Dag 3 - Zwaarte

First contact
Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 3 - Zwaarte

Bericht door Wouter »

Nu even tijd voor een bericht. Gister kwam er een medespeler eten en dan kun je natuurlijk niet tegelijk een post tikken. En vandaag meteen aan het werk gegaan.

There goes Elrike, burger, weinig van gehoord. Tijd voor een nieuwe sociale wolventheorie? Beter op de feiten letten maar.

Allereerst over het idee van meelopen. Ik snap nooit wat er erg aan zou zijn om te stemmen op iemand waarop al eerder is gestemd. Zeker als jezelf ook al wat stemmen te pakken hebt. Iedereen, burger, wolf, alien, etc. wil graag in het spel blijven, tenzij je zeker weet dat je opoffering je team zou helpen. Maar ik denk dat er niemand is die nu al zou kunnen weten dat dat zo zou zijn. Dus wanneer Willemijn zegt:
Willemijn schreef:
13 apr 2020, 10:27
@ Wouter
je schrijft dat je overtuigd was van Jorn zijn slechtheid.
Dat je dan toch eerst stemt op Mark vanwege kwantitatieve redenen en vervolgens (waarschijnlijk
om dezelfde redenen) toch nog wijzigt naar Jorn, komt weinig overtuigend bij mij over waarom je
dan niet meteen op Jorn hebt gestemd. Riekt naar meeloperig en verschuilend gedrag.
vraag ik me af wat er (1) erg aan is en (2) waarom en waarvoor ik me zou verschuilen. Ik ben er open in geweest dat ik eerst op Mark stemde omdat ik Jorn en Mark verdacht, en Hugo al op Mark gestemd had, en later switchte naar Jorn omdat die meer stemmen kreeg. Inderdaad met als belangrijke reden dat ik daarmee mijn eigen lynch zou voorkomen, en dat ik Jorn oprecht verdacht, naar nu blijkt helaas onterecht.

Een opmerking zoals die hierboven vind ik er vooral eentje die blijk geeft van gebrek aan argumenten. Als ik niet beter wist zou die je verdacht maken. Maar ik weet natuurlijk beter...

Dan, wie zijn dan nu verdacht in mijn ogen.

1. Mark, nog altijd. Hij wilde perse aantonen dat hij geen deel van een stelletje was. Dat kan heel goed voor zijn collega-wolven geweest zijn. Als hij onderdeel zou zijn van een burger-wolf stel zouden zijn collega's hem er snel uit willen werken.

2. Edy, daagde Mark uit om op Jorn te stemmen. De reden daarachter kan in bovenstaand liggen: als zij hem verdacht van een deel van een stel te zijn kon ze hem op deze manier checken.

De rest vind ik in elk geval minder verdacht dan deze twee. Willemijn is vrijgepleit. Hugo is Hugo, daar weet je het nooit mee. Ineke is altijd een beetje verdacht in mijn ogen. Van Ida2 weet ik nog te weinig. En bij de anderen heb ik nog geen sterke voor- of tegenargumenten.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 3 - Zwaarte

Bericht door Wouter »

Mark schreef:
14 apr 2020, 15:06
Ik ga op op Wouter nu wel blijven stemmen. en ook niet veranderen hij heeft het te raar gespeeld en vind zijn stemmen raar. wat ik niet vind passen bij hem
Over gebrek aan argumenten gesproken...
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3 - Zwaarte

Bericht door Edy »

@Wouter
Mark, nog altijd. Hij wilde perse aantonen dat hij geen deel van een stelletje was. Dat kan heel goed voor zijn collega-wolven geweest zijn. Als hij onderdeel zou zijn van een burger-wolf stel zouden zijn collega's hem er snel uit willen werken.

2. Edy, daagde Mark uit om op Jorn te stemmen. De reden daarachter kan in bovenstaand liggen: als zij hem verdacht van een deel van een stel te zijn kon ze hem op deze manier checken.
Ten eerste wilde Mark volgens mij vooral aantonen dat hij geen slechterik was. En omdat ik dacht dat hij Jorn een beetje buiten de aandacht wilde houden (gewoon als medewolf, niet perse als stelletje) daagde ik hem uit om zijn eigen huid te redden. Overigens heb ik toen wel gezegd dat ook al was Jorn een wolf, het Mark niet helemaal vrij zou pleiten. En nu Jorn geen wolf blijkt te zijn al helemaal niet natuurlijk. Hoewel, iets van twijfel aan zijn slechtheid is er toch wel ingeslopen bij mij.
Het mag dan misschien niet de meest gebruikelijke actie van mij zijn geweest, maar Ida heeft natuurlijk gelijk als ze zegt dat ik dat als wolf niet zo zou durven. Want je ziet hier het bewijs. Ik ga van helemaal niet verdacht naar redelijk verdacht bij iedereen zo ongeveer!.

Ten tweede Wouter is jouw verdachtmaking van mij nu weer een beetje onzin. Als ik wil checken of Mark een stelletje met Jorn is, kan ik toch ook gewoon Mark eruit stemmen? Dan volgt Jorn vanzelf als ze stelletje zijn.

@Ida.
Ik zeg niet dat alle drie (Ineke, Ida, Hugo) wolf zijn en alle andere niet. Ik zeg alleen dat er waarschijnlijk (in mijn ogen) toch een wolf zit bij deze drie, terwijl ik die daarvoor vooralsnog vertrouwde. En Ineke vind ik van de drie wel de meest aannemelijke die in het hol iets over de inactiviteit van Elrike zou kunnen hebben gezegd en haar als slachtoffer zou kunnen aanwijzen. Iets meer dan Ida en Hugo.
Hugo gaat nu ook opeens op Ineke. Straks word ik beschuldigd van meelopen :(.

Ik denk er nog even over na.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 3 - Zwaarte

Bericht door Djamila »

14-4-2020

Rip Jorn, Rip Elrike.

Ergens niet verrassend, wat betreft Jorn.
Gaat niet bepaald lekker zo.
Helaas heb ik geen tijd om een lange post te maken, daarnaast heb ik nog weinig vertrouwen in de rest van de burgers.

Edy en Wouter vind ik nog steeds het meest verdacht, om eerder genoemde redenen.
Ik denk dat Mark oprecht is en echt onzeker was. Hugo is voor mij op neutraal dankzij scherpe posts, maar gaat >soms< richting verdacht (stemgedrag!)
Zijn verdediging jegens Ineke vind ik dan wel weer sterk en lijkt oprecht over te komen.

@ Hugo
Hoezo is dat selectief? Sinds wanneer halen mensen geen info meer uit hoe er is gestemd?
Lijkt mij best belangrijk… tenzij je dat niet uitmaakt natuurlijk

Ineke maakt lange goede posts, en denkt goed mee
Bas 2.0 weet ik eerlijk gezegd niet… Hij was wel degene die de verdachtmaking op Jorn begon, zoals hij dat ook bevestigde. Dus minnetje voor mij.

Willemijn is nog steeds goed mee aan het zoeken naar mijn mening

Wouter gaat nog steeds niet in op mijn verdenkingmakingen… Weet niet wat ik daar nou van vind :/
1-2tje aan het doen met Edy? Waar heb ik dat eerder gezien…

Ik ga zo stemmen, voor ik het weer vergeet.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 3 - Zwaarte

Bericht door Djamila »

Ik stem op Wouter

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 3 - Zwaarte

Bericht door Willemijn »

Hugo schreef:
13 apr 2020, 11:59

Ineke - Ineke is nieuw in mijn verdachtenlijstje en eigenlijk mijn hoofdverdachte sinds... Een paar uur geloof ik. Ten eerste omdat ik haar aanval van gisteren op mij behoorlijk ondoordacht vindt, en dat is niets voor Ineke. Ze spreekt zichzelf ook nog eens tegen in die post, vergeleken met haar posts van nacht 2 (zie mijn post van vannacht). Gisteren kwam ze ook al met een wat doorgetrokken theorie over triootjes en stelletjes, waar ik eigenlijk verder geen energie aan wil besteden, maar het was wel een wat rare afleiding van de hoofdzaak wat mij betreft. Met dit slachtoffer heb ik een wat nieuw argument: ik zie Ineke wel opperen om Elrike op te eten, aangezien zij één van degenen is die het meeste hamert op Elrikes 'vervelende' speelstijl. Ik weet niet waarom, maar bij dit slachtoffer moest ik meteen aan Ineke denken als Wolf (en ja, dat is niet het sterkste argument, maar het is een optelsom).
@Hugo
Kun jij mij aangeven wáár precies Ineke ín het spel heeft gehamerd op Elrike haar 'vervelende speelstijl'? Want volgens mij haal je moeder en dochter door elkaar. ;)
Naar mijn mening ben ík degene geweest die én op Elrike heeft gestemd, én meerdere malen heeft gezegd dat haar speelstijl lees: amper meedoen) werd gedoogd. Daar kwam - afgezien van een kleine reactie van Djamila, die zei mijn voorkeur om op Elrike te willen stemmen te begrijpen - geen enkele reactie op vanuit allen. Dus ook niet vanuit jouzelf. Dat jij dit argument nu aangrijpt om haar te koppelen als wolf omdat zij Elrike zou kunnen opperen als wolf, vind ik een vergezocht iets.
Je typeert je eigen argument al zelf aan als niet het sterkste, maar ik vraag mij echt af of het überhaupt wel ergens op is gebaseerd.
Het is overigens niet mijn bedoeling Ineke te beschermen, zij is zeer wel in staat om haar eigen mondje te roeren.
Maar ik zou wel graag duidelijkheid willen verkrijgen en zo nodig proberen te voorkomen dat er dit keer'wéér een goede burger eruit wordt geknikkerd.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 3 - Zwaarte

Bericht door Mark »

Ik stem op Wouter
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 3 - Zwaarte

Bericht door Mark »

later betere post van mij, even wat tussen gekomen
Burger for life :mrgreen:

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 3 - Zwaarte

Bericht door Ineke »

Bas schreef: 1. Mark wisselde op het laatste moment waardoor de gelijke stand niet meer tussen Wouter en Mark ging, maar tussen Jorn en Mark.
In dat geval ligt het eraan wat Wouter is, maar als Wouter wolf is, is het zeker een verdachte zet van Mark. Als Wouter geen wolf is, vind ik het een rare stemwisseling, en weet ik niet zo goed of het hem verdachter maakt of niet.
Ik vind het een zeer onlogische gedachte dat Mark en Wouter allebei wolf zijn en de wissel van Mark hem dus verdachter maakt als Wouter wolf blijkt te zijn. Mark en Wouter verdenken elkaar al heel lang en heel sterk.
Hugo schreef: Dus waarom kom je hier nu op terug en is het ineens reteverdacht van mij dat ik dat niet doorhad? En claim je in deze post en passant dat je állang Renates rol door had?
Ik zeg dat ik het een beetje eng vond dat je op Renate de hintende ziener hebt gestemd. Ik zeg nergens dat ik het zelf wel doorhad dat ze aan het hinten was. En omdat ik het zelf niet doorhad, vond ik het niet fair om jou er om te verdenken. Daarom vond ik het enkel ‘een beetje eng’ en iets om in het achterhoofd te houden voor als zoiets nog een keer zou gebeuren bijvoorbeeld. En nu met Jorn gebeurt het nog een keer. Dat vind ik verdacht.
Hugo schreef: Ik repte met geen woord over dat Jorn aan het hinten was (ja, ik had door dat hij hintte, nee, ik had er niet de lijfwacht aan verbonden) omdat niet elke hint het bespreken waard is, en ik eigenlijk mezelf aan heb geleerd om hints van mensen op het schavot, zonder aanvullend bewijs, te negeren. Iedereen zegt maar wat in die positie en dat is echt niet altijd betrouwbaar. Dat jij het verdacht vindt dat ik het niet benoem, kom ik niet helemaal bij met mijn hoofd.
Niet iedereen zegt maar wat als hij gelyncht dreigt te worden. Een wolf zal uiteraard liegen over zijn rol, maar een burger zal wel de waarheid spreken. Voor een burger is het dan inderdaad lastig om dat verschil te onderscheiden. De wolven wisten echter al dat Jorn goed was en dus de waarheid sprak over zijn interessant rol. Daarom vind ik het verdacht dat er na zijn hint ineens een beweging ontstond om niet op Mark maar op Jorn te stemmen, en daarom vind ik jouw wijziging en het negeren van de hint verdacht.
Hugo schreef: Ik heb nergens gezegd dat ik dacht dat Jorn goed zou zijn, dus waarom je me die woorden in de mond legt begrijp ik niet.
Je zei dat je dacht dat Mark misschien eerder wolf is dan Jorn. Dat is hetzelfde als denken dat Jorn misschien eerder goed is dan Mark.

Verder vind ik het ook wel grappig, frustrerend en interessant tegelijk om te lezen hoe er over mij gedacht wordt als wolf :P
Renate schreef: Ik denk nog steeds dat Bas is opgegeten omdat hij zo stil was. Anderzijds: dat zijn er wel meer.
Spelers van wie ik weet dat ze graag de inactieven eruit eten zijn: Marieke en Edy. En ikzelf trouwens ook. Maar ik ben geen wolf.
Een andere goede optie is, dat Bas is opgegeten omdat hij er in het vorige spel tot het eind toe in gezeten heeft. Dat wist ik niet, ik deed toen niet mee. Op zich is dat ook een bekende wolvenkeuze bij het eerste slachtoffer: iemand voor wie het niet zo sneu is dat 'ie er gelijk uitvliegt.
In dat geval zit er onder de wolven minimaal één persoon die ook het vorige spel mee deed. Weet iemand wie er toen meededen?
Maar er wordt nu ook een derde theorie geopperd: dat Bas is opgegeten omdat hij zo'n gehaaide speler is. Mensen die als wolf graag de sterkste spelers er zo snel mogelijk uitwerken, zijn Ineke, Hugo en Wouter. Als deze derde theorie waar is, dan kunnen we in elk geval constateren dat Willemijn geen wolf is. Zij zegt immers hem niet te kennen. Overigens heb ik bij Willemijn überhaupt geen slechte vibes.
Helemaal in het begin van het spel werd ik geclassificeerd als iemand die er als wolf graag de sterkste spelers zo snel mogelijk uithaalt.

Hugo reageerde op Renate haar uitspraak met deze reactie:
Hugo schreef: En ja, ik en Ineke (en Wouter vast ook, lufjoe) zijn spelers die vaak tactisch nadenken over hun slachtoffer (ik hoop dat iedereen dat tot op zekere hoogte doet)
En nu zegt hij dit:
Hugo schreef:
13 apr 2020, 11:59
ik zie Ineke wel opperen om Elrike op te eten, aangezien zij één van degenen is die het meeste hamert op Elrikes 'vervelende' speelstijl. Ik weet niet waarom, maar bij dit slachtoffer moest ik meteen aan Ineke denken als Wolf
Niets dan goeds over de doden natuurlijk, maar Elrike vind ik geen sterke speler en haar lunchen is ook absoluut geen tactische zet, omdat de kans groot is dat ze weer de stemming zou missen (alleen maar positief voor de wolven dus). Dus hoe verhouden deze opmerkingen zich tot elkaar? Overigens heb ik zeker in vergelijking met anderen inderdaad echt niet zo gehamerd op Elrike haar speelstijl.

Mijn gedachten zijn in ieder geval nog niet veel veranderd. Behalve dat ik Edy als wolf in een combinatie met Hugo, Wouter, Bas toch minder waarschijnlijk vind, gezien het feit dat Edy ook door hen wordt verdacht.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 3 - Zwaarte

Bericht door Bas »

@Edy
Edy schreef:Maar, terug naar Hugo, Ineke of Ida. Zij worden nog niet echt verdacht, behalve Ineke en Hugo elkaar een beetje, maar nog niet genoeg om overdag een potentiele kandidaat te worden. En juist daarom is het vreemd dat niet 1 van die drie geen slachtoffer is geworden, en daarom dalen ze wat op mijn vertrouwenslijst.
Volgens mij is Hugo ook al wel door meerdere mensen aangestipt als eventueel verdacht. Van Ineke en Ida kan ik het begrijpen wat je zegt. Maar er is een persoon die door iedereen unaniem vertrouwt wordt, en dat is Willemijn. Volgens jouw eigen redenering zou Willemijn opgegeten moeten worden.. Of zou je moeten gaan twijfelen aan de ziener woorden van Renate.
Al met al vind ik dit er dus op lijken dat je probeert om Hugo, Ineke en Ida juist wat in het spotlicht te zetten, misschien om het van jezelf (en Wouter) af te houden?

Daarbij vind ik het ook opvallend dat je Wouter en Mark in je post totaal niet meer noemt. Omdat je twee keer mis zit ga je nu vorige verdachten volledig negeren? Waarom vind je Wouter en Mark niet meer verdacht.

Ik vind het interessant om te zien dat Wouter juist op dit moment wel een verdenking richting Edy uitspreekt. Waarbij Edy’s verdediging eigenlijk is: Maar dat zou ik als wolf toch niet doen?!?! (geparafraseerd)

Ik vind dat Edy haarzelf heel erg als burger probeert neer te zetten, wat haar in mijn ogen juist verdachter maakt. Dit gekoppeld met het feit dat ze ineens de verdenking op Wouter laat vallen en Wouter haar ineens verdenkt, lijkt het alsof Wouter en Edy samen wolf zijn.

Zie nu dat Ineke nog wat post dus daar even een reactie op:
Ineke schreef:Ik vind het een zeer onlogische gedachte dat Mark en Wouter allebei wolf zijn en de wissel van Mark hem dus verdachter maakt als Wouter wolf blijkt te zijn. Mark en Wouter verdenken elkaar al heel lang en heel sterk.
Het punt is dat Mark, als wolf, de gelijke stand van Wouter naar Jorn verplaatst. Jorn is goed, van Wouter weten we dat nog niet zo goed. Als Wouter wolf is, dan zou een wolf Mark geen gelijke stand tussen Wouter en Mark willen, dat zouden dan twee wolven zijn, dus stemwisseling op Jorn. Als Mark burger is, is hier natuurlijk niks uit te halen, hij kan immers niks weten.
Als Wouter burger is, is er verder ook weinig uit op te maken, omdat het er inderdaad op leek dat zijn stem wisselen naar Jorn hem zou kunnen redden. (Hoewel ik de timing nog steeds raar vind.)

Verder vind ik ook je verdachtmaking van Hugo een beetje vreemd. Ik denk dat iedereen wel door had dat Jorn naar een belangrijke rol hintte. Maar dat is iets wat iedereen kan doen als hij/zij veel stemmen krijgt en is nagenoeg niet te verifiëren. Ik snap wel je argwaan van de wisselingen van de stemmen, hoewel Edy en mijn stem dan meer opvallen dan Hugo zijn stem. Zijn stem was opvallender geweest als jij eerder op Wouter had gestemd. Maar jij kwam laat in de dag aan om je initiële dag 1 verdenking van Jorn (en gedeeltelijk ook dag 2) te switchen naar Wouter.
Ik krijg nu het idee dat, dat misschien een actie was waarvan we Mark beschuldigde op dag 1. Het indekken van jezelf, waarbij je nu makkelijk kan zeggen: Maar ik heb Jorn niet uit het ruim gegooid..

Mijn verdachten zijn nu:
Edy, Wouter en Ineke.
Waarbij ik nu Edy het meest verdacht vind en dus ook op haar ga stemmen nu.
Als ik dan naar de rest van de spelers kijk vind ik zou ik Michelle of Ida als een eventuele vierde wolf eraan toevoegen, maar meer met wegstrepen dan iets anders.

Gesloten

Terug naar “Spel 6 - Ruimtereis”