Dag 2 Wie o Wie

Gebruikersavatar
Floris1987
Zieke
Berichten: 489
Lid geworden op: 04 jul 2019, 18:45

Dag 2 Wie o Wie

Bericht door Floris1987 »

Na een nacht heel goed slapen werd iedereen wakker

Er is geen slachtoffer. Deadline stemmen word maandag 16:00.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 Wie o Wie

Bericht door Ida »

Mooi! Dank!

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2 Wie o Wie

Bericht door Mark »

Dat is zeker goed nieuws :mrgreen:
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Tovenares
Berichten: 912
Lid geworden op: 19 jun 2019, 23:16

Re: Dag 2 Wie o Wie

Bericht door Mark »

Lola ???
Burger for life :mrgreen:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 Wie o Wie

Bericht door Edy »

Wat bedoel je Mark?

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 Wie o Wie

Bericht door Edy »

Oh, eerst de nacht nog even lezen voordat je aan de dag begint. Ik begrijp je nu Mark!
Morgen meer.

Gebruikersavatar
Lola
Burgemeester
Berichten: 695
Lid geworden op: 19 jun 2019, 22:26

Re: Dag 2 Wie o Wie

Bericht door Lola »

Allereerst natuurlijk nog even mijn toelichting waarom ik alsnog op Hugo had gestemd, of had willen stemmen.
Zijn eigen verdediging was het volgende:
Hugo schreef:
22 jan 2020, 18:04
@ Lola

Er is dan ook niet verdomde veel om te zeggen (zeker niet in die eerdere posts). Ná mij gingen mensen wel iets interessantere dingen zeggen (maar om nou meteen een theorie van mij te verwachten vindt ik wat ver gaan ;) )
En Bas zei ook nog dit:
Bas schreef:
23 jan 2020, 10:25

Lola heeft een balletje opgegooid richting Hugo, omdat hij niet serieus genoeg was aan het begin van de dag. Toen er nog niet echt iets gebeurd was. Dit vind ik een beetje vreemd, omdat er meerdere mensen waren die helemaal niet aanwezig waren en er weinig mogelijkheden waren om iets serieus te zeggen.
Ik zeg nergens dat ik al hele theorieën verwacht, mijn punt was dat ik hem ken als iemand die minstens probeert wat zinnigs te zeggen en niet alléén maar loopt te geinen. Ik vond zijn eigen reactie daarop ook wat slap; die adresseerde niet de kern van mijn 'probleem'.
Hugo schreef:
22 jan 2020, 18:04
Maar om Ida nou verdacht te vinden? Ik vind het ergens ook wel passen in hoe ik Ida ken.
Toen Hugo ook nog op Ida stemde, terwijl het laatste dat hij over haar gezegd had dit was, was ik vrij overtuigd van zijn slecht-zijn. Ik vond dat, en vind het nog steeds, heel gek.

Ook Elrike stemde op Hugo, in eerste instantie zonder uitleg. Die heeft ze gelukkig nog wel gegeven, maar die actie blijft in mijn ogen een beetje verdacht. Ze had Hugo nog geen enkele keer genoemd voor ze haar stem uitbracht. Het is als wolf wel makkelijk om in een verdeelde stemming te stemmen om iemand die al een stem heeft en ook nog een verdenking van iemand anders, terwijl jij natuurlijk weet dat het een burger is. Omdat het vaak ook als verdacht wordt gezien om 'mee te stemmen' is het makkelijker om gewoon totaal geen toelichting te geven en die er later bij te bedenken. Ik zeg niet dat dit per se ook gebeurd is, maar het is een gedachte die bij me opkwam en geeft me wel serieuze bedenkingen bij Elrike. Ik vind daarbovenop haar beredenering ook niet sterk;
Elve schreef:
23 jan 2020, 18:50
Ik ging op Hugo wegens dat zijn eigen vader ombrengen wel iets des Hugos zou zijn.
Is dat zo? Waar haal je dit vandaan? Anderen zeggen juist dat ze denken dat hij dit niet zou doen; zelf denk ik dat hij in een spel totaal niet meeneemt dat het om zijn vader gaat en daar zeker zijn beslissingen niet vanaf laat hangen. Goed, over dit onderwerp wordt dus verschillend gedacht, maar Elrike licht niet toe waarom ze deze gedachte heeft.
Elve schreef:
23 jan 2020, 18:50
Ik ging op Hugo wegens de oppervlakkigheid en zijn groot ego van de beste speler te zijn van de jaren 10(die hint gaf hij tussen de regels door)
Hoewel ik dit sentiment begrijpelijk vind, vind ik het geen reden om op iemand te stemmen.
Elve schreef:
23 jan 2020, 18:50
Ik ging op Hugo wegens de flauwekultheorien van auto naar Frankrijk welke hij toch als eerste noemde
Ook dit vind ik geen overtuigende motivatie, dat was echt overduidelijk een grapje. Hij heeft hier totaal geen verdenkingen aan gebonden of iets dergelijks.

(Ik zie na het schrijven hiervan dat anderen deze mening delen en er ook al het een en ander over gezegd hebben; niet verrassend.)

Elrike heeft gisteren ook al een stem gekregen: van Mark. Ik begreep die om eerlijk te zijn niet zo heel goed.
Mark schreef:
23 jan 2020, 10:53
ik ga wat ik al soort van had gezegd stemmen op Elrike. Dit doe ik omdat ik haar zoeken beetje raar vind. zij is nu al best met veel min punten en ook met 0.6,0.2 getallen bezig en ik volg haar helemaal niet en dat brengt meer verwarring. (voor mij)
Ik begrijp dat dit storend kan zijn, maar ik kan er niet uithalen wat je precies verdacht vindt aan haar gedrag.

Dan vandaag! Geen slachtoffer, dat is prettig. Er is geen nachtdeadline voor de genezer, dus ik ga ervan uit dat die er niet inzit. De heks heeft waarschijnlijk haar drankje gebruikt. Wat ik eerst eigenlijk dacht is dat een wolf misschien de deadline gemist kon hebben, omdat die minder dan 24 uur na de vorige was, terwijl daar weer drie dagen aan vooraf gingen. Maar ik ben letterlijk de enige die niet heeft gereageerd in de nacht, zag ik, dus daar impliceer ik alleen mezelf mee, hahaha. Toch wil ik het even gezegd hebben.

Voor nu ligt mijn verdenking bij Elrike.
Edy en Ida vertrouw ik op zich nog (ik vond Ida's berichtje in de nacht een beetje vreemd, maar (nog) geen reden om haar te verdenken), en nu ik wat meer van Bas heb gezien (die had nog niet zo gek veel gezegd ten tijde van mijn vorige inhoudelijke post) heb ik bij hem ook wel een prima gevoel.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 Wie o Wie

Bericht door Ida »

Lola: mooie post, ik vond jou al redelijk onverdacht en voorlopig blijft dat zo.
Ik heb in de nacht eigenlijk alleen op de reactie van Mariska op mijn stem op haar gereageerd en ik begrijp niet goed wat Lola daar zo raar aan vind, maar ik zit er ook niet zo mee :D
Edy heeft ook nog geen opvallende wolfse dingen gezegd en Bas kwam uiteindelijk ook met een echte Bas zoektocht.
Mark vind ik een beetje op zijn Marks, maar ergens voelt het niet helemaal goed. Mark zou ook heel goed op een mede wolf kunnen hebben gestemd, omdat later in het spel te gebruiken, dus hij blijft voor mij een vraagteken.
Elrike is een beetje vreemd en tegengesteld bezig, zoals ik al eerder opmerkte, maar ze is wel aktiever dan ooit en dat ken ik niet van haar als wolf. tegen haar pleit dat ze als 2e op Hugo stemde en Lola had al aangekondigt dat ze ws ook op Hugo zou gaan stemmen. Kortom Elrike en Mark samen in het holletje zou zomaar een optie kunnen zijn. Wat ik van Mariska moet denken: geen idee.
Ik ben nu wel benieuwd naar nog meer vertrouwelingen hier en daar, want met afstrepen komen we dit spel wel zeker verder :idea:

Gebruikersavatar
Edy
Tovenares
Berichten: 946
Lid geworden op: 04 jul 2019, 21:13

Re: Dag 2 Wie o Wie

Bericht door Edy »

Hier ben ik dan. Druk druk druk!
Ida wil graag een lijstje met vertrouwelingen, maar die heb ik zelf niet. Meer wat twijfelgevallen.

Te beginnen met Ida zelf. Daar hink ik echt op 2 benen. Ze vertrouwt mij min of meer vanaf het begin. Heel fijn, maar op basis waarop weet ik eigenlijk niet. Dus dat is vreemd. Ook reageert ze bewust niet negatief op mijn (weliswaar niet heel serieuze) opmerking over wraak nemen op Wouter. Ze vindt het juist positief dat ik zoiets meteen post! En ook hierna komt ze vooral spelers tegen die ze wel wil vertrouwen ipv verdenken. Het is wel heel lief allemaal en niet helemaal zoals ik Ida ken. Maar ben er nog niet uit of ik dit goed of slecht vind. Ook stemt Ida als laatste (nadat er dus twee keer op Hugo is gestemd) en dan kan ze prima haar verspreide stem uitbrengen op Mariska. Goed of slecht? Ik weet het niet.

In tegenstelling tot Ida vind ik Elrike die zo lekker actief is best wel verdacht. Naar mijn mening vindt Elrike burger zijn maar saai en reageert ze ook minder in die spellen. Wolf zijn vindt ze volgens mij een leukere rol en als zodanig kan het zomaar zijn dat ze daarom meer van zich laat horen. Het uitdagende over op Hugo stemmen past daar wel bij denk ik. Dus niets is zeker, maar een beetje verdacht vind ik haar wel.

Mariska post in het verkeerde topic. Ben ik nu de enige die zich afvraagt welk topic ze dan in bezig was? Is toch alleen een wolvenhol waar ze zich mee kan vergissen? Dus minpuntje voor Mariska.

Bas, Lola en Mark heb ik nog geen negatieve gevoelens bij, hoewel twee daarvan op een burger hebben gestemd, dus die zijn nog niet helemaal uit de gevarenzone.

Ida
Weerwolf
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 jul 2019, 22:44

Re: Dag 2 Wie o Wie

Bericht door Ida »

Edy: ik heb het al eerder uitgelegd, ik acht jou een ervaren speler. Als jij in het hol een plannetje had gesmeed om Wouter op te eten om mij vervolgens verdacht te maken, dan vind ik het zeer onervaren omdat in je allereerste reactie al te doen. Op basis daarvan vertrouw ik je dus min of meer. Maar als je zo op mij blijft hangen en ook nog zegt dat ik het niet heb toegelicht, terwijl dat wel het geval is, dan ben je mischien toch raar bezig. Ik weet het ook niet zeker bij jou , maar je moet wel ergens beginnen. Ik begrijp je al helemaal niet, waarom ik op Hugo had moeten stemmen, die was toch burger?

Gesloten

Terug naar “Spel 5 - WVW”