Dag 2 - Duisternis

First contact
Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Bas »

Ik stem op Jorn

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Djamila »

Als het nog telt:

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Djamila »

Ik stem op Wouter

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Jorn »

Ja de site lag er inderdaad even uit.

Maar Mark, vanwaar nu je wissel? Om aan de rest te bewijzen dat we geen stelletje zijn of wolven? Either way zou ik als ik jullie was je nog even flink achter je oren krabben. Hugo zou wolf kunnen zijn maar weet ik niet zeker, hij is iig wel erg bezig het spel bepaalde kanten op te sturen met doelwitten. Wouter vertrouw ik niet wat ik al tig keer heb uitgelegd.

Maar schijnbaar maakt mijn openbare ik type alles wat in me opkomt ook al is dat een andere theorie of gedachte dan hiervoor iets wat me verdacht maakt. Ik ben de eerste dag niet zomaar van Renate naar Wouter geswitched.

Maar probleem is we zitten ons allemaal kapot te staren op de mensen die actief posten en bezig zijn, terwijl we een hele hoop mensen hebben die gewoon erg stil zijn, daar kom je wel makkelijk mee weg als wolf als alle burgers elkaar gewoonweg uit het spel werken.

Hoe dan ook laatste oproep aan men om nog eens te kijken naar hoe ik verdacht gemaakt wordt door zowel Hugo en Wouter, maar ja momenteel ben ik dus in de ogen van velen erg verdacht. Ook wederom Bas die op mij stemt zonder veel aanleiding, lijkt ook wel weer erg makkelijk mee te gaan, weet ook niet wat ik daar van moet denken.

Maar mocht dit het einde zijn, dan toedels en hopelijk krijg ik het voor elkaar langer dan 2 dagen te overleven de volgende keer.
Laatst gewijzigd door Jorn op 05 apr 2020, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
~Hertog Jorn~

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Bas »

Ik was het spel eigenlijk de hele dag vergeten tot 20 uur toen de site het niet deed. Zie nu dat de site weer online is en heb even snel teruggelezen. Ik blijf erbij dat Mark en Jorn verdacht zijn.

Het feit dat er nu een meerderheid is voor Jorn, doet me besluiten op Jorn te stemmen. Waarbij ook deze quote van Jorn me echt kriebels geeft:
Jorn schreef:Ik denk dat ik mijn verdenkingen allang duidelijk heb verklaart, maar we gaan het zien. Helaas ben ik voor velen ook een verdachte, maar ja ach, zo gaan die dingen. Al ben ik vrij zeker dat het ruimteschip me gaat missen mocht ik eruit geknikkert worden.
Het klinkt als een 'last ditch effort' om te zeggen ik ben goed, stem niet op mij! Wat bij mij juist kriebels oproept.

Overigens is het de bedoeling dat je je stem in een volledig leeg bericht zet.

Ik zal morgen weer een uitgebreidere post neerzetten, aangezien mijn hoofd nu niet heel helder meer is.

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Bas »

Ik was het spel eigenlijk de hele dag vergeten tot 20 uur toen de site het niet deed. Zie nu dat de site weer online is en heb even snel teruggelezen. Ik blijf erbij dat Mark en Jorn verdacht zijn.

Het feit dat er nu een meerderheid is voor Jorn, doet me besluiten op Jorn te stemmen. Waarbij ook deze quote van Jorn me echt kriebels geeft:
Jorn schreef:Ik denk dat ik mijn verdenkingen allang duidelijk heb verklaart, maar we gaan het zien. Helaas ben ik voor velen ook een verdachte, maar ja ach, zo gaan die dingen. Al ben ik vrij zeker dat het ruimteschip me gaat missen mocht ik eruit geknikkert worden.
Het klinkt als een 'last ditch effort' om te zeggen ik ben goed, stem niet op mij! Wat bij mij juist kriebels oproept.

Overigens is het de bedoeling dat je je stem in een volledig leeg bericht zet.

Ik zal morgen weer een uitgebreidere post neerzetten, aangezien mijn hoofd nu niet heel helder meer is.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Djamila »

Oké, een uitgebreidere post.
Rip Ida.
Ida 2.0, welkom terug!

In eerste instanties snap ik niet helemaal de verdachtmakingen jegens Jorn (ik schrijf tijdens het lezen). Ida initeert dit, vanwege het weifelende
Ik vind hem juist heel anders spelen dan in dat spel (voor zover hij toen iets kon zeggen in ieder geval)

Snap niet dat Willemijn niet bedoelt wat Jorn bedoelde, aangaande Marieke

Wouter hopt hier lekker in mee, reageert ook totaal niet op de verdenkingen van de vorige dag, waarin dat daarvoor juist zijn enige posts waren. Zie dat mijn stem tot nu toe terecht is in ieder geval.

Edy heeft gelijk wat betreft Mark, alleen maar overzichtjes en weinig inhoudelijk…
Daarna wel een post, nog steeds niet erg inhoudelijk naar mijn mening

Ineke schreef:
04 apr 2020, 16:39
Edy schreef: Het is overigens wel grappig (of ben ik nu eigenlijk beledigd), dat Hugo en daarna Wouter als de grote aanstichters van de hetze op Renate worden gezien door Willemijn en door Jorn, en ik redelijk ongeschonden uit de bus kom. Terwijl ik toch wel de eerste was die Renate verdacht vond en daarna consistent doorging met het verdenken van Renate. Niet iets om jezelf voor op de borst te slaan, maar ik vind het eigenlijk heel raar dat dat niet gezien wordt en vraag me af wat er aan de hand is. Het voelt dan als een opzettelijke poging om mij 'te ontzien' waardoor de andere burgers mij juist als verdacht kunnen gaan zien. Daarom zeg ik het maar even.
Dit vind ik inderdaad ook wel interessant. Dat doet me vermoeden dat er iets meer gaande is hier. Het is tijd voor een theorie!! :mrgreen:

Vooral Jorn en Mark zijn nu degene die zich volledig storten op Hugo en Wouter en deze opmerking van Edy ook geen aandacht geven. Jorn en Mark vertrouwen elkaar:
Jorn schreef:
03 apr 2020, 21:19
Mark vertrouw ik wel, vind hem kritisch denken.
Kun je dit ondebouwen?
Mark schreef:
04 apr 2020, 12:48
vertrouwings lijstje is daarom ook nu
Grote + : Willemijn
kleine + : Jorn, Ida 2.0
Neutraal : Djamila, Ineke, Bas 2.0
kleine - : Edy, Michelle, Elrike
grote - : Wouter, Hugo
Waarom heeft Jorn een kleine plus?

Dan verder... Hugo verdenkt Jorn en Mark. Hugo zei Wouter te vertrouwen. Wouter verdenkt Jorn.

Mijn vermoeden is nu dat Mark en Jorn een slecht stelletje zijn. En ik denk dat er tussen Hugo, Wouter en Ida wolven zitten die nu het stelletje eruit proberen te werken.

Waarom mag Ida ineens ook meedoen met mijn theorie? Dat zal ik ook uitleggen! Oude Ida verdacht Wouter. Nieuwe Ida zegt nog steeds oude Wouter te verdenken, maar vindt nu ook Jorn en Mark verdacht. Als Ida nu samen met Wouter wolf is, moet ze Wouter natuurlijk nog wel als verdachte noemen, want anders valt het op dat ze in haar burger-rol Wouter wel verdacht en ze dat nu ineens niet meer doet. Ida schaart Hugo en Edy onder de goeden. Verder geeft Wouter Ida en plus. Jorn geeft Ida een min. En Mark geeft Ida een plus.

Daarnaast vertrouwt en verdenkt Ida Elrike in één en dezelfde post. Dat vind ik ook wel opmerkelijk:
Ida schreef:
03 apr 2020, 19:32
Mark wil niet op Renate en Elrike stemmen, omdat hij denkt dat zij beide goed zijn, wat ik overigens met hem eens ben, maar dan de stemming ontlopen met een stem op iemand die nog niet een stem heeft, komt een beetje als ontlopen over, raar
(...)
Ik vind het fijn, dat Elrike nu actief is, maar een doorslaggevende stem op Renate, terwijl je niet hebt bijgelezen, dàt vind ik toch wel opvallend.
Waarom denk ik dat Mark en Jorn een stelletje zijn? Naast dat ze elkaar zonder duidelijke reden vertrouwen, maakt Mark relatief veel opmerking over potentiële andere stelletjes om zo waarschijnlijk dus de aandacht af te leiden van dat hij zelf een stelletje is:
Mark schreef: Edy en michelle vind ik meer een koppeltje. en als door dit een ziener er uit is en ze zijn een koppel ga ik er sneller van uit dat 1 van hun wolf is.
Waarom denk je dat Edy en Michelle een koppeltje zijn? Is dat nog steeds gebaseerd op de theorie van Willemijn in de eerste nacht? Ik vind het absoluut niet sterk.

En hier wijst hij er ook nog op dat anderen in een stelletje kunnen zitten:
Vind dit ook wel een interessante theorie!

Verdachtmaking die alleen gefocusd op Jorn is vind ik nogal stemmingmakerij, krijg echt dezelfde feels als bij Renate…
Mark schreef:
04 apr 2020, 17:44
Leuk bedacht dat Jorn en ik misschien een stelletje zijn.
Maar daar klopt helemaal niets van, Ik vind het apart wat zoals vaker gebeurd ik nu opeens in de schijnwerpers wordt gegooid zonder enige reden wat eerder kwam. Net of mensen er iemand weer uit willen stemmen want mark is makkelijk verdacht te maken.

@ineke
Waarom staat Jorn in mijn klein positief lijstje door wat hij zegt hij is duidelijk erg op zoek en Probeerd dingen te vinden Hoe jij dat nu doet zo een hele post maken over een stelletje die niet kan kloppen vind ik knap van je. Maar als je logish nadenkt is het niet haalbaar dat ik en jorn een stelletje zijn en een van ons slecht. De wolven proberen nu heel makelijk een zondebok te kiezen dat ben ik en dan nu met jorn samen. om hun eigen hagje te redden.
Dit dus, al hoewel hij wel heel erg defensief reageert aan het einde van deze post…

Ik vind dat tot nu toe een groep mensen te makkelijk op één persoon richten, en daarmee nu al een paar dagen op rij onschuldige ruimtereizigers worden vermoord.
Michelle vindt Mark als slachtoffer wel makkelijk, maar Jorn niet?

Vooralsnog nog steeds geen post van Elrike…
Mark schreef:
05 apr 2020, 12:42


Maar voor alle burgers als je nu mij er uit stemt hebben wolven weer dag en nacht plezier. Vind grappig hoe nu iedereen die op Renate stemde niet meer in picture zijn bijna en nu Jorn of ik. Tuurlijk kan Jorn een wolf zijn maar lijkt me raar dat niemand van de Renate stemmers er meer in zit.
Dit vind ik dus ook vreemd, alsof iemand het vergeten is. In elk geval niet.
Jorn schreef:
05 apr 2020, 14:19
Ik stem op Wouter


Ik denk dat ik mijn verdenkingen allang duidelijk heb verklaart, maar we gaan het zien. Helaas ben ik voor velen ook een verdachte, maar ja ach, zo gaan die dingen. Al ben ik vrij zeker dat het ruimteschip me gaat missen mocht ik eruit geknikkert worden.

Verder zei iemand dat ik me nogal standvastig probeer te verdedigen, ja correct, aangezien ik geen wolf ben. Tevens toen Renate eruit gegooid werd door jullie, werd haar daarna beticht zich niet voldoende te hebben verdedigd.
Wel een beetje jammer om zo vroeg in de middag al te gaan hinten naar een rol…
Weet niet wat ik daarvan vind.

Wouter stemt weer lekker mee, om ‘kwantitatieve redenen’… Goh dat massaal meestemmen heeft ook zo erg geholpen de vorige dagen?

Hugo kan ik even geen hoogte van krijgen, vind het wel makkelijk dat ook hij plots vergeten lijkt te zijn met de Renate-stemming. Vooralsnog kan ik verder niet echt hoogte krijgen (geen belediging jegens je posts, gewoon een gevoel)

En wat een stemwijzigingen weer…

Ik ben voor nu niet helemaal tevreden met deze post, maar ik ga morgen nog een keer langs alles langs (ben nu een beetje wollig). Het feit dat de stemming nu met een dag verlengd is en er al best wat stemmen zijn, kan dit nog interessant maken.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Willemijn »

ik stem op Wouter

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Wouter »

OK Mark, dat is moedig. Ik voeg me bij de meerderheid. Al is het alleen om mijn hachje te redden.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Wouter »

Ik stem niet meer op Mark

Ik stem op Jorn
Ho ho ho :xmas:

Gesloten

Terug naar “Spel 6 - Ruimtereis”