Dag 2 - Duisternis

First contact
Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Djamila »

Okee, nog een post!

Ligt het aan mij of heeft Elrike nog steeds niets gepost deze dag?
Edy schreef:
06 apr 2020, 16:45
Laat ik nou ook eens een poging tot lijstje doen:

Aantal stemmen:
Jorn 5 (Michelle, Bas, Mark, Edy, Wouter)
Wouter 3 (Jorn, Ida, Willemijn)
Mark 1 (Hugo)

Nog te stemmen: Ineke en Elrike.
Uhm, volgens mij heb ik ook op Wouter gestemd ook.

Okee eventjes terug naar de vorige dag: de stemming op Renate.

Daar gebeurde dit (met dank aan Ineke):

1. Hugo -> Renate
2. Wouter -> Renate
3. Willemijn -> Elrike
4. Djamila -> Wouter
5. Edy -> Renate
6. Renate -> Elrike
7. Ida -> Wouter
8. Ineke -> Jorn
9. Jorn -> Wouter
10. Michelle -> Renate
11. Elrike -> Renate
12. Mark -> Bas
13. Bas -> Jorn

Niet gestemd: Marieke

Edy vindt het zelf heel grappig dat zij als enige niet werd genoemd onder de verdachte Renate-stemmers. Vind ik zelf dan ook wel weer opvallend.
Alas, hier hebben we een Wouter (verdenkingen van mij jegens hem staan in een eerdere post), Hugo die er makkelijk mee inging, vervolgens Michelle en Elrike.
Bas vindt Jorn hier al verdacht.

Wat gebeurt er in Nacht 2?
Jorn zegt hier:
‘Maar dit maakt nu voor mij dus zowel Hugo als Wouter hoofdverdachte nummer 1. Ik geef inderdaad toe dat ik Renate ook wat verdacht vond omdat het een beetje alle kanten op leek te gaan.’
Ditzelfde had ik ook, ook ik vond Renate verdacht, maar vond het -basis op stemgedrag- opmerkelijk hoe snel en makkelijk dat ging. Ik ben het hier dus met Jorn eens.

Willemijn vindt Hugo verdacht.

Hugo zegt:
‘Tja, ik zit er ook wel eens naast. Het droop nou ook niet van Renates posts dat ze de Ziener was (had jij dat wel door vóór de uitslag?). Het feit dat ik jou verdacht bleef vinden wijst ook in de richting dat ik niet doorhad dat Renate de Ziener was ;) Dus, buiten het talioprincipe (ik-vind-jou-verdacht-jij-vindt-mij-verdacht), zijn er andere argumenten?’
Ja, namelijk dat je dus zeer makkelijk meestemde ook.

Als reactie op Jorn zei jij:
‘Geloof me, als ik dit wist als Wolf, had ik dat niet zo opgeschreven :p’ … Okee dan. Erg overdreven ‘burgerlijke’ opmerking.

Michelle vind ik hier ook nog lastig te peilen. Ook zij stemde op Renate.

Dan weer Dag 2!

Ida zegt:
´Jorn doet ook vreemd, hij speelt een beetje als de eerste keer dat ik met hem speelde, toen was hij wolf. maar mischien speel je altijd wel enigszins weifelend, dus een beetje voordeel van de twijfel, voorlopig.’

Hier was ik het tot nu toe juist niet mee eens, hij probeert in mijn ogen gewoon theorieën de wereld (lees: ruimte) in te slingeren, net zoals bijvoorbeeld Ineke doet?

‘Hugo en Edy schaar ik ondanks hun stem op Renate toch onder de goeden. Vanwege de inhoud van hun posts;’ Ook dit vind ik frappant, welke inhoud bedoelde je dan?

Mark wil al op Wouter of Hugo stemmen.

Jorn zegt:
‘Maar ja spelen we met zoveel wolven wel niet? ik zat met twee in mijn hoofd maar dat is natuurlijk te weinig op zoveel spelers..’
Dit is in het verleden wel eens gebruikt om een ‘goede’ indrukking te wekken bij de rest van de burgers. Ikzelf vind dit soort opmerkingen altijd overbodig (net zoals Marks opmerking hierover)

Michelle vindt Willemijn en Mark in ieder geval niet verdacht.
@ Michelle
Waarom specifiek die twee?
Wouter schreef:
03 apr 2020, 23:50
Even dagje niet online geweest ik zie dat ik het goed mis had. Renate was de ziener en Ida burger. En ik nog maar zeggen dat ze als burger nooit zou zeggen dat ze content is met haar rol. Nog erger: ook mijn (kleine) verdenking van Willemijn is op drijfzand gebouwd, omdat vrijwel zeker Renate haar had bekeken en goed gevonden.

Ik zou wel stom zijn me zo verdacht te maken. Maar een complete reset van theorieën is wel nodig.

BTW, RIP IDA, leve IDA!

Ik zie dat Jorn flink losgaat op Hugo en mij, en vreemd genoeg ook op Ida, haar nieuwe ik neem ik aan. Willemijn vindt dat laatste terecht vreemd, en ik ook.
Ida is content met haar nieuwe rol zegt ze, maar daar durf ik nu geen conclusies meer uit te trekken 😉. Het enige dat ik denk is dat ze geen wolf is. Als marieke wel wolf was geweest, en niet actief was het lastig geweest een slachtoffer aan te wijzen. Het is een hypothese natuurlijk, geen zekerheid, maar mijn verdenking gaat in eerste instantie niet naar haar uit.

KOrtom voor nu plusjes voor Willemijn en Ida. En een min voor Jorn.
Hij is niet de enige, ik heb namelijk nu ook best vaak mijn verdachtmakingen richting jou geuit? Hiervoor ging je juist wel in op alle verdachtmakingen jegens jou, en nu totaal niet? Ik snap er helemaal niks meer van en dat doet me mijn gevoel over jou geen goed.

Edy heeft terechte kriebels bij Mark (weinig inhoud posts), die ik in mijn meest recente post ook deelde

En ja, Jorns opmerking over Marieke was niet echt handig nee.
Willemijn vindt dit verdacht, Wouter ook al

Eerlijk gezegd snap ik niet meer zo goed wat Jorn nou wel of niet bedoelde, wat betreft Marieke, de verloren rol etc.

Ineke komt met een theorie, weet nog steeds niet wat ik daarvan vind nu ik hem nog een keer lees…
Edy vindt Mark verdacht, kriebels bij Jorn en wantrouwen bij Wouter

Het stelletje tussen Jorn en Mark lees ik overigens totaal niet terug.

Bas kriebels jegens Jorn waren dus al eerder aanwezig, nu versterkt door het gegeven dat hij denkt dat Wouter en Hugo, als wolf zijnde, niet op een persoon zouden stemmen.
Ik ben het daar niet per se mee eens, aangezien zij ook niet de enigen waren die op Renate stemden, en Edy zelfs de eerste was om die verdenkingen te uiten.

Verder lijkt Bas wel goed zoekende in zijn post, dus dat is denk ik een goed teken.

Ik snap de verdenkingen naar Mark wel, maar ik zie wel dat hij zijn best doet, en tenminste ging hij niet makkelijk mee in de stemming op Renate??
Wel interessant dat hij toen voor Bas koos, met de reden een oog op hem te willen houden.

Waar Edy Markt en Jorn als eerste twee verdachten noemde, wil ze nu wel ‘meestemmen op Wouter’. Vind ik wel een opvallende ontwikkeling. Overigens, wil ze later ook wel wisselen naar Jorn. Hmm. Kriebels.

Hugo stemt op Mark, maar geeft aan te wisselen naar Jorn.
Goh, weer even makkelijk meestemmen? Net zoals op Renate?

Ik begin langzamerhand een beetje gefrustreerd te raken over het feit dat de meesten van ons lijken te zijn vergeten wat er op Dag 1 is gebeurd. Ik vertrouw op deze manier steeds minder mensen, en het wordt gewoon erg makkelijk voor de aliëns zo.
Jorn geeft de hoop al op, legt zich verslagen neer bij de paar stemmen die zijn geweest op hem.

Wouter zegt letterlijk mee te stemmen met Hugo (zoals me ook al eerder opviel), maar wil wel switchen naar Jorn ook. Great, weer een mee-stemmer.
Ik krijg onderhand een beetje het idee dat Hugo en Wouter wel eens een stelletje zouden kunnen zijn.

Ida’s lange post heb ik ook een goed gevoel bij, veel van wat ze zegt ben ik het eens. Daarnaast, ik hoop dat dit een beetje zo’n U-post is haha.

Je zegt wel dit over Jorn: ‘Hij valt met op, dat hij met alle winden mee lijkt te waaien en dat is geen goed teken. Ik mee nog steeds dat ik dat ook zag op die ene dag dat je bij het vorige potje in het spel zat. Het kan serieuze onzekerheid zijn, maar het kan ook zijn, dat je daarmee de aandacht wlt afleiden. Ik wezet het nog niet met jou.’
Ik heb dit dus totaal niet, naar mijn mening speelt hij wel degelijk anders, al vind ik dat de ‘good guy’ opmerkingen wel vreemd over kunnen komen. Daarnaast, is hij dus niet de enige die met de winden lijkt mee te waaien (lees: Wouter, Hugo, Michelle)

Waarna Michelle ook op Jorn stemt, omdat hij met vele winden meewaait (hey, dit is exact dezelfde bewoording als die van Ida, stelletje??????). Van haar kan ik verder geen hoogte krijgen, behalve dat ze meestemt.
Jorn schreef:
05 apr 2020, 17:09
Wederom Hugo en Wouter die op exact dezelfde stemmen en dezelfde verdenkingen hebben.... hmmmmm :roll:


Aan de andere kant zouden ze het trouwens heel slecht spelen als ze beide wolven zijn en ook nog eens overdag op dezelfde mensen stemmen. Mijn sterkste vermoeden blijft toch bij Wouter liggen (vandaar mijn stem op hem)
Wel, of juist niet? Ik heb Wouter en Hugo in het verleden (voor zover ik me kan herinneren), best wel wat stunts uit zien halen.
Wouter schreef:
05 apr 2020, 17:55
Jorn schreef:
05 apr 2020, 17:09
Wederom Hugo en Wouter die op exact dezelfde stemmen en dezelfde verdenkingen hebben.... hmmmmm :roll:
Great minds think alike. Zeker als het vader en zoon betreft 😉
Ook dit ook weer. Ik zou het overigens wel heel grappig vinden als Cupido voor dit stelletje heeft gekozen, maar of het ons ten goede doet…

Willemijn wil, begrijpelijk, op Elrike stemmen.
Ida schreef:
05 apr 2020, 18:36
stik post weg.. dat gebeurd me wel vaker, geen idee welke toets ik dan aanraak...
maar opnieuw:
Ik heb de post van Bas verder uit gelezen, ik haakte af toen ook hij, over de stelletjes theorie begon. Ik heb dat hele gedoe over die stelletjes teruggezocht. Mark opperde een stel (Edy en Michelle), toen kwam stel Mark/Jorn naar voren, Ineke opperde daar weer een theorie over, Wouter haakte bij Ineke aan en Bas vond het allemaal onzin. Ik denk dat eea op drijfzand is gebaseerd, maar Mark en Ineke zijn er kennelijk mee bezig, en Wouter lijkt er dankbaar gebruik van de maken. Ik laat het stel graag aan cupido over en dan komt het mogelijke stel vanzelf bovendrijven. In UW is dat stel toch sowieso een eigen partij? Verder niks opvallends aan Bas zijn post. beetje raar dat Edy oproept tot stemwisselen, terwijl ze zelf nog niet gestemd heeft, ben je alweer zo zeker van je zaak :o
Goed punt over Edy, wel opvallend dat je over Cupido begint. Dit is een zelfde soort vraag die Jorn ook stelde en hem redelijk verdacht heeft gemaakt. Hugo heeft in ieder geval al gelijk een antwoord hierop.
Edy schreef:
05 apr 2020, 19:38
Nee Ida, ik roep niet op tot stem wisselen als zodanig. mark zegt dat hij wil kunnen aantonen dat hij goed is, en daarom daag ik hem uit om op Jorn te stemmen en niet op Wouter. Hugo en Wouter zijn beiden bereid van stem te wisselen als dat nodig is, en Ineke heeft al op Jorn gestemd in dag 1, dus zou dat wellicht weer doen. En dan zou ik ook op Jorn stemmen in plaats van op Mark. Dat is wat ik zeg. Wouter twijfel ik nog een beetje aan, maar ik denk dat Mark en Jorn wolf zijn. De volgorde maakt me dan niet zoveel uit.
Ik vind het wel een beetje raar dat je nu zo smalend doet over mijn keuze tot lynch kandidaat. Ja, ik heb het wel eens fout. Met Renate hadden 5 mensen het fout! Beetje vreemd dat je nu bij voorbaat al aanneemt dat ik te hoog van de toren blaas en het wel weer fout zal hebben.
Begrijp ook niet zo goed waar dat vandaan komt. Wat me een beetje opvalt is dat je zelf niet duidelijk maakt op wie jij nu gaat stemmen. En dus in mijn ogen een beetje jezelf op de vlakte wil houden.

Jongens, ik moet een spelletje gaan doen, dus ik moet wel snel gaan stemmen. Ik stem voorlopig op Mark, maar ook ik kan mijn stem wijzigen naar Jorn als daar noodzaak toe is.
Dit snap ik niet helemaal? Hoe gaat een uitdaging, gericht aan Mark, laten zien dat hij goed is????
En natuurlijk zijn Hugo en Wouter bereid om te wisselen, die stemden de vorige dag ook makkelijk mee.
Ik begin hier steeds meer een triangel te zien en dat bevalt me niets.
Hugo schreef:
05 apr 2020, 23:52
Ik krijg hier een heel rare smaak van in mijn mond. Geen idee wat ik hier nou weer van moet vinden. Ga er nog over nadenken of ik nog wel wil wisselen. Het voelt een beetje alsof de wolven Mark en Wouter ineens bedacht hebben dat Jorn er wel uit kan. Ofzo. I dunno.

Dit bericht was nutteloos, morgen meer :mrgreen:
Dit heb ik dus ook, hetzij het niet ook over jou gaat.

Verder, jammer dat Jorn zich niet meer echt verdedigt, al zou ik in dezelfde situatie ook niet weten hoe.
Al met al:

Verdacht: Wouter, Hugo, Edy
Neutraal: Jorn, Bas, Ineke, Ida, Michelle
Goed gevoel: Willemijn, Mark

Ik ben benieuwd of er nog wat gepost gaat worden!

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Mark »

@djamila

kan jij misschien vertellen
hoe jorn is met weerwolven in het echt hoe hij speelt ?


ik zelf doe dit nu ook omdat ik klaar was met gebeuren en vind ook eigenlijk dat we de pijlen op wouter moeten hebben. maar door wat er gebeurd vind ik het ook niet meer leuk hoeveel meestemmers er zijn en nu ik ook doordat mensen gewoon raar spelen en ik vind niet eerlijk hoe bepaalde dingen worden gebruikt. om mensen te laten mee stemmen.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Edy »

Niet zo huilen Mark. Je hoefde niet mee op Jorn. Deed je helemaal zelf. En je bent al van stem gewisseld, dus je mag niet eens nog een keer.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Hugo »

@ Djamila

Wacht even, wat? Ik die mee ga op Renate? Ik stemde godbetert als eerste op d'r! En daarvoor begon ik zelf over dat ze een rare opmerking maakte. Ja, als tweede (nadat Edy dat al iets eerder had gedaan), maar ik maakte er vervolgens een verhaaltje van.

En daarna loop ik mee op Mark en Jorn? Wederom was ik de eerste die op hem stemde, maar daarnaast heb ik de hele godganse dag ze aangevallen, waarbij ik toch ook met enige nieuwe invalshoeken ben gekomen.

Het gaat wat ver om te zeggen dat al mijn ideeën superorigineel waren, maar meelopen vind ik echt niet een kwalificatie die je op mijn posts dit spel kan plaatsen.

Oh, en als Wouter óók al meeloopt, met wie lopen hij en ik dan allebei mee? We kunnen moeilijk allemaal (degenen die op Mark en Jorn zitten, that is) meelopen met elkaar, dan lopen we in cirkels.

@ All

Over mijn twijfel. Ik heb bij zowel Mark als Jorn de meeste argumenten om te zeggen dat ze Wolf zouden kunnen zijn, maar bij beiden weet ik dat natuurlijk niet zeker.
Ergens krijg ik heel erg het gevoel dat we te maken hebben met twee Wolven, die dachten een makkelijke dag tegemoet te gaan omdat Wouter het meest verdacht was, en die nu erg gefrustreerd raken dat het ze niet lukt om hem eruit te stemmen. Dan plaats ik voor het gemak Djamila daar nog bij, die ook haar irritatie uit over het feit dat we niet zoeken onder de Renate-stemmers.
Aan de andere kant herken ik ook dit gedrag bij Mark/Jorn als mogelijk een oprechte Burger, die zich niet gehoord voelt en moeite heeft met de lading die over hem heen komt. Ik heb vaak genoeg in die positie gezeten om te weten dat je je daar erg hopeloos van kan gaan voelen.
Wat er allemaal niet bij past is dat Mark Jorn zo gemakkelijk onder de bus gooit. Of dat is de gefrustreerde Mark die denkt "het kan me allemaal niets meer schelen, we zijn er allebei bij" en dan maar zo'n actie uithaalt, of het is een teken dat die twee nooit samen hebben gespeeld. Het feit dat Wouter daar dan weer in meeging (ook al had hij dat eerder aangekondigd) gaf bij mij zelfs kriebels dat die twee (Mark en Wouter) onder één hoedje spelen, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk bij nader inzien.
Conclusie: ik weet het allemaal niet meer, en ik denk eigenlijk dat Mark misschien eerder Wolf is dan Jorn.. Ugh. Oké dan. Maar het is jullie schuld ('meeloper!' roept Djamila).
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Hugo »

Ik stem niet meer op Mark, maar op Jorn
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Ineke »

Ik ben bijgelezen :mrgreen:

Het kostte me af en toe wat moeite! Jorn en Djamila, zouden jullie met duidelijkere quotes kunnen werken, dat leest een stuk prettiger :)

Maar goed, Mark en Jorn zijn dus toch geen stelletje :P Voor degene die opmerkingen maakte over mijn theorie… Ik zal jullie voor de duidelijkheid nog even meenemen in de wonderlijke wereld van mijn brein, zodat mijn theorie hopelijk wat minder vreemd wordt. Ik constateerde dat er een duidelijke strijd was ontstaan tussen enerzijds Mark en Jorn en anderzijds Wouter en Hugo. Mark en Jorn lagen behoorlijk onder vuur. En Hugo en Wouter werden als de grote aanstichters van Renate haar dood gebombardeerd, terwijl Edy en Michelle eigenlijk eerder waren met hun verdenkingen. Zoals gezegd viel het me op dat Jorn en Mark elkaar zonder duidelijke reden zeiden te vertrouwden. Mark maakte daarnaast ook relatief veel opmerkingen over het stelletje. Daarom dacht ik dat zij misschien wel een stelletje zouden zijn. Ik dacht dat ze een slecht stelletje waren, omdat ik ze allebei verdacht. Als Mark en Jorn als stelletje succesvol de lynch van een wolf zouden hebben geïnitieerd zouden zij minder verdacht worden. En als geliefde wolf weet je al wie de wolven zijn, dus dat maakt het wat makkelijker. Mark en Jorn verdenken allebei Wouter en Hugo. Daarom noemde ik Wouter en Hugo als mogelijke wolven die er op hun beurt dan natuurlijk het stelletje uit willen werken. Ida heb ik toegevoegd aan het rijtje Wouter en Hugo, omdat ik een slecht gevoel kreeg bij haar post doordat ze van verdachten leek te wisselen en Elrike in één en dezelfde post vertrouwde en verdacht.

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Ineke »

Ik vind het wel interessant wat er tijdens de stemming gebeurd…

Mark stemt op Wouter.
Hugo schreef:
05 apr 2020, 14:14
Ik ga nu maar stemmen. Ik blijf nu bij Mark, ik heb tegen hem de meeste argumenten.
Mocht er een meerderheid zijn voor Jorn, ben ik zeker bereid te wisselen.
Hugo stemt Mark en geeft aan bereid te zijn om te wisselen als de meerderheid voor Jorn is.
Jorn schreef:
05 apr 2020, 14:19
Ik denk dat ik mijn verdenkingen allang duidelijk heb verklaart, maar we gaan het zien. Helaas ben ik voor velen ook een verdachte, maar ja ach, zo gaan die dingen. Al ben ik vrij zeker dat het ruimteschip me gaat missen mocht ik eruit geknikkert worden.
Vervolgens doet Jorn een halve claim naar een interessante rol.
Mark schreef:
05 apr 2020, 14:38
Tuurlijk kan ik wolf zijn en als jullie dat denken stem je gerust op mij, niet het ergste wat kan gebeuren maar nog steeds niet slim. Maar wil graag laten zien dat ik wel goed ben maar weet niet hoe ik jullie dat kan laten merken meer
Een post later doet Mark een halve claim naar een niet zo’n interessante rol.
Wouter schreef:
05 apr 2020, 15:02
Ik ga ook stemmen. Zoals al eerder gezegd, Mark of Jorn. En ik ga weer eens met Hugo mee, puur om kwantitatieve redenen, ik verdenk Jorn echter sterker. Dus wil ik wel naar hem switchen.
Nog een post later stemt Wouter op Mark, omdat Hugo ook al op Mark heeft gestemd. Hij geeft echter aan dat hij Jorn sterker verdenkt en dus wel naar hem wil switchen.
Edy schreef:
05 apr 2020, 15:11
Mark, als je nu op Jorn stemt, dan wil Hugo geloof ik zijn stem wijzigen, en ik wil ook wel op Jorn stemmen en Ineke vast ook.
Dan kan je je beter van je goeie kant laten zien?
Nog een post later daagt Edy Mark uit om zijn stem te wisselen naar Jorn.

Dan stemt Michelle op Jorn.
Edy schreef:
05 apr 2020, 19:38
Jongens, ik moet een spelletje gaan doen, dus ik moet wel snel gaan stemmen. Ik stem voorlopig op Mark, maar ook ik kan mijn stem wijzigen naar Jorn als daar noodzaak toe is.
Dan zegt Edy dat ze voorlopig op Mark stemt, maar vervolgens brengt ze geen daadwerkelijke stem uit :?

Dan stemt Ida op Wouter
Mark schreef:
05 apr 2020, 20:57
Weet je wat guys als jullie nog steeds denken van mij en Jorn als stelletje en ik zo kan bewijzen dat ik goed ben. Here we go. En als hier gezeik uit komt ik doe jullie wat als jullie mij de schuld geven.

En als hij wel wolf is ben ik trots op jullie
Dan wisselt Mark zijn stem naar Jorn.

Edy stemt vervolgens zoals beloofd ook op Jorn.
Bas schreef:
05 apr 2020, 21:56
Ik was het spel eigenlijk de hele dag vergeten tot 20 uur toen de site het niet deed. Zie nu dat de site weer online is en heb even snel teruggelezen. Ik blijf erbij dat Mark en Jorn verdacht zijn.

Het feit dat er nu een meerderheid is voor Jorn, doet me besluiten op Jorn te stemmen. Waarbij ook deze quote van Jorn me echt kriebels geeft:
Dan stemt Bas op Jorn, omdat de meerderheid van de mensen die Mark en Jorn verdenken, besluiten op Jorn te stemmen.

Djamila stemt op Wouter en verdedigt Jorn.

Willemijn stemt op Wouter zonder reden. Je mag dan wel gezien zijn door de ziener, maar ik zou toch nog graag je redenen willen horen? :P

Dan wijzigt Wouter zijn stem naar Jorn.

En tot slot wijzigt Hugo zijn stem naar Jorn.

Dat brengt ons tot de volgende tussenstand:

Mark -> Wouter (gewijzigd)
Hugo -> Mark (gewijzigd)
Jorn -> Wouter
Wouter -> Mark (gewijzigd)
Michelle -> Jorn
Ida -> Wouter
Mark -> Jorn
Edy -> Jorn
Bas -> Jorn
Djamila -> Wouter
Willemijn -> Wouter
Wouter -> Jorn
Hugo -> (edit: Jorn)

Ik weet niet wat ik van dit alles moet denken... Op het moment dat Mark zijn stem wijzigde, stond het 3-2-1 voor respectievelijk Wouter, Mark en Jorn. De helft van de mensen moest stemmen. Wouter en Edy hadden aangegeven liever voor Jorn te gaan, tenzij de meerderheid voor Mark zou willen gaan. Hugo had aangegeven bereid te zijn te wisselen van Mark naar Jorn. Dus waarom wisselt Mark?? Mark verdenkt Wouter en denkt niet dat Jorn een wolf is. Mede door zijn stem heeft Jorn nu een kleine meerderheid in stemmen ten opzichte van Wouter (5-4) (edit: inmiddels heeft Hugo zijn stem veranderd en staat het 6-4). Als Jorn een wolf is, vind ik Mark wel minder verdacht. Het is namelijk te lullig en te briljant spel om op deze manier Jorn te offeren, dus daar geloof ik niet in. Als Jorn echter geen wolf is, dan maakt het Mark alleen nog maar verdachter. En Mark denkt dat Jorn geen wolf is, dus waarom wisselen? Puur zodat jezelf niet gelyncht wordt? Ik vind het heel vreemd.

Wat ik echter nog vreemder vind is het idee dat wordt gecreëerd dat het niet uitmaakt of er op Mark of Jorn wordt gestemd. Gezien de wissel van Mark, denk ik namelijk dat het wel degelijk uitmaakt. En de halve rolclaims lijken ook door iedereen over het hoofd te worden gezien… Als de mensen die Mark en Jorn verdenken hadden gestemd op degene die zij het meest verdacht vonden, dan had Wouter nu de meeste stemmen gehad…
Edy schreef:
05 apr 2020, 13:06
Maar, dat gezegd hebbende, denk ik dat jij, Jorn en Wouter wolf zijn. En dag 1 probeerde je Wouter min of meer te sparen door niet op hem te stemmen, en nu wordt Wouter mogelijk opgeofferd. En weet je, ik wil best meegaan in Wouter lynchen. Zeg nou zelf, iemand die zijn huis poetsen prefereert boven weerwolven verdient toch gelyncht te worden. Maar wat mij betreft zou je dan niet opeens boven verdenking staan. Evenmin Jorn als die nu ook op Wouter stemt.
Dit vind ik een hele kromme gedachte…
Hugo schreef:
05 apr 2020, 23:52
Ik krijg hier een heel rare smaak van in mijn mond. Geen idee wat ik hier nou weer van moet vinden. Ga er nog over nadenken of ik nog wel wil wisselen. Het voelt een beetje alsof de wolven Mark en Wouter ineens bedacht hebben dat Jorn er wel uit kan. Ofzo. I dunno.
Een deze gedachte ook. Ook al heb je het inmiddels gecorrigeerd, zie tijdens het typen.

Tijdens de vorige stemming hebben Edy, Michelle, Hugo, Wouter en Elrike op Renate gestemd. Niemand van de Renate-stemmers is nu een Wouter-stemmer. De Jorn-stemmers zijn: Michelle, Mark, Edy, Bas, Wouter en Hugo. Van Elrike is het totaal onduidelijk wat ze denkt. Er is erg veel overlap tussen de Renate-stemmers en de Jorn-stemmers.
Laatst gewijzigd door Ineke op 07 apr 2020, 00:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Ineke »

Ik stem op Wouter

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Mark »

Edy schreef:
06 apr 2020, 18:56
Niet zo huilen Mark. Je hoefde niet mee op Jorn. Deed je helemaal zelf. En je bent al van stem gewisseld, dus je mag niet eens nog een keer.
WTF waar slaat dit op met niet zo huilen, wil je niet zo doen tegen me.
Ik moest iets doen probleem is dat ik een plan had maar dat dat niet kan. want ik wist een regel niet.....
pech maar ben beetje klaar hier mee op dit moment zie wel wat er gebeurd nu. en dan volgende dag verder.
Burger for life :mrgreen:

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 2 - Duisternis

Bericht door Willemijn »

@Ineke
Op het moment dat ik mijn stem uitbracht, waren er stemmen op Mark, Wouter en Jorn (zoals nu, maar anders verdeeld). Ik heb eerder al aangegeven waarom ik niet op Mark ging stemmen. Bij zowel Jorn als Wouter heb ik geen goed gevoel. Bij Jorn met name vanwege zijn onhandige opmerking over de rol van Marieke, bij Wouter meer hoe hij daarop reageerde en mijn visie daarna - ook al zegt hij dat het op een misverstand berust - verkeerd neerzette. Uiteindelijk heb ik voor Wouter gekozen, omdat ik bij hem toch nét iets meer kriebels krijg.

@Djamila
Je schrijft dat je kunt begrijpen dat ik op Elrike stem, maar verder doe je geen uitlatingen over haar, behalve van of het klopt dat zij nog niets heeft gepost in deze dag. Wat begrijp je eraan dan? Hoe is jouw visie ten overstaan van Elrike?

Gesloten

Terug naar “Spel 6 - Ruimtereis”