Dag 3 - Zwaarte

First contact
Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Dag 3 - Zwaarte

Bericht door Lola »

"This is more than anyone can bear, but we will persevere!"
--Half-Life 2: Episode Two (2007)


De moed zakt de astronauten iedere ochtend verder in de schoenen. Ze zijn al twee uitzonderlijk belangrijke crewleden kwijt, maar bovenal een hoop goede vrienden. En ze weten dat hen bij het ontwaken een nieuw verlies wacht...

---------------------------------

Deze ochtend is dat Elrike. Zij was Burger.
Afbeelding


Jullie kunnen op het volgende lynchslachtoffer stemmen tot dinsdag 23:00. Doe dit door dikgedrukt in een apart bericht te zeggen: Ik stem op [Naam].

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3 - Zwaarte

Bericht door Edy »

Poeh, iedereen nog in ruste op deze morgen zo te zien.
RIP Elrike.
Wel een apart slachtoffer. Bij weinig mensen verdacht, omdat ze niet gepeild kon worden (als je niet actief meedoet, weet ook niemand wat ze ervan moeten vinden). Maar dus ook voor de wolven weinig aanwijzing om te vermoeden dat ze een speciale rol zou hebben.
Misschien gewoon wolven die een beetje klaar waren met een inactive speler? Als Renate er nog in zat zou ik haar opnieuw verdenken! :lol: :lol:
En Willemijn komt als 2e naar boven, maar van haar ben ik overtuigd dat ze goed is.
En nu puur op de spelers zelf verdenk ik dan weer niet Michelle, Djamila, Mark en Bas. Gewoon omdat die mij niet zo geinteresseerd lijken om een inactieve speler te elimineren. Ik denk dat die als wolf er liever een gehaaide speler uithalen. En dan had ik dus weer Hugo, Ineke of Ida als slachtoffer verwacht. Wouter en ik zijn natuurlijk ook uiterst gehaaid 8-) 8-) maar Wouter zit zelf een beetje op de verdachtenbank, dus dan is het niet slim hem in de nacht op te eten, en ikzelf zal ook langzamerhand wel wantrouwig aangekeken worden door mijn slechte keuzes, dus ik kan overdag ook wel een mogelijke lynch kandidaat zijn.
Maar, terug naar Hugo, Ineke of Ida. Zij worden nog niet echt verdacht, behalve Ineke en Hugo elkaar een beetje, maar nog niet genoeg om overdag een potentiele kandidaat te worden. En juist daarom is het vreemd dat niet 1 van die drie geen slachtoffer is geworden, en daarom dalen ze wat op mijn vertrouwenslijst.
Hoop dat men dat nog kan volgen.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 3 - Zwaarte

Bericht door Willemijn »

i]Edy wrote: ↑
05 Apr 2020, 15:11
Mark, als je nu op Jorn stemt, dan wil Hugo geloof ik zijn stem wijzigen, en ik wil ook wel op Jorn
stemmen en Ineke vast ook.
Dan kan je je beter van je goeie kant laten zien?[/i]

Stemmingmakerij als je het mij vraagt. Verdacht. En waarom dacht je dat Ineke dat ook vast zou
doen?

Hugo wrote: ↑
05 Apr 2020, 14:14
Ik ga nu maar stemmen. Ik blijf nu bij Mark, ik heb tegen hem de meeste argumenten.
Mocht er een meerderheid zijn voor Jorn, ben ik zeker bereid te wisselen.


Quote uit post van Hugo 11 april 21.40
Ik wisselde van stem om een simpele reden: er moesten nog twee mensen stemmen, en ik zag liever
Jorn eruit vliegen dan Wouter.


ondanks het feit dat je eerder zegt (zie quote 5 april 2020, 14.14) tegen Mark de meeste
argumenten te hebben. Ik vind dat vreemd. Je zegt de meeste argumenten tegen Mark te hebben,
maar ziet vervolgens Jorn er liever eruit vliegen dan Wouter?

Dat jij door had dat Jorn aan het hinten was maar er niets mee deed omdat:

quote ik eigenlijk mezelf aan heb geleerd om hints van mensen op het schavot, zonder aanvullend
bewijs, te negeren. einde quote,

[/i]

maakt voor mij dat jij ook de duidelijke hints van Renate moet hebben opgemerkt. Renate haar hints
zijn door haar al - vóórdat er uberhaupt sprake van was dat zij op het schavot terecht zou komen –
geuit. Dat maakt dat jouw opmerking (zie quote in deze post) naar mijn mening een uitlating die
nergens op slaat.

Quote uit post Hugo 2 april 16.31
Het droop nou ook niet van Renates posts dat ze de Ziener was

Bijzonder blijft dus dat je dus wel door had dat Jorn aan het hinten was, maar niet zag dat Renate
aan het hinten was. Ondanks bovenstaande duidelijke quote uit Renate haar post. En ja, ik had dat
ook niet door. Super stom. Maar daarentegen acht ik jou een een stuk scherper, gedreven en
geroutineerder in dit spel. Ik kon me eerder al en nu nog steeds niet voorstellen dat jij de hints van
Renate niet hebt opgemerkt. Zie post Renate 31 maart 21.45 uur:
overigens heb ik bij Willemijn überhaupt geen slechte vibes.


@ Wouter
je schrijft dat je overtuigd was van Jorn zijn slechtheid.
Dat je dan toch eerst stemt op Mark vanwege kwantitatieve redenen en vervolgens (waarschijnlijk
om dezelfde redenen) toch nog wijzigt naar Jorn, komt weinig overtuigend bij mij over waarom je
dan niet meteen op Jorn hebt gestemd. Riekt naar meeloperig en verschuilend gedrag.

Ik sluit me wat dat betreft aan bij wat Mark heeft gesteld in zijn post van 5 april 19.21. Wat betreft jouw antwoord daarop: zie mijn visie hierboven.
Mark wrote: ↑
05 Apr 2020, 19:00
@wouter

Vind wel makkelijk van jouw je vind Jorn verdachter maar je stemt op mij beetje raar.
Hoezo, er zijn al twee stemmen op mij. Dan is het logisch te stemmen op iemand die ik ook verdacht
vind en al een stem heeft. Als er meer op Jorn gaan doe ik mee. Dat heb ik in die post ook al gezegd.


Mijn verdachten zijn voor nu Edy, Wouter en Hugo, waarbij Hugo de boventoon voert.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 3 - Zwaarte

Bericht door Willemijn »

Oeps: :oops:

En natuurlijk

RIP Elrike

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3 - Zwaarte

Bericht door Edy »

@willemijn
]Edy wrote: ↑
05 Apr 2020, 15:11
Mark, als je nu op Jorn stemt, dan wil Hugo geloof ik zijn stem wijzigen, en ik wil ook wel op Jorn
stemmen en Ineke vast ook.
Dan kan je je beter van je goeie kant laten zien?[/i]

Stemmingmakerij als je het mij vraagt. Verdacht. En waarom dacht je dat Ineke dat ook vast zou
doen?
Tja, iedereen roept dat het stemmingmakerij is. Misschien ook wel, maar dan moet een ieder toch echt zelf bepalen of ze er iets mee doen ja of nee toch? Dus ik zou eerder kijken naar de mensen die ingingen op die stemmingmakerij dan de stemmingmaker zelf.
Maar, hoe dan ook, het was helemaal geen stemmingmakerij, of althans niet zoals ik dat woord opvat.
Ik vond Mark verdacht en ik vond Jorn verdacht. En Wouter ook min of meer, maar dichter naar de min. Ik vond dat Mark teveel Jorn beschermde, dus daarom wilde ik hem uitdagen om dan op Jorn te stemmen. Hij wilde zo graag een manier krijgen om zijn onschuld te bewijzen, dus ik dacht hem er eentje te geven. En omdat het geen zin heeft dat 1 persoon maar op Jorn gaat stemmen gaf ik aan dat het ook een goed idee zou zijn als ook Wouter en Hugo hun stem dan zouden wijzigen (wat ze zelf al aangaven bereid te zijn te doen).
En waarom Ineke dat zou doen? Ineke had de laatste keer ook op Jorn gestemd. Waarom zou ze dat niet weer willen doen?

En even over dat hinten van Jorn. Persoonlijk vind ik het een beetje raar dat achteraf mensen daar nu zo serieus op ingaan. Echt, iedereen die dreigt eruit te vliegen bij de lynch gaat hinten dat ze zo'n belangrijke rol hebben. Dat doen de wolven net zo goed. En voor zover ik het kan zien hint Jorn helemaal niet naar een specifieke rol. Althans ik kan er niets genezends of lijfwachterigs uithalen hoor. Dus ik vind het maar een hele zwakke hint en derhalve ook heel zwak van diegenen die nu achteraf claimen dat ze het of gezien hebben, of anderen het kwalijk nemen dat ze het niet gezien hebben.

maar goed, het is te verwachten dat mensen mij verdacht gaan vinden. Maar het wordt toch echt tijd dat er eens een wolf uitgaat, en dat gebeurt niet als je mij eruit stemt. Er gebeurt ook niets bijzonders, maar een slechterik heb je dan niet te pakken.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3 - Zwaarte

Bericht door Hugo »

RIP Elrike! Interessante keuze van de Wolven, waarover later meer.

@ Willemijn

Ja, ik zie liever iemand eruit gaan die ik verdacht vind dan iemand die ik niet zo verdacht vind. Is dat gek? Volgens mij niet. En er wordt nu gedaan alsof er een wereld van verschil tussen Mark en Jorn zat in mijn hoofd (wat nogal bijzonder is, want volgens mij ben ik de enige die in mijn hoofd kan kijken), terwijl het verschil werkelijk kleiner was dan dat. Ik vond Mark iets verdachter dan Jorn en stemde in eerste instantie op hem, maar toen Jorn meer stemmen kreeg ging ik liever daarin mee dan dat ik een kans liet bestaan dat ze allebei de lynch zouden overleven.

En ja, ik had door dat Jorn aan het hinten was. Hij zei nogal specifiek dat we hem 'gingen missen' (implicerend dat hij een speciale rol heeft). Nogmaals, hints van mensen op het schavot hebben nul waarde in mijn ogen. Dat jij vervolgens een lijn trekt naar de hints van Renate (die veel vager waren dan die van Jorn) kan ik niet helemaal volgen. Dat ik een éénstersudoku kan oplossen, wil toch ook niets zeggen over een andere, driesterrensudoku? Die twee staan los van elkaar. Ik heb de hints van Renate geheel niet gezien, in tegenstelling tot die van Jorn.

@ Edy

Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat je Mark zo uitnodigde op Jorn te stemmen. Het ging gewoon op een gekke manier. Wat het over jou zegt en een mogelijke link met Mark weet ik niet, maar het is hoe dan ook een rare gebeurtenis.

@ All

Ik had volgens mij een lijstje beloofd, dus komt 'ie dan:
Vertrouwen:
Hugo - Ik bedoel, Mr. Perfect is het zeker niet, maar om hem nou te verdenken ;)

Willemijn - Vertrouw ik eigenlijk meer dan mezelf :P

Neutraal
Bas - Bas staat eigenlijk als enige nog op het randje van vertrouwen bij mij, gewoon omdat zijn posts zo niet-Wolvig overkomen. Maar aangezien ik tot nu toe in dit spel er echt dramatisch naast zit, hou ik hem nog even veilig hier.

Djamila - Djamila vond ik eigenlijk een klein beetje verdacht op basis van haar posts, maar aangezien zij goed zat en ik niet... Nou ja. Neutraal dan maar. Doet in elk geval goed zoekend mee, maar lijkt wat te veel te focussen op mensen die in haar ogen 'meelopen', waar ik haar wat selectief in vind.

Michelle - Michelle doet goed mee, en lijkt zich goed vast te bijten in het spel (go Michelle!). Ik ben het natuurlijk niet altijd met haar eens, maar ik krijg geen slechte 'vibes' van haar. Haar verdediging van Mark is volgens mij mogelijk een zwakke plek van haar - laat je niet verblinden door zijn charmes ;)

Wouter - Behalve zijn 'meeloopgedrag' en slechte stemmen (join the club) heb ik oprecht nog niet veel verdachts van hem gezien. En ik ben normaal iemand die hem eigenlijk áltijd verdacht vindt. Nu ik er zo over nadenk maakt hem dat misschien juist wel verdacht... Ik hou het nog even op neutraal.

Ida - Ik heb eigenlijk te weinig van de nieuwe Ida gezien om echt een mening te hebben, en dat vind ik verdacht (als je me volgt). Normaliter valt Ida altijd wel op in haar posts, maar nu lijkt ze er tussendoor te fietsen. Ik hou haar in de gaten.

Edy - Edy is een gehaaide speler, die nu ook wel heel vaak mis grijpt (pot, ketel, I know). Haar actie met betrekking tot Mark gisteren was vreemd. Ze staat nog net boven de rand wat mij betreft (maar eigenlijk met name omdat ik haar eerder nog vertrouwde en ik blijkbaar alles mis heb dit spel, dus ik draai shit ook maar even om).

Verdacht
Mark - Mark blijft verdacht voor mij, al is het minder sterk dan gisteren (wederom, ik had tot nu toe alles mis XD). Ik hoop op een goede post van hem, en dat ik hem dan misschien hier weg kan gaan halen. Maar tegelijkertijd ben ik zijn acties van dag 1 nog niet vergeten, en ook zijn stemwissel van gisteren zet hem niet in een beter licht.

Ineke - Ineke is nieuw in mijn verdachtenlijstje en eigenlijk mijn hoofdverdachte sinds... Een paar uur geloof ik. Ten eerste omdat ik haar aanval van gisteren op mij behoorlijk ondoordacht vindt, en dat is niets voor Ineke. Ze spreekt zichzelf ook nog eens tegen in die post, vergeleken met haar posts van nacht 2 (zie mijn post van vannacht). Gisteren kwam ze ook al met een wat doorgetrokken theorie over triootjes en stelletjes, waar ik eigenlijk verder geen energie aan wil besteden, maar het was wel een wat rare afleiding van de hoofdzaak wat mij betreft. Met dit slachtoffer heb ik een wat nieuw argument: ik zie Ineke wel opperen om Elrike op te eten, aangezien zij één van degenen is die het meeste hamert op Elrikes 'vervelende' speelstijl. Ik weet niet waarom, maar bij dit slachtoffer moest ik meteen aan Ineke denken als Wolf (en ja, dat is niet het sterkste argument, maar het is een optelsom).

Nu niet meteen allemaal meegaan hiermee hè. Gewoon zelf nadenken enzo. Ik zit er namelijk steeds naast in dit spel, mocht je het nog niet gemerkt hebben, dus dit hierboven zal ook wel weer allemaal bullshit zijn :roll: Ik ga er in elk geval nog niet op varen ;)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 3 - Zwaarte

Bericht door Ida »

RIP Elrike
Inderdaad apart slachtoffer.

Hugo vind ik wel een beetje bijzonder, Ik begrijp niet zo goed, waarom hij die stemwissel deed, het lijkt me dat hij Wouter uit de gevaren zone wil houden. Dus dat is verdacht. Vanaf het begin heb ik Hugo min of meer vertrouwt, omdat hij zoekend op mij mij over kwam en om de dingen die hij zei op een bepaalde manier, waarvan ik dacht hij wil niet al te erg opvallen, dus ik plakte er een speciale rol op. Maar als Hugo zegt hints niet zo erg op te pakken, zal hij ook niet zijn speelstijl aanpassen aan een rol. denk ik. dus ik weet het momenteel niet meer met hem.

Mark zijn stemwissel om te bewijzen dat hij geen stelletje is, dat snap ik maar ten dele. Als hij zijn stem wisselt om niet zelf uit het spel te vliegen, dàt kan ik nog snappen, hoewel ik dan weer zou denken, liever een burger dan een genezer. Dus als hij zo 'gewoon' is, dan begrijp ik het maar ten dele. maar ik weet dat niet iedereen voor het collectief speelt. Ik denk dat Mark wel oke is, maar met Mark weet ik dat nooit helemaal zeker.

De stem van Ineke op Wouter zag ik ook niet aankomen, Maar mischen was het wel juist omdat Edy dat zo harop had gezegd. Of Ineke had kennis dat Jorn toch te vertrouwen was. Ik ga haar post nog eens even opzoeken en nalezen.

Als Edy een wolf is, dan is ze de beste wolf ever! Zo opzichtig mensen verleiden om op een burger te stemmen, als wolf zou dat geniaal zijn. Maar ik denk dat Edy dat nooit zou durven. Maar ik ben het niet helemaal met je eens, over wie die stem dan op hun geweten hebben, je schakelt een aantal spelers uit, maar is het niet meestal zo, dat 1 wolf iets roept en de anderen zijn het er vaak mee eens. Dus ik kan nikls met je conclusie.

Zo het er nu bijstaat, gaat mijn stem voor de derde keer nbaar Wouter. Hij wisselt van stem met als argument, dat hij Jorn toch verdacht vind, en in dezelfde post zegt, hij dat hij wisselt uit lijfsbehoud. Zeg dat laatste dan gewoon, dat komt eerlijk over, maar eerst een argument verzinnen en dan toch ook nog maar de ware reden. Het gedraai en een beetje in de schaduw spelen, blijft maar aanhouden. Bovendien weet ik niet waarom Hugo hem zo uit de wind wil houden. Ergens klopt daar iets niet.

Later meer.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 3 - Zwaarte

Bericht door Edy »

Ik mis wel een aantal mensen deze dag!

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 3 - Zwaarte

Bericht door Hugo »

Uhm, ja. Zo wordt het wel lastig een keuze te maken. Ik verwacht een hele lading berichten voor vanavond.

Even nog reageren op Ida:
Ida schreef:
13 apr 2020, 17:21
Hugo vind ik wel een beetje bijzonder, Ik begrijp niet zo goed, waarom hij die stemwissel deed, het lijkt me dat hij Wouter uit de gevaren zone wil houden. Dus dat is verdacht. Vanaf het begin heb ik Hugo min of meer vertrouwt, omdat hij zoekend op mij mij over kwam en om de dingen die hij zei op een bepaalde manier, waarvan ik dacht hij wil niet al te erg opvallen, dus ik plakte er een speciale rol op. Maar als Hugo zegt hints niet zo erg op te pakken, zal hij ook niet zijn speelstijl aanpassen aan een rol. denk ik. dus ik weet het momenteel niet meer met hem.
Ik wilde met name Jorn veroordelen omdat ik hem duidelijk verdachter vond dan Wouter (dus I guess dat er ook een element Wouter beschermen in zat). Ik zie absoluut niet het verband tussen het feit dat ik hints (van mensen op het schavot, mind) niet zo serieus neem en dat ik mijn speelstijl niet zou aanpassen aan de rol? Natuurlijk doe ik dat tot op zekere hoogte, dat is een beetje het hele spel toch? Je rol spelen met de informatie die je wel of niet hebt?
Niet dat ik nu wil zeggen dat ik een superspeciale rol heb, maar het verband tussen die twee gegevens is er volgens mij niet.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 3 - Zwaarte

Bericht door Mark »

hier ben ik dan weer XD.

R.I.P Elrike
denk dat wolven hebben gekozen voor inactief...
ook al is het nu deze dag ook erg rustig :lol:

even lijstje voor mij

1. Mark
2. Djamila
3. Wouter
4. Bas = Burger
5. Hugo
6. Ida = Burger
7. Edy
8. Jorn = Lijfwacht
9. Michelle
10. Willemijn
11. Renate = Ziener
12. Ineke
13. Marieke/Ida 2.0
14. Dani/Bas 2.0
15. Elrike = Burger

nog met 10 spelers wow. en nog geen alien er uit :| :shock:

Vertrouw:
Willemijn.
Neutraal:

Bad:
renate stemmers nog steeds XD


@bas
Bas schreef: Hier dus de vraag aan Mark of hij wist dat de deadline met 24 uur was verschoven?
Ik weet het niet meer, Of ik het al had gelezen. ik denk van wel want anders zou het raar zijn om 3 min van te voren het te veranderen maar door deze vraag kwam ik er ook echt pas achter dat ik op laatste moment deed.......

Ik ga op op Wouter nu wel blijven stemmen. en ook niet veranderen hij heeft het te raar gespeeld en vind zijn stemmen raar. wat ik niet vind passen bij hem
Burger for life :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 6 - Ruimtereis”