Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Mariska »

Wauw jongens, ik wist niet dat ik zo veel los kon maken. Maar geef toe, het heeft gespreksstof opgeleverd.

Maar kom op zeg, ik ben misschien geen superspeler, maar een groentje ben ik ook niet. Waar draait dit spel om? Om reacties uitlokken toch? Op welke manier ik dat doe, dat is mijn pakkie aan, en dit keer deed ik het op deze manier.

Wat heeft het mij opgeleverd? Twee mensen die er behoorlijk op gingen. Willemijn en Maaike. Dat Hugo mijn gedachten en speelstijl kan lezen, tja, daar kan ik niets aan doen. Maar doen jullie niet hetzelfde, door het voor Michelle op te nemen, zonder haar de kans te geven wat te zeggen?

(Als dit nogal warrig overkomt, ik lig al in bed en bedacht me dat ik moest gaan stemmen, omdat ik morgen aan het werk ben. Plus, ik ben dit even op mijn telefoon aan het doen en dat is ook niet superhandig.)

Het verhaal over de berentemmer is interessant, maar op dit moment kan ik daar nog niet heel veel mee.

Ik snap ergens de stem van Michelle op mij wel, immers, ik ben degene die een klein pijltje afvuurde. Weliswaar als grap, maar het is nooit leuk om te zien dat je meteen wordt genoemd. En met zo'n moeilijke stemming als de eerste, moet je ergens op af gaan.

Mijn stem zal daarom ook niet gaan naar Michelle, want ik vind haar op dit moment helemaal niet zo verdacht. Verdachter vind ik degene die er meteen op insprong om haar te verdedigen, en daarom zal mijn stem naar Willemijn gaan.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Mariska »

Ik stem op Willemijn
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Wouter »

Ik was vandaag even met andere dingen bezig - heel veel naar het scherm gekeken en overlegd/vergaderd/onderwijs gegeven. Was de computer daarna even zat, maar bedacht me nu dat het wel tijd is iets in te brengen. Na wat te hebben teruggelezen:

- Het duo Bert-Sander (I know, niet echt een duo) valt op door weinig inhoudelijke posts. Typisch iets dat je doet als je wolf bent, omdat je niet zoveel inhoudelijks kunt bijdragen. Deze van Sander viel me speciaal op:
Sander schreef:
24 apr 2020, 19:20
En terwijl ik op verzenden druk bedenk ik me het volgende: ik denk niet dat Ida slecht is, anders zal ze (is mijn inschatting) nooit als 1e stemmen.
Op wie ik ga stemmen weet ik nog niet, maar in ieder geval niet op Ida
Bijzondere inschatting. Waarom zou je dit zo zeggen? Je kunt misschien juist door als eerste te stemmen proberen te verbergen dat je wolf bent. Meestemmen wordt vaak als slecht gedrag gezien op dit forum. Kan ik over meepraten ... Dus nogmaals, waarom zeg je dit in een stadium van het spel waarin je eigenlijk nog niets weet.

Ik ben ook wel benieuwd naar de achtergrond van deze discussie:
Hugo schreef:
24 apr 2020, 22:07
@ Bert
Bert schreef:Daarnaast vind ik de opmerkingen over het feit dat de weerwolven graag naast elkaar willen komen op de spelerslijst gezien de Berentemmer een goede. Een speler die dat bij uitstek zou kunnen bedenken (behalve degene die hierover begon, te weten Ineke), is Hugo. En laten Hugo en Michelle nu door de dood van Edy naast elkaar gekomen te zijn op de spelerslijst. Het is weinig, dat weet ik zelf ook wel, maar je moet toch wat op dag 1?
Dus ik en Michelle zijn nu samen Wolf? Voelt wel heel makkelijk. Ik ben eigenlijk meer analytisch vermogen van je gewend...
Ik eigenlijk ook wel. Er zijn veel redenen voor een eerste slachtoffer. Hoe je het ook wendt of keert, iets van een sociale wolventheorie geldt wel: je haalt niet iemand er uit die in het vorige spel ook meteen het haasje was (al lag dat bij Bas en Ida anders 😉). Dus van Bert verwacht ik nog wel wat diepzinniger analyses in de rest van het spel. En van mezelf ook.

Ik denk eigenlijk deze keer dat ik op Ida ga stemmen, misschien wel juist omdat Sander haar lijkt te beschermen.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Wouter »

Ik stem op Ida
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Inge »

Goed, het is al lang bedtijd geweest en ik moet eerst nog teruglezen, maar ik had aangegeven vanavond te willen stemmen, dus ga dat toch maar doen. Ik heb gewoon notities gemaakt tijdens het lezen en heb het idee dat hier en daar iemand anders over sommige dingen ook al iets heeft gezegd, dus sorry als dingen dubbel zijn.
Bas schreef:
24 apr 2020, 15:41
Wat Ineke zegt over het kijken naar wie er naast Edy zit vind ik wel wat interessanter, hoewel dat ook gissen is. Maar aangezien ik verder niemand echt verdacht vindt overkomen denk ik dat daar starten misschien wel verstandig is.
Dus op dit moment zijn Hugo en Michelle mijn verdachten, simpelweg omdat ze naast Edy zaten. (Ja het is zwak, maar wie weet brengt het een discussie op gang.)
Voor mijn gevoel ging Bas hier heel snel mee met iemand, zonder er zelf over na te denken. Dat vind ik op zijn minst opmerkelijk, en misschien zelf wel een beetje verdacht.

Ik kon dit niet terugvinden zo gauw, maar iemand had het over dat Emma als wolf niet Edy op zou eten omdat er meerdere wolven zijn etc. Maar in nacht 1 is het meestal nog zo random, dat iemand prima een slachtoffer aan kan dragen, omdat niemand nog iets weet.

Het sociale weerwolvenstukje zou dan misschien duiden op spelers die de afgelopen potjes waar Edy er dan lang inzat ook inzaten. Of zéér sociale wolven die vorige potjes waarin ze niet meespeelden gaan terugzoeken om iemand te kiezen die er lang inzat.

Ik vind de vele korte berichtjes van Sander niet per se verdacht. Ze zijn erg kort op elkaar en dan dus met relatief weinig nadenktijd, en als wolf zou ik denken dat je voor de zekerheid hoe dan ook zorgvuldig je posts wil maken, hoe kort ze ook zijn. Plus met veel korte berichten vestig je automatisch meer aandacht op jezelf ook. Maar hoeft allemaal niets te betekenen natuurlijk.

Nu Bert zijn 'gevonden/hervonden' heeft uitgelegd vind ik het wel logischer. Al had je dat dan beter meteen al uit kunnen leggen :chinrub:
Sander schreef:
24 apr 2020, 19:20
En terwijl ik op verzenden druk bedenk ik me het volgende: ik denk niet dat Ida slecht is, anders zal ze (is mijn inschatting) nooit als 1e stemmen.
Op wie ik ga stemmen weet ik nog niet, maar in ieder geval niet op Ida
Omdat het Ida is, of in het algemeen? Want in het algemeen lijkt me dat absoluut niet waar.
Maaike schreef:
24 apr 2020, 22:01
Michelle schreef:
24 apr 2020, 21:21

Als ik nu versprekingen heb dan spijt me dat, maar ik heb nogal een zware avond achter de rug. Wie dat niet geloven die mogen dat aan Mark vragen. Want die was er bij.
Ik snap dat het je tweede spel is en spannend is, het is ook prima dat je een zware dag had en vandaag even wat minder hebt gepost, maar ik vind het echt heel verdacht dat je jezelf blijkbaar zo hard moet indekken, dat je daar de onpartijdige spelleider bij moet betrekken.
Persoonlijk vind ik dat helemaal niet zo verdacht. Maar ik word er vooral heel naar van dat dit een soort persoonlijke aanval is. Fair: ik heb nog trauma's van het vorige online spel waaraan ik meedeed waarbij het voor mij écht te persoonlijk werd en daardoor ook niet meer leuk. Dus als iemand echt een zware avond gehad heeft, dan vind ik dit nogal hard. En ja, ik snap dat het ook bij het spelletje hoort. Maar ik kan het dan toch niet laten om er een opmerking over te maken. Maar verder heb ik nog nooit met Michelle gespeeld, dus geen idee of ze daar last van heeft e.d. of kan faken. Maar ik vind haar op basis van die post in ieder geval niet verdacht.
Lola schreef:
24 apr 2020, 22:20
Willemijn schreef:
24 apr 2020, 21:36
Hoe zo dat dan Lola? Eerst was je het nog met mij eens, en dus dacht je dat het ook een komische niet spel-inhoudelijke opmerking was. Om vervolgens weer te switchen en te zeggen dat je het toch in eerste instantie niet opvatte als grapje.
Willemijn, ik wil je even vragen om de quotes van mij in jouw post nog eens te lezen. De eerste gaat namelijk over Michelle, en de tweede over Mariska. Dus ik spreek mezelf helemaal niet tegen.
Dus dan heeft Willemijn niet niet heel zorgvuldig gelezen.. Ik vind dat denk ik overkomen als een oprechte leesfout en dan een burger die denkt een verspreking gezien te hebben? Ik bedoel, je kan het ook expres doen als wolf om een burger proberen verdacht te maken ofzo, maar mijn eerste gevoel vond het niet echt verdacht dus.

Dan had ik nog een stukje over dat ik Wouters stem slecht onderbouwd vond met alleen 'Sander lijkt haar te beschermen' en het was op iemand die al een stem had. Maar na nog een keer zorgvuldiger te lezen zie ik dat hij het eerder in zijn post toch al wel een beetje heeft aangekaart. Niet per se als iets wat hij echt verdacht vond, maar zeker wel genoemd. Dus is het toch iets minder verdacht dan ik in eerste instantie dacht.
Maar wat me wel duidelijk wordt hieruit is dat ik écht naar bed moet nu (moet morgen ook weer vroeg op :-( ).

In eerste instantie twijfelde ik dus tussen Wouter en Bas, maar heb het idee dat mijn verdenking richting Wouter misschien niet per se terecht was, dus dan ga ik op Bas stemmen. Dat is dus vanwege zijn snelle meespringen op een niet per se solide theorie van Ineke. Het voelde een beetje als lekker makkelijk om mee te gaan met een theorie van een burger op een andere burger. Maar goed, eigenlijk is het gewoon dag 1 en heb ik geen idee wat ik aan het doen ben.

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Inge »

Ik stem op Bas

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Maaike »

Hoi mijn chrome is aan het crashen maar het is echt te laat om mijn post opnieuw te typen. Ik ga morgen even kijken of er nog iets te redden valt.
Voor nu in het kort: Michelle (/Inge), het is niet bedoeld als persoonlijke aanval, en ik ga ook echt vandaag niet op je stemmen want ik wil je een kans geven meer van jezelf te laten zien. Ik heb juist geprobeerd mijn verdenking zo goed mogelijk uit te leggen, zodat jij ook snapt wat ik bedoel en je er ook iets mee kan, en er op kan reageren. Verder alle begrip hoor als je een slechte dag hebt en dat je dan minder post. Het ging mij om de verdedigende speelstijl en het feit dat je Mark meerdere keren betrekt bij het spel, dat is wat ik opvallend vond, niet zo zeer dat je er vandaag wat minder was.

Ik moet zeggen dat er veel mensen zijn waarbij ik al wat vraagtekens heb (uitgebreidere post die hierover aan het typen was is dus helaas gecrasht), maar ik had eerder al aangegeven dat ik op een minder actieve speler wil stemmen vandaag en ik ben het met Hugo eens dat het zeer zonde is dat Emma en Renate zich eigenlijk nog niet hebben laten zien... Maar ook Bert, toch een ervaren en scherpe speler, heeft nog weinig van zich laten horen, hij heeft zich niet echt in de discussie gemengd, wat ik toch wat meer van hem gewend ben, terwijl hij wél heeft gereageerd vandaag, en ik vind zijn stem op Michelle een beetje makkelijk (hoewel ik Michelle ook niet vertrouw).
Mijn stem vandaag gaat daarom naar Bert.


edit: bij het teruglezen zie ik dat mijn zin van gisteravond laat grammaticaal niet klopt
Laatst gewijzigd door Maaike op 25 apr 2020, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maaike
Sekteleider
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2019, 21:15

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Maaike »

Ik stem op Bert

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Lola »

Tijdens het teruglezen kreeg ik eigenlijk bij zo ongeveer iedereen bedenkingen 😂, maar vooral Bas' post viel me negatief op. Het schijnbaar ondoordacht meegaan in een nogal matige theorie (zoals Inge eigenlijk ook al beschrijft) in combinatie met de stilte die er daarna bij hem valt zint me niet. En net als Maaike stem ik liever op iemand die niet erg actief is.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Lola »

Ik stem op Bas

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”