Dag 1 - Onder ons

First contact
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Edy »

Ineke, volgens mij bedoelt ze wel degelijk Willemijn. Zij zegt ook Bas niet te kennen en wat haar betreft klopt dat wel min of meer. Ik kan haar wel vergeven dat ze de tijden van Hyves niet meer op het netvlies heeft staan🤭

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Renate »

Ineke schreef:
01 apr 2020, 12:50
.
Renate schreef:
31 mar 2020, 21:45
Als deze derde theorie waar is, dan kunnen we in elk geval constateren dat Willemijn geen wolf is. Zij zegt immers hem niet te kennen. Overigens heb ik bij Willemijn überhaupt geen slechte vibes.
Ik neem aan dat je Wouter bedoelt?
Nee, ik bedoel echt Willemijn. Zag later pas dat ook hij zegt Bas niet te kunnen. Maar bij hem heb ik wél wat minder positieve vibes.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Renate »

Renate schreef:
01 apr 2020, 13:40
Ineke schreef:
01 apr 2020, 12:50
.
Renate schreef:
31 mar 2020, 21:45
Als deze derde theorie waar is, dan kunnen we in elk geval constateren dat Willemijn geen wolf is. Zij zegt immers hem niet te kennen. Overigens heb ik bij Willemijn überhaupt geen slechte vibes.
Ik neem aan dat je Wouter bedoelt?
Nee, ik bedoel echt Willemijn. Zag later pas dat ook hij zegt Bas niet te kennen. Maar bij hem heb ik wél wat minder positieve vibes.

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Renate »

Naja, ik wilde kunnen in kennen veranderen en post vervolgens het bericht dubbel. Laat ook maar!

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Renate »

Edy schreef:
01 apr 2020, 13:39
Ineke, volgens mij bedoelt ze wel degelijk Willemijn. Zij zegt ook Bas niet te kennen en wat haar betreft klopt dat wel min of meer. Ik kan haar wel vergeven dat ze de tijden van Hyves niet meer op het netvlies heeft staan🤭
Al zou op mijn leeftijd het langetermijngeheugen juist beter moeten werken!😉

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Mark »

Renate schreef:
31 mar 2020, 21:50
Het vorige spel, waarbij Bas er zo lang in zat, speelden mee:
1. Hugo
2. Mark
3. Edy
4. Wouter
5. Ida
6. Lola
7. Bas
8.Mariska
9. Elrike

Dat betekent dus dat volgens de sociale wolventheorie - ja ja ik gooi 'm er weer in - Hugo, Mark, Edy, Wouter, Ida en Elrike allemaal een minnetje van me krijgen.
@renate
slim bedacht maar zit een minpuntje aan jouw sociale wolventheorie, je kan ons een minpuntje geven op iets waar jij ook niet in zat, maar jij hebt terug gekeken wat iedereen kan doen. waaruit blijkt dat iedereen een sociale wolf kan zijn en niet alleen Hugo, Edy, Wouter, Ida, Elrike en ikzelf ;)

@michelle
Michelle schreef:
31 mar 2020, 22:17
Mark schreef:
31 mar 2020, 21:28
Wat had ik moeten vertellen in nacht 1 onzin zoals de meeste ? ik wachte gewoon af tot de nacht voor bij ging, zoals de meeste en sommige praten onzin en andere zeggen weinig.
Jij wachten om zinnig te praten. :lol: Zelf kun je er anders ook aardig wat van hoor, dus waarom zou je nu ineens wachten? Ook al werd er onzin gepraat, er was tenminste wel al leven in het schip. Anders was het wel heel stil en was het misschien helemaal vervelend dat het door omstandigheden wat langer duurde tot het dag werd.
Tuurlijk kan ik er wat van, maar dat zegt niet dat ik op nacht 1 dingen moet gaan zeggen onzin als er toch nog niets is gebeurd. en paar mensen hebben gekozen om veel te praten en andere weer wat minder of niet. en denk niet dat we daar wat uit kunnen halen.

@jorn @michelle
over speelstijlen is ook niet altijd wat uit te behalen vind ik. Ja is handig hoe mensen bepaalde dingen doen. maar elk spel is toch anders en ook met wat er buiten het spel gebeurd veranderd soms je inhoud en hoevaak je wat kan typen.

@all
kan iemand mij vertellen waar de laatste paar post over gaan met, kunnen en kennen en willemijn en wie dan ook welke naam. ik volg er geen hout van en in mijn hoofd kan ik er niets mee doordat het onduidelijk is. Of is dat expres :mrgreen: ;)
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Wouter »

Renate schreef:
31 mar 2020, 21:50
Het vorige spel, waarbij Bas er zo lang in zat, speelden mee:
1. Hugo
2. Mark
3. Edy
4. Wouter
5. Ida
6. Lola
7. Bas
8.Mariska
9. Elrike

Dat betekent dus dat volgens de sociale wolventheorie - ja ja ik gooi 'm er weer in - Hugo, Mark, Edy, Wouter, Ida en Elrike allemaal een minnetje van me krijgen.
Ik deed wel mee maar lag er in de eerste nacht uit. Dus van echt meedoen was geen sprake ...
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Wouter
Lijfwacht
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 jul 2019, 14:42
Locatie: Utrecht
Favoriete Weerwolfrol: the thing

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Wouter »

Michelle schreef:
31 mar 2020, 22:17
Ik vind het wel een goede rede dat Bas is vermoord vanwege zijn inactieve houding, maar waarom is Elrike dan niet vermoord? Elve heeft namelijk, volgens mij, nog niks gepost. Dan zou je eerder denken dat de aliens Elve zouden kiezen. Maar ze is nieuw, dus misschien willen de weerwolven haar nog even aan het spel laten wennen. Dus dan zal de reden van de inactieve houding van Bas niet de reden kunnen zijn, tenzij hij langer in dit forum zit. En zoals ik de reacties lees is dat het geval.
Eh, Elrike is bepaald niet nieuw in online weerwolven. Ooit begonnen als drakinnetje in het hyves tijdperk
Michelle schreef:
31 mar 2020, 22:17
Wouter schreef:
31 mar 2020, 09:43
Een eerste dode geeft natuurlijk nog niet veel informatie, maar ik ben wel benieuwd naar mogelijke redenen voor de keuze van de wolven. Renate's theorie dat het de leuke spelers zijn zegt niet zoveel, we zijn immers allemaal leuk. Minder leuk zou de 'straf' voor inactiviteit in de eerste nacht kunnen zijn - sommige spelers zullen misschien hebben willen wachten op de eerste dag.
Hmm.. Hier ga ik over nadenken, want vind je het dat Bas gestraft is voor zijn inactiviteit in de nacht of zeg je dit omdat je dit concludeert uit de reactie van Renate. Als je het zelf vind, dan kan het zijn dat je zelf meer weet over de aliens.
Het is mijn interpretatie van Renate, het woord staat niet voor niets tussen aanhalingstekens.
Ho ho ho :xmas:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Edy »

Voor Mark:

Ik schreef dit: Ineke, volgens mij bedoelt ze wel degelijk Willemijn. Zij zegt ook Bas niet te kennen en wat haar betreft klopt dat wel min of meer. Ik kan haar wel vergeven dat ze de tijden van Hyves niet meer op het netvlies heeft staan.

Ik snap dat je het niet helemaal begrijpt. Renate zelf begreep het ook niet helemaal. Ik zal de namen invullen:

Ineke, volgens mij bedoelt Renate wel degelijk Willemijn. Willemijn zegt ook (naast Wouter) Bas niet te kennen en wat Willemijn betreft klopt dat wel min of meer. Ik kan Willemijn wel vergeven dat ze de tijden van Hyves niet meer op het netvlies heeft staan. (Bas geeft namelijk aan ooit met Willemijn op hyves te hebben gespeeld).

Is het nu duidelijk voor iedereen? Sorry! Oh, en Renate maakte een taalfoutje en wilde dat corrigeren, maar dat ging even mis.

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Dag 1 - Onder ons

Bericht door Ineke »

Dan snap ik het toch nog steeds niet :P
Renate schreef:
31 mar 2020, 21:45
Maar er wordt nu ook een derde theorie geopperd: dat Bas is opgegeten omdat hij zo'n gehaaide speler is. Mensen die als wolf graag de sterkste spelers er zo snel mogelijk uitwerken, zijn Ineke, Hugo en Wouter. Als deze derde theorie waar is, dan kunnen we in elk geval constateren dat Willemijn geen wolf is. Zij zegt immers hem niet te kennen. Overigens heb ik bij Willemijn überhaupt geen slechte vibes.
Renate schreef:
01 apr 2020, 13:40
Nee, ik bedoel echt Willemijn. Zag later pas dat ook hij zegt Bas niet te kunnen. Maar bij hem heb ik wél wat minder positieve vibes.
Je zegt eerst dat Ineke, Hugo en Wouter spelers zijn die graag sterke spelers er snel uitwerken. Je schaart Willemijn dus niet onder die categorie. Dan zeg je dat als die theorie waar is, dat we kunnen constateren dat Willemijn geen wolf is. Hoezo kunnen we dat constateren dan? Willemijn is volgens jou geen speler die er graag snel sterke spelers uitwerkt. En als je haar toch wel zo’n speler vindt, dan nog kan je die conclusie niet trekken, want voor hetzelfde geld heeft een medewolfje die er ook graag sterke spelers uitwerkt wel de call gemaakt om Bas op te eten. En als ik jouw redenering volg om Willemijn hierom niet te verdenken; waarom verdenk je Wouter dan wel? Hij zegt Bas namelijk ook niet te herinneren.

Gesloten

Terug naar “Spel 6 - Ruimtereis”