Dag 1 - Onder ons

First contact
Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Dag 1 - Onder ons

Bericht door Lola »

"I can't lie to you about your chances, but... you have my sympathies."
--Alien (1979)

Na hun eerste nacht in de ruimte worden de astronauten een voor een wakker. Dankzij de zwaartekrachttechnologie (ja) kunnen ze gewoon gezellig rond de ontbijttafel zitten. Eén stoel blijft echter leeg. Waar is Bas?
Gezamenlijk gaan de astronauten op zoek. Het ruimteschip is niet erg groot, dus het duurt niet lang voordat ze hem gevonden hebben: hij ligt nog in bed.
"Hé, Bas," zegt Ida. Hij verroert geen vin. Ida slaat het dekbed opzij en deinst direct terug, evenals de rest van de crew. Het is een gruwelijk schouwspel. Dit kan geen mens gedaan hebben, dat bestaat gewoon niet. Bas is vreselijk toegetakeld.
"Maar als het geen mens was...", slikt Mark. "Wat was het dan wel? Is er iets of iemand het schip binnengedrongen?"
Ze checken het systeem van het schip, en inderdaad: aan het begin van de nacht hebben levensvormen het schip betreden. Ze zien echter geen vermelding dat de levensvormen het schip ook weer hebben verlaten...

---------------------------------

Vannacht is Bas gestorven. Hij was Burger.
Afbeelding

Wat mij betreft neemt Bas nu de rol van Dani over, maar hij moet het daar natuurlijk zelf wel mee eens zijn.


Jullie hebben tot woensdag 23:00 om te beslissen wie de luchtsluis uit wordt getieft. Je stemt hiervoor door dikgedrukt in een apart bericht te zeggen: Ik stem op [Naam].

Succes...

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Edy »

RIP Bas! Hoop dat je de nieuwe Dani wordt.
Even teruggekeken naar de nacht of Bas nog wat gezegd had, maar behalve 1 x dat hij er zin in had, heeft hij niets meer gepost. Dus daar kan ik werkelijk niets uithalen vrees ik. Ook geen reden waarom de wolven Bas gekozen hebben.

Willemijn
Pacifist
Berichten: 147
Lid geworden op: 19 mar 2020, 19:27

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Willemijn »

RIP Bas.
Ik ken Bas niet, heb in het verleden volgens mij nog nooit met hem gespeeld. Geen idee waarom hij dus slachtoffer is geworden.

Ida wrote: ↑29 Mar 2020, 13:17
Het valt met wel op, dat Ineke niets zegt, dat Wouter niet spel inhoudelijke opmerkingen maakt, dat Mark(zie bovenstaand), dat Elrike hetzelfde speelt als altijd (zowel als wolf als als mens) , Idem Djamila en dat Bas en Jorn normaal meer inhoudelijk meedoen.


@ Ida, je schrijft dat Elrike hetzelfde speelt als altijd. Wat versta jij onder hetzelfde?

Het is moeilijk om in dit stadium al een duidelijk beeld te hebben wie er door de luchtsluis het ruim moet gaan verlaten. Hoop dat er wel enige discussie op gang komt en dat degenen die tot nu toe weinig tot niets van zich hebben laten horen, zich wel actiever zullen gaan opstellen.

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door MMarieke »

RIP Bas!

Heb inderdaad ook geen idee waarom Bas. Misschien vanwege die weinig input tot nu toe? Al zijn er daar wel meer van (waaronder ikzelf 😬).
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Renate »

Edy schreef:
30 mar 2020, 21:02
RIP Bas! Hoop dat je de nieuwe Dani wordt.
Even teruggekeken naar de nacht of Bas nog wat gezegd had, maar behalve 1 x dat hij er zin in had, heeft hij niets meer gepost. Dus daar kan ik werkelijk niets uithalen vrees ik. Ook geen reden waarom de wolven Bas gekozen hebben.
Ik heb het zelf niet nagekeken maar als het waar is dat Bas alleen maar heeft gepost dat hij er zin in had, dan denk ik dat dat wel degelijk de reden is dat hij opgegeten is en dat wijst dan op actieve, aanwezige wolven. De leuke spelers, eigenlijk.
Die het liefst het eerst de inactieve spelers eruit willen werken
Tot nu toe vind ik overigens nog helemaal niemand verdacht. Daar heb ik wat meer munitie voor nodig.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Wouter »

Bas is dood, leve Bas! Tenminste als hij online komt. Een eerste dode geeft natuurlijk nog niet veel informatie, maar ik ben wel benieuwd naar mogelijke redenen voor de keuze van de wolven. Renate's theorie dat het de leuke spelers zijn zegt niet zoveel, we zijn immers allemaal leuk. Minder leuk zou de 'straf' voor inactiviteit in de eerste nacht kunnen zijn - sommige spelers zullen misschien hebben willen wachten op de eerste dag. Maar hier wreekt zich dat ik Bas niet ken. Te weinig informatie dus die ons zou kunnen helpen in de alien-hunt. Het enige dat bij mij rondzingt is dat Ida content is met haar rol. Dat zou ze niet snel zeggen als ze gewone burger was. Dus, voor aliens zou dat een reden zijn om haar als eerste aan te vallen. En dat is niet gebeurd. Geeft haar voor mij nu een min. Geen hele sterke, want wolven kunnen ook weer reden hebben om dat juist niet te doen. Maar toch.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Hugo
Priester
Berichten: 1218
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:54
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: Heks

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Hugo »

Goed, we zijn gelukkig begonnen na een korte pauze!

(Voor jullie informatie, ik wist alleen dat er nog op Dani gewacht werd. Ik heb geen diepe inzichten in Lola's schema (volgens haarzelf heeft ze dat zelf ook niet ;) )

RIP Bas! Gelukkig is er nu een troostprijs (naast natuurlijk de Poedel, gefeliciteerd) dat je waarschijnlijk verder mag spelen. Leuk, want ik vind Bas een heel fijne speler.
Ik snap ook niet helemaal dat Renate claimt, overigens zonder zelf haar feiten te hebben gecheckt, dat Bas waarschijnlijk door 'leuke' wolven is uitgeschakeld. Is dit Renate die roept dat ze zelf zo leuk is omdat ze Bas voor ons heeft opgegeten? (geen idee, maar ik vind het een leuke theorie)

Dan hebben we de eerste nacht, waarover natuurlijk veel te veel is gezegd, maar hé, het lijkt erop alsof er soms wel wat ontstond.
Ida kwam met een paar niet-te-volgen posts, waarvan ik niet helemaal weet wat ik ermee moet. Er wordt meteen geroepen (en later ook geclaimd) dat ze 'balletjes' aan het opgooien was, maar ik kan me niet helemaal herinneren dat Ida dat vaker doet? In elk geval hielp het om de discussie op gang te brengen, dank daarvoor. Ik weet niet helemaal wat er positief opviel aan mijn 'uhm, wat'-reactie, maar goed. Ik vind haar theorie die ze hier beschrijft:
Ida schreef:
28 mar 2020, 17:52
Daarbij denk ik dat Aliens die mischien mij, als nachtelijk hapje op de vork hadden, mischien heel voorzichtig of niet op mijn 'balletjes' (als dat het waren) zouden reageren, omdat mijn balletjes en de reacties erop dan morgen mischien worden uitgeplozen. En opvallen met mischien een foute reactie; dat willen de aliens niet graag.
Ook niet bijzonder sterk. Opvallen doen aliens niet graag, maar als het enige waarop gereageerd kan worden jouw posts zijn, zullen ook aliens dat vast doen. En nogmaals, mijn 'uhm, wat'-reactie (en enkele reacties van anderen uit het 'goede reactie'-kamp van deze post,) past volgens mij prima in de 'niet opvallen'-categorie.

Verder viel me op dat Edy (en Renate in mindere mate) érg ongeduldig was; maar dat is nou niet per se een teken van wolfsheid. Enthousiasme voor het spel is deze dames nooit vreemd.
Michelle geef ik voorlopig de kans een beetje het spel in te komen; ik vond haar posts niet verdacht vannacht.

Mark trekt ondertussen zich heerlijk terug in de slachtofferrol, kom op Mark. Je kan het ;) Je hebt ook wel eens het einde gehaald! (omdat je gezien was door de Ziener, ik, in nacht 1 en dat op dag 2 duidelijk was, oké, maar toch!)

PS. Met Ida's balletjes moest ik constant aan gehaktballen denken, en ik weet niet helemaal waarom. Ik kreeg er in elk geval trek van :P
In the nights of full moon, if you hear a howling, bar the door. If you don’t hear it, bar the door
anyway.

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Wouter »

Lola schreef:
30 mar 2020, 18:35
"I can't lie to you about your chances, but... you have my sympathies."
--Alien (1979)

Na hun eerste nacht in de ruimte worden de astronauten een voor een wakker. Dankzij de zwaartekrachttechnologie (ja) kunnen ze gewoon gezellig rond de ontbijttafel zitten. Eén stoel blijft echter leeg. Waar is Bas?
Ha, ik ben blij dat je rekening hebt gehouden met de ongemakken van het reizen onder gewichtloosheid. Ik hoop ook op een transporter met Heisenberg-compensator :lol:
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Edy »

Er zijn twee posten die mij opvallen.
Renate:
Ik heb het zelf niet nagekeken maar als het waar is dat Bas alleen maar heeft gepost dat hij er zin in had,
dan denk ik dat dat wel degelijk de reden is dat hij opgegeten is
en dat wijst dan op actieve, aanwezige wolven. De leuke spelers, eigenlijk.
Die het liefst het eerst de inactieve spelers eruit willen werken
Dit vind ik ten eerste zwaar overdreven. Bas is een bekende speler voor de meeste mensen en men weet ook dat Bas regelmatig en lang en vaak zinnig post (tenzij hij weer een tunnelvisie op mij heeft :D ). Dat hij daarom in nacht 1 eruit zou zijn gehaald voor niet actief meedoen vind ik echt onzin.
Maar wat nog vreemder is van Renate is dat ze zegt
.
Niet, dat zou mogelijk een reden kunnen zijn, maar ja, dat IS DE REDEN. Zelf denk ik dan dat er de mogelijkheid zou kunnen zijn ( :lol: :lol: :lol: ) dat Renate meer kennis heeft over de reden dat Bas vermoord is, namelijk omdat ze het zelf in het hol verzonnen heeft! En zich niet realiseert dat ze de suggestie zo stellig heeft verwoord. Ik vind het op zijn minst een minpuntje.

Dan Wouter:
Minder leuk zou de 'straf' voor inactiviteit in de eerste nacht kunnen zijn - sommige spelers zullen misschien hebben willen wachten op de eerste dag. Maar hier wreekt zich dat ik Bas niet ken.
Wouter gaat een beetje mee in het idee van Renate dat het straf zou kunnen zijn, maar probeert zich dan wel te distantiëren ervan door te zeggen dat hij Bas niet kent.
Dat laatste is een beetje onzin Wouter. Je kent Bas dan niet in levende lijve, maar sinds we weer online spelen doen zowel jij als Bas regelmatig mee, bijna elke keer eigenlijk. Dus je weet wel degelijk wat voor soort speler Bas is. Die soort "Petrus" ontkenning van Bas vind ik echt vreemd en daarom ook een minpuntje.

Als laatste wil ik nog wel even reageren op Hugo, die mij een beetje ongeduldig vindt. Nu is geduld inderdaad niet mijn allersterkte eigenschap Hugo, maar als de deadline donderdag 13.00 uur is en je hebt maandag nog niets gehoord en je weet ook niet waarom, dan vind ik dat nu niet echt heeeeeeel ongeduldig. :o
Niks ten nadele van Lola, is allang weer vergeten (dacht ik), maar als dat nu als aandachtspuntje wordt opgeworpen, dan wil ik daar toch wel even tegenin gaan. Ik wil inderdaad gewoon het spel spelen en als er redenen zijn waarom het spel vertraagd is, dan weet ik dat graag. Tja, we hebben allemaal zo onze gebreken nietwaar? :)

Edit is taalfoutje

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Edy »

2e quote van Renate niet goed overgekomen:
Was: dan denk ik dat dat wel degelijk de reden is dat hij opgegeten is.

Gesloten

Terug naar “Spel 6 - Ruimtereis”