Dag 1 - Onder ons

First contact
Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Jorn »

Hmmm ja als jullie inderdaad zoveel gespeeld hebben dat er nog maar weinig uit speelstijl gedrag te halen is maakt het natuurlijk niet al te veel uit dat ik nieuw ben hier dan inderdaad. Ik ga mijn best doen wat langer in het spel te zitten dan de vorige keer want dat was gewoon wat treurig :')

Maar ja ben zeker blij mee te gaan mogen spelen. Maar om even terug te komen op een aantal vragen die op mij gericht waren;

Ik was gisteren al zoon 60 uur wakker toen ik aan het posten was dus ik denk dat ik dingen inderdaad iets verkeerd begrepen had omtrend Renate.

In mijn optiek zou het inderdaad logisch zijn als wolf om tactisch sterke spelers te verwijderen, maar ik weet niet goed wie dat nog zijn natuurlijk.
Dus die theorie vind ik logischer dan de sociale theorie.

Maar wat ik dus gister trachtte te zeggen is dat als er een aantal spelers bekend staan om dit te doen, dan zou dat in mijn optiek ze inderdaad wat verdachter maken. Daar werden dus een aantal spelers genoemd, maar ik denk niet dat ik hier verder van uit moet gaan voor nu. De wolven zullen inderdaad vast een reden gehad hebben en speculatie daarover is goed, maar misschien nu nog te vroeg in het spel.

Sterker nog ik heb alles zitten teruglezen en er werd mij beticht Renate te beschermen, maar nu alles lezende vind ik haar juist zelf inderdaad verdacht.

Verder zou ik nog wel graag wat van Djamila vernemen, die is ook erg stil. Maar helaas heb ik geen verdere tijd om te wachten met stemmen, aangezien ik de komende aantal uren aan het raiden ben. Ik zal dit scherm ernaast open houden en af en toe verversen voor reacties, misschien dat dat nog wat kan aanpassen.

Maar voor nu ben ik erg geneigd mee te gaan met Hugo en op Renate te gaan stemmen. Mocht blijken dat Renate eruit vliegt en een burger blijkt te zijn dan vertrouw ik Willemijn sowieso. Dan zijn mijn hoofdverdachten Wouter en Hugo, aangezien Wouter vrij makkelijk op de Hugo bandwagon lijkt te springen. Ik acht Renate ook een sterke speler, dus als ze eerst Bas er hebben uitgestemd en dan de discussie zo sturen dat Renate de luchtsluis ingeduwd wordt. Dan lijkt het voor mij haar sterke spelers eruitwerken theorie een stuk sterker al.

Maar ik wacht nu dus nog heel even af, maar Renate is voor mij nu de focus.
~Hertog Jorn~

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Mark »

Willemijn schreef:
01 apr 2020, 17:25
Beste mensen,

voor mij is dit nog altijd een spelletje. En als ik dan moet lezen dat ik warrig ben en meestal wel ben, of dat er geschreven moet worden WAAR SLAAT DIT OP, dan heb ik eigenlijk niet eens meer zoveel zin om mee te blijven doen.
Want het is namelijk niet leuk om dat te moeten lezen en gaat - wat mij betreft tenminste - nét iets te ver.
Misschien dat mijn posten onzinnig en warrig overkomen, sorry daarvoor. Mijn hersenkronkels werken nu eenmaal niet zo, zoals bij de meesten van jullie. Maar ik ben tenminste wél redelijk actief geweest, in tegenstelling tot Elrike (hoewel ze nu ineens wel op de valreep alles zou gaan bijlezen).
@willemijn
Ik snap wat je bedoelt. Ja is maar een spel en is soms ook heel vervelend om dit te horen. Zelf ben ik ook erg warrig en hoor ook vaak genoeg dat of dat ze mij niet begrijpen. Nee het is niet leuk en vind ook goed dat je het even meldt want daardoor kunnen we er ook rekening mee houden. Ik hoop dat je nog wel mee blijft doen. En je bent zeker actief geweest daar gaat het ook niet om.

Maar dan heb ik wel een vraagje je stemt op elrike omdat ze niet echt actief is of wat anders ??
Of heb over jouw uitleg gelezen anders sorry.
In mijn hoofd gaat het laatste dagen helemaal niet goed.
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Djamila »

Ik stem op Wouter

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Jorn »

Ah ik zie nu dat Djamila ook net een flinke post heeft geplaatst, denk dat we tegelijk aan het typen waren haha.

Ik ben het ook met haar eens dat Wouter weinig inhoudelijks heeft gezegd en heel makkelijk meegaat met Hugo, ook omdat hij in het rijtje verdachten past van stemmen op sterke spelers maakt hem dit wel extra verdacht.

Ik twijfel dus nu heel erg tussen Renate en Wouter, maar ik ga kijken waar het heen gaat de komende uren.
Haha, thanks Jorn ;) Ik zeg in ieder geval wat er altijd in me opkomt!

En ben het met je eens dat ik het soms ook lastig vind dat heel veel mensen hier terugverwijzen naar potjes in het verleden, maar het is soms inderdaad wel bruikbare informatie.
Ik vind jou in ieder geval een stuk minder verdacht dan het potje waar in je wolf was.
Ja ik heb het vorige potje niks kunnen laten zien, om eerlijk te zijn was het gewoon een toevalstreffer dat ik meteen de sjaak was in mijn optiek. Iemand stemde randomly op mij omdat ik nieuw was, en ik wist ook niet op wie ik wilde stemmen dus stemde maar direct terug op die persoon. Schijnbaar werd dat (wat ik niet echt snap) gezien als verdacht. Ik probeerde namelijk niets te doen durende de dag en twijfelde flink over de stemming dus dacht nou, dit is eerlijk, 1 voor 1. Maar dat pakte helaas niet goed uit, maar ik kon ook geen onderbouwde keuze maken op dat moment voor een andere speler dus leek dit me een goed plan :')
~Hertog Jorn~

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Hugo »

Willemijn schreef:
01 apr 2020, 17:25
Beste mensen,

voor mij is dit nog altijd een spelletje. En als ik dan moet lezen dat ik warrig ben en meestal wel ben, of dat er geschreven moet worden WAAR SLAAT DIT OP, dan heb ik eigenlijk niet eens meer zoveel zin om mee te blijven doen.
Want het is namelijk niet leuk om dat te moeten lezen en gaat - wat mij betreft tenminste - nét iets te ver.
Misschien dat mijn posten onzinnig en warrig overkomen, sorry daarvoor. Mijn hersenkronkels werken nu eenmaal niet zo, zoals bij de meesten van jullie. Maar ik ben tenminste wél redelijk actief geweest, in tegenstelling tot Elrike (hoewel ze nu ineens wel op de valreep alles zou gaan bijlezen).
Goed dat je dit aangeeft Willemijn. Ik zal hier in de toekomst meer rekening mee houden. Natuurlijk is alles wat in het spel gezegd wordt niet bedoeld als een persoonlijke aanval, en als ik dat onderscheid niet goed formuleer spijt mij dat. Ik hoop dat je wel mee blijft doen, tot nu toe deed je inderdaad goed actief mee, en ik vind het leuk jou hier weer eens te zien. Mocht je vaker dit gevoel krijgen, laat het dan vooral weer weten.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Hugo »

@ Jorn
Jorn schreef:
01 apr 2020, 18:11
Maar voor nu ben ik erg geneigd mee te gaan met Hugo en op Renate te gaan stemmen. Mocht blijken dat Renate eruit vliegt en een burger blijkt te zijn dan vertrouw ik Willemijn sowieso. Dan zijn mijn hoofdverdachten Wouter en Hugo, aangezien Wouter vrij makkelijk op de Hugo bandwagon lijkt te springen. Ik acht Renate ook een sterke speler, dus als ze eerst Bas er hebben uitgestemd en dan de discussie zo sturen dat Renate de luchtsluis ingeduwd wordt. Dan lijkt het voor mij haar sterke spelers eruitwerken theorie een stuk sterker al.
Ik snap deze oorzaak-gevolg relatie niet. Je zegt:
ALS Renate = Goed
DAN Willemijn = Goed en Wouter + Hugo = Slecht

Op beide conclusies valt wat aan te merken. Als Renate 'slechts' een Gewone Burger is, dan weet ze niet meer dan wat ze uit het forum kan halen. In dat geval is er niets te zeggen over Willemijns ware identiteit, aangezien Renate mogelijk gewoon een verkeerd persoon vertrouwd heeft.
Als Renate goed is begrijp ik dat dat mij verdachter maakt (immers, ik stemde er een Burger uit), maar wat dat te maken heeft met Bas' eliminatie van vannacht is mij niet helder. Renate begon pas vanochtend (wat mij betreft) met verdachte dingen zeggen. Dus het zou wel heel geniaal zijn geweest als ik (in dit scenario) als Wolf had gedacht 'ik eet Bas op, en dan gaat Renate verdachte dingen zeggen, en dus kan ik dan Renate eruit werken! MUHAHAHAHA (bliksemschicht op achtergrond)'. Dus ik zie niet hoe dit haar 'sterke spelers'-theorie versterkt? Daarnaast moet ik eerlijk toegeven dat ik in nacht 1 eerder 'sociaal' een slachtoffer kies; als je zoveel spellen met elkaar speelt, is het niet leuk als steeds dezelfden er vroeg uitvliegen, dus daar hou ik graag rekening mee.
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Edy »

Hmmmm, zo ben ik lange tijd de enige die Renate lijkt te wantrouwen en zo gaat het halve ruimteschip op haar stemmen!Ik zeg nu al dat er tussen die plotselinge Renate stemmers zeker 1 of 2 wolven zitten, ongeacht wat Renate’s rol blijkt te zijn.
Maar aangezien ik haar toch het meest verdacht vind en ik al aangegeven had op haar te gaan stemmen, bij deze.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Edy »

Ik stem op Renate

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Willemijn »

@Mark
Ik stem op Elrike vanwege haar inactiviteit. Voor iemand die bij de inschrijving zegt: Als er nog plek is, heb gek genoeg ineens tijd
is ze bar weinig aanwezig geweest. Ik houd niet zo van zo'n speelwijze. Natuurlijk is de een wat actiever dan een ander binnen een spel, maar om zo op de valreep nog even aan te geven dat ze bij gaat lezen, mwah daar houd ik dus niet van.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Renate »

Bizar. De drie theorieën kwamen van drie verschillende personen en ik heb ze in één post genoemd.
Ik snap oprecht niet wat er zo verdacht aan mij is hierdoor.
Mensen die nu roepen: ik heb nog nooit een inactieve gekozen, of: ik ga nooit als eerste voor de sterke speler: onzin!
Ik zal in elk geval niet ontkennen dat ik - zeker in het begin van het spel - altijd voor de inactieve spelers ga: zowel als ik wolf ben, de eerste nacht, als wanneer ik gewoon burger ben en geen duidelijke wolfvibes heb binnen gekregen.
Zo ook nu: ik krijg geen duidelijke wolfvibes binnen. Ik vind de meeste spelers natuurlijk wel verdacht. Behalve Willemijn, inderdaad. Dit is gewoon een oprecht geïrriteerde Willemijn die we hier zien, en als wolf is ze anders. Maar de rest?
Edy, die mij wel heel makkelijk en snel afserveert. Hetzelfde geldt voor Hugo, en Wouter. Het lijkt iets georchestreerds.
Ida: Ik weet dat Ida, net als ik, het heel vervelend vindt om wolf te zijn. Maar er blijven in UW nog een hoop andere rollen over die ook niet per se goed voor de burger zijn.
Mark: Ik verwacht overigens ook niet dat Mark alweer wolf is. Dat is eigenlijk niet goed mogelijk. Hij moet toch een kéér burger zijn? Mensen die goed zijn in kansberekening zijn het hier waarschijnlijk niet mee eens maar Mark krijgt van mij nog het voordeel van de twijfel.
Bas: ik verwacht wel dat hij een bijzondere rol heeft, mogelijk een slechte, aangezien Lola zo erg lang moest nadenken over wat ze nu moest doen, toen Dani uitviel. Maar ik zou nooit op Bas stemmen in dit stadium: hij is net opgestaan uit de dood.
Jorn vind ik oprecht zoekend en kritisch overkomen, al vertrouwt hij mij niet.
Datzelfde geldt voor Ineke.
Dan zijn er nog een paar die vrolijk anderen napraten.
En een paar inactieven.
En - zie mijn eerste zin - dan ga ik in dit stadium van het spel liever voor een inactieve.
En dan neig ik toch naar Elrike.

Gesloten

Terug naar “Spel 6 - Ruimtereis”