Nacht 1

First contact
Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 1

Bericht door Edy »

Kijk, dit krijg je nu als het spel zo lang moet wachten. Dan gaat iemand uit het weinige dat er is toch uit alle macht iets proberen te destilleren. Een dappere poging in nacht 1!! Ik ben het eens dat het dapper is om de boel nog een beetje wakker te houden, maar dingen krijgen wel opeens een geheel eigen leven, die dat niet verdienen denk ik.
Maar ik wil best even uitleggen waarom ik op Michelle haar post reageerde over Ida. Michelle is nieuw hier, kent Ida dus niet, en is ook redelijk nieuw in het online weerwolven. Ik voelde mij daarom geroepen om haar uit te leggen dat Ida dit wel vaker doet en dat niets hoeft te betekenen, en zeker niets zegt over haar wel of niet wolf zijn.
Als je nu wilt zien dat ik iemand verdedigde, dan was het Ida eigenlijk. Maar dat ziet dan weer niemand. Ook maar goed ook, want ook dat was niet de opzet. Die was alleen iets uitleggen aan een nieuweling.

Willemijn snap ik dus deels wel. Alleen Wouter en Renate die dat dan zo vreselijk scherp vinden krijg ik een beetje de kriebels van.

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Nacht 1

Bericht door Edy »

En iedereen blijft verder heel bescheiden, maar ik zou toch wel willen weten waar Lola gebleven is. Dat ze achter de schermen voor ons aan het werk is wordt wel heel dun nu. Als ze niet meer kan of niet meer wil, is het toch het fijnste als we dat gewoon horen. Dan kan ieder zijn andere ding gaan doen, of iemand anders kan een spel beginnen wat wel gewoon van start kan gaan.

Hugo lijkt ons licht in de duisternis in deze. Kan jij nog een beetje licht schijnen Hugo?

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Nacht 1

Bericht door Ida »

Ik vind het eigenlijk niet zo'n punt dat de nacht wat langer duurt. Er onstaat nu toch een soort van dicussie, waar je best het eea uit kunt halen, vind ik.

Mark: ik denk niet speciaal dat de aliens het op mij voorzien zouden hebben, maar er is wel een 'sociaal' argument voor te bedenken, dàt wel. Maar iedereen is mischien een doelwit voor de Aliens, waarom denk jij, dat jij niet mischien een doelwit zou kunnen zijn?

Waarom ik op dit moment sommigen een plus geef (ik weet niet meer wie dat vroeg) is niet alleen gebaseerd op het feit, dat ze gereageerd hebben op mijn 'balletjes' maar meer de manier waarop ze dat deden. En juist die reaktie, geeft mij dan de doorslag om hun nu in de plus te zetten. als vb: wat Willemijn zegt, vond ik ook over Edy; dus dat geeft bij mij dan weer een extra bevestiging over Willemijn. ik werk nl altijd met afstrepen, dus ik ben meer op zoek naar de goede dan de slechte dingen. (In eerste instantie)

Het valt met wel op, dat Ineke niets zegt, dat Wouter niet spel inhoudelijke opmerkingen maakt, dat Mark(zie bovenstaand), dat Elrike hetzelfde speelt als altijd (zowel als wolf als als mens) , Idem Djamila en dat Bas en Jorn normaal meer inhoudelijk meedoen.

Daarbij nog het punt, de meest actieve spelers worden er vaak overdag uitgeknikkerd, want iedereen vind wel iets negatiefs over wat ze zeggen, maar de Aliens zitten daar dan meestal niet tussen.

Gebruikersavatar
Djamila
Bezweerder
Berichten: 424
Lid geworden op: 24 nov 2019, 14:11

Re: Nacht 1

Bericht door Djamila »

Renate schreef:
29 mar 2020, 10:49
Scherp hoor Willemijn. En ook een dappere poging om te voorkomen dat de aandacht volledig wegglipt. Weet niet of het helpt.

Aangezien Elrike zelf niet reageert: ja, Djamila, Elve is Elrike.
Ah, dankjewel.

Ik vind het echt best frappant dat er nu al discussies ontstaan over dingen die niet echt op iets gebaseerd zijn.
Willemijn schreef:
29 mar 2020, 10:29
In dit tempo houd ik het wel vol, haha. Maar even serieus: is er iets met onze spelleidster aan de hand. Weet jij meer Hugo?

Onderbuikgevoel zegt dat er misschien iets zou kunnen spelen tussen Edy en Michelle. Hoe en wat kan ik (nog) niet helemaal verwoorden. Ik krijg alleen het gevoel dat wanneer Michelle iets post (wat misschien haar mogelijk in de kijker zou kunnen zetten?), Edy dit afzwakt door er een uitgebreidere post aan te wagen.

Wat ik eigenlijk wat vreemd vond was de herhaling/aanvulling van Michelle op haar eigen post, dit volgens mij nadat ik mijzelf uitliet (naar aanleiding van Ida haar opmerking) waarom ik Edy niet ongeduldig vond, maar eerder enthousiast. Terwijl het niet eens over Michelle zelf ging, dus waarom zou je je eigen post nog willen aanvullen op dat punt?

Edy reageert daarop dan weer met een langere post om een en ander toe te lichten. Misschien is het niets, misschien wel, het gaf mij in ieder geval een beetje een apart gevoel.
Michelle schreef:
28 mar 2020, 08:33
Michelle schreef:
27 mar 2020, 23:19
Kan het zijn dat Ida alienbloed heeft? Iedereen reageert verbaasd over Ida's reactie/commentaar op Jorn en edy. Als alien ben je anders dan de andere.
Laat ik het zo zeggen sommige reageren verbaasd, niet iedereen nee.

Ja, maar wie is er niet enthousiast dat het spel (voor sommige weer) begint.
Tegelijk zeg ik er wel bij dat zij er wel mede voor verantwoordelijk zijn dat er tenminste nog iets wordt gepost en ze zichzelf daardoor wel kwetsbaarder opstellen in plaats van maar af te wachten.
Ook dit is louter speculatie. Dat over die herhaling is een puntje, maar daar houdt het dan ook wel op.
Edy schreef:
29 mar 2020, 11:53
Willemijn snap ik dus deels wel. Alleen Wouter en Renate die dat dan zo vreselijk scherp vinden krijg ik een beetje de kriebels van.
Dit vind ik inderdaad ook wel vreemd. Het is een observatie, maar niet echt veelzeggend. Raar dat iedereen er zo makkelijk mee ingaat.
Ida schreef:
29 mar 2020, 13:17
Het valt met wel op, dat Ineke niets zegt, dat Wouter niet spel inhoudelijke opmerkingen maakt, dat Mark(zie bovenstaand), dat Elrike hetzelfde speelt als altijd (zowel als wolf als als mens) , Idem Djamila en dat Bas en Jorn normaal meer inhoudelijk meedoen.

Daarbij nog het punt, de meest actieve spelers worden er vaak overdag uitgeknikkerd, want iedereen vind wel iets negatiefs over wat ze zeggen, maar de Aliens zitten daar dan meestal niet tussen.
Wat voor inhoudelijke opmerkingen verwacht je dan precies, op dit punt van het spel?

Volgens mij is iedereen onderhand spoken aan het zien.
En ja, wat informatie over wat er nu precies gaande is met Lola zou wel prettig zijn.

Ineke
Onruststoker
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 aug 2019, 11:35

Re: Nacht 1

Bericht door Ineke »

Ida schreef:
29 mar 2020, 13:17
Het valt met wel op, dat Ineke niets zegt,
Ik ben aan het wachten op Lola... Ik heb geen idee wat er aan de hand is, dus hou ik maar even m'n mond...
Edy schreef:
29 mar 2020, 11:56
En iedereen blijft verder heel bescheiden, maar ik zou toch wel willen weten waar Lola gebleven is. Dat ze achter de schermen voor ons aan het werk is wordt wel heel dun nu. Als ze niet meer kan of niet meer wil, is het toch het fijnste als we dat gewoon horen. Dan kan ieder zijn andere ding gaan doen, of iemand anders kan een spel beginnen wat wel gewoon van start kan gaan.

Hugo lijkt ons licht in de duisternis in deze. Kan jij nog een beetje licht schijnen Hugo?
Dit dus.

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Nacht 1

Bericht door Mark »

Ida schreef:
29 mar 2020, 13:17
Ik vind het eigenlijk niet zo'n punt dat de nacht wat langer duurt. Er onstaat nu toch een soort van dicussie, waar je best het eea uit kunt halen, vind ik.

Mark: ik denk niet speciaal dat de aliens het op mij voorzien zouden hebben, maar er is wel een 'sociaal' argument voor te bedenken, dàt wel. Maar iedereen is mischien een doelwit voor de Aliens, waarom denk jij, dat jij niet mischien een doelwit zou kunnen zijn?

Waarom ik op dit moment sommigen een plus geef (ik weet niet meer wie dat vroeg) is niet alleen gebaseerd op het feit, dat ze gereageerd hebben op mijn 'balletjes' maar meer de manier waarop ze dat deden. En juist die reaktie, geeft mij dan de doorslag om hun nu in de plus te zetten. als vb: wat Willemijn zegt, vond ik ook over Edy; dus dat geeft bij mij dan weer een extra bevestiging over Willemijn. ik werk nl altijd met afstrepen, dus ik ben meer op zoek naar de goede dan de slechte dingen. (In eerste instantie)

Het valt met wel op, dat Ineke niets zegt, dat Wouter niet spel inhoudelijke opmerkingen maakt, dat Mark(zie bovenstaand), dat Elrike hetzelfde speelt als altijd (zowel als wolf als als mens) , Idem Djamila en dat Bas en Jorn normaal meer inhoudelijk meedoen.

Daarbij nog het punt, de meest actieve spelers worden er vaak overdag uitgeknikkerd, want iedereen vind wel iets negatiefs over wat ze zeggen, maar de Aliens zitten daar dan meestal niet tussen.
@ida
waarom denk ik dat ik geen doelwit ben. omdat ik toch altijd wel verdacht wordt gemaakt op dag 1 meestal of dat ik weer iets zeg dat heel anders wordt gezien/gelezen. meestal ben ik verdacht genoeg dat ik overdag er wel eens uit wordt gestemd.
Burger for life :mrgreen:

MMarieke
Sekteleider
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 jul 2019, 17:14

Re: Nacht 1

Bericht door MMarieke »

Mark schreef:
29 mar 2020, 17:00

@ida
waarom denk ik dat ik geen doelwit ben. omdat ik toch altijd wel verdacht wordt gemaakt op dag 1 meestal of dat ik weer iets zeg dat heel anders wordt gezien/gelezen. meestal ben ik verdacht genoeg dat ik overdag er wel eens uit wordt gestemd.
Ik blijf het dapper vinden dat je elke keer toch weer meedoet 😜
-The werewolf is neither man nor wolf, but a satanic creature with the worst qualities of both. -

Warner Oland

Gebruikersavatar
Jorn
Lycantroop
Berichten: 81
Lid geworden op: 25 nov 2019, 22:36

Re: Nacht 1

Bericht door Jorn »

Ida schreef:
29 mar 2020, 13:17
Ik vind het eigenlijk niet zo'n punt dat de nacht wat langer duurt. Er onstaat nu toch een soort van dicussie, waar je best het eea uit kunt halen, vind ik.

Mark: ik denk niet speciaal dat de aliens het op mij voorzien zouden hebben, maar er is wel een 'sociaal' argument voor te bedenken, dàt wel. Maar iedereen is mischien een doelwit voor de Aliens, waarom denk jij, dat jij niet mischien een doelwit zou kunnen zijn?

Waarom ik op dit moment sommigen een plus geef (ik weet niet meer wie dat vroeg) is niet alleen gebaseerd op het feit, dat ze gereageerd hebben op mijn 'balletjes' maar meer de manier waarop ze dat deden. En juist die reaktie, geeft mij dan de doorslag om hun nu in de plus te zetten. als vb: wat Willemijn zegt, vond ik ook over Edy; dus dat geeft bij mij dan weer een extra bevestiging over Willemijn. ik werk nl altijd met afstrepen, dus ik ben meer op zoek naar de goede dan de slechte dingen. (In eerste instantie)

Het valt met wel op, dat Ineke niets zegt, dat Wouter niet spel inhoudelijke opmerkingen maakt, dat Mark(zie bovenstaand), dat Elrike hetzelfde speelt als altijd (zowel als wolf als als mens) , Idem Djamila en dat Bas en Jorn normaal meer inhoudelijk meedoen.

Daarbij nog het punt, de meest actieve spelers worden er vaak overdag uitgeknikkerd, want iedereen vind wel iets negatiefs over wat ze zeggen, maar de Aliens zitten daar dan meestal niet tussen.

Ja inderdaad, ga ik normaal meer inhoudelijk in op het spel. Maar om nu al de discussie zo los te laten barsten die echt letterlijk nergens op gebaseerd is vind ik vrij paranoïde om heel eerlijk te zijn. Ik denk dat het counter productive is omdat mensen zich doodstaren op bepaalde scherpheid of argumenten van anderen die nu denk ik nog niets zeggen en dat mensen zich hiermee onbedoeld in de spotlight voor anderen gaan zetten. Wat in mijn optiek dan de wolven juist betere bescherming gaat bieden.. (inb4 dat mensen mij nu verdacht vinden).
~Hertog Jorn~

Gebruikersavatar
Renate
Lieveling
Berichten: 780
Lid geworden op: 01 jul 2019, 21:58

Re: Nacht 1

Bericht door Renate »

Ik kan in dit stadium nog echt niet met theorieën komen. Dat Willemijn er - met eigenlijk helemaal niks - toch iets wist uit te halen (dat Edy elke keer snel Michelles opmerkingen wat probeerde te nuanceren) vond ik scherp: hoe bedenk je zoiets, met - als gezegd - helemaal niks!
En grappig dat Edy dat dan weer verdacht vindt. Maar de waarheid is, mensen, dat het spel nog niet begonnen is.
Morgen ga ik negen uur werken en tussen de bedrijven door Jesse ophalen die aankomt op Schiphol na een gedwongen repatriëring uit Indonesie. Ik zal denk ik niet aan de discussie kunnen bijdragen. Maar wat maakt het uit. We hebben geen enkele indicatie wanneer het begint.
Ik kijk morgenavond wel weer even.

Michelle
Wolvenjong
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 mar 2020, 17:32

Re: Nacht 1

Bericht door Michelle »

Ik vind het wel wat hebben dat er zoveel reacties zijn losgebarsten ook al is het spel niet begonnen. Dat wordt wat als het spel echt begonnen is.
Willemijn schreef:
29 mar 2020, 10:29
Onderbuikgevoel zegt dat er misschien iets zou kunnen spelen tussen Edy en Michelle. Hoe en wat kan ik (nog) niet helemaal verwoorden. Ik krijg alleen het gevoel dat wanneer Michelle iets post (wat misschien haar mogelijk in de kijker zou kunnen zetten?), Edy dit afzwakt door er een uitgebreidere post aan te wagen.

Wat ik eigenlijk wat vreemd vond was de herhaling/aanvulling van Michelle op haar eigen post, dit volgens mij nadat ik mijzelf uitliet (naar aanleiding van Ida haar opmerking) waarom ik Edy niet ongeduldig vond, maar eerder enthousiast. Terwijl het niet eens over Michelle zelf ging, dus waarom zou je je eigen post nog willen aanvullen op dat punt?
Michelle schreef:
28 mar 2020, 08:33
Michelle schreef:
27 mar 2020, 23:19
Kan het zijn dat Ida alienbloed heeft? Iedereen reageert verbaasd over Ida's reactie/commentaar op Jorn en edy. Als alien ben je anders dan de andere.
Laat ik het zo zeggen sommige reageren verbaasd, niet iedereen nee.

Ja, maar wie is er niet enthousiast dat het spel (voor sommige weer) begint.
Tegelijk zeg ik er wel bij dat zij er wel mede voor verantwoordelijk zijn dat er tenminste nog iets wordt gepost en ze zichzelf daardoor wel kwetsbaarder opstellen in plaats van maar af te wachten.
Ik las eerder mijn eigen post en dacht ik beschuldig iedereen, terwijl niet iedereen reageert. Vandaar mijn "verbetering" op mijn eigen post. Wel heel grappig hoe dingen hun eigen leven gaan leiden.

Ik vind het wel lief van Edy dat hij me dingen probeert uit te leggen. Idd ben ik nieuw, ken behalve Mark niemand en moet nog erachter zien te komen hoe dit online spel werkt. :)

@Mark
Je kunt wel zeggen dat je niet altijd de wolf bent, maar wie zegt dat je nu geen alien bent. De rol is op jouw lijf geschreven. Plus die #.. kun je ook zeggen om het te zeggen en niet omdat je het ook echt meent. :mrgreen:

Gesloten

Terug naar “Spel 6 - Ruimtereis”