Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Emmiee
Cupido
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:37

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Emmiee »

Hey guys,

Ik had beloofd vanavond een inhoudelijk berichtje te sturen maar het is half 12 na een heleboel andere dingen en onverwachte plannen die ertussen kwamen, waardoor ik nu niet in staat ben een goed berichtje te sturen. Ik verplaats mijn beloofde bericht naar morgen. :cry: :$
Today me will live in the moment, unless it’s unpleasant, in which case me will eat a cookie.😋

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Sander »

Ik vind het niet erg als mensen mij verdacht vinden. Hoe meer ik verdacht word, hoe groter de kans is dat ik de nacht(en) overleef :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert
Bink
Berichten: 301
Lid geworden op: 14 jul 2019, 11:27

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Bert »

Ik krijg een beetje jeuk van de mensen die zichzelf op de borst kloppen dat ze ‘goed zaten’ met betrekking tot Michelle (te weten: Renate, Ida, Bas). Jullie verdachten haar van kannibalisme, niet van sektariër zijn. Het is de vraag of Michelle zelf überhaupt het gevoel had dat ze iets te verbergen had, dus het is ook de vraag of jullie dat dan doorzien hebben. Ida’s stem was daarbij vooral een stem lijfsbehoud, dat geldt ook voor Bas. Dat gepoch zint me dus niet.
Ik ben het ook totaal niet met Ida eens dat het Mariska, Maaike en Willemijn (en eventueel Lola) in een ander daglicht plaatst. De sektariër is, voor zover ik weet, een solistische rol. Dat Michelle aangevallen dan wel verdedigd werd door andere spelers, heeft in ieder geval niet met de rol van Michelle zelf van doen. De andere dames kunnen net zo goed burgers als kannibalen zijn, er is weinig over te zeggen met betrekking tot Michelle denk ik, of leg eens uit hoe dat volgens jou dan werkt, Ida?

Dat gezeur over niets willen zeggen in de nacht (in dit geval van Renate) snap ik nooit zo. Als je hele rake dingen zegt en kloppende theorieën uit, kan dat JUIST een reden voor de kannibalen zijn om je niet op te peuzelen, omdat men dan direct gaat kijken wat je zoal gezegd/geopperd hebt en jouw verdachten dan extra onder de aandacht gebracht worden. Er is dus niets mis met ’s nachts wat opperen. Zeker nu het na de deadline van de kannibalen is niet. Dus kom eens met wat theorieën, Renate.

Eigenlijk is het wel verdacht stil hier. Ook de mensen die riepen dat ik (te) weinig actief was, zie ik niet. Waar is Hugo (oke, die heeft dag 1 best veel gezegd, maar nu geen theorieën geopperd)? En waar blijft de beloofde inhoudelijke/lange post van Lola?

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Hugo »

Bert schreef:
26 apr 2020, 10:54
Eigenlijk is het wel verdacht stil hier. Ook de mensen die riepen dat ik (te) weinig actief was, zie ik niet. Waar is Hugo (oke, die heeft dag 1 best veel gezegd, maar nu geen theorieën geopperd)? En waar blijft de beloofde inhoudelijke/lange post van Lola?
Ik ben er 22 uur niet, en je mist me gelijk al Bert? Awwwwh <3
In elk geval, hier ben ik.

Qua stemmingsvolgorde heeft Maaike deels gelijk, dat juist het niet-meestemmen Wolvengedrag kan zijn (immers, als je alleen stemt, en een beetje in het midden, gaat er geen burger door jou toedoen uit). Het probleem is natuurlijk dat dat niet bijzonder veel zegt, aangezien we nog met heel veel zijn. De stem van Matthijs op Ida is opvallend, omdat hij daarmee haar weer voorzette in de stand - dit zou een mogelijke bescherming van Bas kunnen zijn geweest. (Let wel, net daarvoor had ik Michelle op twee stemmen gezet, maar Matthijs koos er niet voor om op haar te stemmen. Dat maakt een link Matthijs-Ida veel minder waarschijnlijk.) Sanders stem en gedrag is zeker opvallend, maar ik heb het idee dat Sander ons zoveel mogelijk zand in de ogen aan het strooien is (en Ida daar iets in lijkt te hebben gezien, maar ik vertrouw daar eigenlijk niet zo op). Voorlopig kijk ik vanaf een geïnteresseerde afstand toe hoe dit zich verder ontwikkeld. Het zou kunnen dat de twee samen Wolven zijn en dit briljant uitspelen, maar ik ken Ida niet als iemand die op dag 1 zonder reden op een medewolf stemt (daar hebben wij altijd leuke discussies over ;-) ).

@ Bert
Bert schreef:
25 apr 2020, 14:25
Hugo en Lola vinden mij minder scherp, althans, dat zeggen ze. Echter, wat valt er te weten of te ontdekken op dag 1? En hoeveel daarvan hebben jullie al ontrafeld so far?
Interessante terugkaatsing Bert ;-) Nee, er is niet veel te ontdekken op dag 1. In spel 1 en 3 echter was jij één van de actiefste en agressiefste spelers, ook op dag 1. Je had geloof ik toen al vijf mensen beschuldigd van Wolf zijn. Toen was je, zoals ik eerder aantekende, Wolf, dus heel veel zegt het niet, maar ik vind dit wel een opvallend contrast met toen.

@ Sander
Sander schreef:
26 apr 2020, 08:08
Ik vind het niet erg als mensen mij verdacht vinden. Hoe meer ik verdacht word, hoe groter de kans is dat ik de nacht(en) overleef :mrgreen:
That's it?

@ All
Goed, even recapituleren. Voorlopig staat Inge op mijn vertrouwenslijstje, omdat ze speelt zoals ik haar ken (aantekening is zoals altijd dat Inge me enorm zou kunnen belazeren, maar dat gevoel krijg ik niet uit haar posts). Willemijn lijkt me ook spelen zoals ik haar ken. Ik vertrouw Ineke denk ik ook? Maar dat is bij haar altijd even afwachten.
Ik verdenk Bas nog altijd. Renate vind ik weinig bijdragen, maar ik heb ook het gevoel dat haar misschien iets dwars zit (als dat zo is Renate, deel dat dan alsjeblieft, zodat we er rekening mee kunnen houden). Voorlopig krijg ik bij Lola een beetje de kriebels, maar dat kan ik absoluut niet onderbouwen. Over de rest kan ik nog weinig zeggen.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Hugo »

Emmiee schreef:
25 apr 2020, 23:33
Hey guys,

Ik had beloofd vanavond een inhoudelijk berichtje te sturen maar het is half 12 na een heleboel andere dingen en onverwachte plannen die ertussen kwamen, waardoor ik nu niet in staat ben een goed berichtje te sturen. Ik verplaats mijn beloofde bericht naar morgen. :cry: :$
Dit past wel heel goed bij je nieuwe onderschrift :lol:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Sander »

Hugo schreef:
26 apr 2020, 11:18

@ Sander
Sander schreef:
26 apr 2020, 08:08
Ik vind het niet erg als mensen mij verdacht vinden. Hoe meer ik verdacht word, hoe groter de kans is dat ik de nacht(en) overleef :mrgreen:
That's it?
Yep :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 2: de eerste avond op het eiland

Bericht door Mark »

gesloten
Burger for life :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”