Dag 2 Wie o Wie

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 Wie o Wie

Bericht door Ida »

mn Edy en all:
Het is niet voor niks dat ik de oplossing in de vertrouwenssfeer zoek. Waarom? omdat als je de puzzel wilt oplossen, de combi's je verder kunnen helpen.
We zijn nog maar met 7 spelers, er is al heel veel info in het spel, ik heb geen info, dus blijven er 6 spelers met mogelijke info over.
Wie hebben info:
Heks heeft mischien iemand gered en weet dat dàt een burger is. (maar er kan ook nog onenigheid in het hol zijn geweest)
Ziener heeft al 1 of 2 spelers gezien.
Cupido weet wie het stel is en kan dus hiermee invloed uitoefenen, mn als hij/zij vermoed dat er een wolf in het stel zit.
De wolven: kennen elkaar.

Omdat Bas gemeld heeft op Elrike of Mark te stemmen. En omdat de stemming vrij unaniem is tot nu toe, wil ik nog even afwachten. Als de stemming op 1 persoon zo gemakkelijk gaat, dan loopt dat niet altijd goed af voor de burgers en het levert ook weinig extra informatie. Ik heb door mijn oproep al wel wat opgemerkt , maar dat ga ik hier niet zeggen, want ik wil niet dat de wolven dat ook opmerken. Mijn stem gaat ws naar Mariska of naar Elrike. Ik heb iets reserves bij Mark omdat hij als wolf ook uitstekend in staat is een dubbelspel te spelen, ooit heb ik gezegd, dat ik hem nooit maar dan ook nooit meer ga vertrouwen ;) Edy vind ik een beetje zoeken naar spelden in hooibergen en ik ga haar wat meer onder loep nemen. Lola staat bij mij in de plus en Bas weet ik ook nog niet helemaal. ik houd niet zo van neutraal, maar de meesten vallen bij mij toch ook in die categorie. Daarom was dan ook mijn oproep van wie vertrouwt wie, maar te weinig spelers hebben de achterliggende vraag begrepen. maar mischien hebben Bas, Mariska en Elrike nu wel nieuwe inzichten die ze willen delen?

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 Wie o Wie

Bericht door Ida »

Bijna 2 uur verder en nog niets nieuws...

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 2 Wie o Wie

Bericht door Mariska »

Ja, ik ben er weer! Sorry dat jullie het een tijdje zonder me hebben moeten doen, ik heb 3 dagen in mijn bed gelegen met een migraine. Geen licht, geen geluid en vooral geen beeldschermen!

Gelukkig ben ik een uurtje geleden herrijst uit mijn bed en nu ga ik als de wiederweer bijlezen, om hopelijk tot een gefundeerde stem te komen! Even geduld nog!
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2 Wie o Wie

Bericht door Mark »

En waar zijn de andere met hun stem en uitleg alleen Lola edy en ikzelf heb gestemd. Of heb ik iemand over het hoofd gezieb
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 2 Wie o Wie

Bericht door Lola »

Ja, ik zat ook net te denken, Mark. Dank trouwens voor je uitleg nog, ik heb het weer wat beter op een rijtje.
Mariska schreef:
27 jan 2020, 14:58
Ja, ik ben er weer! Sorry dat jullie het een tijdje zonder me hebben moeten doen, ik heb 3 dagen in mijn bed gelegen met een migraine. Geen licht, geen geluid en vooral geen beeldschermen!

Gelukkig ben ik een uurtje geleden herrijst uit mijn bed en nu ga ik als de wiederweer bijlezen, om hopelijk tot een gefundeerde stem te komen! Even geduld nog!
Ahh, migraine is zó rot, ik weet hoe het voelt. Hopelijk ben je weer helemaal beter ❤

Van Mariska is dus duidelijk waarom ze nog niet gestemd heeft, en Ida had ook gezegd haar stem nog uit te stellen, dus ik neem aan dat die zo ook wel zal komen.
Maar van Bas zou ik het niet weten (die had het alleen geloof ik wel druk?), en vooral van Elrike vind ik het heel gek. Die was juist zo actief! Ze kan zichzelf zo ook niet eens meer proberen te verdedigen. Misschien heeft ze het al opgegeven, en ziet ze het nut er niet meer van in nog te reageren?

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 2 Wie o Wie

Bericht door Mariska »

Ik begin maar met mijn vertrouwenslijstje, misschien dat ik vanuit daar verder kom.

Op dit moment begin ik Ida een beetje te vertrouwen. Oké, we zijn het fundamenteel niet eens over bepaalde dingen, maar er is iets in haar spel wat ik wel oprecht vind overkomen, en wat er voor mij niet op duidt dat ze wolf is. Echter, bepaalde oproepen doen, vind ik misschien nog niet zo handig, maar soit.

Ik wilde Edy ook op mijn vertrouwenslijstje zetten, maar kom op, iedereen heeft kunnen zien waar ik verkeerd postte. Om daar iets aan te willen hangen, vind ik jammer, en dat minpunt krijg je dan dus net zo hard weer terug ;)

Laat ik het eens over Elrike hebben. Ik snap alle verdachtmakingen, ik snap ze echt, maar ik denk dat dit te hard gaat op Elrike. Ik denk dat mensen haar aan het aangrijpen zijn als een makkelijke stem en dat voelt niet goed. Nogmaals ik snap jullie stemmen, maar ga het niet doen. Omdat ik ergens nog het gevoel heb dat ze een burger is, en ze zich juist dit spel van de andere kant heeft willen laten zien als burger. En wie zegt dat ze een burger is zoals de vorige keren?

Dan blijven over Mark, Lola en Bas. Mark vertrouw ik nooit, maar speelt wel altijd op dezelfde manier heb ik het idee. Volgens mij heb ik altijd het geluk gehad nog nooit te zijn beduveld Door Mark, dus misschien ben ik daar ook wel een beetje gevoelig voor. Wil niet zeggen dat hij niet heel goed een wolf kan zijn hoor, maar voor nu zet ik hem nog op neutraal.

Lola is goed bezig, maar ook dat wil niet zeggen dat ze geen wolf kan zijn. Echter, ik ben een sucker voor goede, lange posts, omdat ik daar zelf geen stern ben, en het enige verdachte is eigenlijk dat ze op Hugo heeft willen stemmen. Dus hoe zeker ben ik dan van Lola?

En dan nog Bas, waar ik ook totaal geen hoogte van krijg. Kan ook nog heel goed een wolf zijn, kan ook een burger zijn.

Nee, dit schiet lekker op zo. Ik wil niet op Elrike stemmen, ik wil niet meestemmen. Ik mag niet blanco stemmen en niet stemmen is geen optie, maar om om dit moment een beslissende factor te zijn, nee, ook dat wil ik niet.

Ik ga kiezen voor mijn minst zekere optie uit mijn neutrale groep.
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 2 Wie o Wie

Bericht door Mariska »

Ik stem op Bas
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Mariska
Vervloekte
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 jul 2019, 12:36

Re: Dag 2 Wie o Wie

Bericht door Mariska »

Lola schreef:
27 jan 2020, 15:37
Ahh, migraine is zó rot, ik weet hoe het voelt. Hopelijk ben je weer helemaal beter ❤

Van Mariska is dus duidelijk waarom ze nog niet gestemd heeft, en Ida had ook gezegd haar stem nog uit te stellen, dus ik neem aan dat die zo ook wel zal komen.
Maar van Bas zou ik het niet weten (die had het alleen geloof ik wel druk?), en vooral van Elrike vind ik het heel gek. Die was juist zo actief! Ze kan zichzelf zo ook niet eens meer proberen te verdedigen. Misschien heeft ze het al opgegeven, en ziet ze het nut er niet meer van in nog te reageren?
Ah lief Lola. Ik ben er nog niet helemaal, maar het is nu nog maar een hoofdpijn ;)

En misschien reageert Elrike niet meer omdat ze in haar oude gedrag teruggevallen, omdat ze een burger is? Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan..
If I told you what I was, would you turn your back on me?
And if I seem dangerous, would you be scared?

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 2 Wie o Wie

Bericht door Lola »

Mariska schreef:
27 jan 2020, 15:40
Laat ik het eens over Elrike hebben. Ik snap alle verdachtmakingen, ik snap ze echt, maar ik denk dat dit te hard gaat op Elrike. Ik denk dat mensen haar aan het aangrijpen zijn als een makkelijke stem en dat voelt niet goed. Nogmaals ik snap jullie stemmen, maar ga het niet doen. Omdat ik ergens nog het gevoel heb dat ze een burger is, en ze zich juist dit spel van de andere kant heeft willen laten zien als burger. En wie zegt dat ze een burger is zoals de vorige keren?
Zeker waar, en haar actieve gedrag hoeft inderdaad niet te betekenen dat ze een wolf is. Als ze gewone burger is en toch zo goed heeft meegedaan zou ik dat zelfs erg waarderen. Maar voor mij is haar activiteit slechts een argument dat al mijn andere verdenkingen licht versterkt. Ook zonder dat zou ik haar nog verdacht vinden. Maar ik begrijp wel dat je niet op haar wil stemmen.

En dit was best een goede lange post van jou, hoor! ;)

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 Wie o Wie

Bericht door Ida »

Duidelijk van Mariska (beterschap!) Ik begrijp je stem en je post klinkt doordacht.
Bas heeft al gezegd, dat hij op Elrike gaat stemmen.
Dus mijn stem maakt eigenlijk niets meer uit, want het lijkt me duidelijk dat Elrike (als ze nog voorbij komt) op Bas mee zal stemmen.

Gesloten

Terug naar “Spel 5 - WVW”