Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Drink met je billen bloot melk uit een kokosnoot!
Gebruikersavatar
Matthijs
Lijfwacht
Berichten: 622
Lid geworden op: 13 jul 2019, 23:09
Favoriete Weerwolfrol: Genezer

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Matthijs »

Ik wilde het korter maken door minder quotes te gebruiken, maar dat maakte het duidelijk onduidelijker, excuus. 8-|

Gebruikersavatar
Inge
Sekteleider
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:01

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Inge »

Ik stem niet meer op Bas maar op Sander

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Mark »

''Matthijs'' schreef: @Mark: In de regels staat dat de beer gromt "als één van beide buren wolf is". Betekent dit dan dat als deze omringt wordt door wolven, er niet gegromd wordt? Dat zou misschien weer nieuw licht op de situatie werpen, als bijvoorbeeld morgen er wel wordt gegromd.
De beer gromt als er minstens 1 Wolf is tussen de 3 personen.
Burger for life :mrgreen:

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Ineke »

Oke, ik geef de voorkeur aan de deadline in de avond. Ik zit echt in dikke tijdnood en er komen steeds meer posts bij!! :-(

Toch maar lijstje maken… Ik heb het een beetje afgeraffeld, sorry daarvoor!

Lola - Is lekker actief. Ze is niet heel erg uitgesproken over haar verdachten, maar die speelstijl herinner ik me van eerder spellen. Echter komt de stem op Bas wel heel erg uit de lucht vallen. Ik benieuwd naar de bedenkingen die je bij zo ongeveer iedereen zei te krijgen.

Renate - Speelt nog heel erg op de achtergrond. Dat beschouw ik niet als iets positiefs. Ik zou graag meer van haar willen horen.

Willemijn - Er vallen haar dingen op, die mij eigenlijk niet opvallen. Hoewel ik me daardoor niet kan vinden in haar verdenkingen, vind ik het wel typisch Willemijn.

Michelle - Ze legt behoorlijk de nadruk op dat we niets weten. Zo vindt ze dat Bert te snel concludeert dat er een Toneelspeler inzit, zegt ze dat alleen cupido weet wie hij heeft gekoppeld (en dat speculeren dus geen zin heeft), ze zegt dat Renate dit spel als cupido misschien wel anders zou spelen en zichzelf nu wel zou koppelen, en ze zegt dat elk spel om een andere tactiek vraagt en speelstijlen in elk spel anders kunnen zijn. Natuurlijk kan je in dit spel weinig zeker weten, maar juist door de speculatie kom je verder. Alles ideeën daarom neerhalen, vind ik daarom niet positief. En wat betreft de speelstijlen; ik ben van mening dat dat wel degelijk wat zegt. Het feit dat je dit daarom zo benoemd vind ik daarom interessant, omdat ik jouw speelstijl anders vind dan in het vorige spel waarin je goed was. In het vorige spel kwam je met verdenkingen. Nu trek je vooral alles in twijfel en stem je op degene die zich voor het eerst negatief uitsprak jegens jou.

Hugo - Hij knipoogt al iets minder, dus voor nu valt hij me niet negatief op ;-)

Wouter - Ik kan me niet vinden in zijn verdenkingen.

Ida - Ik kan me niet vinden in haar verdenkingen.
Ida schreef:
24 apr 2020, 19:10
Dan de opmerkelijke discussie over Michelle haar post. Het was overduidelijk, dat het eerste deel van haar opmerking over het verhaaltje van Mark ging en wie vielen daarover: Mariska, Willemijn en Maaike deed ook nog een duit in het zakje. De meest opmerkelijke vond ik Willemijn, zij nam het een soort van 'op' voor Michelle. Maaike ook, maar dat zou ze niet gedaan hebben als ze samen met Willemijn èn Michelle in een hollteje zouden zitten. Wat ik wel raar vond aan de post van Michelle is haar burger slachtoffer opmerking, dàt ging wat overdreven, alsof ze wilde omkeren, dat ze het burgeslachoffer in het hol juist jammer vond. en het nu probeerde om te keren.
Waarom is Willemijn verdachter dan Maaike?

Matthijs - Komt met een gigantische post. Ik zit in gigantische tijdnood, dus ik moet ‘m denk ik nog een keer lezen om het allemaal echt goed tot me door te laten dringen. Voor nu valt hij me in ieder geval niet negatief op.

Bas - Speelt nog heel erg op de achtergrond. Dat beschouw ik niet als iets positiefs. Ik zou graag meer van hem willen horen. Een stem uit lijfsbehoud is geen vrijbrief om niet meer met verdenkingen te komen. Dat hij meeloopt met mijn theorie vind ik niet per se verdacht. Ik vind mijn theorie namelijk best prima! Echter is het iets wat ik slechts in mijn achterhoofd hou, omdat ik denk dat niet zoveel mensen dit zouden bedenken (behalve Bert en Hugo misschien). Edy als sociale moord daarom een stuk voor de hand liggender is.

Inge - Is scherp en goed op zoek. Ik vind haar positief overkomen.

Sander - Post veel, maar heel veel inhoudelijks komt er nog niet uit. Zo ken ik Sander op zich wel. De enige inhoudelijke opmerking die hij heeft geplaatst is dat hij denkt dat Ida niet slecht is. Ik vind het raar dat hij op Bas stemt om Ida te redden. Daarmee onthoudt hij zich namelijk van het uiten van verdenkingen.

Maaike - Ze is actief. Verder moet ik haar posts nog beter doorlezen. Ze maakt tot nu toe een neutrale indruk.

Bert - Zijn eerste post vond ik overdreven onschuldig overkomen. Verder heb ik nog geen mening over hem.

Emma - Speelt nog heel erg op de achtergrond. Ik zou graag meer van haar willen horen.

Mariska - Moeilijk te peilen. Ze heeft ook nog niet superveel gezegd. Ik kan me niet vinden in haar verdenking.

Belle - Speelt ook nog heel erg op de achtergrond, maar het is haar eerste spel, dus dat vergeef ik haar. Hopelijk lukt het haar een beetje in het spel te komen! :-)

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Ineke »

Ik stem op Michelle

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Willemijn »

@Mariska
dat is een makkelijk gegeven stem op mij. Met een broodje in je ene hand werp je een balletje op en kijkt wie er toehapt? En omdat ik dat doe, maakt dat mij verdacht en zou ik Michelle verdedigen? De persoon waarover jij zegt haar niet verdacht te vinden (dek je jezelf bij voorbaat al in?), maar het is wel verdacht wanneer ik haar zou beschermen. Iets wat ik volgens mij niet heb gedaan, eerder een aanval op jou inderdaad, zoals Matthijs dat ook verwoord heeft.

Denk je nou werkelijk dat ik als slechterik mij zo meteen zo kwetsbaar zou opstellen? Nee dus.

Ik snap de stemmen op Michelle niet en - wanneer blijkt dat zij toch slecht blijkt te zijn - dan maakt dat mij natuurlijk meteen enorm verdacht. Het is niet anders. Ik speel zoals ik altijd speel, alleen ken jij mijn speelstijl blijkbaar niet zo goed.

En dat Hugo jouw speelstijl zo goed zou begrijpen en ook nog even roept van: ze kunnen toch niet allemaal wolven zijn, huh? Misschien dat hij zich geroepen voelde om de "aanval" op jou wat te temperen?

@Renate
dat jij op Michelle stemt om de redenen die je noemt, daar gaan mijn haren van overeind staan. Wanneer je goed zou zijn, dan zou je veel eerder hebben geredeneerd dat Michelle haar redeneringen onschuldig overkwamen. Dit is een andere Renate die ik lees en ervaar in jouw laatste post.

Het lijkt alsof ik een pleidooi voor Michelle houdt, dat is dus niet de bedoeling. Maar ik denk dus echt niet dat zij slecht is.

@Lola
Je hebt gelijk. Ik heb verkeerd gelezen. Het waren inderdaad reacties op een post van Michelle en Mariska.
Laatst gewijzigd door Willemijn op 25 apr 2020, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Renate »

Hugo, ik wilde ff iets over een Karakter checken. Ik weet dat jij ergens een linkje naar de rollen in Karakters hebt geplaatst maar ik kan dat bericht met linkje niet vinden. Zou het niet handiger zijn om ook de rollen van Karakters bij de algemene rolbeschrijvingen te zetten op dit forum?

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Hugo »

Renate schreef:
25 apr 2020, 11:51
Hugo, ik wilde ff iets over een Karakter checken. Ik weet dat jij ergens een linkje naar de rollen in Karakters hebt geplaatst maar ik kan dat bericht met linkje niet vinden. Zou het niet handiger zijn om ook de rollen van Karakters bij de algemene rolbeschrijvingen te zetten op dit forum?
Renate, daar staan ze ook ;-)
Iets naar beneden scrollen in de Weerwolven van Wakkerdam-rollen. Hier te vinden.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Hugo »

Deadline: Vandaag, 12:00 (over 5 minuten)
Michelle 7× (Bert (4), Hugo (10), Renate (13), Belle (14), Bas (15), Ida (16) en Ineke (18))
Ida 3× (Willemijn (3), Wouter (6) en Matthijs (11))
Bas 2× (Inge (7), Lola (9) en Sander (12))
Sander 1× (Ida (1) en Inge (17))
Mariska 1× (Michelle (2))
Willemijn 1× (Mariska (5))
Bert 1× (Maaike (8))

Nog te stemmen:
Emma
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Op een onbewoond eiland

Bericht door Hugo »

Strikethrough :love:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gesloten

Terug naar “Spel 7 - Op een onbewoond eiland”