Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Mark »

Na een erg lange dag op het eiland. Hebben veel mensen bedacht dat Michelle wel een van de kannibalen moet zijn. Iedereen ging bekijken Hoe we haar gingen lynchen. Tot dat Ida een flare pistool op haar richtte en op haar schoot. iedereen stond verbaast te kijken of er iets zou gaan veranderen bij Michelle. maar het bleef stil.

Sander ging op onderzoek uit en vond een brief bij Michelle. 2 teams met namen van hunzelf. met door Edy een streep er door heen.

Michelle was de Sektariër.
Afbeelding


Na dat jullie iemand hebben gelyncht was het tijd om voor het eerst op het eiland te slapen.


Stem overzicht:
Michelle 7 stemmen : Bert (4) Hugo (10) Renate (13) Belle (14) Bas (15) Ida (16) Ineke (18)
Ida 3 stemmen: Willemijn (3) Wouter (6) Matthijs (11)
Bas 2 stemmen: Lola (9) Sander (12)
Mariska 1 stem: Michelle (2)
Sander 1 stem: Inge (17)
Bert 1 stem: Maaike (8)
Willemijn 1 stem: Mariska (5)

Niet gestemd dus 1 waarschuwing:
Emma

Kannibalen hebben tot vanavond 12 uur op te stemmen de rest van avond rollen tot Zondag 12 uur middag,

Daarnaast heb ik gelezen dat jullie avonden prettiger vinden dus dag 2 eindigt in de avond ;) #spelleiderluistert.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Hugo »

Nou, dat komt niet slecht uit :-)
RIP Michelle!

Even terugkijken naar de stemming, want daar gebeurden last-minute toch wel wat vreemde dingen rondom Sander/Ida en Inge. Ik kom daar later vandaag op terug.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Hugo »

Wel ironisch dat die Sektariër maar steeds als één van de eersten dood blijft gaan, ook IRL... Vervloekte rol XD
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Renate »

We hebben dus wel goed aangevoeld dat Michelle iets te verbergen had.
Hoewel ik er liever een wolf uit gehad had, is de sektarier natuurlijk ook een slechterik.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Lola »

RIP Michelle!

Joe, ik heb van alles te zeggen, maar het gaat me even wat tijd kosten om dat op een rijtje te zetten, dus jullie zullen later een langere post van me zien.

Voor nu wil ik reageren op wat er als laatste in het vorige topic is gezegd: ik zou geen apart topic maken voor Karakters, maar gewoon in de titel van het WvW-topic erbij zetten (+ uitbreidingen). Dat scheelt denk ik als je aan het zoeken bent, maar je hebt nog steeds alles van WvW bij elkaar.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Inge »

@ Geest van Michelle
Ik wil wel even zeggen inderdaad dat ik absoluut niet wilde zeggen dat je het fakete. Ik bedoelde juist dat ik het niet cool vond dat je werd aangevallen op dat je zei dat je een zware avond hebt gehad. Het enige wat ik met het faken bedoelde, is dat ik jou helemaal niet ken en nog nooit met je gespeeld hebt en dus niet kán weten of je het sneaky zou doen zeg maar. Maar ik probeerde het juist voor je op te nemen, dus echt megasorry als ik je je daardoor juist rotter heb laten voelen. :$

Qua lynchslachtoffer is het overigens niet de slechtste uitkomst inderdaad. Ik had in mijn spelerslijstje alle oneven spelers een kleur gegeven en alle even spelers een andere kleur om goed in de gaten te houden wie op wie stemt enzo, maar dat is dan ook niet meer nodig... Lekker overzichtelijk.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Maaike »

So hé wat een chaos vanochtend nog. Ten eerste RIP Michelle, en nogmaals, ik bedoel dit soort dingen niet als een persoonlijke aanval, maar ik probeer aan te geven waarom ik jouw speelstijl vond opvallen en het idee kreeg dat je iets te verbergen had, wat bleek te kloppen - je zegt stemmen niet erg te vinden, maar het hoort bij het spelletje dat we de onze verdenkingen ook onderbouwen natuurlijk. Ik vind het jammer dat je zelf geen kans meer hebt gekregen hier inhoudelijk op te reageren.

Dan nog even over wat er aan het einde van de dag gebeurde:
Matthijs komt zoals gebruikelijk met een ellenlange analyse/samenvatting. Ik kan daar nooit zo superveel mee eerlijk gezegd, Matthijs. Je schrijft zó veel op dat het me een kwartier kost om alles te lezen - en een deel is dan ook weer een samenvatting, dus je lijkt veel te zeggen, maar als je het terugbrengt naar eigen inbreng die niet over nutteloze dingen zoals wat cupido nou wel of niet heeft gedaan is het weer vrij weinig...
Wat ik mis, is dat je zo heel weinig interactie aan gaat met andere spelers. Maar goed, dat is jouw speelstijl en zo ben ik het eigenlijk ook wel van je gewend zo ;)

"Ik ben van mening dat cupido zichzelf heeft gekoppeld" lol, dat is toch geen mening? Het is zo of het is niet zo, en dat weten we niet. Je kunt zeggen dat je dénkt dat cupido misschien wel zichzelf heeft gekoppeld, maar dat is niet hetzelfde als een mening ;) Daarnaast, zoals ik al eerder heb aangegeven, is dit een vrij nutteloze analyse
(Sorry, dit is misschien een beetje muggenziften, maar ik kon het niet laten er wat van te zeggen :P)

Je noemt ook ergens dat ik iets van Sander "kopieer"; eigenlijk waren wij tegelijk een post aan het typen ;)

Verder noem je jezelf een meeloper en heb ik al eerder wat dingen over meelopen voorbij zien komen, maar ik wil even benoemen dat het voor de wolven natuurlijk ook gunstig kan zijn zich zo veel mogelijk buiten de stemming te houden;
hierbij doel ik op de middenmoot van de stemmers, die allemaal niet de tweede stem op iemand die al een stem had hebben uitgebracht (Bert, Mariska, Inge, en ook ikzelf (oeps)). Hiervan heeft Inge haar stem nog gewijzigd waar ze als wolf weinig reden toe gehad zou hebben denk ik, en zij lijkt ook echt op zoek, ik vind haar daarom nog niet echt verdacht. Maar Bert en Mariska ga ik in de gaten houden.
Meelopen door op een burger te stemmen die al stemmen heeft, wordt in mijn ogen pas écht interessant voor een wolf op het moment dat een van zijn medewolven dreigt de meeste stemmen te krijgen...
Via deze redenatie zouden we Bas en Ida morgen in de gaten moeten houden, en ook de spelers die uiteindelijk de stemming richting Michelle hebben getrokken (vooral Hugo, Renate en Belle). Al zou het natuurlijk (helaas) ook zo kunnen zijn dat de wolven er met vrij weinig stemmen doorheen zijn geglipt vandaag.

Ik sluit me bij Inge aan, ik vind Sanders stem erg zwak en Sander stijgt steeds meer op mijn verdachtenlijstje.

Ik zou graag een uitgebreider overzicht uitwerken (zoals Ineke al kort heeft gedaan), maar ik merk dat het spel me nu al veel tijd kost, dus ik weet nog even niet of ik dat ga redden dit weekend.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Wouter »

RIP michelle. Niet een heel slechte uitkomst al was een wolf beter geweest. Mijn Ida theorie was heel zwak moet ik toegeven, maar het was de eerste dag. De ontwikkelingen in het laatste uur voor de lynch stemmen ook mij tot nadenken. Later mijn visie daarop.
Ho ho ho :xmas:

Michelle
Wolvenjong
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 mar 2020, 17:32

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Michelle »

:angel: :angel: :angel:
(spook aan)

Aangezien ik enorm op het eiland aan het dolen was op zoek naar het licht, kon ik die eerst niet vinden. Ik moet toegeven dat ik de rol moeilijk vond.
Dank voor de lieve woorden van jullie. Ik snap dat het niet persoonlijk was, maar in mijn hoofd ging het toch even mis. Dus dank jullie wel.
Nu zie ik het licht en ga ik naar Edy toe.

#succes
(Spook uit)
:angel: :angel: :angel:

Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Emmiee »

Als eerste wil ik me even verontschuldigen voor de afwezigheid. Jullie gingen later in de avond nog lang door met discussieren en vanochtend dacht ik er niet meer aan. Daarmee wil ik ook even duidelijk maken dat ik blijkbaar niet heb gelezen dat dag 1 een dag vervroegd werd en dat was erg slordig. Ik zal vanaf nu daar beter op letten. Als ik dan ook details incorrect zal hebben, kan het komen omdat ik 9 pagina’s aan posts probeerde te lezen in 1 zitting. Ik ga eerst nog even een keer door afgelopen nacht 1 scrollen en ik kom vanavond met een wat meer spel-inhoudelijke post. :S :shrug: :peace:
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”