelfde regionen van de spelerslijst bevinden. Misschien (tevens) omdat de kannibalen voor nu veilig zitten voor Titus en zijn beertje, en dat de kans dat dat verandert het kleinst is op deze manier? Als de kannibalen immers hun directe buren ‘intact’ laten (die buren zijn Titus niet, want anders had zijn beer al gegromd) en alleen spelers elimineren die naast geen enkele kannibaal op de lijst staan, komt Titus ook niet naast de kannibalen te zitten.
Mocht Titus meedoen dit spel, dan is dit een goede theorie om in de gaten te houden. Daarom heb ik in mijn post hierboven een overzichtlijstje geplaatst
Maar hoe weten de kannibalen wie Titus is? Er is geen enkel hint naar hem gegeven.

En nu ga ik even lunchen, want dit duurde veel langer dan gepland.

edit: ‘opeten in de nacht’ veranderd naar ‘eruit gooien
Laatst gewijzigd door Emmiee op 27 apr 2020, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Bert »

Sander schreef:
27 apr 2020, 13:33
Bert schreef:
27 apr 2020, 12:13
Sander schreef:
26 apr 2020, 21:13

Klopt, maar misschien zit er ook een witte wolf in. Een lone wolf in dit spel.
Dus dit zegt totaal niets over mijn rol.
@ Sander: dus basically geef je nu aan dat je ofwel een 'gewone' kannibaal ofwel de witte kannibaal bent?

Als jij dat er alleen maar uit kan halen moet je misschien even goed nadenken Bert 8-)
Of is het een kwestie van heel selectief lezen?
@ Sander: Volgens mij lees ik precies wat jij zegt/wat er staat. Overigens post je tegenwoordig wel wat meer dan alleen losse kreten, dus in die zin ben je meer gaan bijdragen :banana:
Emmiee schreef:
27 apr 2020, 13:49
Sander schreef:
26 apr 2020, 21:22
Bert schreef: Verder valt inderdaad op dat de doden zich in dezelfde regionen van de spelerslijst bevinden. Misschien (tevens) omdat de kannibalen voor nu veilig zitten voor Titus en zijn beertje, en dat de kans dat dat verandert het kleinst is op deze manier? Als de kannibalen immers hun directe buren ‘intact’ laten (die buren zijn Titus niet, want anders had zijn beer al gegromd) en alleen spelers elimineren die naast geen enkele kannibaal op de lijst staan, komt Titus ook niet naast de kannibalen te zitten.
Mocht Titus meedoen dit spel, dan is dit een goede theorie om in de gaten te houden. Daarom heb ik in mijn post hierboven een overzichtlijstje geplaatst
Maar hoe weten de kannibalen wie Titus is? Er is geen enkel hint naar hem gegeven.
@ Emma: Lees nog eens goed wat er hierboven over gezegd is. De kannibalen weten (voor zover wij weten) niet wie Titus is, maar àls hij er als rol inzit, weten ze in ieder geval dat er momenteel geen kannibaal naast Titus op de spelerslijst staat. Wanneer de kannibalen hun directe buren niet opeten/heel laten, maar alleen spelers opeten die niet naast kannibalen staan op de lijst, hebben ze de kans om Titus al op te eten voordat hij naast een kannibaal op de lijst komt. Snap je?

Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Emmiee »

Bert schreef:
27 apr 2020, 14:24
Emmiee schreef:
27 apr 2020, 13:49
Sander schreef:
26 apr 2020, 21:22

Mocht Titus meedoen dit spel, dan is dit een goede theorie om in de gaten te houden. Daarom heb ik in mijn post hierboven een overzichtlijstje geplaatst
Maar hoe weten de kannibalen wie Titus is? Er is geen enkel hint naar hem gegeven.
@ Emma: Lees nog eens goed wat er hierboven over gezegd is. De kannibalen weten (voor zover wij weten) niet wie Titus is, maar àls hij er als rol inzit, weten ze in ieder geval dat er momenteel geen kannibaal naast Titus op de spelerslijst staat. Wanneer de kannibalen hun directe buren niet opeten/heel laten, maar alleen spelers opeten die niet naast kannibalen staan op de lijst, hebben ze de kans om Titus al op te eten voordat hij naast een kannibaal op de lijst komt. Snap je?
Aah oke ik snap het nu, dankjewel :cheer:
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Ida »

Matthijs
Mijn originele stem wilde ik niet op de gelijke stand brengen omdat ik zelf niet echt een clue had wie nou écht verdacht was. Ida kwam wel bij me naarboven, maar eigenlijk wilde ik gaan stemmen op iemand die nog geen stemmen had, omdat ik niet verantwoordelijk wilde zijn voor de dood van een burger..

Dit klinkt voor mij alsof je je wilde indekken…waarom niet gewoon stemmen op diegene waarvan je denkt dat dat een wolf is.

Willemijn 2
Ook daar heeft Ineke in nacht 2 gepost. Ineke was daar wolf en Ida werd het slachtoffer. Ineke heeft zich in die post over Ida nauwelijks uitgelaten en in dit geval over Willemijn 1 wel. Vraag is dus of zij dat als kannibaal nu zou doen. Ik heb daarover mijn twijfels.

In het vorige potje was Ida 2 een maatje wolf en Ineke heeft vanaf het begin alle wolven bewust aangevallen, dus je verhaal gaat niet op.
Ik ben het met Inge eens, dat de ene speler wel inhoudelijk met verdenkingen in de nacht komt en de andere juist niet. Ik schat in dat Renate dit niet op touw zou zetten op deze manier als zij wolf zou zijn, dus voor mij is dit een pluspuntje. Ze zou alleen maar opvallen en dat gebeurd dus ook. En daarom gaat ze bij mij van neutraal naar iets in de plus.

Wouter toen ik mijn stemwissel deed, was Michelle nog helemaal niet in de meerderheid kwa stemmen, toen ik mijn post had verzonden, zag ik ineens dat er meer stemmen waren uitgebracht. Ja…ik weet het : ik doe er lang over…Dat je Sander èn mij aan elkaar koppelt, dat is hoogstmerkwaardig. Op dag 1 elkaar zo openlijk in de schijnwerpers zetten als 2 wolven… huh…we zeggen van elkaar dat we een totaal ander risico nemen in het spelen en zouden dan in het hol deze taktiek zo opzetten ? Dat is echt hilarisch.

De theorie van de berentemmer in relatie tot wat Bert en Hugo hierover zeggen, zou een aanwijzing kunnen zijn, in dat verhaal zou het volgende slachtoffer Renate moeten zijn. Dus ik ga straks eens kijken, wie allemaal op de kar springen om Renate verdacht te laten zijn.

Bas, ik heb al gezegd, dat ik die laatste stemmen had gemist, ik wilde mijn eigen hachie redden met een stemwissel. Ik wilde niet op jou stemmen, want ik vond Michelle verdachter. Dus vandaar. Onterecht, maar ja dat kan ik niet weten. Bas : jou rekensom kun je ook omkeren : mischien wilde Renate jou wel redden … ? …. Uiteraard had ik op jou gestemd, als jij op mij had gestemd !

Belle niet iedereen hoeft met een ellenlange post te komen hoor, het gaat per slot om de inhoud. Ik verdenk Sander ook nog steeds, om andere redenen dan de anderen, maar ook dat is persoonlijk.

Emma :
Het is waar dat ik dit in het verleden heb gedaan, maar tegenwoordig zou ik mijn moeder er niet als eerste uit halen. Als eerste zou ik een boze moeder hebben. Als tweede zal dit resultaat ontstaan: iedereen draait zich meteen om naar mij. Ik zou op dat moment zo goed een naamplaatje kunnen opspelden met ‘kannibaal’ erop.

Kijk precies wat ik bedoelde (met andere woorden !) we kennen elkaar kennelijk ;

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Matthijs »

Sorry Ida, maar dit vind ik wat onzorgvuldig lezen. In de rest van dat bericht leg ik het nog verder uit. (Dat ik jou daadwerkelijk wel verdacht vind voor zover dat op dag 1 kan) Maar ik wilde eens niet een nieuw iemand op het schavot plaatsen of een grotere verdeeldheid veroorzaken want dat willen de wolven juist. Dat het volk het oneens is met elkaar. Ook voel ik een beetje hostiliteit in de rest van jouw post richting mijn stemmethode, alleen dat negeer ik verder.

Maar nee, goed, dan zal ik vanaf nu wel van tevoren vast aangeven dat jij nu met stipt op 1 staat in mijn verdachten lijstje. Ik kan jou echt niet peilen en naar mijn herinnering was jij de vorige keer (het gelijke spel) ook wolf. Dus ik zal zeker stemmen op iemand die ik verdacht vind dan :D

De hele situatie rondom Renate, Willemijn 2 en Ineke moet ik nog even goed voor mezelf opschrijven (maak je geen zorgen, ik zal jullie hier niet mee lastigvallen). Tot nu toe kon ik het wel makkelijk op mijn telefoon bij houden,maar voor echte info destillatie heb ik een computer nodig :lol:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Sander »

Ik heb vorige dag aangegeven dat ik Ida totaal niet verdacht vind, dus dat Matthijs dan Ida erg verdacht vindt, vind ik weer verdacht. Daarom zal ik op hem stemmen, wisselen kan altijd nog :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Sander op 27 apr 2020, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Sander »

Ik stem op Matthijs
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Matthijs »

Wat een interessante keuze sander *scribbles furiously*. Dat je het blijkbaar nodig vindt om Ida te verdedigen ondanks dat ze dat zelf best goed kan? Ik heb zelf nog geeneens een stem uitgebracht of je gaat al los :lol:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 - Het eiland leven is een feit

Bericht door Ida »

Mathijs is raar bezig. Maar of hij nu werkelijk een wolf is, daar ben ik nog niet van overtuigd. In ieder geval : ik verdenk Sander nog steeds, maar ietsjes minder ...om wat hij ergens heeft gezegd. Ik heb de neiging om Sander dan maar te volgen , maar dat is dan uit woede om Mathijs. Maar dat doe ik maar niet, want we moeten de kop er maar even bij houden.
Wouter vind zijn stem op mij zelf ook wat zwak beargumenteerd en verdenkt nu Sander...als je geen wolf bent, zou je toch wel beter moeten lezen, Wouter! Mischien dat je Hugo dan beter begrijpt, dat is per slot familie :angel:

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”