Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Bert »

RIP Michelle. Wat mij betreft had de sektariër er nog best even in mogen blijven, want zijn doel was voorlopig toch nog niet bereikt, maar goed, inderdaad kunnen nu de even en oneven getallen losgelaten worden. Fijn dat je ziel rust heeft gevonden ;-)

Hier een reactie van mijn kant op wat er zoal inhoudelijk gepost/beweerd is in de afgelopen dag (ik heb alles nog eens rustig terug gelezen, het volgende viel me met name op):

Ida’s stem op Sander leek niet heel sterk beargumenteerd, maar ik ben het met haar eens dat juist een speler als Sander heel hard en openlijk zou kunnen roepen dat hij kannibaal is, zodat vervolgens niemand meer gelooft dat hij het is. Een hele gewaagde tactiek, maar daarom passend bij Sander.

Het feit dat Sander vervolgens aangeeft Ida niet te verdenken (in de categorie: ik stem niet direct terug op jou) met als argument dat een kannibaal niet als eerste zou stemmen, vind ik ook niet in zijn voordeel spreken. Met 18 spelers kan een kannibaal best als eerste stemmen bij de eerste stemronde, zo groot is het risico dat het fout gaat dan ook weer niet. Bovendien kun je nog van stem wisselen – wat Ida later trouwens ook nog doet. Dit kan Sander ook prima bedenken. Dat hij heel opzichtig ‘jij stemt op mij maar ik stem heus niet terug op jou’ speelt vind ik een beetje te veel benadrukt, zo van: kijk mij eens GEEN kannibaalgedrag vertonen. Het zet me aan het denken/twijfelen over Sander.

Hugo en Lola vinden mij minder scherp, althans, dat zeggen ze. Echter, wat valt er te weten of te ontdekken op dag 1? En hoeveel daarvan hebben jullie al ontrafeld so far?
En dan sluit Wouter hier vervolgens op aan – verrassend. Fijn dat hij aangeeft dat hij meer van zichzelf verwacht.

En hoe zit het met de gecrashte post van Maaike? Die hebben we nooit meer gezien, of althans, niet als zodanig benoemd. Wat mij verder op viel bij Maaike: zij vond Michelle zelf verdacht, maar vindt mijn stem op Michelle makkelijk? Hoezo makkelijk, leg dat eens uit? Volgens mij heb ik 2 argumenten gegeven. En nu in haar laatste post komen er bij de conclusie als verdachten uit: Bert, Mariska, Inge, zij zelf, Bas, Ida, Hugo, Renate en Belle. Dat lijken me er rijkelijk veel voor een spel met nog 17 spelers.

Ik moet nu wat anders gaan doen, tot later!

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Ida »

RIP Michelle, goeie trip naar Edy

Dat er iets met Michelle aan de hand was, klopt dus, maar ik had in dit stadium liever een wolf gehad. Ik ben eigenlijk helemaal niet bezig met die bijzondere rollen, ik moet zelfs opzoeken, wat de sectarier precies is. Ik had wel gelezen, van oneven en even nummers, maar nog niet de moeite genomen om dat precies te onderzoeken in dit stadium vh spel.

Het geheel plaatst Mariska, Willemijn en Maaike in een ander daglicht. En voor diegene die vond dat ik Lola in dat rijtje zou moeten plaatsen, dus ook Lola. Maar bij Lola viel en valt me niks bijzonders op.
Maaike: mijn stem op Michelle, was meer uit lijfsbehoud, leuk dat je me daarom in de gaten wilt houden, maar je argument snap ik niet.
Wouter: ik ben blij dat je het zelf inziet.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Bas »

RIP Michelle
Hmm zat ik dus gedeeltelijk goed. :chinrub:

Ik zal morgen even terug lezen en hopelijk heb ik dan echt verdachten en een (beginnend) idee naar hoe het spel in elkaar zit.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Willemijn »

RIP Michelle

Ik had je een wat langer spel gegund, het was immers pas je tweede spel. Trek je een en ander niet aan, wanneer je niet zo lekker in je vel zit, komen bepaalde zaken soms anders binnen dan ze bedoeld zijn. Ik had er onlangs ook last van hoor. Tot de volgende keer hoop ik.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Maaike »

Ida schreef:
25 apr 2020, 16:00

Maaike: mijn stem op Michelle, was meer uit lijfsbehoud, leuk dat je me daarom in de gaten wilt houden, maar je argument snap ik niet.
Oja, dat zag ik even over het hoofd, oeps.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Maaike »

Bert schreef:
25 apr 2020, 14:25


En hoe zit het met de gecrashte post van Maaike? Die hebben we nooit meer gezien, of althans, niet als zodanig benoemd. Wat mij verder op viel bij Maaike: zij vond Michelle zelf verdacht, maar vindt mijn stem op Michelle makkelijk? Hoezo makkelijk, leg dat eens uit? Volgens mij heb ik 2 argumenten gegeven. En nu in haar laatste post komen er bij de conclusie als verdachten uit: Bert, Mariska, Inge, zij zelf, Bas, Ida, Hugo, Renate en Belle. Dat lijken me er rijkelijk veel voor een spel met nog 17 spelers.
Ik heb in het kort de meeste nog relevante punten die in de post zouden hebben gestaan benoemd (verspreid over mijn post van gisteravond en vanochtend), wat korter dan oorspronkelijk de bedoeling was, ook kwam ik er vanochtend bij het terughalen (wat gedeeltelijk gelukt is) en teruglezen van de post achter dat ik gisteravond laat minder helder aan het nadenken was dan ik zelf op dat moment dacht :-p . Helaas ben ik er niet meer aan toe gekomen om opnieuw een begin te maken aan een uitgebreid "lijstje" - ik was even vergeten hoe veel tijd ik eraan kwijt kan zijn als ik mezelf echt in een spel gooi en ben eigenlijk ook 6 dagen per week aan het studeren om alles rond te krijgen. Misschien dat ik zodra de dag weer begint nog een poging doe alles even voor mezelf op een rijtje te zetten.
Ik vond jouw stem op Michelle makkelijk, omdat je 2 al eerder genoemde argumenten uit het spel plukte zonder zelf veel inhoudelijks toe te voegen. Je leek de publieke opinie te volgen, in mijn ogen, als ik het zo mag noemen - het kwam in ieder geval minder zoekend en scherp op mij over dan ik me jouw speelstijl meende te herinneren uit eerdere spellen. Naast dat ik dat verdacht vond hoopte ik ook met mijn stem wat meer inhoudelijke reactie uit te lokken van jouw kant, en dat lijkt enigszins te lukken ;-)
Maar ik moet toegeven dat ik Michelle ook verdacht vond, en dat het dan achteraf gezien onlogisch was geweest als jullie in hetzelfde team hadden gezeten, maar dat is gisteravond laat even niet in mijn brein opgekomen :shrug:

Natuurlijk ga ik er niet vanuit dat er zo veel wolven in het spel zitten. Dat betekent nog niet dat ik niet mag zeggen dat ik de stemmen van deze spelers wat meer vond opvallen dan de stemmen van andere spelers? Het betekent overigens ook niet, dat dit de enige mensen zijn die ik in de gaten hou. Eerlijk gezegd durf ik nog niemand echt te vertrouwen, al zijn er een paar die ik net wat minder verdacht vind dan de rest...

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Ineke »

Aangezien ik niet echt tevreden was over m’n vorige post, doe ik nog maar even een 'kleine' aanvulling ;-)

Renate - Ik ben het zowaar eens met mijn moeder! Renate komt inderdaad anders over dan normaal. Ze houdt zich heel erg op de achtergrond. Haar stem op Michelle komt over als een snelle stem, waarbij ze weinig moeite heeft gedaan om echt op zoek te gaan naar verdachten, omdat het haar als wolf eigenlijk toch niet uitmaakt wie eruit gaat (als het maar een burger is natuurlijk). De reden die ze zelf geeft voor haar snelle stem is dat ze de resterende 45 minuten voor de deadline wil gebruiken om te kijken hoe anderen stemmen, om dan eventueel bij gelijkspel haar stem om te wisselen. Ik begrijp die redenering niet. Het komt op mij meer over als een excuus om niet uitgebreider te hoeven posten. Het stond op dat moment overigens 3-3-3 voor Bas, Ida en Michelle. Ik vraag me af wat er was gebeurd als het echt gelijkspel was geworden...
Renate schreef: Ik ben gisteren erg druk geweest, dus heb niet veel kunnen posten.
Mijn verdenkingen gaan uit naar Michelle. Waarom ik Michelle verdenk is een combinatie van ongelukkige uitlatingen aan haar kant. De reactie en verspreking na de dood van Edy vond ik nou niet zo bepalend, maar ze leek wel teleurgesteld dat Edy een gewone burger was, en met name later (Hugo struikelt daar ook over) geeft ze aan dat ze zich nu heel anders moet gedragen dan in het vorige spel (toen ze dus burger was). De precieze termen weet ik niet meer, maar al met al heb ik een slecht gevoel bij Michelle.

Waarom ik dit niet helemaal teruglees en goed uitwerk is het volgende: we hebben nu nog bijna drie kwartier. Als ik nu op Michelle stem, komt het op een 50/50 te staan. Ik verwacht niet dat er bij Karakters een zondebok in zit, maar hoe wordt een 50/50 anders opgelost?
Ik wil de resterende drie kwartier dus graag gebruiken om te kijken hoe anderen stemmen, er achter te komen wat er gebeurt bij een gelijkstand en eventueel om mijn stem nog te wisselen, maar liever niet, omdat ik bij niemand zulke slechte vibes heb als bij Michelle
Ik wéét echter niks he!
Dit vind ik schijnheilig overkomen.
Renate schreef:
25 apr 2020, 12:36
We hebben dus wel goed aangevoeld dat Michelle iets te verbergen had.
Hoewel ik er liever een wolf uit gehad had, is de sektarier natuurlijk ook een slechterik.
En dit vertrouw ik ook niet. ‘We’ hebben niet op een wolf gestemd. Dat de Sektarier eruit is, is slechts een meevaller.

Nope, ik vertrouw Renate niet. Renate zelf heeft zich dus nog niet zo uitgesproken over verdachten. Ze heeft alleen Michelle genoemd en gezegd dat Emma misschien als wolf haar moeder heeft opgegeten. Ik denk in ieder geval niet dat Emma en Renate samen wolf zijn. Er zijn tot nu toe niet veel mensen die zich over Renate hebben uitgesproken. Alleen Willemijn verdenkt Renate. Ik denk ook niet dat Renate en Willemijn samen wolf zijn. Willemijn komt sowieso wel goed op mij over.

Maaike - Ik heb haar posts inmiddels doorgelezen, en ik weet het toch nog net zo niet met Maaike… Het is een beetje de manier waarop ze dingen zegt waardoor ik haar niet helemaal vertrouw. Ze is actief en zegt best wel veel, maar met echte concrete verdenkingen is ze terughoudend. Toen ze wilde stemmen is haar computer gecrasht, waardoor ze zich weer niet zo uitgebreid uitspreekt over haar verdachten. En na de deadline had ze helaas geen tijd meer om met een verdachtenlijstje te komen. Ze komt wel weer met een grote posts, maar eigenlijk staat er ook niet zo heel veel in. Ik hoop dat je je post nog kan redden, want ik ben benieuwd!
Maaike schreef: Ik moet zeggen dat er veel mensen zijn waarbij ik al wat vraagtekens heb (uitgebreidere post die hierover aan het typen was is dus helaas gecrasht), maar ik had eerder al aangegeven dat ik op een minder actieve speler wil stemmen vandaag en ik ben het met Hugo eens dat het zeer zonde is dat Emma en Renate zich eigenlijk nog niet hebben laten zien... Maar ook Bert, toch een ervaren en scherpe speler, heeft nog weinig van zich laten horen, hij heeft zich niet echt in de discussie gemengd, wat ik toch wat meer van hem gewend ben, terwijl hij wél heeft gereageerd vandaag, en ik vind zijn stem op Michelle een beetje makkelijk (hoewel ik Michelle ook niet vertrouw).
Mijn stem vandaag gaat daarom naar Bert.
Hier krijg ik een naar gevoel bij. Waarom noem je Emma en Renate wel, maar Belle, Bas en mij niet? De stem op Bert vind ik een beetje uit de lucht komen vallen. Waarom heb je niet op Bas gestemd? Eerder zei je namelijk dat je het verdacht vond dat Bas met mij meeliep + Bas was ook heel stil, terwijl hij normaal gesproken actiever is. Waarom niet Bas?

Even kijken naar Bas dan maar… Renate, Maaike en Bas zouden zomaar samen wolfjes kunnen zijn. Zeker gezien Renate haar preventieve opmerking dat ze bij gelijkspel misschien haar stem wel zou wijzigen. In het voordeel van Bas?

Bas - Wat betreft Bas blijf ik bij mijn eerdere bevindingen. Hij speelt nog heel erg op de achtergrond. Dat beschouw ik niet als iets positiefs. Ik zou graag meer van hem willen horen. Een stem uit lijfsbehoud is geen vrijbrief om niet meer met verdenkingen te komen.

Bas heeft stemmen gekregen van Inge, Lola en Sander. Ook Hugo spreekt zij verdenkingen uit jegens Bas. Over Hugo heb ik nog geen duidelijke mening. Inge en Lola vallen mij in positieve zin op. Sander vind ik apart spelen.

Sander - Zoals eerder gezegd ben ik het van Sander gewend dat hij met snelle, niet-inhoudelijke posts komt en een beetje aan het klooien is :-P De enige inhoudelijke opmerking die hij heeft geplaatst is dat hij denkt dat Ida niet slecht is. Hij stemt zelfs op Bas, om te voorkomen dat Ida gelyncht wordt. Dat is een opmerkelijke zet. Zeker gezien het feit dat er nog behoorlijk wat mensen moesten stemmen. Hij is echter niet echt goed te koppelen aan mijn andere verdachten… Ik weet nog niet helemaal wat ik ervan moet denken… Voor nu denk ik toch wel dat hij goed is, maar dat kan nog veranderen ;-)

Sander heeft zelf stemmen gekregen van Ida en Inge. Ook Maaike en Bert zeggen Sander opvallend te vinden spelen. Over Bert heb ik nog geen duidelijke mening. Ik neig eerder naar goed dan naar slecht, maar ik zou graag nog wat meer van hem willen horen.

Ida - Ik kan me eigenlijk in geen enkele verdenking van haar vinden. Ze noemde Hugo en Belle, omdat zij misschien wel Edy hebben vermoord in verband met Edy haar tenzij-opmerking. Ze noemt Sander, omdat hij ‘op het scherpst van de snede’ speelt. Ze noemde Michelle en Willemijn (en in mindere mate Mariska en Maaike) vanwege het hele role-play gedoe in het begin van het spel. Op dit moment vind ik anderen echter verdachter.

Willemijn, Wouter en Matthijs hebben op Ida gestemd. Willemijn vind ik positief overkomen. Matthijs vind ik niet te peilen door zijn gigantische post.

Wouter - Ik vind Wouter eigenlijk altijd wel verdacht spelen. Dat is nu niet anders. Waarom stemde je op Ida? Je zegt dat je misschien juist wel op Ida stemt omdat Sander haar lijkt te beschermen? Waarom krijgt Ida om die reden je stem? Ik kan de redenering niet goed volgen.

Dan hebben we nog een paar mensen over…

Mariska - Mariska speelt redelijk op de achtergrond, maar dat is meestal wel het geval. Ze stemde op Willemijn, omdat Willemijn Michelle verdedigde. Zelf vond ik Willemijn echter ook eerder Mariska verdenken, dan Michelle verdedigen. Mariska zegt ook dat ze Michelle niet verdenkt. Al met al maakt dit dat ik Mariska haar stem niet sterk vind.

Emma en Belle - Nog te weinig van gehoord om een duidelijke mening over te vormen.

Conclusie: ik vind Renate, Maaike, Bas, Sander, Ida, Mariska en Wouter verdacht. Hugo, Bert, Matthijs, Emma en Belle staan op neutraal. Inge, Willemijn en Lola komen goed over.

Voor nu denk ik dat Renate, Maaike, Bas en Wouter/Mariska wolfjes zijn.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Renate »

Ik was al een verontwaardigde reactie aan het schrijven, maar heb daar ook gewoon ff geen zin in hoor.
Morgen misschien.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Renate »

Hmmmm...dan staat er een beetje chagrijnig. Was niet de bedoeling.
Ik heb er geen zin in omdat het nacht is en ik niet per se de schijnwerper op me wil.
En het feit dat Ineke dat wel probeert uit te lokken, valt me op. Wie is er nou niet bang in de nacht?

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Maaike »

Ineke schreef:
25 apr 2020, 21:01

Maaike schreef: Ik moet zeggen dat er veel mensen zijn waarbij ik al wat vraagtekens heb (uitgebreidere post die hierover aan het typen was is dus helaas gecrasht), maar ik had eerder al aangegeven dat ik op een minder actieve speler wil stemmen vandaag en ik ben het met Hugo eens dat het zeer zonde is dat Emma en Renate zich eigenlijk nog niet hebben laten zien... Maar ook Bert, toch een ervaren en scherpe speler, heeft nog weinig van zich laten horen, hij heeft zich niet echt in de discussie gemengd, wat ik toch wat meer van hem gewend ben, terwijl hij wél heeft gereageerd vandaag, en ik vind zijn stem op Michelle een beetje makkelijk (hoewel ik Michelle ook niet vertrouw).
Mijn stem vandaag gaat daarom naar Bert.
Hier krijg ik een naar gevoel bij. Waarom noem je Emma en Renate wel, maar Belle, Bas en mij niet? De stem op Bert vind ik een beetje uit de lucht komen vallen. Waarom heb je niet op Bas gestemd? Eerder zei je namelijk dat je het verdacht vond dat Bas met mij meeliep + Bas was ook heel stil, terwijl hij normaal gesproken actiever is. Waarom niet Bas?


Ah, hier had ik inderdaad een redenatie voor, die is helaas dus toch ergens verloren gegaan :S voortaan maak ik mijn posts weer in notepad in plaats van op de website :-p
Belle is een nieuwe speler en ik vind het heel logisch dat zij nog even niet zo goed weet wat te zeggen, en vond dit dus nog niet negatief opvallen. Ik hoop natuurlijk wel meer van haar te gaan zien!
Bas vertrouw ik ook absoluut niet, hij is weinig actief en ging veel te makkelijk mee met jouw theorie over de berentemmer. Maar ik vertrouw Bas nóóit, wat wel eens tot grandioze vergissingen heeft geleid, en daarom vind ik het heel lastig nu te bedenken wat ik ermee moet. Ik wilde op dag 1 niet meteen opnieuw in een tunnelvisie op Bas belanden, vandaar dat ik bewust deze dag nog niet op Bas heb gestemd, terwijl ik wel een heel slecht gevoel bij hem heb.
Ik meende van jou al meer analyse gezien te hebben dan van Emma en Renate en Bert, en ik had in ieder geval op de een of andere manier een beter gevoel overgehouden aan wat ik al van jou had gezien, maar heb niet 7 pagina's teruggezocht om posts te gaan tellen :P

Eerlijk gezegd ben ik best wel het overzicht kwijt Ineke, en heb ik ondanks dat ik er veel ben niet het idee dat ik al helemaal top in het spel zit. Dat is je dus goed opgevallen... Ik ben spellen met 18 spelers niet bepaald meer gewend, denk ik, en (zoals ik al heb aangegeven), heb ik nét niet de tijd die ik in het spel zou willen stoppen om ervoor te zorgen dat ik wel dat overzicht voor mezelf kan houden met dit aantal spelers. Ik heb IRL ook ruzie gehad met iemand waardoor mijn brein even minder helder werkt dan ik zou willen. En tja, het is dag 1, natuurlijk ben ik nog een beetje aan het peilen bij iedereen en ben ik blijkbaar voorzichtig geweest met het uitspreken van verdachten, ik weet het namelijk gewoon echt nog niet zo goed? Zoals aangegeven wil ik zodra het weer dag is wel gaan proberen alles weer even voor mezelf op een rijtje te zetten.

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”