Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Wouter »

AARGH, schipbreuk en meteen een dode. RIP Edy, we gaan op zoek naar de daders!

Veel aanwijzingen heb je niet op een eerste dag, behalve dat de toneelspeler er dus waarschijnlijk in zit (of Mark ons voor de gek houdt natuurlijk. Wat die toneelspeler doet als cupido maakt nog even niet veel uit denk ik, behalve dat we er op kunnen rekenen dat er een stelletje in zal zitten vanaf nu.

Omdat genezer een jager toneelspeler-rollen zijn verwacht ik dat die niet op een 'gewone' manier aan een speler zijn toegekend. Dat is jammer voor ons burgers. Aan de andere kant verwacht ik dat Mark wel een evenwichtig spel gemaakt zal hebben.

Anyway, nog weinig om op te varen. Wat sowieso al moeilijk is met een gezonken schip.
Mark schreef:
23 apr 2020, 14:54
#tijdisraarindezetijd
Prachtige self-referencing hashtag Mark!
Ho ho ho :xmas:

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Mariska »

Rip Edy!

Altijd jammer om een gepassioneerde speler zo snel te verliezen! Ik denkt dat wel veel aan je gehad hadden kunnen hebben. Niet vanwege de rol, maar vooral om het feit dat Edy zo heerlijk hard en gepassioneerd kan spelen. Zo'n terriër die niet loslaat ;-)

Ik word hier lekker als drankbal neergezet, maar in werkelijkheid valt dat wel mee hoor. Voor de mensen die mij niet kennen, ik ben 36 jaar, woonachtig in Apeldoorn en ik slijt mijn dagen als broodcheffin in de supermarkt. Voor mij dus geen quarantaine, maar gewoon keihard doorwerken.

Nu wil ik echt niet overal zout op gaan leggen, maar de volgende uitspraak viel me op:

Michelle schreef:
23 apr 2020, 14:09
Iewlll! Ik vond het echt zo'n naar gezicht hoe Edy erbij lag. Ik moest echt heel hard huilen. Heb de rest van de nacht ook echt niet kunnen slapen hoor!
Ik zou toch denken dat het slachtoffer in de ochtend wordt gevonden. Ik weet niet wat jij doet in de nacht, Michelle, maar ik slaap dan...
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Hugo »

RIP Edy :cry: Onze 'meest ervaren' speler meteen eruit...

Gelukkig leggen een aantal mensen meteen slakken neer om zout op te leggen, dus laat ik daarmee beginnen ;-)
Bert schreef:
23 apr 2020, 13:58
Ik zal me ook eens goed inlezen op de rollen, want ik heb Mark al een paar rollen horen noemen waar ik nog geen spelervaring mee heb.
Ik zie dat Mark de link niet meer heeft geplaatst, dus dat doe ik graag nog even. Hier staan alle rollen (scroll naar beneden voor de uitbreiding Karakters, waar we mee spelen). Let op: Mark heeft genoemd dat hij de Witte Weerwolf gewoon als 'Eenzame Wolf' uit UW zal spelen. Dat wil zeggen dat hij nog altijd alleen wilt winnen, maar niet meer extra slachtoffers kan maken.
Bert schreef:
23 apr 2020, 13:58
Kunnen we uit de flessenpost opmaken dat de Toneelspeler heeft gekozen voor Cupido? Ik dat geval ga ik er vanuit dat Cupido zichzelf als geliefde aangewezen heeft en gaat voor de winst met zijn/haar geliefde.
Je doet er inderdaad goed aan de rollen nogmaals door te nemen Bert ;-) De geliefden vormen geen eigen team, tenzij ze een Wolf/Burger-stelletje zijn.
Michelle schreef:
23 apr 2020, 14:09
Wel echt super naar dat ze burger is en er nu al een burger uit ligt. Dit maakt weer dat we op zoek moeten gaan naar de kannibalen.
Oké, ik weet dat in real life het erg naar zou zijn als er zomaar iemand doodging, maar in dit spel is dat wel een beetje ingecalculeerd ;-) Het feit dat Edy 'slechts' een gewone Burger was, is eigenlijk best een goede uitslag (ze is immers niet de Ziener, of iets dergelijks).
Matthijs schreef:
23 apr 2020, 14:13
Ik ga er daarnaast wel vanuit dat cupido zich aan zichzelf koppelt, gegeven dat Renate niet cupido is ;-) (In de data van vorige spellen is te zien dat alleen Renate zichzelf niet gekoppeld heeft als cupido dus vandaar :p )
n=3, zegt niet zoveel natuurlijk. Ik denk dat Renate als Cupido nog een probleem zal hebben gehad, aangezien Floris niet meedoet! Wie zou ze anders aan Lola moeten koppelen? ;-)
Wouter schreef:
23 apr 2020, 15:13
Omdat genezer een jager toneelspeler-rollen zijn verwacht ik dat die niet op een 'gewone' manier aan een speler zijn toegekend. Dat is jammer voor ons burgers. Aan de andere kant verwacht ik dat Mark wel een evenwichtig spel gemaakt zal hebben.

Anyway, nog weinig om op te varen. Wat sowieso al moeilijk is met een gezonken schip.
Slechte grap :-P
Enneh, het feit dat we met Karakters spelen, betekent dat we ook meer goede rollen hebben om uit te kiezen. Dus dat we zonder Genezer en Jager (hoe classic die rollen ook zijn) inderdaad ook een gebalanceerd spel kunnen hebben. Wat wél interessante info is, is dat de Genezer er (zeer waarschijnlijk) niet als gewone rol in zit (alhoewel online natuurlijk alles kan), en dan dus ook niet een oorzaak kan zijn voor een slachtofferloze nacht. Ik weet niet helemaal of ons dat veel gaat helpen though.

Nah ja, veel gepraat, weinig gezegd. Wel lekker veel reacties al :)
Laatst gewijzigd door Hugo op 23 apr 2020, 17:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oké, dit is uit de hand gelopen. Ik wilde emoji fiksen, zag dat ik er nog eens eentje vergeten was, en toen had hij mijn 'reden voor edit' weggehaald. Nah ja, ik faal.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Willemijn »

RIP Edy.

@Hugo
Dank voor het linkje naar de rollen. Ik had de rol van toneelspeler ook zelf al even opgezocht. Het lijkt er inderdaad op dat de Toneelspeler de rol van Cupido heeft aangenomen. Tenzij de de spelleider onverhoopt geen bericht heeft gekregen van de Toneelspeler en één van de krachten verloren is gegaan, in dit geval dus die van Cupido. Ik acht overigens de kans dat daarvan sprake is geweest niet groot.
Mariska schreef:
23 apr 2020, 16:10

Nu wil ik echt niet overal zout op gaan leggen, maar de volgende uitspraak viel me op:

Michelle schreef:
23 apr 2020, 14:09
Iewlll! Ik vond het echt zo'n naar gezicht hoe Edy erbij lag. Ik moest echt heel hard huilen. Heb de rest van de nacht ook echt niet kunnen slapen hoor!
Ik zou toch denken dat het slachtoffer in de ochtend wordt gevonden. Ik weet niet wat jij doet in de nacht, Michelle, maar ik slaap dan...
@Mariska
Het lijkt erop dat je een eerste voorzichtige aanzet probeert te geven in het vinden van een dader voor de dood van Edy. Alleen: als je de introductie (zie quote hieronder) van Mark goed gelezen had, dan had je daaruit kunnen concluderen dat we allemaal aan het kijken waren (dus ook jij) hoe de Markamaran ten onder ging. Persoonlijk las ik Michelle haar opmerking als een wat komische reactie. Je zegt er weliswaar bij dat je niet overal zout op wil leggen, maar dan toch.
Mark schreef:
23 apr 2020, 13:41

Midden in de zee kijken we met zijn alle hoe de markamaran ten onder ging. Op dat moment begon Michelle te huilen.
Voor dat Michelle in de sloep terecht kwam liep ze langs de keuken.... Waar Edy open op een tafel lag met lichaamsstukken er af
en happen uit haar lichaam. Iemand heeft Edy gegeten.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Lola »

Hugo schreef:
23 apr 2020, 16:22
Matthijs schreef:
23 apr 2020, 14:13
Ik ga er daarnaast wel vanuit dat cupido zich aan zichzelf koppelt, gegeven dat Renate niet cupido is ;-) (In de data van vorige spellen is te zien dat alleen Renate zichzelf niet gekoppeld heeft als cupido dus vandaar :p )
n=3, zegt niet zoveel natuurlijk. Ik denk dat Renate als Cupido nog een probleem zal hebben gehad, aangezien Floris niet meedoet! Wie zou ze anders aan Lola moeten koppelen? ;-)
😂😂😂

En ik hoop toch dat we het er allemaal mee eens zijn dat (naast dat het er gewoon niet zoveel toe doet) het idioot is om theorieën te baseren op het gedrag van vorige cupido's. Er zijn heel veel spelers die nog nooit cupido geweest zijn, en daar kun je dus niks over zeggen. En zelfs mensen die het wel eerder geweest zijn hoeven niet hetzelfde te doen als ze de rol opnieuw krijgen (behalve Renate dan ;) ). Hugo bijvoorbeeld heeft zich vorig spel redelijk in de voet geschoten door zichzelf te koppelen, dus ik denk dat hij de volgende keer wel twee keer nadenkt alvorens zichzelf al dan niet geliefde te maken.
Maar goed, niet echt heel relevant dus dit, maar ik heb ook niet echt iets zinnigers bij te dragen.

Of nog iets semi-zinnigs, nu Willemijns post is verschenen: ik ben het met haar eens dat Michelles opmerking hoogstwaarschijnlijk niet spelinhoudelijk was, en het lijkt me een slecht idee om verdenkingen te baseren op 'roleplay'-uitlatingen.

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Mariska »

Willemijn, je hebt gelijk als je aanneemt dat ik een schuldige wil vinden voor de dood van Edy. Maar dit willen we toch allemaal?

Maar je weet toch ook wat men zegt over aannames? Il geef toe dat ik het verhaaltje van Mark niet goed heb gelezen, even snel in mijn pauze met een broodje in mijn hand, maar ik vind het wel interessant om te zien hoe mensen kunnen gaan ingaan op een grapje.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Willemijn »

Mariska schreef:
23 apr 2020, 17:41
Willemijn, je hebt gelijk als je aanneemt dat ik een schuldige wil vinden voor de dood van Edy. Maar dit willen we toch allemaal?

Maar je weet toch ook wat men zegt over aannames? Il geef toe dat ik het verhaaltje van Mark niet goed heb gelezen, even snel in mijn pauze met een broodje in mijn hand, maar ik vind het wel interessant om te zien hoe mensen kunnen gaan ingaan op een grapje.
@Mariska
Welk grapje bedoel je dan?

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Inge »

Jammer Edy! :cry:
Al is het natuurlijk wel fijn dat de wolven slechts een gewone burger opgegeten hebben..

Ik merk dat ik er nog niet helemaal inzit en eigenlijk ook gewoon nog niet heel veel te zeggen heb. (I guess dat dat op dag 1 nog wel acceptabel is)
Maar goed, ik zal toch wat proberen. Ook maar even beginnen met een duit in het zakje over de toneelspeler (maar dan wel iets nieuws). Ik vind cupido een logische eerste keuze, omdat zowel de genezer als de jager later in het spel waarschijnlijk sterker zijn dan nu. Al is het ook wel heel grappig om in nacht 3 opeens twee mensen verliefd te maken die daar absoluut niet op zitten te wachten. Dus wel een tactische beslissing, niet per se de grappigste/irritantste beslissing.

Verder geen heel spannende overdenkingen. Ik heb de rollen doorgelezen en wat gefilosofeerd over wat bepaalde rollen voor impact zouden hebben in een online spel. Plus ik bedacht dat Titus en zijn dansende beer ( :banana: ) er ofwel niet in zit, ofwel gewoon niet 'naast een wolf' zit.

Enige wat me tot nu toe enigszins opviel:
Bert schreef:
23 apr 2020, 13:58
Zodra ik mijn weg naar het forum (her-/ge)vonden heb, tref ik direct een afgeslachte Edy aan.
Ik vond dit een beetje een vreemde opmerking. Vooral denk ik omdat ik hem las met 'gevonden' en het daardoor voelde als een subtiele indekpoging dat hij 'echt nog niet online was geweest en dus ook geen slachtoffer had kunnen maken'.
Ondertussen heb ik even teruggezocht, en ik zie wel dat Bert in de nacht ook niets gezegd heeft.
Allemaal niet per se verdacht dus, maar gewoon iets wat me opviel.

Oké, dat was het weer voor nu. Morgen kom ik weer aan het eind van de dag online, en dan zijn er vast allemaal boeiende en verdachte dingen gezegd, zodat ik dan ook iets heb om mijn stem op te baseren. :tooth:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Hugo »

Willemijn schreef:
23 apr 2020, 19:02
@Mariska
Welk grapje bedoel je dan?
Mariska bedoelt denk ik dat haar hele opmerking richting Michelle als grapje bedoelt was.

@ Inge

Goed bedacht over de :elephant: (er is geen beer, this will do), had ik zelf nog niet aan gedacht.

@ All

Ga eens wat verdachte dingen zeggen, dan kan ik me zo ergens op baseren 🙃
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Maaike »

Ik vind het wel interessant dat Hugo nu al Mariska's gedachtes kan lezen, blijkbaar :P Ik vond Mariska's bericht namelijk ook heel opvallend en niet echt als grapje overkomen, al zou het kunnen dat ze het wel zo had bedoeld.

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”