Nacht 3

First contact
Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Nacht 3

Bericht door Lola »

Zoals jullie weten was ik nogal ziek; het ging erg wisselend (nog steeds een beetje), waardoor ik af en toe wel mijn telefoon gecheckt heb, maar meer lezen dan een paar zinnen ging het grootste deel van de tijd niet. Ik ben heel blij voor je als je nog nooit migraine of andersoortige ernstige hoofdpijn gehad hebt, maar begrijp alsjeblieft dat op één insignificante facebookmelding reageren met een klikje compleet iets anders is dan een heel forum bijlezen, stemmen moeten tellen en daar dan zelf ook nog wat mee moeten doen. Ik baal zelf ook dat het allemaal zo lang geduurd heeft, maar ik ben echt geen soort van functionerend mens als ik last heb van migraine.

Ik kreeg ook mee dat niet iedereen op de hoogte was van de regels omtrent het wijzigen van je stem. Lees even de algemene regels die hier op het forum te vinden zijn als je twijfelt.


Jorn is dood. Hij was de Lijfwacht.
Afbeelding


De deadline voor de aliens is zaterdag 23:00. Voor de overige nachtrollen ligt die op zondag 15:00.

Michelle
Wolvenjong
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 mar 2020, 17:32

Re: Nacht 3

Bericht door Michelle »

Fijn dat het weer nacht is geworden. Dat maakt dat het spel weer door kan, mits er nog mensen zijn die door willen.

Daarnaast wil ik excuus aanbieden dat ik mensen "niet sociaal" heb genoemd. Voor mij kwam dat gewoon zo over. Ja, ik ken jullie niet en had mijn mond erover moeten houden. Ik ben nogal een flapuit en zeg soms dingen eerder dan dat ik erover nadenk of het wel goed is.
Daarbij heb ik geconcludeerd op wat ik las en dat was niet een persoonlijke aanval.

Ahh nu snap ik waarom Jorn er zo op hamerde dat hij de burgers trachtte te beschermen.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 3

Bericht door Mark »

.......

Juist ja. duidelijk
Sorry Jorn nog keer dat ik heb gewijzigd Hoop voor de mensen dat ze nu wel begrijpen dat ik niet stel ben met jorn, en duidelijk wil laten zien wat ik ben. alleen stom dat daardoor een lijfwacht dood moet.

Mijn stem gaat zeker volgende dag als ik leef naar Iemand van de Renate en jorn stemmers en denk nog steeds wouter.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 3

Bericht door Edy »

Potverdorie. Al die tijd wachten, is ie geeneens wolf😟😟
Sorry Jorn. Nou, ik gooi mijn theorieën voorlopig het raam uit.
Dan zullen het wel Ida, Hugo of Ineke zijn. Puur vanuit het oogpunt dat ik die NIET verdacht vind.😲

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 3

Bericht door Ida »

Fijn dat het spel weer doorgaat en dat Lola aan de beterende hand is.
Minder fijn dat Jorn als genezer uit het spel ligt🙁 en dat tijdens de coronacrisis

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Nacht 3

Bericht door Willemijn »

@Lola
Heel fijn om te lezen dat je jezelf weer wat beter voelt en dat we eindelijk weer verder kunnen met het spel.

RIP Jorn :(

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Nacht 3

Bericht door Wouter »

FIjn dat je je weer beter voelt Lola. En balen dat we (mezelf incluis) er naast zitten. Dat wordt een potje zelfreflectie deze nacht. Sorry, Jorn, ik was echt overtuigd van je slechtheid.

Mark blijft bij mij op het slechte lijstje staan. Ik zie geen reden mijn wantrouwen in hem te wijzigen. Ik ging op Jorn toen zich een meerderheid voor hem ging aftekenen, en ik in het spel wilde blijven.

Verder inderdaad maar even nadenken ...
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Nacht 3

Bericht door Bas »

Ik zie dat we weer bezig zijn. In alle eerlijkheid was ik in eerste instantie aan het wachten op de nacht en ben ik het toen een klein beetje vergeten :oops:

Ik zie nu dat ik fout zat met Jorn. Ik ga morgen even teruglezen en kijken wie ik nu dan verdacht vindt. Hoewel ik denk dat Wouter toch wel stijgt op mijn verdachtenlijstje. Wat ik van Mark vind moet ik morgen ook even opnieuw gaan evalueren.

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Nacht 3

Bericht door Ineke »

Fijn dat het spel weer doorgaat :)

Dan ga ik het ook even over een hele andere boeg gooien met mijn verdachten! Hoewel ik Mark echt wel ontzettend verdacht vind spelen, denk ik momenteel niet meer dat hij slecht is. Dat komt met name door wat er tijdens de stemming van de vorige dag gebeurde. Lees daarvoor gerust mijn post van 06 Apr 2020, 20:39 nog eens na ;)

Tijd voor een lijstje!

Hugo - Hugo is een hele scherpe speler die in staat is om hints op te pikken. Dat hij niet door had dat Renate hintte naar Ziener vond ik daarom al een beetje eng. Dat hij echter geen woord rept over dat Jorn aan het hinten was en zijn stem zelfs naar hem wijzigt, vind ik ronduit verdacht. En ja, dat Hugo niets met deze informatie doet, vind ik verdachter dan dat andere mensen dat niet doen. Van Hugo verwacht ik namelijk dat hij dit soort dingen zelf opmerkt en dat hij vervolgens iets doet met die informatie. Nu werd het echter volkomen genegeerd. Ondanks dat Djamila nog letterlijk heeft benoemd dat Jorn aan het hinten was:
Djamila schreef:
Jorn schreef:Ik stem op Wouter


Ik denk dat ik mijn verdenkingen allang duidelijk heb verklaart, maar we gaan het zien. Helaas ben ik voor velen ook een verdachte, maar ja ach, zo gaan die dingen. Al ben ik vrij zeker dat het ruimteschip me gaat missen mocht ik eruit geknikkert worden.

Verder zei iemand dat ik me nogal standvastig probeer te verdedigen, ja correct, aangezien ik geen wolf ben. Tevens toen Renate eruit gegooid werd door jullie, werd haar daarna beticht zich niet voldoende te hebben verdedigd.
Wel een beetje jammer om zo vroeg in de middag al te gaan hinten naar een rol…
Verder komt Hugo op het einde van dag 2 met een tweetal posts waarin hij eerst oppert dat Mark en Wouter misschien wel samen wolven zijn. Dat is zeer onwaarschijnlijk en een ondoordachte opmerking. Vervolgens komt hij zelf toch ook wel tot die conclusie en zegt hij dat hij het allemaal niet meer weet. Hugo zegt in diezelfde post dat hij denkt dat Mark misschien wel eerder wolf is dan Jorn. Dan wisselt hij zijn stem van Mark naar Jorn… Waarom? Waarom toch je stem van Mark afhalen die je verdenkt, om op Jorn te stemmen van wie je misschien toch wel denkt dat hij goed is? Jorn die nota bene heeft lopen hinten naar een belangrijke rol… Het lijkt er inderdaad op dat Hugo en Wouter samenspelen en dat lijkt me niet bepaald iets goeds.

Wouter - Ik verdenk hem nog steeds om eerder genoemde redenen. Een post nadat er werd gehint, geeft Wouter aan dat hij eigenlijk wel liever op Jorn stemt. Ik vind dat een bijzondere timing… Uiteindelijk stemt de meerderheid op Jorn en wijzigt Wouter ook zijn stem naar Jorn. Nu lijkt hij zich te beroepen op lijfsbehoud om zijn stem te verantwoorden. Dat kan ik begrijpen, ware het niet dat Wouter degene was die als eerste opriep om naar Jorn te wijzigen en daarna ook niet meer inhoudelijk heeft gereageerd op het spel.
Wouter schreef: Eeeeeh, ik volg de redenering niet helemaal, maar deels wel. Als je doorredeneert zou Ida (2.0) dan de wolf moeten zijn van het drietal Wouter, Hugo en Ida. Ik denk dat het iets is waar we rekening mee moeten houden. Maar in een eerdere post pleitte ik Ida vrij op basis van de inactiviteit van haar vroegere ik (Marieke bedoel ik daarmee). Geeft bij mij nog te denken, zonder heldere conclusie.
Ik volg je redenering niet helemaal? Waarom zou Ida de wolf zijn van het drietal Wouter, Hugo en Ida?

Bas - Bas vind ik ook oprecht overkomen, maar ook hij stijgt op mijn lijstje. Het lijkt me eerlijk gezegd ook sterk dat alle wolven op Renate hebben gestemd tijdens de eerste stemming. Bas stemde tijdens de eerste dag op Jorn en dat deed hij op de tweede dag weer. De stem op Jorn de vorige dag kwam over als een stem die hij snel eventjes tussendoor plaatste. Dat vind ik niet erg positief. Daarnaast zei Bas ook dat hij niet denkt dat Wouter en Hugo allebei wolven zijn. Dat is iets wat ik betwijfel (of ze zijn stelletje inderdaad...).

Edy - Ik vind Edy oprecht overkomen, maar dat komt misschien wel omdat we dit spel inderdaad het redelijk met elkaar eens zijn. Echter stijgt ze toch ook op mijn lijstje, omdat ook Edy de vorige dag vreemde uitspraken heeft gedaan.
Edy schreef: Maar, dat gezegd hebbende, denk ik dat jij, Jorn en Wouter wolf zijn. En dag 1 probeerde je Wouter min of meer te sparen door niet op hem te stemmen, en nu wordt Wouter mogelijk opgeofferd. En weet je, ik wil best meegaan in Wouter lynchen
Dit is echt een heel ver gezochte gedachte…
Edy schreef: Mark, als je nu op Jorn stemt, dan wil Hugo geloof ik zijn stem wijzigen, en ik wil ook wel op Jorn stemmen en Ineke vast ook. Dan kan je je beter van je goeie kant laten zien?
En dit vind ik ook vreemd. Hugo en Wouter begonnen met het creëren van het idee dat het niet uitmaakt of er op Mark of Jorn zou worden gestemd, waardoor de Mark- en Jorn-stemmers zich hebben verenigd. Nu blijkt dat het wel degelijk had uitgemaakt, omdat Jorn de Bodyguard was. Als iedereen op zijn of haar hoofdverdachte had gestemd, dan had de uitslag er wellicht wel anders uitgezien. Edy daagt Mark uit om ook op Jorn te stemmen om te bewijzen dat hij aan de goede kant staat. Ik vind het een behoorlijk manipulatieve zet. Mark wijzigt vervolgens zijn stem, maar volgens overweegt zo’n beetje niemand de implicaties van die stemwijziging, terwijl die stemwijziging het een stuk onwaarschijnlijker maakte dat Jorn en Mark allebei slecht zouden zijn. Edy zegt volgens dat ze zich aan haar woord houdt en wijzigt haar stem naar Jorn. Ik vraag me echter af waarom die stemwijziging Mark betrouwbaarder maakt dan Jorn?

Elrike - Elrike is helaas weer verdwenen. Ik vind het moeilijk om iets over haar te zeggen, vanwege haar ‘speelstijl’. In ieder geval vind ik het niet positief dat ze zonder dat ze bijgelezen had tijdens de eerste stemming op Renate stemde en daarmee voor een vrij zekere meerderheid in stemmen op Renate zorgde.

Ida - Ik heb nog niet echt een duidelijke mening over nieuwe Ida. Haar eerst post vond ik verdacht, omdat ze Elrike in een en dezelfde post verdacht en vertrouwde. Daarnaast kreeg ik het gevoel dat ze voorzichtig van haar oude verdachte (Wouter) afstapte om Mark en Jorn te gaan verdenken. Haar post met verdachten is duidelijk, maar niet super uitgesproken. Vervolgens stemt ze echter wel op Wouter.

Michelle - Michelle gaf aan dat ze op Jorn heeft gestemd omdat ze hem ‘’na nacht 1 en dag 1 verdacht na Renate’’. Vervolgens wordt Michelle beticht van meeloperij en dat ontkent ze dan. Ik heb echter even teruggelezen en Michelle heeft Jorn eerder nergens genoemd als verdachte. Een groot deel van haar posts bestaan uit het verdedigen van Mark. De eerste dag vond ik Michelle inhoudelijk sterker dan de tweede dag. Zelf geeft ze aan dat ze moeite heeft het overzicht te bewaren. Op dit moment geloof ik die verklaring, omdat ik het idee heb dat ze wel oprecht haar best doet, maar ik ben wel benieuwd wie op dit moment je verdachten zijn :)

Mark - Ik vind Mark ontzettend verdacht spelen, maar ik vind andere mensen verdachter.

Djamila - Het kost me soms wat moeite om te volgen wat ze denkt, maar ik vind het voor haar pleiten dat ze Jorn verdedigde. Daarnaast kan ik me goed vinden in haar laatste post met verdachten.

Willemijn - Is goed

Michelle
Wolvenjong
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 mar 2020, 17:32

Re: Nacht 3

Bericht door Michelle »

Ik moet zeggen dat ik het ook over een andere boeg ga gooien. Tot nu toe verdenk ik steeds de goede mensen. Dat ik ze er dan ook uit stem is misschien voor sommige verdachter. Helaas ben ik nog niet goed in het ontdekken van sommige hint, waardoor ik ze mis en ze verkeerd interpreteer.

Ook ik kom maar met een lijstje. Ook al zijn de meeste conclusies al eerder genoemd.

Hugo. Ook ik vond de stemwijziging van Mark naar Jorn opmerkelijk. Je vond Mark verdachter, dus waarom dan die stemwisseling. Dit maakt dat je voor mij ook verdacht bent.

Edy. Ik vond het raar dat je Mark opriep om op Jorn te stemmen. Alleen maar om te bewijzen dat Mark en Jorn geen stel zijn of niet allebei slecht. Mark kan alsnog slecht zijn. Of wilde je gewoon Jorn eruit hebben, omdat je dacht dat hij goed was.

Wouter, wisselde ook van stem. Dit kon zijn om zijn eigen hachje te redden of omdat hij ook wist dat Jorn goed was. En door mee te doen met de rest kan je het niet per se verdacht vinden. Terwijl ik dat juist wel verdachter vind.

Ida2.0. hmm. Hierbij heb ik nog niet zo heel goed een idee.

Ineke. Ik vind je heel analytisch en erg sterke argumenten hebben. Ik kan het ook erg in jouw argumenten vinden. Dit maakt je nog niet goed of juist slecht. ook bij jou heb ik nog geen duidelijkheid.

Mark. Heeft bij de eerste stemming vreemde dingen gedaan door te wachten op een stem van Elrike, die niet zo van belang was. Hij wilde Renate er niet uit hebben en toch stemde hij op iemand die nog geen stemmen had. Daardoor hield ie zich buiten de stemming. Bij de laatste stemming wilde hij zich bewijzen ten koste van Jorn. Het kan idd zijn dat je nu goed bent omdat Edy het vroeg. Aan de andere kant had je ook je stem niet kunnen wijzigen en ieder in zijn eigen theorieën laten zitten. Van Mark weet ik het niet zo goed. Hij neigt naar de positieve kant toe te buigen.

Bas 2.0. de eerste nacht heeft heel lang geduurd omdat Dani eruit ging en haar rol overgenomen moest worden . Hierdoor vond ik um wel een beetje verdacht, maar wilde niet gelijk op hem stemmen. Plus Renate kwam voor mij verdachter over. Nu bij macht 3 vind ik het lastig te zeggen of hij goed of slecht is.

Elrike. Ze heeft erg weinig van haar laten horen. Dat maakt dat ze moeilijk te peilen is. De laatste stemming heeft ze gemist. Daardoor denk ik niet dat ze slecht is. Anders zou je een deadline niet missen. Tenzij er in haar privé leven dingen spelen waardoor ze niet kon stemmen. Maar dat ze dan tot nu toe niks heeft laten weten, is natuurlijk niet leuk voor het spel.

Willemijn is goed. Dat was na dag 1 heel duidelijk.

Djamila. Ook van haar krijg ik geen hoogte. Ze komt wel met lange teksten, maar echt veel schrijft ze niet.

Verder hoop ik dat ik iedereen heb genoemd.

Gesloten

Terug naar “Spel 6 - Ruimtereis”