Nacht 2 - Niets gezien

First contact
Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Nacht 2 - Niets gezien

Bericht door Hugo »

Shit. Dat was minder dan briljant. :oops:

Even recapituleren:

Willemijn is natuurlijk goed, wat mijn 'lijstje' van gisteren een beetje nutteloos maakt.
Als ik naar de stemming kijk, zie ik met name de late stemmen van Mark en Jorn als opvallend, naast dat stemmen op Renate natuurlijk verdachter is dan niet op Renate hebben gestemd. Waarom zijn Jorn en Mark opvallend? Jorn omdat zijn stem naar iemand ging die 'veel meeliep' (met mij), terwijl Jorn zelf nou ook niet de meest rechte lijn heeft belopen vorige dag. Het is al door meerdere anderen benoemd, maar zijn gedraai zit mij niet lekker, en zeker zijn stelligheid vlak voor Renates dood en nu in dit topic. Mark omdat, wat Elrike gisteren al benoemde, hij zich heerlijk buiten de stemming hield, überhaupt buiten de discussies hield gisteravond (hield zich meer bezig met dat er nog mensen moesten stemmen, alsof hij even wilde afwachten om op basis daarvan een beslissing te nemen) en geen poging deed om Renate te redden, terwijl hij wel snobby deed dat ze wel goed zou zijn (goed punt van Ineke #lievergoedgejatdanslechtbedacht).

@ Willemijn

Tja, ik zit er ook wel eens naast. Het droop nou ook niet van Renates posts dat ze de Ziener was (had jij dat wel door vóór de uitslag?). Het feit dat ik jou verdacht bleef vinden wijst ook in de richting dat ik niet doorhad dat Renate de Ziener was ;) Dus, buiten het talioprincipe (ik-vind-jou-verdacht-jij-vindt-mij-verdacht), zijn er andere argumenten?

Oh trouwens, nog even wat bewijs dat ik echt totaal naast Renate-is-Ziener zat:
Hugo schreef:
01 apr 2020, 19:21
@ Jorn
Jorn schreef:
01 apr 2020, 18:11
Maar voor nu ben ik erg geneigd mee te gaan met Hugo en op Renate te gaan stemmen. Mocht blijken dat Renate eruit vliegt en een burger blijkt te zijn dan vertrouw ik Willemijn sowieso. Dan zijn mijn hoofdverdachten Wouter en Hugo, aangezien Wouter vrij makkelijk op de Hugo bandwagon lijkt te springen. Ik acht Renate ook een sterke speler, dus als ze eerst Bas er hebben uitgestemd en dan de discussie zo sturen dat Renate de luchtsluis ingeduwd wordt. Dan lijkt het voor mij haar sterke spelers eruitwerken theorie een stuk sterker al.
Ik snap deze oorzaak-gevolg relatie niet. Je zegt:
ALS Renate = Goed
DAN Willemijn = Goed (..)

Op beide conclusies valt wat aan te merken. Als Renate 'slechts' een Gewone Burger is, dan weet ze niet meer dan wat ze uit het forum kan halen. In dat geval is er niets te zeggen over Willemijns ware identiteit, aangezien Renate mogelijk gewoon een verkeerd persoon vertrouwd heeft.
Geloof me, als ik dit wist als Wolf, had ik dat niet zo opgeschreven :p

Tot zover op dit moment, later vast meer :)
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 2 - Niets gezien

Bericht door Edy »

Och jeetje, wordt het weer zo'n spel! :( :o
Ik was er oprecht van overtuigd dat Renate niet in de haak was. RIP Renate. Ik wil hier wel een beetje voor mezelf opkomen door te zeggen dat Renate zich wellicht iets feller had kunnen verdedigen? En niet pas verontwaardigde hints gaan geven nadat de deadline was verlopen? maar goed, nu niets meer aan te doen.

Als je alles weet achteraf kan ik idd wel zien dat Renate blijkbaar Willemijn heeft gezien en goed bevonden. Maar verder ben ik het niet zo eens met het argument van Willemijn dat een hele hele slimme wolf dit al meteen gezien had en daar gebruik van had gemaakt door Renate overdag eruit te werken. Of hij of zij moet zijn medewolfjes ervan op de hoogte hebben gesteld en dat die allemaal op Renate stemden. Maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Vallen ze meteen allemaal op.
Het is overigens wel grappig (of ben ik nu eigenlijk beledigd), dat Hugo en daarna Wouter als de grote aanstichters van de hetze op Renate worden gezien door Willemijn en door Jorn, en ik redelijk ongeschonden uit de bus kom. Terwijl ik toch wel de eerste was die Renate verdacht vond en daarna consistent doorging met het verdenken van Renate. Niet iets om jezelf voor op de borst te slaan, maar ik vind het eigenlijk heel raar dat dat niet gezien wordt en vraag me af wat er aan de hand is. Het voelt dan als een opzettelijke poging om mij 'te ontzien' waardoor de andere burgers mij juist als verdacht kunnen gaan zien. Daarom zeg ik het maar even.
Dus, Hugo is uiteraard uitermate slim, maar was niet de eerste die verdenkingen op Renate aanzwengelde en is denk ik niet persé een wolf om die reden. Hij stemde wel als eerste op Renate, maar had al wel aanwijzingen dat anderen dat ook gingen doen. Hij kan overigens nog steeds best wolf zijn, dat sluit ik niet uit.
En overigens Willemijn zijn er nog wel meer hele slimme mensen die aan dit spel meedoen hoor! Dat je dan meteen aan Hugo denkt en niet aan je eigen dochter???? :o :shock: :shock: :lol: :lol:
Enfin, aangezien we al vastgesteld hebben dat Willemijn goed is, zal zij mij niet 'ontzien' om de reden die ik noem. Zij is vooral gefocussed op mijn verdediging van Michelle. Ik begrijp werkelijk niet waarom Willemijn mijn opmerking een 'verdediging' vindt. Michelle werd toch niet aangevallen? Waarom zou ik haar dan verdedigen?

Maar goed, genoeg geklets in de nacht.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 2 - Niets gezien

Bericht door Mark »

Leuk bedacht van jullie dat ik daarom wachten om te stemmen. Nee de enige rede waarom ik later wilde stemmen is omdat ik zat te wachten op elrike wat zij ging doen. omdat ik het raar vond omdat ze niets had gezegd. Moment dat zij dat deed heb ik ook gestemd.
Ja ik heb van begin gezegd dat we fout zaten met renate tijdens de stemming en als jullie dan denken van dat ik dat doe om mij zelf een goed puntje te zetten heb je het fout. Door hoe renate speelde kon je er redelijk van uit gaan dat zij goed was. want als ze slecht is speelt ze anders dan nu. dit was gewoon typisch renate. Dat hugo dat niet door had en haar aanvallen snap ik niet helemaal want Hugo weet heel goed hoe renate speelt. hij stemde als eerste wat niet perse slecht hoeft te weten maar heeft voor mij nu wel een -puntje

De stemmen van Wouter, Edy, Michelle en elrike vind ik verdachter.

Wouter vind ik erg mee lopen met hugo zijn ideeén.
Edy en michelle vind ik meer een koppeltje. en als door dit een ziener er uit is en ze zijn een koppel ga ik er sneller van uit dat 1 van hun wolf is.
daarna nog elrike, die ook op Renate stemt om er 5 van te maken en eigenlijk onmogelijk kan zorgen dat iemand anders dood kan gaan, vond een makelijke stem voor haar omdat ze al paar stemmen had om er voor te zorgen dat zij niet dood ging.

en ik heb vertelt waarom ik op dat moment op bas ging stemmen, ja kon veranderen maar moesten nog paar mensen stemmen en had verwacht dat eigenlijk iemand anders dood zou gaan en na 23:00 leek mij dat ik niet meer stem kon veranderen maar door elrike haar stem had dat ook geen nut.

lijstje van mark :)
Positief: Willemijn
Neutraal:Djamila, Bas 2.0, Ida, Jorn, Ineke, Marieke
Beetje negatief: Edy, Michelle,
Negatief: Hugo, Wouter, Elrike



1. Mark
2. Djamila
3. Wouter
4. Bas = Burger
5. Hugo
6. Ida
7. Edy
8. Jorn
9. Michelle
10. Willemijn
11. Renate = Ziener
12. Ineke
13. Marieke
14. Dani
15. Elrike
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bas
Bezweerder
Berichten: 417
Lid geworden op: 10 sep 2019, 20:43

Re: Nacht 2 - Niets gezien

Bericht door Bas »

Na het teruglezen van Renate haar berichten ben ik het er mee eens dat Willemijn hoogst waarschijnlijk gezien is door Renate. Waardoor Willemijn nu ook de enige is die ik 100% vertrouw.

Ik heb me nu bij het teruglezen alleen gefocust op wie Renate misschien gezien heeft. En zal morgen een wat grondigere teruglees sessie doen om te kijken wie van de Renate stemmers ik nou het meest verdacht vindt.

Wat ik naast Renate's info heb teruggezocht is Jorn's bericht toen hij stemde op Wouter.

Quote dag 1:
Jorn schreef:Anyway het lijkt erop dat Renate momenteel de meeste stemmen heeft en ik weet nog steeds niet wie ik nou verdachter vind, in beide gevallen denk ik dat het voor de dag erna wel wat gaat verklaren.
Quote nacht 2:
Jorn schreef:Maar ik begrijp dat de last minute switch misschien raar was, maar het betekende ook wel dat de tussenstand 3-3 was tussen de 2 en had meer stemmen verwacht die mischien nog de doorslag konden geven op Wouter, aangezien ik dus Renate meer dan Wouter vertrouwde.
Er vallen mij hier twee dingen op, ten eerste lijkt hij niet door te hebben dat hij de stand gelijkt maakt, en lijkt het alsof hij er vanuit gaat dat Renate er toch wel uit gaat, volgens zijn eerste post. Waarvan hij nu zegt dat hij juist probeerde de stemming wat opener te maken en misschien Wouter te laten lynchen.
Ten tweede valt het me op dat hij voor zijn stem niet weet wie hij nou echt verdachter vindt. Maar in de nacht toch wist dat hij Renate meer vertrouwde.
Zijn nacht post voelt heel erg indekkend, waarbij hij zijn eigen post tegenspreekt..

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Nacht 2 - Niets gezien

Bericht door Jorn »

Hugo schreef:
02 apr 2020, 16:31
Hugo schreef:
01 apr 2020, 19:21
@ Jorn
Jorn schreef:
01 apr 2020, 18:11
Maar voor nu ben ik erg geneigd mee te gaan met Hugo en op Renate te gaan stemmen. Mocht blijken dat Renate eruit vliegt en een burger blijkt te zijn dan vertrouw ik Willemijn sowieso. Dan zijn mijn hoofdverdachten Wouter en Hugo, aangezien Wouter vrij makkelijk op de Hugo bandwagon lijkt te springen. Ik acht Renate ook een sterke speler, dus als ze eerst Bas er hebben uitgestemd en dan de discussie zo sturen dat Renate de luchtsluis ingeduwd wordt. Dan lijkt het voor mij haar sterke spelers eruitwerken theorie een stuk sterker al.
Ik snap deze oorzaak-gevolg relatie niet. Je zegt:
ALS Renate = Goed
DAN Willemijn = Goed (..)

Op beide conclusies valt wat aan te merken. Als Renate 'slechts' een Gewone Burger is, dan weet ze niet meer dan wat ze uit het forum kan halen. In dat geval is er niets te zeggen over Willemijns ware identiteit, aangezien Renate mogelijk gewoon een verkeerd persoon vertrouwd heeft.
Geloof me, als ik dit wist als Wolf, had ik dat niet zo opgeschreven :p

Tot zover op dit moment, later vast meer :)
Ik werk hiet slechts vanuit speculaties van de minimale informatie die we bezaten. Maar door hoe de discussie hiervoor verliep had ik besloten dat er twee mogelijkheden voor mij waren. Of Renate was inderdaad een Wolf, of ze wordt expres aangepakt door mensen. Aangezien jij en Wouter de personen waren die hier vooral de aanstichters van waren vind ik gewoonweg dat verdacht. Zeker nu ze ook weg is en inderdaad gewoon een burger blijkt te zijn.

Als ik een wolf was geweest had ik natuurlijk op Renate gestemd, aangezien daar toch al een meerderheid voor was en er dan minder vragen gesteld zouden worden. Maar ik ben geen wolf, ik speel tevens inderdaad ook niet veilig. Ik zeg wat ik denk of welke hypothesen er in mij opkomen.

Wat ik nu zie gebeuren is dat Hugo het zelfde aan het opzetten als wat er bij Renate gebeurd zou kunnen zijn. Natuurlijk is dit wederom speculatie, maar met de informatie die we nu hebben vind ik de harde focus vanuit Hugo en het makkelijk meestemmen van Wouter erg verdacht zoals ik al meermaals aangaf.


Ik denk juist doordat ikheel duidelijk probeer mijn denkprocess uit te schrijven ik wat aan het verwarren ben, aangezien ik dus zelf twijfel en reducerend probeer te werken, maar hier dus stukken van uit type. Maar zoals ik al vele malen eerder aangaf ik vond beiden verdacht en probeerde hier te achterhalen waarom ik dit vond. Uiteindelijk viel mijn keuze op Wouter, gelukkig. Dus mijn intuitie daarbij was wel wat mis, maar dus niet helemaal.

Maar nogmaals jullie kennen me niet, dus dat maakt het lastiger misschien mijn normale gang van zaken te interpreteren. Maar voel je vrij Djamila te vragen, die kent me vrij goed. Al weet ze natuurlijk ook niet welke rol ik bezit maar kan eventueel wel vouchen voor mijn manier van analyseren. Ik tracht juist onze mooie burgers te beschermen lieve dames en heren :(

Dus zoals ook al eerder aangegeven, als je vragen hebt zal ik deze proberen te beantwoorden. Ik maak me wel zorgen om de nacht ook, hoeveel speciaale rollen zitten er in het spel buiten burger en wolf? of is dat geheim?
~Hertog Jorn~

Michelle
Wolvenjong
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 mar 2020, 17:32

Re: Nacht 2 - Niets gezien

Bericht door Michelle »

Willemijn schreef:
02 apr 2020, 09:25
Michelle verdacht. Eigenlijk meteen al. In combinatie met de Edy bescherming. Ze komt wel sterk over voor een beginnende speelster, maar ik vind haar stem op Renate een meeloperig karakter hebben.
Willemijn, jammer dat je mijn stem op Renate een meeloperig karakter vind hebben. Ik wist niet dat je zo snel al je verdenkingen zo duidelijk had moeten weergeven. Nog niemand deed dat. Als ik het had geweten dan had ik het eerder gezegd.
Daarnaast heb ik Renate echt als alien geïnterpreteerd. Achteraf gezien zijn haar woorden inderdaad meer als een ziener, die rol was mij even helemaal ontgaan.
Dat ze jou gezien heeft als een goed persoon maakt voor mij dat ik je sowieso niet verdenk.
Dat je me als een sterke speelster ziet overkomen vind ik wel tof om te horen.

Ineke schreef:
02 apr 2020, 14:57
Michelle – Ik vind haar wel oprecht overkomen, maar omdat ze nieuw is ook lastig om te peilen. Ze stemde als vierde op Renate. Ze was na Edy de tweede die met een echte verdenking richting Renate kwam. Ze had ook Elrike als verdachte, omdat Elrike inactief was en Renate Elrike misschien probeerde in te dekken door de inactiviteitstheorie. Deze redenering volg ik nog steeds niet. Kun je me het uitleggen? En waarom vond je Marieke dan niet verdacht?
Nu ik het stukje terug lees, heb ik het inderdaad verkeerd neer gezet. Ze heeft haar niet ingedekt, maar juist verdacht gemaakt.
Ik was Marieke helemaal vergeten, daarom heb ik haar niet genoemd. Maar als het klopt wat jullie zeggen dat alle inactieve spelers geen wolven zijn, maar gewoon burgers die niet echt een rol hebben, dan zijn zowel Elrike als Marieke geen slechte personen.

Edy schreef:
02 apr 2020, 16:47
Het is overigens wel grappig (of ben ik nu eigenlijk beledigd), dat Hugo en daarna Wouter als de grote aanstichters van de hetze op Renate worden gezien door Willemijn en door Jorn, en ik redelijk ongeschonden uit de bus kom. Terwijl ik toch wel de eerste was die Renate verdacht vond en daarna consistent doorging met het verdenken van Renate. Niet iets om jezelf voor op de borst te slaan, maar ik vind het eigenlijk heel raar dat dat niet gezien wordt en vraag me af wat er aan de hand is. Het voelt dan als een opzettelijke poging om mij 'te ontzien' waardoor de andere burgers mij juist als verdacht kunnen gaan zien. Daarom zeg ik het maar even.
Zo heb ik er nog helemaal niet over nagedacht. Dat kan ook betekenen dat ze mij ontzien, want ik was ook heel snel met mijn verdenkingen op Renate. Dit vind ik ook wel een hele scherpe analyse van je, Edy.

Edy schreef:
02 apr 2020, 16:47
Enfin, aangezien we al vastgesteld hebben dat Willemijn goed is, zal zij mij niet 'ontzien' om de reden die ik noem. Zij is vooral gefocussed op mijn verdediging van Michelle. Ik begrijp werkelijk niet waarom Willemijn mijn opmerking een 'verdediging' vindt. Michelle werd toch niet aangevallen? Waarom zou ik haar dan verdedigen?
Ik werd zeker niet aangevallen. Ieder geval, zo heb ik het nog niet beleefd. Ik vond het wel lief van je dat je me wat duidelijkheid gaf. Of je me daardoor verdedigd, denk het zelf ook niet nee.

Mark schreef:
02 apr 2020, 17:32
Ja ik heb van begin gezegd dat we fout zaten met renate tijdens de stemming en als jullie dan denken van dat ik dat doe om mij zelf een goed puntje te zetten heb je het fout. Door hoe renate speelde kon je er redelijk van uit gaan dat zij goed was. want als ze slecht is speelt ze anders dan nu. dit was gewoon typisch renate. Dat hugo dat niet door had en haar aanvallen snap ik niet helemaal want Hugo weet heel goed hoe renate speelt. hij stemde als eerste wat niet perse slecht hoeft te weten maar heeft voor mij nu wel een -puntje

De stemmen van Wouter, Edy, Michelle en elrike vind ik verdachter.
Jammer dat je dit zegt Mark, want ik heb geen idee hoe Renate speelt als ze slecht is of goed. Dat je zegt dat dit typisch Renate is en ik daardoor verdachter ben geworden vind ik raar. Als nieuw persoon heb ik nog helemaal geen idee hoe iedereen speelt.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 2 - Niets gezien

Bericht door Ida »

Bas: 100% zekerheid? Hm
Ik vermoed inderdaad ook dat Willemijn gezien is als goed, maar ze kan best in een stelletje zitten met een weerwolf. Maar ik neem aan dat Cupido dat dan heel :?: goed in de gaten houd en ingrijpt. Ook zijn er mischien andere irritante rollen in UW. Op dit moment dan nog niet zeer belangrijk, maar toch om in de gaten te houden. Wat mij nl stoort is dat Willemijn meteen zelf met deze inbreng (ziener ziet haar) komt. Maar voorlopig blijf ik haar in het goede kamp plaatsen.
Edy: ik vond jou opmerking over nwe spelers (Michelle) een normale reactie, vind het raar van Willemijn om hier zo op te hakken.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 2 - Niets gezien

Bericht door Ida »

Later meer op de pc. Mijn Nwe mobiel is te klein,Grrr geen rekening gehouden met weerwolf discussies.

Gebruikersavatar
Elve
Cupido
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:11

Re: Nacht 2 - Niets gezien

Bericht door Elve »

Wat bedoel je met weerwolf discussies Ida?
There are two ways to be fooled.
One is to believe what isn't true,
the other is to refuse to believe what is true.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 2 - Niets gezien

Bericht door Djamila »

Goh, wat een verrassing. :roll:
RIP Renate...
Maakt mijn verdachtmakingen richting Wouter alleen maar sterker. Morgen kom ik met een uitgebreidere post, hopelijk overdag.

Gesloten

Terug naar “Spel 6 - Ruimtereis”