Dag 2 - Duisternis

First contact
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Hugo »

Ik krijg hier een heel rare smaak van in mijn mond. Geen idee wat ik hier nou weer van moet vinden. Ga er nog over nadenken of ik nog wel wil wisselen. Het voelt een beetje alsof de wolven Mark en Wouter ineens bedacht hebben dat Jorn er wel uit kan. Ofzo. I dunno.

Dit bericht was nutteloos, morgen meer :mrgreen:
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Edy »

Waarom nou weer Hugo? :o Bij meerdere mensen, inclusief jezelf, waren zowel Mark als Jorn verdacht. Mark doet zijn uiterste best om te bewijzen dat hij goed is, en daarom vroeg ik hem van stem te veranderen naar Jorn. Weet je meteen of de theorie van Ineke klopt :lol: :lol:
Dat Wouter van stem verandert is natuurlijk logisch. Hij wil ook zijn eigen hachje redden.
Dus volgens mij is de enige die tot nu toe van stem is veranderd Mark. En het zegt nog niet 100% dat Mark dan goed is, maar ik begrijp hem wel. Anders gaat hij er zeker uit.

Ik denk dat Jorn ook wolf is, dus wat mij betreft is dit niet zo'n vreemde stap. Je weet toch iets meer dan. Jouw plotselinge twijfel begrijp ik daarom niet zo goed.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Edy »

Waar is Ineke gebleven trouwens? Het is dat de deadline verschoven is, anders was ze helemaal te laat? Of heeft ze het toch gezien en haar post maar even opgeschoven? Ineke....joehoe!! (Of is dat weer te ongeduldig mensen? :oops: )

Michelle
Wolvenjong
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 mar 2020, 17:32

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Michelle »

Ik ben even alles aan het terug lezen en reageer gelijk op de dingen die ik opmerkelijk vind. Dus hier komt ie dan! :geek:

Ida schreef:
03 apr 2020, 19:32
Jorn doet ook vreemd, hij speelt een beetje als de eerste keer dat ik met hem speelde, toen was hij wolf. maar mischien speel je altijd wel enigszins weifelend, dus een beetje voordeel van de twijfel, voorlopig.
Jorn is er na 1 dag uitgegaan. Ida, hoe kun je dan al zijn manier van wolf zijn herkennen? Dat lijkt me een beetje een argument wat nergens op gebaseerd is.

Jorn schreef:
03 apr 2020, 21:19
Ah dus feitelijk zijn we nu Marieke verloren. Maar we weten natuurlijk ook niet wat haar rol was, heeft iemand dingen meegekregen over Marieke?
Dit vind ik een opmerkelijk stukje. Ja we zijn de persoon Marieke verloren, maar zeker niet haar rol. Dit gebeurde ook met Bas die de rol van Dani over nam. Hier schreef je niks over dag Dani weg was incl. haar rol, waarom dan nu ineens wel bij Marieke? Daarnaast schrijft Mark nog een lijstje waarop je duidelijk kan zien dat Ida de rol van Marieke overneemt.
Jorn schreef:
03 apr 2020, 22:53
Willemijn schreef:
03 apr 2020, 22:23
RIP Ida.

Maar fijn dat je de rol van Marieke kon overnemen.
Jorn schreef:
03 apr 2020, 21:19
Ah dus feitelijk zijn we nu Marieke verloren. Maar we weten natuurlijk ook niet wat haar rol was, heeft iemand dingen meegekregen over Marieke?

Uh Jorn, Ida2 heeft haar rol overgenomen, dus Marieke (lees: Ida2 nu) haar rol zit er gewoon nog in. Het slachtoffer was Ida. Beetje gekke opmerking van je vind ik. Want feitelijk zijn we namelijk Ida verloren en haar rol was burger. Ida2 neemt de rol van Marieke over.
Ja dat is dus exact wat ik bedoel, Ida heeft de rol van Marieke geerfd, Ida was burger maar kan nu dus wat anders zijn. Ik bedoelde te vragen of iemand iets heeft opgemerkt in wat Marieke gepost heeft of iets dergelijks. Ik ga zo zelf maar even alles weer terugkijken om te zien of ik iets kan vissen uit wat ze gepost heeft, zodat we misschien een hint kunnen vinden welke rol Ida nu beheert.
Gek, dat je nu ineens jezelf enorm verdedigd, als je dit echt zo dacht. Waarom heb je dit dan niet gelijk zo verwoord? Want je bent redelijk goed in jezelf verwoorden. Nu verdraai je je eigen woorden.

Wouter schreef:
03 apr 2020, 23:50
Het enige dat ik denk is dat ze geen wolf is. Als marieke wel wolf was geweest, en niet actief was het lastig geweest een slachtoffer aan te wijzen. Het is een hypothese natuurlijk, geen zekerheid, maar mijn verdenking gaat in eerste instantie niet naar haar uit.
Oké, hier zeg je dus dat Marieke niet actief is in het weerwolvenhol. Wat ik bijzonder vind als je zelf geen wolf bent. Je kunt namelijk, alleen als je zelf wolf bent, weten of Marieke ook in het weerwolvenhol actief is. Daarnaast zeg je dat als iemand niet actief is in een weerwolvenhol je geen slachtoffers kan kiezen. Dat kan zeker wel, want anders zou de stemming van dag 1 ook niet hebben gekund zonder haar stem. Ook al was haar stem niet doorslaggevend. Je zegt daarna nog dat je niet zeker hiervan bent, waarom zou je als je ergens niet zeker van bent dit melden?

Ineke schreef:
04 apr 2020, 16:39
Waarom mag Ida ineens ook meedoen met mijn theorie? Dat zal ik ook uitleggen! Oude Ida verdacht Wouter. Nieuwe Ida zegt nog steeds oude Wouter te verdenken, maar vindt nu ook Jorn en Mark verdacht. Als Ida nu samen met Wouter wolf is, moet ze Wouter natuurlijk nog wel als verdachte noemen, want anders valt het op dat ze in haar burger-rol Wouter wel verdacht en ze dat nu ineens niet meer doet. Ida schaart Hugo en Edy onder de goeden. Verder geeft Wouter Ida en plus. Jorn geeft Ida een min. En Mark geeft Ida een plus.
Hier ben ik het volledig mee eens. Ida gaat nu inderdaad vol op Jorn en Mark, terwijl ze eerst nog Wouter zo verdacht.

Edy schreef:
04 apr 2020, 17:02
Ik zal nog even toelichten waarom Mark op mijn verdachtenlijst is gestegen: Mark zegt met name in dag 1 echt niets inhoudelijks. Hij maakt prachtige lijstjes, getuigt zijn begrip voor Willemijn en geeft Elrike op haar kop dat ze te weinig online is en ook niets inhoudelijks post (pot verwijt de ketel :lol: ).
Mark heeft laten weten dat hij op dag 1 zich heel kut voelde. Zijn gedachtes zaten heel ergens anders, ik was bij hem en daardoor weet ik dat hij zich niet op het spel kon concentreren. Dan ga je ook geen inhoudelijke dingen zeggen, want je hoofd staat er dan totaal niet naar.
Waarom ik op dit stuk Mark verdedig, omdat ik vind dat het op niks is gebaseerd.

Edy schreef:
04 apr 2020, 17:02
Elrike weet ik werkelijk nooit. Die post weinig, maakt zich altijd super verdacht door random te stemmen lijkt het, en dan blijkt ze toch goed te zijn.
Waarom verdenk je Mark wel, na zijn niet inhoudelijke post en Elrike niet? Als ze precies hetzelfde doet?

Bas schreef:
04 apr 2020, 22:39
Oké terug kijkend naar de stemming ga ik er niet vanuit dat Jorn en Wouter samen wolf zijn. Daarbij komt ook dat ik niet denk dat Hugo en Wouter samen wolf zouden zijn. Ik ga er niet vanuit dat twee wolven allebei aan het begin van de dag 1 op één persoon stemmen.
In mijn ogen lijkt dit me heel makkelijk gezegd. Waarom zou je als wolven niet op 1 persoon kunnen stemmen. Er gingen al een aantal verdenkingen uit naar Renate. Als wolven-zijnde lijkt me dat je dan meegaat met de meeste om zo jezelf niet verdacht gemaken. Misschien hebben de wolven dit juist gedaan om deze theorie het spel in te krijgen.

Bas schreef:
04 apr 2020, 22:39
Dan de stemmen van Michelle en Elrike.
Michelle haar stem is interessant om naar te kijken aangezien zij op dat moment Renate weer in de meerderheid brengt. Haar redenen lijken een beetje meelopend met Edy, maar ik krijg verder weinig hoogte van haar op dag 1.
Vanaf nacht 1 vond ik Renate al verdacht. Ik heb de stemmen niet geteld en wist dat er nog een aantal moesten stemmen. Daarom heb ik gewoon mijn eerste gevoel gevolgd. Dat doe uiteindelijk niet klopt, dat wijt ik aan dat ik jullie allemaal nog niet ken en dit spel nog niet eerder op deze manier heb gespeeld.

Bas schreef:
04 apr 2020, 22:39
Michelle vind ik ook wat negatiever, hoewel ik haar op dit moment het voordeel wil geven dat ze nieuw is en het nogal overweldigend kan zijn soms. Ik vind het wel raar dat ze Mark vertrouwt, omdat hij al vaker wolf is geweest. Ik ga ervan uit dat Lola gewoon totaal willekeurig de rollen heeft gegeven en Mark dus evenveel kans heeft om wolf te zijn.
Ik dacht dat de rollen gewoon op gevoel zouden worden toegekend en niet random. Daarom ging er in mijn hoofd dat Lola miss wel expres Mark geen wolven-rol zou geven, omdat hij dat al zo vaak is. Als Lola echt alles random heeft gedaan, tjah dan zal ik het nog moeten zien verder.

Hugo schreef:
04 apr 2020, 23:24
@ Michelle
Michelle schreef:
04 apr 2020, 18:08
Ik vind het nu heel gemakkelijk om ineens op Mark te zitten, omdat hij nog niet veel inhoudelijks zegt. Terwijl Elrike dat tot nu toe ook niet veel had gedaan. Voor mij is Mark sowieso niet verdacht, omdat ik er in geloof dat ze niet nog een keer hem de wolven-rol geven.

Mark heeft echter wel gekke dingen gedaan rondom de stemming van gisteren, of ben je het daar niet mee eens?
De rollen worden trouwens altijd 100% random verdeeld; Marks voorgaande rollen zeggen echt niets over wat hij nu is. Overigens is hij hier (op dit forum) slechts één keer Wolf geweest (spel 5, hij is verder Burger, Burger, spelleider, Zieke en Crimineel geweest).
Ja, Mark heeft gekke dingen gedaan rondom de stemming. Misschien had Mark iets eerder moeten aangeven dat hij Renate goed vond. Maar waarom zou hij zich zo kwetsbaar opstellen als hij wolf blijkt te zijn. Dat lijkt me dan geen slimme actie van een wolf.
Elrike gedroeg zich ook vreemd. Door niet te lezen en wel te stemmen op Renate met de doorslaggevende stem. Elrike vind ik sowieso al een speler die niet veel zegt. Datzelfde geld ook voor Djamila.

Willemijn schreef:
05 apr 2020, 11:49
Wat naar voren wordt gebracht met betrekking tot de verdachtmakingen richting Mark klinkt allemaal geloofwaardig, alleen: ik vraag me echt af of Mark - als aliën zijnde - zich zo kwetsbaar opgesteld zou hebben tijdens een lynch, en zeker dan nog op zo'n moment. Dat lijk mij dat je zoiets niet doet. Want Mark had kunnen weten dat hij zich daarmee in de kijker speelde.
Misschien dat het feit dat Mark aangeeft zich niet goed te voelen, meespeelt in zijn "niet zo handig" gegeven stem?
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Ineke »

Edy schreef:
06 apr 2020, 09:02
Waar is Ineke gebleven trouwens? Het is dat de deadline verschoven is, anders was ze helemaal te laat? Of heeft ze het toch gezien en haar post maar even opgeschoven? Ineke....joehoe!! (Of is dat weer te ongeduldig mensen? :oops: )
Haha ik ben jullie niet vergeten hoor! Ik heb gisteren heerlijk van de zon genoten, waardoor ik in de avond ineens nog best wel wat moest doen. En toen wilde ik gaan bijlezen en stemmen en kwam ik erachter dat de site het niet meer deed. Toen heb ik Lola geappt, dus wist ik inderdaad dat de deadline verplaatst was. En nu ben ik aan het werk en probeer ik tussendoor alvast bij te lezen, maar dat schiet nog niet zo op. Ik wil wel bijgelezen zijn voordat ik stem, dus nog even geduld :)

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Ida »

Elrike, volgens mij heb jij nog niet gestemd...

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Edy »

Laat ik nou ook eens een poging tot lijstje doen:

Aantal stemmen:
Jorn 5 (Michelle, Bas, Mark, Edy, Wouter)
Wouter 3 (Jorn, Ida, Willemijn)
Mark 1 (Hugo)

Nog te stemmen: Ineke en Elrike.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Mark »

Bedankt voor het lijstje Edy,

Ik vind raar van hugo dat hij nu opeens gaat twijvelen.
maar ik ga voor de rest niet meer online zijn want ik twijfel te erg en ben ook niet mee eens eigenlijk maar doe dit om te laten zien dat ik goed ben.
Veel plezier. ik kijk wel soms maar wil eigenlijk niets meer zeggen.....

tot na de stemming *tenzij er vragen of ik ergens op moet antwoorden.....
Burger for life :mrgreen:

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Ida »

Edy: Djamila stemde op Wouter, volgens mij.
Mark: ik vind het ook een rare move, weet nog niet wat ik ervan moet denken, maar dat zal dan hopenlijk duidelijk worden als de stemming rond is. Het heeft jou in ieder geval van de stemming verlost, dàt dan weer wel.

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Jorn »

Michelle schreef:
06 apr 2020, 12:22
Ik ben even alles aan het terug lezen en reageer gelijk op de dingen die ik opmerkelijk vind. Dus hier komt ie dan! :geek:

Ida schreef:
03 apr 2020, 19:32
Jorn doet ook vreemd, hij speelt een beetje als de eerste keer dat ik met hem speelde, toen was hij wolf. maar mischien speel je altijd wel enigszins weifelend, dus een beetje voordeel van de twijfel, voorlopig.
Jorn is er na 1 dag uitgegaan. Ida, hoe kun je dan al zijn manier van wolf zijn herkennen? Dat lijkt me een beetje een argument wat nergens op gebaseerd is.

Jorn schreef:
03 apr 2020, 21:19
Ah dus feitelijk zijn we nu Marieke verloren. Maar we weten natuurlijk ook niet wat haar rol was, heeft iemand dingen meegekregen over Marieke?
Dit vind ik een opmerkelijk stukje. Ja we zijn de persoon Marieke verloren, maar zeker niet haar rol. Dit gebeurde ook met Bas die de rol van Dani over nam. Hier schreef je niks over dag Dani weg was incl. haar rol, waarom dan nu ineens wel bij Marieke? Daarnaast schrijft Mark nog een lijstje waarop je duidelijk kan zien dat Ida de rol van Marieke overneemt.
Jorn schreef:
03 apr 2020, 22:53
Willemijn schreef:
03 apr 2020, 22:23
RIP Ida.

Maar fijn dat je de rol van Marieke kon overnemen.



Ja dat is dus exact wat ik bedoel, Ida heeft de rol van Marieke geerfd, Ida was burger maar kan nu dus wat anders zijn. Ik bedoelde te vragen of iemand iets heeft opgemerkt in wat Marieke gepost heeft of iets dergelijks. Ik ga zo zelf maar even alles weer terugkijken om te zien of ik iets kan vissen uit wat ze gepost heeft, zodat we misschien een hint kunnen vinden welke rol Ida nu beheert.
Gek, dat je nu ineens jezelf enorm verdedigd, als je dit echt zo dacht. Waarom heb je dit dan niet gelijk zo verwoord? Want je bent redelijk goed in jezelf verwoorden. Nu verdraai je je eigen woorden.
Ja had het initeel beter moeten verwoorden maar wat is hier raar of verdacht aan? :") probeerde gewoon letterlijk te vragen of we informatie over haar oude rol konden inwinnen.

Maar had teruggezocht en ze had feitelijk niks geplaatst.

Denk ook niet dat het nog veel zin heeft om mezelf hier allemaal te gaan lopen verdedigen, de wolven hebben hun zin al gekregen.
~Hertog Jorn~

Gesloten

Terug naar “Spel 6 - Ruimtereis”