Nacht 3

First contact
Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Nacht 3

Bericht door Bas »

Na het teruglezen van dag twee valt mij Edy het meest op in de negatieve zin. Waarbij vooral de post waarin ze tegen Mark zegt dat hij zich van zijn goede kant kan laten zien als hij zijn stem wijzigt. Ik vind dit vreemd omdat Edy in haar post ervoor zegt dat ze zowel Mark, Jorn als Wouter verdenkt.
Waarom zou een stemwijziging van Mark hem dan in een positief licht zetten? Kijkend naar Edy haar verdachten zou Mark immers zijn stem van één wolf naar een andere wijzigen. (Zeker nu blijkt dat Jorn geen wolf is.)

Ik vind ook dat Wouter zich niet echt van een goede kant heeft laten zien op dag 2. Afgezien van het begin van de dag heeft hij zich vrij veel verschuild achter: ‘zijn hachje redden’. Iets wat ik een beetje zwak vind.

Dan even de stemwisseling, er zijn twee mogelijkheden:
1. Mark wisselde op het laatste moment waardoor de gelijke stand niet meer tussen Wouter en Mark ging, maar tussen Jorn en Mark.
In dat geval ligt het eraan wat Wouter is, maar als Wouter wolf is, is het zeker een verdachte zet van Mark. Als Wouter geen wolf is, vind ik het een rare stemwisseling, en weet ik niet zo goed of het hem verdachter maakt of niet.
Als Mark wist dat de deadline met 24 uur verlengd werd dan vind ik dat Mark het op een raar moment doet. Omdat het gelijk stond voor Wouter en Mark. (Al was Ida haar stem pas net binnen.) Als je al jezelf wilt proberen te redden door van stem te veranderen, waarom doe je dat met een nieuwe 24 uur voor de deadline? Ik weet niet goed of ik dit een wanhopige wolvenstreek of een wanhopige burger initiatief moet vinden.

Hier dus de vraag aan Mark of hij wist dat de deadline met 24 uur was verschoven?

Op dit moment zijn mijn verdachten dus:
Edy, Wouter en in mindere mate Mark.
Bij Mark vooral omdat ik me af vraag of hij als wolf zo paniekerig zou spelen. (Dit is niet lullig bedoeld, maar zo’n stemwissel ziet er paniekerig uit.)

De rest is of neutraal of lastig te lezen of Willemijn.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 3

Bericht door Hugo »

Ugh... RIP Jorn.

Nou, in dit tempo hebben de Burgers meer bijgedragen aan de overwinning van de Wolven dan de Wolven zelf.
Mark schreef:
10 apr 2020, 17:09
Sorry Jorn nog keer dat ik heb gewijzigd Hoop voor de mensen dat ze nu wel begrijpen dat ik niet stel ben met jorn, en duidelijk wil laten zien wat ik ben. alleen stom dat daardoor een lijfwacht dood moet.

Mijn stem gaat zeker volgende dag als ik leef naar Iemand van de Renate en jorn stemmers en denk nog steeds wouter.
Uhm, ja. We begrijpen dat. Moest je daarvoor op hem stemmen? Nee, dat blijft raar. "Moeten" is een groot woord in deze; dit pleit je zeker niet vrij namelijk.
Ineke schreef:
11 apr 2020, 13:02
Hugo - Hugo is een hele scherpe speler die in staat is om hints op te pikken. Dat hij niet door had dat Renate hintte naar Ziener vond ik daarom al een beetje eng. Dat hij echter geen woord rept over dat Jorn aan het hinten was en zijn stem zelfs naar hem wijzigt, vind ik ronduit verdacht. En ja, dat Hugo niets met deze informatie doet, vind ik verdachter dan dat andere mensen dat niet doen. Van Hugo verwacht ik namelijk dat hij dit soort dingen zelf opmerkt en dat hij vervolgens iets doet met die informatie. Nu werd het echter volkomen genegeerd. Ondanks dat Djamila nog letterlijk heeft benoemd dat Jorn aan het hinten was:
Dank voor het compliment. Als ik het mij echter goed herinner, had jij ook niet door dat Renate de Ziener was:
Ineke schreef:
02 apr 2020, 14:57
Hugo – Hugo verdacht Renate en Willemijn. Ik vind hem nog steeds wel oprecht overkomen, maar dat hij op Renate heeft gestemd is niet heel positief :P Hugo is degene die de stemming op Renate heeft geopend. Hij merkte Renate haar rare bescherming van Willemijn op, maar verbond daar de verkeerde conclusie aan. Hugo is wel iemand die scherp genoeg is om in een spel door te hebben wie de ziener is. Ik vind het dus wel een beetje eng. Ik merk echter dat ik me wel persoonlijk aangesproken voel door deze opmerking van Renate:
Renate schreef:En iedereen die nu beweert dat de wolven misschien door hadden wat mijn rol was (dus dat het eigenlijk mijn eigen schuld is dat ik er nu uit lig), daar zeg ik tegen: dat had jij dan ook door kunnen hebben.
Dus waarom kom je hier nu op terug en is het ineens reteverdacht van mij dat ik dat niet doorhad? En claim je in deze post en passant dat je állang Renates rol door had?
Ik repte met geen woord over dat Jorn aan het hinten was (ja, ik had door dat hij hintte, nee, ik had er niet de lijfwacht aan verbonden) omdat niet elke hint het bespreken waard is, en ik eigenlijk mezelf aan heb geleerd om hints van mensen op het schavot, zonder aanvullend bewijs, te negeren. Iedereen zegt maar wat in die positie en dat is echt niet altijd betrouwbaar. Dat jij het verdacht vindt dat ik het niet benoem, kom ik niet helemaal bij met mijn hoofd.
Ineke schreef:
11 apr 2020, 13:02
Verder komt Hugo op het einde van dag 2 met een tweetal posts waarin hij eerst oppert dat Mark en Wouter misschien wel samen wolven zijn. Dat is zeer onwaarschijnlijk en een ondoordachte opmerking. Vervolgens komt hij zelf toch ook wel tot die conclusie en zegt hij dat hij het allemaal niet meer weet. Hugo zegt in diezelfde post dat hij denkt dat Mark misschien wel eerder wolf is dan Jorn. Dan wisselt hij zijn stem van Mark naar Jorn… Waarom? Waarom toch je stem van Mark afhalen die je verdenkt, om op Jorn te stemmen van wie je misschien toch wel denkt dat hij goed is? Jorn die nota bene heeft lopen hinten naar een belangrijke rol… Het lijkt er inderdaad op dat Hugo en Wouter samenspelen en dat lijkt me niet bepaald iets goeds.
Aaaah ja, want jij maakt nooit ondoordachte opmerkingen :roll: Ook ik heb mijn minder briljante momenten (ik begin te denken dat dit hele spel zo'n moment is), zeker in mijn korte posts vlak voordat ik ga slapen. Waarom hamer je hier zo op? Waarom is het verdacht dat ik iets zeg en dat later terugneem?
Ik wisselde van stem om een simpele reden: er moesten nog twee mensen stemmen, en ik zag liever Jorn eruit vliegen dan Wouter. Omdat ik Jorn en Mark allebei verdacht vond. Ja, Mark vond ik verdachter, en ik had liever hem eruit gewerkt. Maar de politiek van dit spel werkt helaas niet altijd zoals ik wil, en dan moet ik met een nieuwe situatie dealen. Op dat moment besloot ik om een absolute meerderheid bij Jorn neer te leggen (wat overigens, als Wolf, een heel domme zet is. Tot zover 'buiten de picture' blijven.) Ik heb nergens gezegd dat ik dacht dat Jorn goed zou zijn, dus waarom je me die woorden in de mond legt begrijp ik niet. En nogmaals, hints van mensen op het schavot zijn waardeloos.
Michelle schreef:
11 apr 2020, 14:12
Hugo. Ook ik vond de stemwijziging van Mark naar Jorn opmerkelijk. Je vond Mark verdachter, dus waarom dan die stemwisseling. Dit maakt dat je voor mij ook verdacht bent.
Zie boven.

Ineke stijgt (hoe suf ik het ook vind om te zeggen) op mijn verdachtenlijstje met haar laatste post, waarin ze wel heel erg haar best lijkt te doen om mij verdacht te maken en daarbij een paar denkfouten lijkt te maken (en terug lijkt te komen op haar eerdere bewering Renates claim niet gezien te hebben).

Voor de rest ga ik morgen even kijken en met wat observaties komen.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gesloten

Terug naar “Spel 6 - Ruimtereis”