Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Mark »

Ineke schreef:
24 apr 2020, 14:14

@Mark: vindt de actie van de Vos plaats voor of na de actie van de wolven?
@ineke
De 🦊 vind plaats na de wolven hun actie.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Bas »

RIP Edy Nou wie moet ik een tunnelvisie naar gaan hebben :ninja:

Ik zie veel gepraat over de vos en de beer, als er een beer in zit betekent dat dus dat iemand nu weet dat hij/zij naast twee goede mensen zit. Geen idee of we daar wat aan hebben, maar iets wat ik in mijn achterhoofd houd.

Verder vind ik het idee dat Emma Edy heeft opgegeten, niet heel erg hout snijden. Er is natuurlijk een mogelijkheid, maar er zijn meerdere wolven, waardoor het mij onwaarschijnlijk lijkt. Dus dat is niet iets waar ik me echt op ga baseren.

Wat Ineke zegt over het kijken naar wie er naast Edy zit vind ik wel wat interessanter, hoewel dat ook gissen is. Maar aangezien ik verder niemand echt verdacht vindt overkomen denk ik dat daar starten misschien wel verstandig is.
Dus op dit moment zijn Hugo en Michelle mijn verdachten, simpelweg omdat ze naast Edy zaten. (Ja het is zwak, maar wie weet brengt het een discussie op gang.)

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Hugo »

Ineke schreef:
24 apr 2020, 14:14
Wat ik ook even in m’n achterhoofd houd is dat de Berentemmer en de Vos erin kunnen zitten. Edy zat naast Michelle en Hugo… Misschien was Michelle en/of Hugo bang om betrapt te worden?
Uhm.. Hoe zou dat werken? De Berentemmer is één random persoon (ervan uitgaande dat hij erin zit). Hoe helpt het dan één van je buren alvast te vermoorden? Voor hetzelfde geld kom je dan juist naast de Berentemmer te zitten! Dus ik zie absoluut niet hoe dit nu al zou helpen (als er al gegromd is, is het natuurlijk een ander verhaal).
Ineke schreef:
24 apr 2020, 14:14
Hugo gebruikt veel knipogen. Dat kan betekenen dat hij gewoon een vriendelijke jongen is die graag knipoogt. Het kan echter ook zo’n maniakaal zenuwtrekje zijn wat dan weer duidt op kannibalisme. Dit is overigens geen grap. Ik vind knipogen verdacht.
Dit doe ik al mijn hele leven in tekstchats. Dat het je nu pas opvalt is raar. ;-)
Bas schreef:
24 apr 2020, 15:41
Wat Ineke zegt over het kijken naar wie er naast Edy zit vind ik wel wat interessanter, hoewel dat ook gissen is. Maar aangezien ik verder niemand echt verdacht vindt overkomen denk ik dat daar starten misschien wel verstandig is.
Dus op dit moment zijn Hugo en Michelle mijn verdachten, simpelweg omdat ze naast Edy zaten. (Ja het is zwak, maar wie weet brengt het een discussie op gang.)
Ten eerste, zie boven. Ten tweede: waarom ga je zo makkelijk met Ineke mee? Ik ken je als iemand die altijd wel zelf nadenkt of iets dat anderen zeggen logisch is (en dat is dit niet, zie boven). Daarnaast zeg je eerder:
Bas schreef:
24 apr 2020, 15:41
Verder vind ik het idee dat Emma Edy heeft opgegeten, niet heel erg hout snijden. Er is natuurlijk een mogelijkheid, maar er zijn meerdere wolven, waardoor het mij onwaarschijnlijk lijkt. Dus dat is niet iets waar ik me echt op ga baseren.
Hoezo baseer je je dan wel op het feit dat Edy mogelijk naast één van de Wolven zit? In dat geval zijn er toch ook meerdere wolven, waardoor het opeten van één van de buren (let wel, bij een spel met 4 wolven zijn dat maximaal 8 mogelijkheden) toch niet echt logisch is als strategie?

Heel vreemd hoe Ineke dit balletje opgooit, en dat Bas er mee aan de haal wilt gaan. :chinrub:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Sander »

Ineke schreef:
24 apr 2020, 14:14
Nah, er gebeurt inderdaad niet zoveel…

Edy als slachtoffer zou inderdaad een sociale moord kunnen zijn. Ik snap ook Renate haar gedachte over Emma die misschien haar moeder wil vermoorden. Ik hou het in mijn achterhoofd, maar ik vind het niet supersterk. Wat ik ook even in m’n achterhoofd houd is dat de Berentemmer en de Vos erin kunnen zitten. Edy zat naast Michelle en Hugo… Misschien was Michelle en/of Hugo bang om betrapt te worden?
Ik zie dat Hugo dit ook al gezegd heeft, maar volgens mij slaat bovenstaande opmerking nergens op.
Want als je je buren opeet, dan krijg je weer nieuwe buren. De enige manier dat de opmerking van Ineke enigszins nuttig kan zijn, is als er dan meerdere wolven (minstens 3) naast elkaar komen te zitten.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Sander »

Verder moet ik vermelden dat ik momenteel erg druk ben op school (voor de personen die het niet weten: ik werk op een basisschool). Met die nieuwe maatregelen valt er weer een hoop te regelen voor na de meivakantie.

Ik ben blij dat er maar een "simpele en gewone" burger uit is t.o.v. een burger met speciale krachten. Maar we gaan je natuurlijk erg missen Edy ;-)

Het is voor mij alweer een behoorlijke tijd geleden dat ik met karakters gespeeld heb, dus ik ga de rollen nog eens even goed doornemen
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Maaike »

Hugo schreef:
23 apr 2020, 21:26
Ben ik werkelijk de enige die dacht dat Mariska, een ervaren online-WW-ster, niet serieus in zou gaan op of iemand nou 'nacht' zei als verspreking? :huh:
Ik dacht niet per se dat het súperserieus bedoeld was, want de reden die Mariska gebruikte sneed natuurlijk niet heel veel hout, maar het was toch wel meteen wijzen naar iemand, zonder er echt duidelijk bij te vermelden dat het een grapje was. En in andere spellen heb ik het wel zien gebeuren dat andere (misschien wat minder ervaren spelers) uiteindelijk hun stem baseerden op iets dat misschien minder serieus bedoeld was dan het opgevat werd. Volgens mij is Mark nog een keer uit een spel gestemd vanwege "roleplay" uitspraken tussen de discussie door (door ervaren spelers, nota bene). Dus ja, zelfs als het niet serieus bedoeld was, vind ik het wel een gevaarlijke uitspraak om te doen zonder er duidelijk bij te vermelden dat het om een grap ging, en ik snap heel goed dat Willemijn hierover viel.
Renate schreef:
23 apr 2020, 23:21

Wat ook kan, is dat Emma wolf is en haar moeder er gelijk uit gewerkt heeft, zodat ze thuis vrijelijk over het spel kan praten. Emma werkt IRL Edy er vaak snel uit, als ik het goed heb.
En met dat ik dit typ denk ik: ah, nu krijg ik de hele meute vast weer over me heen. Omdat ik gelijk met een beschuldiging kom. En dat mij blijkbaar altijd erg verdacht maakt. Vorige keer heeft me dat ook genekt. Maar ik pas er voor om dan nu alle gedachten maar voortaan voor me te houden. Dan vind ik er ook echt geen zak aan.
Ik moet zeggen Renate, dat die gedachte ook even door mijn hoofd is geschoten. Dus ik zal je er niet op afrekenen ;)

@ Belle, op dag 1 weten we eigenlijk (bijna) allemaal nog niet waar we mee bezig zijn hoor, en al helemaal niet wie de wolven zijn. Geen probleem dat je nu nog geen idee hebt. We proberen vooral de discussie een beetje op gang te brengen, om een beetje te evalueren of iemand zich toevallig al heel erg raar gedraagt. Helaas zijn de meeste spelers hier ervaren, en is de kans dat ze zich op dag 1 opeens grandioos verspreken dus ook vrij klein :S
Ineke schreef:
24 apr 2020, 14:14


Edy als slachtoffer zou inderdaad een sociale moord kunnen zijn. Ik snap ook Renate haar gedachte over Emma die misschien haar moeder wil vermoorden. Ik hou het in mijn achterhoofd, maar ik vind het niet supersterk. Wat ik ook even in m’n achterhoofd houd is dat de Berentemmer en de Vos erin kunnen zitten. Edy zat naast Michelle en Hugo… Misschien was Michelle en/of Hugo bang om betrapt te worden?

Hier had ik zelf nog helemaal niet over nagedacht, maar vind ik wel scherp gevonden van Ineke - al ben ik het met Hugo eens dat dit natuurlijk niet meteen veel oplost, aangezien er meerdere wolven en dus ook veel buren zijn. Wat wel weer interessant kan zijn, is ervoor zorgen dat je als wolven naast elkaar komt te zitten om daarmee het aantal 'buren' dat geen wolf is (en dus mogelijk berentemmer) te verkleinen. Het kan daarom in mijn ogen wel één van de meerdere argumenten zijn om een slachtoffer te kiezen, zeker als er toevallig maar 1 of 2 spelers tussen 2 wolven in zitten.
Ik vind het wel weer heel opvallend hoe makkelijk Bas met Ineke mee gaat zonder echt over haar theorie na te denken....

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Sander »

Hugo schreef:
23 apr 2020, 19:38
@ All

Ga eens wat verdachte dingen zeggen, dan kan ik me zo ergens op baseren 🙃
Ik heb Edy opgegeten, lekker dat ze was!
Zo verdacht genoeg? :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Sander »

Nog een verdachte opmerking: ik heb ergens gelezen dat iemand een link naar de rollen van karakters postte, maar ik kan het nu niet meer vinden (nu mag je beschuldigen van slecht lezen :mrgreen: ). Iemand weet waar het staat? Kan het ook niet vinden van het algemene topic van de rollen van weerwolven.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander
Zieke
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 jul 2019, 18:21

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Sander »

Sander schreef:
24 apr 2020, 17:24
Nog een verdachte opmerking: ik heb ergens gelezen dat iemand een link naar de rollen van karakters postte, maar ik kan het nu niet meer vinden (nu mag je beschuldigen van slecht lezen :mrgreen: ). Iemand weet waar het staat? Kan het ook niet vinden van het algemene topic van de rollen van weerwolven.
Foei, wat lees jij slecht Sander.
(heb het al gevonden...)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Lola »

Hugo schreef:
24 apr 2020, 16:27
Ineke schreef:
24 apr 2020, 14:14
Hugo gebruikt veel knipogen. Dat kan betekenen dat hij gewoon een vriendelijke jongen is die graag knipoogt. Het kan echter ook zo’n maniakaal zenuwtrekje zijn wat dan weer duidt op kannibalisme. Dit is overigens geen grap. Ik vind knipogen verdacht.
Dit doe ik al mijn hele leven in tekstchats. Dat het je nu pas opvalt is raar. ;-)
Dat je het altijd doet, wil niet zeggen dat het niet maniakaal is. :tooth:

Ik zat ook al te denken dat in spel 6 er in de spelerslijst drie van de vier wolven naast elkaar zaten, dus dat zou een slecht spel zijn geweest voor de berentemmer. :lol:

En inderdaad, dat de meesten het ermee eens zijn dat het nergens op slaat om roleplay-shit te gebruiken om je verdenkingen op te baseren, wil helaas niet zeggen dat het nooit gebeurt. Zeker als je niks anders hebt om op af te gaan, kan het misschien verleidelijk zijn. (In het vorige whatsappspel waar ik aan meedeed werden in het begin de verdenkingen alleen maar op roleplay gebaseerd, en dat trok ik echt héél slecht.) Maar laten we er dus voor proberen te waken dat we niet om onzin-redenen op mensen gaan stemmen, en proberen duidelijk te zijn over wat je als grapje bedoelt.

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”